Kontiak 05.11.2010 21:21:46 | |
---|
aalataur: E1: Eipä toi Visionsin soolo imo mikään raiskaus ollut. Erilainen mitä aiempi, mutta ei se nyt mikään hirveen erikoinen ollutkaan.. Siinähän muistutetaan juuri ennen sooloa, että After us the road goes on forever Many changes lie along the path That's the price we pay for our selfishness We are headed for the end. http://www.truthinshredding.com |
Ambitus 05.11.2010 21:45:31 | |
---|
Kontiak: Siinähän muistutetaan juuri ennen sooloa, että Miten tämä Tolkin mahtava sanoitus nyt sitten liittyy "seisaaltaan soittamiseen"? Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti? Ja mikset tulisi tänne soittamaan nopeasti?!?! |
Wolfhound 08.11.2010 12:47:23 | |
---|
Ambitus: Miten tämä Tolkin mahtava sanoitus nyt sitten liittyy "seisaaltaan soittamiseen"? Ei kai se seisaaltaan soittamiseen, mutta tohon "soolon raiskaaminen ja erilaisuus"... ;) |
Sjömanni 11.11.2010 00:17:49 | |
---|
Itsehän olen täysi aloittelija mutta, mutta... Johan sen biologiakin sanelee, että plektraa heilutellaan helpoiten mulukun kohalla (tahi sen toisen värkin jos on munaton). Jos lasket käden alas koukkuun niin kas, tolohohan se siinä. Ja nimenomaan se ylös-alas -liike on helpoimmillaan tuolla korkeudella. Tässä on ripaus asiaakin mielestäni, hei! Nii, ja sitten sitä soittoa on mukava reenata unissannkin, kuulkaas! Haen rotsini... |
Mental_Schok0_Gummi 09.01.2011 14:44:34 (muokattu 09.01.2011 14:45:14) | |
---|
Minä yleensä soitan seisaaltaan. Hihna melkein yleensä täydessä pituudessa, jolloinka lapa on n. rintakorkeudella. Soitan plekukäsi melko alhaalla, jottei tulisi kramppeja. Flying V:tä ei muuten istualtaan voikaan kovin hyvin soittaa. Joo, mulla on HB:n 430 & B-Stockia vielä. Ei siis ollut mitensäkään hintava hankinta. 8-) |
Jucciz 09.01.2011 15:07:29 (muokattu 09.01.2011 15:09:44) | |
---|
Sakmongkol: Kitaran korkeus korreloi suoraan asenteen kanssa. Pitää löytää sellainen sopiva välitila jossa pystyy soittamaan mutta ei näytä urpolta. Hyvä kitaristi löytää sen toki luonnostaan. Näin mielestäni rock-musiikissa. Jotain jazzia saa puolestani soittaa miten hyvänsä kun asenteella ei muutenkaan ole suurta merkitystä. Niin no... http://kosketologi.blogspot.com/2010/03/asenteesta.html Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 09.01.2011 15:11:28 | |
---|
Sakmongkol: No mitä voi odottaa äijältä joka on käyttänyt samanlaista koulupukua kohta neljäkymmentä vuotta? Ei siinä pelleilyssä kitaran korkeus enää paljon paina. Sanoo kaveri, jonka mielestä Ynkkä on maailman tyylikkäin, musikaalisin ja yksinkertaisesti paras kitaristi? Joskus mä vielä kirjotan kirjan näistä Sakmon lausahduksista ja vietän eläkepäiväni mukavasti. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Zeeboo 09.01.2011 15:23:00 (muokattu 09.01.2011 15:27:48) | |
---|
Jucciz: Niin no... http://kosketologi.blogspot.com/2010/03/asenteesta.html Loistava! Tuohon musiikkisanakirjan kappaleeseen voisi vielä lisätä: 3) Useissa tapauksissa yksilöllä, joka pyrkii synnyttämään omista lähtökohdistaan ja omilla motiiveillaan musiikkia, tai vast., on "asenteen" ja "osaamisen" summa aina vakio, painottuen alkuvaiheessa "asenteeseen". Kokemuksen karttuessa "asenteen" dominanssi lientyy tasolle, joka sallii myös tiedollisen ja taidollisen substanssin kasvun. White men can't Monk |
Jucciz 09.01.2011 15:48:43 | |
---|
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Zeeboo 09.01.2011 16:21:06 | |
---|
White men can't Monk |
Spike 09.01.2011 16:39:39 | |
---|
Mental_Schok0_Gummi: Flying V:tä ei muuten istualtaan voikaan kovin hyvin soittaa. Heh, itsellä taas toisinpäin. Flygari on hyvä soittaa istualtaan, stratomallisen kanssa soittoasento on luonnottomampi. Vasen käsi alkaa helposti kannattamaan kitaraa ja selkäkin tahtoo välillä olla mutkalla tallakäteen päin. |
Sakmongkol 09.01.2011 16:47:29 | |
---|
Jucciz: Sanoo kaveri, jonka mielestä Ynkkä on maailman tyylikkäin, musikaalisin ja yksinkertaisesti paras kitaristi? En tiedä tyylikkäimmästä, en oikein ymmärrä tyylin käsitettä musiikissa. Muuten kyllä. Joskus mä vielä kirjotan kirjan näistä Sakmon lausahduksista ja vietän eläkepäiväni mukavasti. Kunhan lisenssimaksuista sovitaan. |
Lord of the strings 13.01.2011 14:33:12 | |
---|
Hankin sellaisen tietokonetuolin, jossa on isot käsinojat eikä siinä voi soittaa istualteen. Näin seisaalteen soittaminen alkoi luonnistua kuin itsestään. Nyttemmin tulee hyvin harvoin istuttua soittaessa. "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK |
Lord of the strings: Hankin sellaisen tietokonetuolin, jossa on isot käsinojat eikä siinä voi soittaa istualteen. Näin seisaalteen soittaminen alkoi luonnistua kuin itsestään. Nyttemmin tulee hyvin harvoin istuttua soittaessa. Itse nykäsin toisen käsinojan kuuseen ja soittelen kotona garagebandin kanssa samassa sikiöasennossa ku ennenkin... :D |
Numb 13.01.2011 14:59:08 | |
---|
Mä soitan paljon makuuasennossa. Siinä soffalla makailen ja soittelen. Veekitara on vähän huono siinä, se pitää tukea, mutta jatsiloota ja akkari toimivat hyvin :) Seisaallaan soitan vain bändin kans :) Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Terry Pantheras 13.01.2011 15:12:44 | |
---|
Numb: Mä soitan paljon makuuasennossa. Siinä soffalla makailen ja soittelen. Veekitara on vähän huono siinä, se pitää tukea, mutta jatsiloota ja akkari toimivat hyvin :) Seisaallaan soitan vain bändin kans :) Kaveri aloitteli joskus nuorempana innoissaan kitaransoiton, kunnes homma laiskistui siihen, että nojatuolissa röhnöttäen, kitara kanteletyyliin sylissä ja peukalolla otelaudan yli tapaili TV-sarjojen tunnareita ja piereskeli. MacGyver oli kovan työn takana ja loppujen lopuksi työvoitto yhden sormen peukalotekniikalla... :) |