Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nopea-atakkisia 12" elementtejä?
1 2
Terry Pantheras
13.01.2011 10:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vinkatkaas laadukkaita nopea-atakkisia elementtejä 2x12/4x12-kitarakaappiin.
 
Hakusessa herkästi soittoon reagoivat elementit, joita voisi kokeilla ristiin "tahmeimpien" kanssa. Vai kumoavatko ko. ominaisuudet toisensa?
 
Celestionilta nyt on ainakin neodymium-malli Century Vintage - jota en ole kokeillut - mutta mites perusmagneeteilla toimivat? Toinen speksien mukaan lupaavat Celestionin neo-malli Century 80:n valmistus on lopetettu ja käytetyt ovat järjettömissä hinnoissa (kolmatta sataa) ja ilmeisesti niissä on ollut jotain tyyppivikoja, kuten helinää, mikäli on foorumeita uskominen.
 
Soundipuoli enemmän vintageen kallistuva ja rouhea keskiäänivoittoisuus lempeällä yläpäällä olisi se juttu. Ei liian hifi. Siltä pohjalta voisi lähteä, että ajattelin kokeilla sinänsä jo mainioiden G12-65 Heritagien rinnalle tuomaan vähän hyökkäävyyttä ja rapsakkaa (kuivaa?) särmää. G12-65:n herkkyys on 97 dB.
 
Kiitsss..
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
LaMotta
13.01.2011 11:03:58 (muokattu 13.01.2011 11:04:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Soundipuoli enemmän vintageen kallistuva ja rouhea keskiäänivoittoisuus lempeällä yläpäällä olisi se juttu. Ei liian hifi. Siltä pohjalta voisi lähteä, että ajattelin kokeilla sinänsä jo mainioiden G12-65 Heritagien rinnalle tuomaan vähän hyökkäävyyttä ja rapsakkaa (kuivaa?) särmää. G12-65:n herkkyys on 97 dB. Kiitsss..
 
Greenback? Herkkyys 98db.
 
La Motta
Terry Pantheras
13.01.2011 11:08:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Greenback? Herkkyys 98db.
 
Mjuu, on käyny mielessä, mutta taitaa olla aika samankaltainen noitten 65:n kanssa... Onko muuten isokin ero Heritage ja perus-Greenbackien välillä?
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
LaMotta
13.01.2011 11:14:23 (muokattu 13.01.2011 11:22:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Mjuu, on käyny mielessä, mutta taitaa olla aika samankaltainen noitten 65:n kanssa... Onko muuten isokin ero Heritage ja perus-Greenbackien välillä?
 
Hinta...Itselläni on niin kiinalaisia kuin brittivalmisteisia perus greenbackeja. Enpä osaa sanoa, että onko noissa mitään soundieroa. Mulle ainakin Greenback edustaa neutraalia elementtiä erottuvalla diskantti ja keskiäänialueella. Ei sillä etteikö se olisi myös lämmin, mutta bassoalue ei jyrää. VOXeissa antaa sellaisen erottelevan ja selkeän soundin bändikäytössä. Siksi kai VOX on paras ): Minun korvaani Greenback on yksi tasapainoisimmista elementeistä.
 
Heritage Greenbackista ei siis ole omaa kokemusta.
 
La Motta
JuSu
13.01.2011 11:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Siltä pohjalta voisi lähteä, että ajattelin kokeilla sinänsä jo mainioiden G12-65 Heritagien rinnalle tuomaan vähän hyökkäävyyttä ja rapsakkaa (kuivaa?) särmää. G12-65:n herkkyys on 97 dB.
 
Classic lead tai V30?
 
JuSu
 
Aamuisin välillä harmittaa.
Wespa
13.01.2011 12:02:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Classic lead tai V30?
 
JuSu

 
V30:stä minäkin kaikesta huolimatta suosittaisin. Mun korvaan noi 65:t on aika samanhenkisiä kuin (Heritage) Greenbackit, molempia löytyy siis omista komeroista.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
s8na
13.01.2011 12:11:00 (muokattu 13.01.2011 12:12:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä toi V30 ei oo niin hirveen nopea vaan vähä jopa semmone laiska vaikka onkin yläpäästä agressiivinen. Vintage... esim G12T on mun mielestä ätäkiltään parempi mut muuten ominaisuudet ei kyllä täsmää yhtään kysyjän ominaisuuksiin.
 
No en kuiteskaa tyrmää etteikö toimis G12-65:sen kans, foorumien mukaan toimii hyvin.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Terry Pantheras
13.01.2011 12:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V30:t on no go. Orangissa oli alunperin ne, eivätkä miellyttäneet mun korvaa Soldanon kanssa. Sanovat, että nuo Centuryt olisivat samankaltaiset kuin V30:t, mutta eivät niin härskit. Jossain foorumilla joku sanoi, että ovat kuin sisäänsoitetut V30:t - tiedä sitten miten iso ero on.
 
Classic Lead 80 on kokeiltu. Hyvä elementti, mutta ei ehkä ihan just se, tosin pitäis ehkä tyypata niitä ihan stand alonenakin. Pitäis vaan ostaa toinen, mutta noita ei paljoa liiku käytettynä...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
s8na
13.01.2011 12:33:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: V30:t on no go. Orangissa oli alunperin ne, eivätkä miellyttäneet mun korvaa Soldanon kanssa. Sanovat, että nuo Centuryt olisivat samankaltaiset kuin V30:t, mutta eivät niin härskit. Jossain foorumilla joku sanoi, että ovat kuin sisäänsoitetut V30:t - tiedä sitten miten iso ero on.
 
Classic Lead 80 on kokeiltu. Hyvä elementti, mutta ei ehkä ihan just se, tosin pitäis ehkä tyypata niitä ihan stand alonenakin. Pitäis vaan ostaa toinen, mutta noita ei paljoa liiku käytettynä...

 
Yks neutraali napakka kajari mun kokemuksen mukaan on G12H-100. Noita vaan ei enää saa, G12K-100 taitaa olla sama kajari vähän modattuna eli isommalla bassolla.
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Terry Pantheras
13.01.2011 12:58:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Yks neutraali napakka kajari mun kokemuksen mukaan on G12H-100. Noita vaan ei enää saa, G12K-100 taitaa olla sama kajari vähän modattuna eli isommalla bassolla.
 
Itse asiassa myit mulle taannoin G12H-100:n. :) Hyvän kuuloinen ämyri, mutta ongelma on, että se on 16 ohminen, kun noi mun muut tötterot on järjestään 8 ohmisia... Meinasin tyrkätä sen 2x12-kaappiin sitten joskus kun moisen hankin.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
JuSu
13.01.2011 13:12:35 (muokattu 13.01.2011 13:13:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Classic Lead 80 on kokeiltu. Hyvä elementti, mutta ei ehkä ihan just se, tosin pitäis ehkä tyypata niitä ihan stand alonenakin. Pitäis vaan ostaa toinen, mutta noita ei paljoa liiku käytettynä...
 
Sanovatten, että Mesan C90 + V30 on hyvä yhdistelmä. Ja kun kerran C90 on about sama kuin Classic Lead, niin mikset kuitenkin kokeilisi 2x12" komerossa CL80 + V30 -yhdistelmää?
 
Jos siis sulla on yksi CL jo nurkissa?
 
*inttää* =)
 
JuSu
 
Aamuisin välillä harmittaa.
Terry Pantheras
13.01.2011 22:43:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Sanovatten, että Mesan C90 + V30 on hyvä yhdistelmä. Ja kun kerran C90 on about sama kuin Classic Lead, niin mikset kuitenkin kokeilisi 2x12" komerossa CL80 + V30 -yhdistelmää?
 
Jos siis sulla on yksi CL jo nurkissa?
 
*inttää* =)
 
JuSu

 
Heh... :) Ei siis ole (vielä) 2x12-komeroa, vain 4x12. Voihan sen toki johdottaa vain kahdelle ämyrille testiä varten. Testasin syksyllä myös Eminencen Governorin, eikä sekään V30-johdannainen oikein lähtenyt. En sitten kuitenkaan ennen poismyyntiä testannut kimpassa G12-65:n tai CL80:n kanssa... :P
 
Torilla ois pari Century Vintagea ja jopa kaksi Centurya, enkä edes uskalla arvailla millä hinnalla Centuryt lähtisi... Ottaiskohan myyjä satasen tarjoukset kettuiluna? :D Vitnaget oli jo holdissa jollekulle muulle...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
s8na
14.01.2011 10:58:20 (muokattu 14.01.2011 10:58:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Itse asiassa myit mulle taannoin G12H-100:n. :) Hyvän kuuloinen ämyri, mutta ongelma on, että se on 16 ohminen, kun noi mun muut tötterot on järjestään 8 ohmisia... Meinasin tyrkätä sen 2x12-kaappiin sitten joskus kun moisen hankin.
 
Heh, no hyvä että oot tykänny. Oiski ollu hassua ku oisit tuon aivan tortuks haukkunu ja meikä kehuu täälä. :D
 
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
H-Diddy
15.01.2011 16:33:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eminence red fang. Siitä ei ämyri parane vaikka soittais polkkaa.
 
Terry Pantheras
15.01.2011 18:40:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H-Diddy: Eminence red fang. Siitä ei ämyri parane vaikka soittais polkkaa.
 
Pääsiskin jossain testaamaan... Yli 200 € yhdestä ämyristä on kyllä melekosta! :)
 
Tässä tullaankin siihen, että mihin vetää raja sen The Soundin etsinnässä ja miten marginaalista on kalliimpien kaiuttimien hyvyys vs. halvempien kaiuttimien "paskemmuus" vs. käytännön hyöty, eli kohteen (soittaja vs. yleisö) merkitys asiassa. Varsinkin tällä meikäläisen tasolla. :D
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
LaMotta
15.01.2011 18:47:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Tässä tullaankin siihen, että mihin vetää raja...
 
Tämä ikuisuuskysymys koskee kaikkia elämän aloja ja harrastuksia.
 
Ostan VOX AC15, Tarjotkaa
Terry Pantheras
15.01.2011 19:00:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Tämä ikuisuuskysymys koskee kaikkia elämän aloja ja harrastuksia.
 
Kyllä. Itsellä on tähän tavallaan semmoinen näkemys, että kerran täällä vaan eletään, joten mitäpä sitä ei tekisi rakkaimman harrastuksen eteen...
 
Näillekin on jo yksi huutaja:
 
http://www.huuto.net/kohteet/panohanskat/163506056
 
ps. myyjä en ole minä...
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
kimurantti1
15.01.2011 20:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Pääsiskin jossain testaamaan... Yli 200 € yhdestä ämyristä on kyllä melekosta! :)
 
Jos vihaat V30:n yläpäätä, niin oksennat kun kuulet Red Fangin. Se on paljon kirkkaampi vielä.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
LaMotta
15.01.2011 20:22:47 (muokattu 15.01.2011 20:24:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Jos vihaat V30:n yläpäätä, niin oksennat kun kuulet Red Fangin. Se on paljon kirkkaampi vielä.
 
Yök. Niinpä onkin. Ja näkyy selvästi jopa taajuusvastekäyrissä. Omaan korvaani jo V30 on sietämätön elementti.
 
V30 http://professional.celestion.com/g … ar/products/classic/detail.asp?ID=4
 
Red Fang http://accessories.musiciansfriend. … ng-12-30W-Guitar-Speaker?sku=660046
 
Ostan VOX AC15, Tarjotkaa
humppahanuristi
15.01.2011 21:19:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: Pääsiskin jossain testaamaan... Yli 200 € yhdestä ämyristä on kyllä melekosta! :)
 
Tässä tullaankin siihen, että mihin vetää raja sen The Soundin etsinnässä ja miten marginaalista on kalliimpien kaiuttimien hyvyys vs. halvempien kaiuttimien "paskemmuus" vs. käytännön hyöty, eli kohteen (soittaja vs. yleisö) merkitys asiassa. Varsinkin tällä meikäläisen tasolla. :D

 
Eihän se red fang mikään huono ole mutta en tykkää. Se ei ole ihan sellainen metallisen oloinen kuten vintage 30 mutta vähän sellainen läps läps meininki. Alnico ei välttämättä muutenkaan ehkä ole se nopea.
 
10":sta se nopea atakki löytyy...
 
Humpasta rautalankaan... http://www.myspace.com/tanssiorkesterigalaxie
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «