Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 521 22 23 24 25267 268 269 270 271
Illu
09.01.2011 21:08:45
No nii, menipäs taas putkeen tääkin homma.
MaQ
09.01.2011 21:21:57
Onse tuo kuha vaan melekonen talakkari. Harjaa sen verran hyvin ja musanetin asukkaat kiittää :)

Onnittelut

Eikä tarvi muidenkaan hävetä. Roots työt jatkukoot.
Kuha
09.01.2011 21:32:00

WanhaWetäjä: hienolla saundilla...

Skujun CV 50 halpis-telellä soitettu. Oon kovasti tuosta kepukasta innostunut - mikit vaihdoin, mutta muuten on oikein oiva peli.

Tattis jengille, jos taustoja löytyy - Latuskalla oli varastossa hienoja! - niin laittakaa linkkiä.
latuska90
13.01.2011 16:00:53

Illu: Tää on just mun leipälajini....

Mulla on taas sormi suussa ja peukalo keskellä kämmentä, ja pahasti, kun tähän taustaan yritin jotain järkevää soitettavaa keksiä. Minen ymmärrä...
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Illu
13.01.2011 16:33:58
latuska90: Mulla on taas sormi suussa ja peukalo keskellä kämmentä, ja pahasti, kun tähän taustaan yritin jotain järkevää soitettavaa keksiä. Minen ymmärrä...

Sitä on liikkeellä juu, senpä takia en enää edes yritä keksiä mitään. Siitä vaan mitä tulemaan sattuu ja se on siinä. Oisko se nyt sitten sitä improvisointia ja tunteella soittamista :D
SikaSilu
13.01.2011 17:02:28
No niin minäkin anna tulla mitä lähtee. Mä mitään säveltelemään ala :D
"Watch my back" sano kyttyräselkä...
Illu
13.01.2011 17:35:27
Olipas muuten pirun kiva tänään tossa iltapäivällä vähän avata hanikoita ja rämpytellä divariskaban ohella himpun verran rokkia Mick Greenin ja Wilko Johnsonin hengessä. Ei saakeli, on sitä bändiä vissiin alettava vaan puuhaamaan spydeen...
Illu
13.01.2011 19:15:47
SikaSilu: Joo orkka ois kova juttu, mut ensin mun pitäs opetella soittamaan. Sit jos oppis soittamaan, niin pitäs vielä uskaltaa ja kehdata soittaa muitten kuullen. Nää skabat on siitä hyviä, että ei nää kun porukka repeilee kuunnellessa :)

Eikö kun orkesteria vaan pystyyn, siinä sitä vasta soittamaan oppii, yksin kotona ei opi kuin soittamaan yksin kotona.
blues guitar
13.01.2011 19:58:23

SikaSilu: Joo orkka ois kova juttu, mut ensin mun pitäs opetella soittamaan. Sit jos oppis soittamaan, niin pitäs vielä uskaltaa ja kehdata soittaa muitten kuullen. Nää skabat on siitä hyviä, että ei nää kun porukka repeilee kuunnellessa :)

Me kasattiin työkavereiden kanssa trio ja muutamia keikkoja ollaan heitetty mm. paikallisissa pubeissa. Koskaan ei ole keikalla tullut kommenttia että "ootte paskoja soittajia" vaikka täällä netissä sen suuntaisiin kommentteihin välillä törmää.
Joten bändiä pystyyn vaan jos siihen on pieniäkin edellytyksiä. Tosi palkitsevaa hommaa kuitenkin elävälle yleisölle soittaminen.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
SikaSilu
13.01.2011 21:19:09
blues guitar: Koskaan ei ole keikalla tullut kommenttia että "ootte paskoja soittajia" vaikka täällä netissä sen suuntaisiin kommentteihin välillä törmää.

Juu no mulle riittäs, kun luulisin edes yhden ajattelen yleisössä niin :) Ilmeisesti mun pitäs olla maailman kovin kepittäjä, jotta pystysin heittämään keikkaa. Sillon tietäs, että mua kovempaa ei katsomossa ole ja sillä siisti :D En tiedä mistä tää tarve verrata itseään muihin soittajiin kumpuaa. Toki ymmärrän, että ei musiikki ole mikään urheilukilpailu, mut jotenkin närästää. Pieni itsetutkiskelun paikka kait.

Eihän tää nyt taas liity mitenkään ketjun otsikkoon, mut on tää skabaaminen sillee mua jeesannut, että osittain palaute on ollu ihan mukavaa ja ajoittain jopa olen luullut olevani ihan jees väsennyplääjä.
Illu
13.01.2011 21:20:28
Ei mun kitarasta löydy noita jatsahtavia "vääriä" ääniä ollenkaan...

Vääriä ääniä multa kyllä löytyy, mutta niistä on jazz melko kaukana...
Zeeboo
13.01.2011 21:29:30
SikaSilu: ... Sillon tietäs, että mua kovempaa ei katsomossa ole ja sillä siisti...

E.C oivalsi tuon jutun joskus aikanaan:
-- The album's original title The World's Greatest Guitar Player (There's One In Every Crowd) was changed before pressing, as it was felt its ironic intention would be misunderstood. --
White men can't Monk
blues guitar
13.01.2011 21:42:22

SikaSilu: Juu no mulle riittäs, kun luulisin edes yhden ajattelen yleisössä niin :) Ilmeisesti mun pitäs olla maailman kovin kepittäjä, jotta pystysin heittämään keikkaa. Sillon tietäs, että mua kovempaa ei katsomossa ole ja sillä siisti :D En tiedä mistä tää tarve verrata itseään muihin soittajiin kumpuaa. Toki ymmärrän, että ei musiikki ole mikään urheilukilpailu, mut jotenkin närästää. Pieni itsetutkiskelun paikka kait.

Eihän tää nyt taas liity mitenkään ketjun otsikkoon, mut on tää skabaaminen sillee mua jeesannut, että osittain palaute on ollu ihan mukavaa ja ajoittain jopa olen luullut olevani ihan jees väsennyplääjä.

Ei kannata olla liian itsekriittinen. Eihän kaikkia voi kuitenkaan aina miellyttää.
Kyllä mun mielestä sun soittotaidoilla perus pubibändissä pärjää ihan hienosti.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
SikaSilu
13.01.2011 21:55:55
No se jää ikuiseksi arvoitukseksi. Minoon täällä vähän sellanen välimallin jätkä. Divarissa irtoo voittoja, täällä taas hyvä jos edes pisteen saa. Pitäs olla joku välisarja :D
blaekie
13.01.2011 22:05:19 (muokattu 13.01.2011 22:05:49)

blues guitar: Ei kannata olla liian itsekriittinen. Eihän kaikkia voi kuitenkaan aina miellyttää.
Kyllä mun mielestä sun soittotaidoilla perus pubibändissä pärjää ihan hienosti.

Ja eikös siellä pubissa (ja ylipäätään missä vaan esiintymisessä) ole tärkeempää se oikea asenne, ei niinkään se soittotaito. (Toki ei siitä soittotaidosta mitään haittaakaan ole)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
blues guitar
14.01.2011 05:38:33

blaekie: Ja eikös siellä pubissa (ja ylipäätään missä vaan esiintymisessä) ole tärkeempää se oikea asenne, ei niinkään se soittotaito. (Toki ei siitä soittotaidosta mitään haittaakaan ole)

Jep! Juurikin näin. Kun porukan saa bailaamaan niin ei ne sitten enää kuuntele että tekeekö soittajat mokia tai meneekö kaikki venytykset kohdalleen yms... tai jos joku kuuntelee niin se on sen oma moka :)

sika silu: No se jää ikuiseksi arvoitukseksi. Minoon täällä vähän sellanen välimallin jätkä. Divarissa irtoo voittoja, täällä taas hyvä jos edes pisteen saa. Pitäs olla joku välisarja :D

Jos mä pärjään keikalla niin ihan varmaan säkin. Eipä noita pisteitä ole mullekaan näissä skaboissa kertynyt.
Lennu
14.01.2011 05:46:11

Tärkeintähän kuitenkin on että tällainen, varsinkin perinnehenkinen, musiikki on kilpailua. Miten kukaan voi muuten tietää, mistä pitää digata?
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
Tuomo_
14.01.2011 08:02:18
Tärkeintähän kuitenkin on että tällainen, varsinkin perinnehenkinen, musiikki on kilpailua. Miten kukaan voi muuten tietää, mistä pitää digata?

En ihan ymmärtänyt, mikä tässä oli se pointti.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
Lennu
14.01.2011 08:05:41

tahtah: En ihan ymmärtänyt, mikä tässä oli se pointti.

No roots-skaba :---D Kuka vetäsee vetoavimmat puuvillabluussit ilman jalkoja ja silmiä.
"mut lennulla on se etu että se voi perustelematta pitää asioita täysin paskoina ja se silti voittaa kaikki väittelyt." -Twinkle
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)