tender.insanity 14.01.2011 08:30:09 | |
---|
the-Antero: ...ja löytyipä jopa yksi JEM jonka myös erikseen esitteli siinä antaumuksella... , joka on Vain Yngwielle antama yhteisen G3 -kiertueen jälkeen. |
call_of_c 14.01.2011 08:45:37 | |
---|
tender.insanity: , joka on Vain Yngwielle antama yhteisen G3 -kiertueen jälkeen. "Ota tää ja opettele soittamaan." "Ainoastaan lapset leikkivät nukeilla, aikuiset leikkivät ihmisillä." |
the-Antero 14.01.2011 08:53:55 | |
---|
tender.insanity: , joka on Vain Yngwielle antama yhteisen G3 -kiertueen jälkeen. Näinhän se yngwie siinä mainitsi...tuskinpa ois sitä esitelly jos pitäis Vai:ta ihan turhana jätkänä ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Muuki 14.01.2011 11:33:36 | |
---|
Thyvon: HUUTONAURUA!!! Tää puolestaan ei tajua, vaikka rokkijumala on jo kertonut suoraan tekstinsä sävyn! :D Ihan oikeesti, missä se kamera on? Siis puuttuuko sulta jokunen aivosolu vai mitä sä täältä ylipäänsä luulet hakevasi? Eio |
Thyvon 14.01.2011 13:17:41 | |
---|
Muuki: Siis puuttuuko sulta jokunen aivosolu vai mitä sä täältä ylipäänsä luulet hakevasi? No nauruahan minä haen! Luulin sen ilmaisseeni selvästi, mutta johan se osoittautui aiemmin, ettei luetun ymmärtäminen ole ihan sinun vahvimpia alueitasi. Keskity nyt lukemaasi ja puhumaan floikista, äläkä musta piittaa tämän enempää. |
Eemil 14.01.2011 14:00:40 | |
---|
Y@ri: Kielten vaihto onnistuu yhtä nopeasti kuin kiinteätallaisessa, jos sen osaa. Eli talla blokataan ensin. Onhan se nopeata ne kielet vaihtaa, vaikka yksi kerrallaan niin ei tarvitse edes blokata. Se on floikassa kiva, että kielen pallopään voi jättää virityskoneistoon ja leikata ylimääräisen pituuden pois tallapäässä. Kieltenvaihdon yhteydessä vain on tapana myös virittää kitara ja mahdollisesti tarkastaa myös hienovire ja se ottaa aikaa niin, että kokonaissuorituksena kielten vaihto kestää floikkakitaran osalta kauemmin kuin kiinteätallaisten kanssa. Tai tremolotallaisten kanssa. |
Jucciz 14.01.2011 14:21:59 | |
---|
Eemil: Tai tremolotallaisten kanssa. Eiks floikka sit oo tremolotalla? Ärsyttää kyllä, että nää termit muutenkin on sotkettu jo vuosikymmeniä sitten: eihän vibrakammella tehdä tremoloa vaan vibratoa. Samoin, eihän monissa Fenderin vahvistimissa ole vibrato- vaan tremolo-efekti, vaikka etupaneelissa lukee "vibrato". Joku taisi joskus olla sitä mieltä, että koko sekaannus on Leo Fenderin syy, mutta viisaammat jatkakoon... Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 14.01.2011 14:27:17 | |
---|
Jucciz: Eiks floikka sit oo tremolotalla? Joku taisi joskus olla sitä mieltä, että koko sekaannus on Leo Fenderin syy, mutta viisaammat jatkakoon... Hahaa, ehkä floikka onkin oikeasti Leo Fenderin keksimä härpäke jolla hän halusi saada aikaan konflikteja eri tyylilajien edustajien välillä ;D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
vvaltsu 14.01.2011 14:29:43 | |
---|
Jucciz: Joku taisi joskus olla sitä mieltä, että koko sekaannus on Leo Fenderin syy, mutta viisaammat jatkakoon... Eikös se nimenomaan ollut Leksan syy, kun sehän se keksi että se talla on "tremolo bridge". Mulle nyt on ihan sama, kun tremolospedu ja tremolotalla on aika vaikea sotkea keskenään. Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
Muuki 14.01.2011 14:43:47 | |
---|
Thyvon: No nauruahan minä haen! Luulin sen ilmaisseeni selvästi, mutta johan se osoittautui aiemmin, ettei luetun ymmärtäminen ole ihan sinun vahvimpia alueitasi. Keskity nyt lukemaasi ja puhumaan floikista, äläkä musta piittaa tämän enempää. Halvat on huvit kun olemattomalle nauraa, mutta eipä tämäkään ole onneksi minun asia :) Eio |
Jucciz 14.01.2011 14:55:26 | |
---|
vvaltsu: Eikös se nimenomaan ollut Leksan syy, kun sehän se keksi että se talla on "tremolo bridge". Mulle nyt on ihan sama, kun tremolospedu ja tremolotalla on aika vaikea sotkea keskenään. Vaan olipahan täällä taannoin ketju otsikolla "Tremolosi säädöt" tms., jonne moni ehti kirjoittaa speed- ja depth-potikoiden asentoja huomatakseen hieman myöhemmin, että kyse oli tallan säädöistä... Mun mielestä olisi kaikista paras puhua vibrakammesta tai vaan kammesta. Tremolo-sanalla ei mun mielestä ole mitään tekemistä sen vempeleen kanssa, jolla muutetaan kitarassa äänenkorkeutta portaattomasti. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Eemil 14.01.2011 15:18:05 (muokattu 14.01.2011 15:18:23) | |
---|
Jucciz: Eiks floikka sit oo tremolotalla? Ärsyttää kyllä, että nää termit muutenkin on sotkettu jo vuosikymmeniä sitten: eihän vibrakammella tehdä tremoloa vaan vibratoa. Floikkaa sanotaan floikaksi ja straton kammellista tallaa tremoloksi. Noin niinku yleisesti. Minä en ole niitä keksinyt ja mun mielestä molemmilla on typerä nimi. Bigsbyllä sentään on kunnollinen nimi, eikä kiinteä tallakaan huono ole. |
Sakmongkol 14.01.2011 15:31:11 | |
---|
Eemil: Floikkaa sanotaan floikaksi ja straton kammellista tallaa tremoloksi. Noin niinku yleisesti. Minä en ole niitä keksinyt ja mun mielestä molemmilla on typerä nimi. Bigsbyllä sentään on kunnollinen nimi, eikä kiinteä tallakaan huono ole. Kyllä floikkakin on virallisesti tremolo. |
Sakmongkol: Kyllä floikkakin on virallisesti tremolo. Niinhän se on. |
kkesti 14.01.2011 15:33:23 | |
---|
floydrose tremolo.. |
Jucciz 14.01.2011 15:38:47 (muokattu 14.01.2011 15:39:24) | |
---|
Eemil: Floikkaa sanotaan floikaksi ja straton kammellista tallaa tremoloksi. Noin niinku yleisesti. Ai se menee teillä päin noin? Mun on pakko olla eri mieltä tosta "yleisesti"-jutusta varsinkin. Mun (ja käsittääkseni monen muunkin) sanastossa tää virheellinen sana "tremolo" on vain yläkäsite, jonka alle luetaan kaikki vibrakampiratkaisut: niin Stratocasterin perinnevibra, Vibrola, Bigsby, Floyd Rose (ja sen johdannaiset ja lisenssiratkaisut) sekä monet muut. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Juzpe 14.01.2011 15:45:33 | |
---|
Stratocasterin perinnevibra Ja mua nyppii se että tätä fenderin luokatonta ratkasua aiheesta (kuunnelkaa pulliaista jos ette usko... se kammen kanssa röytö on hirveetä) kutsutaan "perinne"vibraksi... Ihan yhtälailla Bigsby ja/tai vibrola on perinnevibroja. Voi olla etten vaan osaa käyttää tota stratokampea mihinkään asiallisen kuuloisiin juttuihin... herrasmiesvibrato ei onnistu, ei pedal steelin matkiminen eikä floikkatyyppiset kikkailut. Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk |
Jucciz 14.01.2011 15:47:16 | |
---|
Juzpe: Voi olla etten vaan osaa Tässä monesti piilee ongelman ydin - asiassa kuin asiassa. Se on kyllä totta, että ihan samalla tavalla Bigsby vähintäänkin saa tulla luetuksi perinnevibraksi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Numb 14.01.2011 15:49:22 | |
---|
Juzpe: Ja mua nyppii se että tätä fenderin luokatonta ratkasua aiheesta (kuunnelkaa pulliaista jos ette usko... se kammen kanssa röytö on hirveetä) kutsutaan "perinne"vibraksi... Voi olla etten vaan osaa käyttää tota stratokampea mihinkään asiallisen kuuloisiin juttuihin... Tsekkaapas miten Jeff Beck käyttää sitä. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
the-Antero 14.01.2011 16:04:11 | |
---|
Jucciz: Mun mielestä olisi kaikista paras puhua vibrakammesta tai vaan kammesta. Viimeksi kun mä alotin keskustelua vibrakammesta niin porukka rupes kertomaan että millainen se kampiosa on erilaisissa vibroissa :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |