Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kumpi basso?
1
mombai
27.03.2008 23:01:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bassoa olen hankkimassa niin ajattelin että kumpikohan kannattaa ostaa IBANEZ SR300-IPT vai BTB200MKF?
 
Larmer
27.03.2008 23:31:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile ja totea itse
 
Hieman tanakka yksilö
JussiKoo
28.03.2008 02:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monasti täällä on todettu, että valitse se, joka tuntuu ja soi sinusta paremmalta.
 
Se on hyvä sääntö ja toimii :)
 
Meegs86
28.03.2008 08:35:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerran kysytään, että kumpi, niin vastaan Ibanez SR. Kerran omistin BTB:n ja ei jääny hyvät fiilikset. Oli jotenkin tumppu. Soundgear toimii aina.
 
"One step forward, two steps back..."
L.Ruoska
28.03.2008 11:50:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SR on kapeempi kaula. Ala osta uutena, osta kaytettyna vaik joku kalliimpi SR tuolta Torilta. SR800 allekirjotan taysin (voi olla satkun pari kalliimpi kylla), itselta loytyy niita kaksi kun ei ole parempaa soitettavuutta toistaiseksi tullut vastaan =) Eli tosiaan, SR sopii mulle ainakin parhaiten.
 
Iä! Iä! Cthulhu fhtagn!
beissi man
28.03.2008 14:23:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kerran kysytään, että kumpi, niin vastaan Ibanez SR. Kerran omistin BTB:n ja ei jääny hyvät fiilikset. Oli jotenkin tumppu. Soundgear toimii aina.
 
Komp. Kummankaan kaula ei oikeen sovi miun sormille mutta mielestäni BTB'ssä oli jotenkin "kömpelö" se kaulan muoto en tykännyt yhtään. SR'n kapea kaula tuntui huomattavasti paremmalle kuin BTB'n vaikka en siitäkään erityisesti pitänyt.
 
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
markus16
13.01.2011 21:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1021 päivää vanhaan ketjuun!
 
Juu niin olen, oli sopivasti otsikoitu ketju jo valmiina niin käytän siis sitä.
 
http://www.thomann.de/fi/ibanez_btb670ntf.htm vs. http://www.topsound.fi/index.php?di … atch=products.view&product_id=52991
 
Iban tatsista tykkään paljon. Soundi on hyvin neutraali, ei hyvä ei huono.
Schecter sopii käteen vielä paremmin, soundi on melko terävä ja "funkki" mun mielestä. Ainakin sen testin perusteella mitä kaupan styrkasta sain ruuvattua.
 
Kertokaa omia kokemuksia, ainakin viat ja ongelmat joita on tullu vastaan.
 
Lökis
13.01.2011 23:03:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heps
 
Osta se, joka parhaimmalta tuntuu käteen. Vasta tämän jälkeen kuuntelet soundia. Ja sen jälkeen katsot ulkonäköä. Viimeisenä vilkaiset hintalappua.
 
Soitin on hiukan kuin kenkä. Räpylään istumaton kenkä on vmäinen pidettävä, hinnastaan ja ulkopuolisten mielipiteistä huolimatta. No sen verran tuosta voi luistaa, että tietyin rajoituksin kaikkeen voi tottua...
 
Salkin
14.01.2011 12:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittellä oli joskus ibanez sgr sarjaa ollut basso, en kyllä kuollaksenikaan muista mikä numero oli perässä. Se oli monta vuotta mulla hyvä basso, kunnes kokeilin Fenderin Jazz bassoa enkä halunnut edes koskea enään ibanekseen.. Enkä muuten koskenutkaan nyt iloisesti omistan Fenderin Jazz Bass Hw 1.
 
Mutta silloin kun sen ibaneksen ostin se oli silloin mulle hyvä monessa mielessä, soitettavuudeltaan ja hinnaltaan sekä näöltään.. Sitten tuli ikää ja varallisuutta niin vaihtu heti kun tajusin kuinka paljon parempi tuo fenderi onkaan..
 
onko tässä tarpeeks bassoa? ai on, no mä laitan vähän lisää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «