Jucciz 12.01.2011 22:57:08 (muokattu 12.01.2011 22:57:33) | |
---|
the-Antero: Alotetaan tästä, itseasiassa muuten soundaa. Mulla on itselläni ESP:n KH-2 Relic jossa on floikka. Mitä on vuosien varrella tullut erilaisia kitaroita kokeiltua niin tässä on jo pelkästään akustisesti paras soundi mitä on tullut vastaan. Lisäksi mulla on ESP:n Flying V jossa on jälkikäteen asennettu Kahler. Tässä on akustisesti myös oikein maittava soundi. Sanomattakin selvää että molemmissa on emg:t kiinni joten ei laske näitä edes kitaroiksi puhumattakaan soundista vahvistimen kanssa. Voi olla, etten kuitenkaan välittäisi niiden soundista. Voi olla toisinkin. Ei selviä tältä istumalta. Onko sinusta kohtuuttoman kova hinta että joku muu (kuin sinä) soittaa haluamansa,tuntuisella, näköisellä ja kuuloisella kitaralla vai pitäisikö mielestäsi vaihtaa T-O-M tallaan joka ei tunnu,näytä tai kuulosta miltä pitää? Ei toki. Mainitsit vaan satunnaisen virittämisen tarpeen jotenkin niin mahdottoman kauheana asiana, että pani miettimään, onko se sinusta pahempi asia kuin se, että ei saa soittaa mieleisellään kitaralla. Sanonpa nyt vaikka niin että muutama mahdollisuus on. A) Huonosti säädetty floikka B) Uudet venyttämättömät kielet C) Vanhat tiensä päässä olevat kielet Tästä tulee mieleen käyttäjä Sakmgmonogsnglggol:in Ynkkä-fanboy'ismi: "Jos floikkakitarassa on vireongelmia, vika on säädöissä tai kielissä. Floikka itse on täydellinen vekotin, joka ei voi missään tilanteessa ikinä olla syypää epävireeseen." Mä olen myös basistin nähnyt näin tekevän.... Aika epäreilua (jo yleisöäkin kohtaan) päästää basisti virittämään rumpuja. Moni kun ei oikein osaa virittää edes bassoaan... ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mr. Speed 12.01.2011 22:57:27 | |
---|
Jucciz: No mitä näitä nyt on... Fenderin joku floikkastrato, en tiedä/muista tarkempaa mallia Ibanez RG-mallisia vaikka kuinka monia (älkää kysykö mallinumeroita) Ibanez Jem (ainakin se kukkamalli, FP? ja se valkoinen koristeltu... 777VWH?) Ibanez S-sarjalainen (joku, en tiedä tarkempaa mallia) Jackson Kelly (en tiedä tarkempaa mallia) Kramer Focus (oiskohan malli ollu 3000 tms.) LTD MH-301 Eikä tossa oikeesti oo kuin pieni otanta. Kelpaako? Enhän mä mitään todisteita tahtonut. Itellä on Ibanezit ollut aika "meh" siitä lähtien kun tutustui parempaan. Vähän harmittaa, ettet ole "kunnollista" suunnikasta luultavastikaan kokeillut. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
-rokkijumala- 12.01.2011 22:58:32 | |
---|
Siis olen aivan samaa mieltä juissicin kanssa. Floikka on teinilaihojen kallis lelu joka turmelee jo valmiiksi nolon lätkämailanlapa-hevisuunnikkaan emg:n aktiivimikeillä. Ja sillä tehdyt kikat pilaavat koko muun bändin ilon kun kitaristi vaan vinguttelee jokavälissä. Niin ja tietysti haittaa myös demppausta kun ei voi tunteella edes tallaa painaa, sormi- venytykset menee aivan liian vaikeiksi eikä normaali-ihminen sitä osaa edes virittää. Saati sitten kieltenvaihto. Ja myös floikkakitaristit on vielä ihan perästä esin dimebag ja van halen. Eikö vaan juissic? D= |
Jucciz 12.01.2011 22:58:37 | |
---|
Mr. Speed: Enhän mä mitään todisteita tahtonut. Itellä on Ibanezit ollut aika "meh" siitä lähtien kun tutustui parempaan. Vähän harmittaa, ettet ole "kunnollista" suunnikasta luultavastikaan kokeillut. No, noissa suunnikkaissa kuvaan astuu sitten jo ihan muutkin ongelmat: ergonomia, (yleensä) soundillinen yksipuolisuus ja sietämättömän ruma ulkonäkö... to name but a few. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mr. Speed 12.01.2011 23:00:07 | |
---|
Jucciz: No, noissa suunnikkaissa kuvaan astuu sitten jo ihan muutkin ongelmat: ergonomia, (yleensä) soundillinen yksipuolisuus ja sietämättömän ruma ulkonäkö... to name but a few. Ergonomiakin on vähän niin ja näin. Superstratoon tottuneena Amfin RR-mukaelma oli ihan mukava soittaa sekä istualtaan, että seisaaltaan. Tosin, nyt tuohon Amfiin tottuneena stratoa ei enää pysty soittaa hihnassa seisaaltaan. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Jucciz 12.01.2011 23:00:25 | |
---|
-rokkijumala-: Siis olen aivan samaa mieltä juissicin kanssa. Floikka on teinilaihojen kallis lelu joka turmelee jo valmiiksi nolon lätkämailanlapa-hevisuunnikkaan emg:n aktiivimikeillä. Ja sillä tehdyt kikat pilaavat koko muun bändin ilon kun kitaristi vaan vinguttelee jokavälissä. Niin ja tietysti haittaa myös demppausta kun ei voi tunteella edes tallaa painaa, sormi- venytykset menee aivan liian vaikeiksi eikä normaali-ihminen sitä osaa edes virittää. Saati sitten kieltenvaihto. Ja myös floikkakitaristit on vielä ihan perästä esin dimebag ja van halen. Eikö vaan juissic? D= Eddie Van halen on mulle yks tärkeimpiä rock-kitaristeja, mutta ei se tässä tapauksessa ikinä ole ollut siitä kiinni, soittaako mies floikkakitaralla vai ei. Kyllä se pääpointti miehen musiikillisessa sanomassa tulisi ilmi vaikka balalaikalla. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 12.01.2011 23:04:09 | |
---|
Jucciz: Ei toki. Mainitsit vaan satunnaisen virittämisen tarpeen jotenkin niin mahdottoman kauheana asiana, että pani miettimään, onko se sinusta pahempi asia kuin se, että ei saa soittaa mieleisellään kitaralla. Tätä juuri ajan takaa, jos joku tykkää floikasta niin eikai sinun ole pakko tulla silloin väittämään vastaan? Tästä tulee mieleen käyttäjä Sakmgmonogsnglggol:in Ynkkä-fanboy'ismi: "Jos floikkakitarassa on vireongelmia, vika on säädöissä tai kielissä. Floikka itse on täydellinen vekotin, joka ei voi missään tilanteessa ikinä olla syypää epävireeseen." Voin puhua omien floikkieni puolesta vaan ja niissä ei ole vikaa. Meinaatko nyt mahdollisesti että kaikki floikat joita olet nähnyt viritettävän kesken keikan olisivat viallisia? Aika epäreilua (jo yleisöäkin kohtaan) päästää basisti virittämään rumpuja. Moni kun ei oikein osaa virittää edes bassoaan... ;) Ei paha :D :D :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 12.01.2011 23:12:19 | |
---|
the-Antero: Tätä juuri ajan takaa, jos joku tykkää floikasta niin eikai sinun ole pakko tulla silloin väittämään vastaan? Ei kai tässä kukaan ole vastaan väittänyt tai kieltänyt jotakuta käyttämästä, vaan on ainoastaan ollut jotain mieltä siitä vekottimesta. Myös perusteluja on ollut havaittavissa. Voin puhua omien floikkieni puolesta vaan ja niissä ei ole vikaa. Meinaatko nyt mahdollisesti että kaikki floikat joita olet nähnyt viritettävän kesken keikan olisivat viallisia? En ole yhtäkään päässyt tutkimaan niin läheltä, että osaisin sanoa tuohon mitään. Saattaa olla, ettei kyllä kiinnostaisikaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
-rokkijumala- 12.01.2011 23:15:27 | |
---|
Jucciz: Eddie Van halen on mulle yks tärkeimpiä rock-kitaristeja, mutta ei se tässä tapauksessa ikinä ole ollut siitä kiinni, soittaako mies floikkakitaralla vai ei. Kyllä se pääpointti miehen musiikillisessa sanomassa tulisi ilmi vaikka balalaikalla. Ja pyh. Siis kaikki musiikki missä on kitara ollut osana pitäisi tunkea maan rakoon koska floikka pilasi KAIKEN. Juissi mikä sun pointti on kirjoittaessas tänne? Haluat olla aina eri mieltä kaikkien kanssa? Haluaisit että kaikki olisivat samanlaisia kuin sinä? Haluat pilata keskustelun? Vai että todistelet ittelles että sulla on parhaat kamat? |
Jucciz 12.01.2011 23:18:56 (muokattu 12.01.2011 23:19:28) | |
---|
-rokkijumala-: Ja pyh. Siis kaikki musiikki missä on kitara ollut osana pitäisi tunkea maan rakoon koska floikka pilasi KAIKEN. Olet ensimmäinen, joka tässä ketjussa väittää näin. Juissi mikä sun pointti on kirjoittaessas tänne? Tuoda yhden näkökulman aiheeseen, josta voidaan hyvinkin olla montaa mieltä. Haluat olla aina eri mieltä kaikkien kanssa? Muodostan mielipiteeni ihan itse, enkä sen perusteella, kuinka suuri joukko ihmisiä tulisi olemaan kanssani eri mieltä. Haluaisit että kaikki olisivat samanlaisia kuin sinä? En missään tapauksessa. Se olisi kamalaa. Yhdessäkin tämmöisessä on ihan tarpeeksi kestämistä ja erilaisuus on ilman muuta rikkaus. Haluat pilata keskustelun? Katso ylhäältä lukien toinen vastaukseni. Vai että todistelet ittelles että sulla on parhaat kamat? Tarviiko se erillistä todistelua muka? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Juicy 12.01.2011 23:23:41 | |
---|
Jucciz: Kiitän kohteliaisuudesta. "I got carried away." Mut kuten todettu, joku muu aloitti. Sit rupes olemaan keskustelua. Sääli sinänsä, keskustelupalstan ollessa kyseessä... Mut kyllähän tämmönen keskustelu, voimakkaillakin mielipiteillä varustettu, saattaa parhaimmillaan avata silmiä kummassakin leirissä. Sen takia ei mun mielestä koskaan ole huono, että tuodaan näkökulmia esiin, eriäviäkin. Saa mullekin tuoda. Kyllä määkin kaikki omistani eriävät mielipiteet luen kiinnostuneena ja punnitsen, oisko niissä mulle mitään - ja vaikka usein ei ehkä olekaan, en mä esim. koskaan sivuuta kenenkään tekstiä nimimerkin perusteella. Jatkakee. En minäkään sun kirjoituksia sivuuta kuin niissä keskusteluissa, joissa tiedän n. 80% tarkkuudella että sieltä on tulossa jotain mikä saa ihmisillä herneet nousemaan sieraimiin. Kyllä mä niinku ymmärrän sun pointin noilla kyseenalaistamisilla, mä vaan oon niin kauan jo roikkunut täällä että tiedän miltei jo ennalta sun suhtautumisen useimpiin juttuihin. =) Ja tässä vaiheessa tsekkasin, miten keskustelu on edennyt. Jahas, joillekin on maistunut pikkulauantain saunajuomat. |
-rokkijumala- 12.01.2011 23:29:37 | |
---|
Ei juissi vaan runnot oman kantasi läpi ja toteat voittaneesi kun muut eivät enää vaivaudu vastaamaan. |
Jucciz 12.01.2011 23:32:28 | |
---|
-rokkijumala-: Ei juissi vaan runnot oman kantasi läpi ja toteat voittaneesi kun muut eivät enää vaivaudu vastaamaan. Mulle tää ei oo kilpailua, jossa yrittäisin voittaa ketään. Mulle keskustelu on mielipiteiden vaihtoa ja näkökantojen valottamista vailla suurempaa tarvetta saada toista olemaan samaa mieltä. Enemmänkin pohjalta "ootko muuten miettiny, että asia vois toisaalta olla myös näin: ..." Mites sulla? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Mun on hankala seurata, kenelle nuo rokkijumalan viestit on suunnattu. Mua kun kutsutaan dadassakin yleensä juissiksi. |
Y@ri 12.01.2011 23:36:50 | |
---|
Vai että todistelet ittelles että sulla on parhaat kamat? Jucciz: Tarviiko se erillistä todistelua muka? Läppääkö, vai jotain nestettä kertynyt ullakolle? Se ei ainakaan tarvinne todisteluja. Suunta alaspäin: Muusikko omilla ansioillaan -> ammattimuusikko (kouluttautunut) -> musiikinopettajaksi kouluttautunut -> kriitikko. :D Onneksi ne parhaat kamat eivät edelleenkään tee parasta soittajaa. Ja kaikki kenellä on kertynyt jotain nestettä yläkertaan sanovat olevansa vain erilaisia ja sitä kautta jotenkin parempia kuin muut. Hyvää menestystä tuolla asenteella opettajan toimessa! :D Eiköhän se neste siellä valu minne kuuluu. No, enpä tiedä kun en tunne. Vaikea täällä nyt kenestäkään mitään on sanoa. Voi olla huippujätkäkin, vaikka pahimman luokan vastarannan kiiski! ;) |
-rokkijumala- 12.01.2011 23:38:10 (muokattu 12.01.2011 23:44:33) | |
---|
Tarve saada kylähullu juissic raivostumaan =D no ei. Siis netistä ei kannata mielipidettä mistään kysyä, sen on varmaan kaikki huomannut. Enimmäkseen apua kyselen mieltä askarruttaviin kysymyksiin tai vastaan niihin. E: siis juiccizelle mä kirjotin ja eiköhän se pitäisi asiayhteydestä selvitä. |
Jucciz 12.01.2011 23:44:10 | |
---|
Y@ri: Läppääkö, vai jotain nestettä kertynyt ullakolle? Se ei ainakaan tarvinne todisteluja. Suunta alaspäin: Muusikko omilla ansioillaan -> ammattimuusikko (kouluttautunut) -> musiikinopettajaksi kouluttautunut -> kriitikko. :D Onneksi ne parhaat kamat eivät edelleenkään tee parasta soittajaa. Ja kaikki kenellä on kertynyt jotain nestettä yläkertaan sanovat olevansa vain erilaisia ja sitä kautta jotenkin parempia kuin muut. Hyvää menestystä tuolla asenteella opettajan toimessa! :D Eiköhän se neste siellä valu minne kuuluu. No, enpä tiedä kun en tunne. Vaikea täällä nyt kenestäkään mitään on sanoa. Voi olla huippujätkäkin, vaikka pahimman luokan vastarannan kiiski! ;) Tosta viimeisestä kohdasta "Tarviiko se ..." ois viimeistään pitänyt tajuta koko vastauksen sarkastinen luonne, koska kysyjän kysymyksetkin olivat - kuten varmaan huomasitkin - huvittavuudessaan semmoista tasoa, ettei niihin aivan vakavalla naamalla olisi voinut suhtautua. Mää vaan en millään haluaisi käyttää hymiöitä, koska se tekee asiat monesti liian helpoiksi. Eli onneksesi tällä kertaa väärä hälytys. Siinä vaiheessa saa oikeasti tulla repimään jaloista takas maan pinnalle, jos alan pitää itseäni esimerkiksi erityisen hyvänä soittajana. Ottakaa tämä lupauksena. P.S. Musiikinopettajaksi en edes aio, eikä mulla ole siihen hommaan edes koulutusta. Mun substanssialue on musiikkiteknologia, eikä sen alan opetushommia kauheasti tässä maassa vielä ole, jos nyt on hirmuisesti kiinnostuneita oppijoitakaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Traditional 13.01.2011 00:03:21 | |
---|
Juicy: Mun on hankala seurata, kenelle nuo rokkijumalan viestit on suunnattu. Mua kun kutsutaan dadassakin yleensä juissiksi. Dadan todellisuus ei vastaa muuta maailmaa. "pitää kyllä kasvatella viiksiä" -A |
Y@ri 13.01.2011 00:19:07 (muokattu 13.01.2011 00:19:47) | |
---|
Jucciz: Mää vaan en millään haluaisi käyttää hymiöitä, koska se tekee asiat monesti liian helpoiksi. Mutta se saattaa auttaa välttämään väärinkäsityksiä, joita väistämättä syntyy kirjoitetun tekstin muodossa, kun ei tiedä kuinka vakavissaan tai millä mielellä kirjoittaja esittää asiansa, kuten kasvotusten keskustellessa. Kyllä se minusta on erittäin perusteltu funktio niiden käytölle... Mutta eipä niitä pakko ole käyttää. P.S. Musiikinopettajaksi en edes aio, eikä mulla ole siihen hommaan edes koulutusta. Mun substanssialue on musiikkiteknologia, eikä sen alan opetushommia kauheasti tässä maassa vielä ole, jos nyt on hirmuisesti kiinnostuneita oppijoitakaan. Ok, katsoin vain profiilista musiikkipedagogi ja oletin näin, enkä musiikkiteknologiaan viittaavaa. Eipä muuta, jatkakaa... ;) |
Victor Helldriver 13.01.2011 03:12:54 (muokattu 13.01.2011 03:15:59) | |
---|
vittu mitä paskaa tuli taas tästäkin aiheesta kun joku onneton keksi kysellä itelleen halpaa floikkakitaraa toiseks skebaks... PS: tossa sille ekalle kysyjälle ihan tarpeeks hyvä kitara 220e http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=485239Bigger man is ALWAYS better than the little man... |