Aihe: Premier Resonator?
1 2 3
fifehole
23.03.2004 22:41:54

Tietääkö kukaan historiaa, valmistusvuosia ym. mielenkiintoista tietoa. Onko kellään muulla tämmöisiä?
Head for an eye
hollmi-5
23.03.2004 23:08:39
Resonatorin idea on Alan Gilbyn (Richmo Drums). Premier osti patentin 60-70-lukujen vaihteessa. Rummussa on kaksi runkoa: ulompi runko ja vahvikerenkaiden päälle liimattu sisärunko. Virittimet ovat sitä ennen kiinnitetty pintakäsiteltyyn ulkorunkoon.

Rungot ovat (muistaakseni) koivua. Resonator oli pitkään Premierin kunkkumalli. Vasta Genista ja Signia syrjäyttivät Resonatorin.
Mika Hollström
fox
24.03.2004 00:34:07

Tietääkö kukaan historiaa, valmistusvuosia ym. mielenkiintoista tietoa. Onko kellään muulla tämmöisiä?

Ei oo Resonaattoreita, mutta niinkuin hollmi-5 sanoi tuossa ylempänä, ne tuli tuossa 70-luvun puolivälin kieppeissä markkinoille, uskoisin näin. Koska mulla on itellä Premier 303B Anniversaryt vm.-72, joiden jälkeen muistaakseni tuli muutaman vuoden haarukassa markkinoille nuo Resonatorit. Sitä en muista jäikö nuo numerosarjan Premarit kokonaan pois. Niissä Resonatoreissa on muuten kannuissa sellainen raita, josta erottaa mitkä on kyseessä. Ja koivua ne on..muistaakseni.
fifehole
24.03.2004 08:24:19

Kiitoksia, käsitin myös että näitä tehtiin aina -80 luvun loppupuolelle asti. Ei paljon irrotella lugeja ym. systeemejä. Tomiholder on aika hauska. Ihan kivasti ne ainakin soi.
Head for an eye
Velli
24.03.2004 12:54:19 (muokattu 23.11.2004 11:53:31)
Juttelin joskus yhden rumpalin kanssa, jolla oli resonatorit ja se oli poistanut niistä sen uloimman kerroksen ja sanoi että soundi parani sen jälkeen.
fox
24.03.2004 14:42:13

Kiitoksia, käsitin myös että näitä tehtiin aina -80 luvun loppupuolelle asti. Ei paljon irrotella lugeja ym. systeemejä. Tomiholder on aika hauska. Ihan kivasti ne ainakin soi.

Kyllä varmasti, katos jos ne tuli tuossa 70-luvun puolivälissä vasta. 80-81 katalooki tuntee järjestyksen Resonator-Elite-Soundwave-Club joten ainakin tuohon mennessä nuo numerolliset setit on poistunu.
AP
24.03.2004 15:19:14 (muokattu 24.03.2004 15:20:34)
Ei oo Resonaattoreita, mutta niinkuin hollmi-5 sanoi tuossa ylempänä, ne tuli tuossa 70-luvun puolivälin kieppeissä markkinoille, uskoisin näin. Koska mulla on itellä Premier 303B Anniversaryt vm.-72, joiden jälkeen muistaakseni tuli muutaman vuoden haarukassa markkinoille nuo Resonatorit. Sitä en muista jäikö nuo numerosarjan Premarit kokonaan pois. Niissä Resonatoreissa on muuten kannuissa sellainen raita, josta erottaa mitkä on kyseessä. Ja koivua ne on..muistaakseni.

Raidastakin luovuttiin 80-luvulla.
Itse kyllä muistaisin, että Resonatorit on vaahteraa, kun Genistaa mainostettiin mieelstäni ensimmäisenä Premierin "täyskoivusettinä"?!

Resonatorithan oli mukana 1990-luvun alkupuolelle asti, ainakin vuoden 1992 musamessuilta nappamassani Rebound-kataloogissa ne vielä on.

Hyvät rummut.

PS. Onko sulla fifehole Resonatorit, kuten ensimmäinen kysymyksesi vähän antaa olettaa? Ei kuvia löytyisi?
fifehole
24.03.2004 15:52:43

PS. Onko sulla fifehole Resonatorit, kuten ensimmäinen kysymyksesi vähän antaa olettaa? Ei kuvia löytyisi?

On kyllä, ostin just 24", 13, 16" puolisetin Genistojen tuuraajaks. Ajattelin ottaa kuviakin, niinkuin tapana on ollut. Voin laittaa maililla kunhan ehdin. Väri on pirun siisti, harmaan kuultava musta. Premierin vanhat valuvanteet on myös makeen näköiset.
Head for an eye
AP
24.03.2004 22:01:27 (muokattu 24.03.2004 22:02:34)
On kyllä, ostin just 24", 13, 16" puolisetin Genistojen tuuraajaks. Ajattelin ottaa kuviakin, niinkuin tapana on ollut. Voin laittaa maililla kunhan ehdin. Väri on pirun siisti, harmaan kuultava musta. Premierin vanhat valuvanteet on myös makeen näköiset.

Argh. Jo tässä muuttuu vihreäksi kateudesta. Pistä toki kuvia aikanaan, jos jaksat.

PS. Tsekkaapa osoite www.vintprem.moonfruit.com jos on nopea yhteys. Siellä on resoistakin mukavasti materiaalia. Nopean yhteyden mainitsin siksi, että modeemilla kannattaa siten jättää ko. sivu aamulla latautumaan ja lähteä itse töihin. Odottelu kyllä palkitsee vaivan.
Paas
24.03.2004 22:03:58
PS. Tsekkaapa osoite www.vintprem.moonfruit.com jos on nopea yhteys. Siellä on resoistakin mukavasti materiaalia. Nopean yhteyden mainitsin siksi, että modeemilla kannattaa siten jättää ko. sivu aamulla latautumaan ja lähteä itse töihin. Odottelu kyllä palkitsee vaivan.

Prkl! Miks se sivu ruinaa sähköpostiosoitetta?!
The Mullet: Hairstyle of the Gods
AP
24.03.2004 22:08:02
Prkl! Miks se sivu ruinaa sähköpostiosoitetta?!

Mitähä? Ei multa koskaan? Mikäpä on miehellä selaimena? Ainakin IE 5-6:lla pelaa ihan ilman mitään ongelmia.
Paas
24.03.2004 22:11:40
Mitähä? Ei multa koskaan? Mikäpä on miehellä selaimena? Ainakin IE 5-6:lla pelaa ihan ilman mitään ongelmia.

Aijaa. No kokeillampa sitten explorerilla. Operalla mie tässä selailen kun olen saanut tarpeekseni IE:stä.
Alpha
24.03.2004 22:13:25
Aijaa. No kokeillampa sitten explorerilla. Operalla mie tässä selailen kun olen saanut tarpeekseni IE:stä.

Heitä se Opera mäkeen ja ota IE6 tilalle...toimii.
Paas
24.03.2004 22:17:50
Heitä se Opera mäkeen ja ota IE6 tilalle...toimii.

On mulla tuo IE6:nen. Tykkään vaan enemmän operan toiminnoista.
fox
25.03.2004 11:20:20

. Premierin vanhat valuvanteet on myös makeen näköiset.

Fifehole, onhan ne mutta...itsellä oli ongelmia trigujen kiinnittämisessä. Jouduin käyttämään kaiken "teknikkouteni" siihen kun suunnittelin ja valmistin duralista sellaisen "apuvanteenpätkän" jolla sai dDrumin trigun kiinni tuollaiseen vanteeseen.. ;)
fifehole
25.03.2004 12:33:07

Fifehole, onhan ne mutta...itsellä oli ongelmia trigujen kiinnittämisessä. Jouduin käyttämään kaiken "teknikkouteni" siihen kun suunnittelin ja valmistin duralista sellaisen "apuvanteenpätkän" jolla sai dDrumin trigun kiinni tuollaiseen vanteeseen.. ;)

Onks sulla redshotit, koska mulla ei ainakaan ollu ogelmia niiden kunnollisten ddrum triggereiden kanssa. Rolandilta on tullut muuten uudet triggerit, helvetin huomaamattomat eikä demppaa soundia.
Head for an eye
fox
25.03.2004 17:36:10

Onks sulla redshotit, koska mulla ei ainakaan ollu ogelmia niiden kunnollisten ddrum triggereiden kanssa. Rolandilta on tullut muuten uudet triggerit, helvetin huomaamattomat eikä demppaa soundia.

Ei,kyllähän redshotit noihin sais, ku ne tulee vanteenruuviin. Mulla on ne XLR-piuhalliset, joiden pitäis tulla sivusta vanteeseen, vaan kun valuvanne on sellanen viistetty eikä se sisäpintakaan oo suora, niin pois putoovat. Mulla on nyt tosiaan vanteenruuviin lisätty semmonen alumiinista työstetty "lisävanteenpätkä" johon trigun saa sillai ettei putoa vauhdissa... Täytyypä tsekkiä nuo Rolandit, sitte. Tosin en oo vaihtamassa - kaiken työstön jälkeen. Ja nuo pelittää ihan OK DM-5:n kanssa. Eikä vanha jaksa enää nii kauheesti säätää. Ku ei niitä stadionkeikkojakaan enää taida olla tulossa...=)
fifehole
25.03.2004 21:37:03

Mulla on ilmeisesti samat trigut, mut ei mulla ollu mitään ongelmaa niiden kiinnityksen kanssa. Onkohan meillä erillaiset vanteet? No otan kuvia viikonloppuna niin katsotaan.
Head for an eye
fox
26.03.2004 01:04:53

Mulla on ilmeisesti samat trigut, mut ei mulla ollu mitään ongelmaa niiden kiinnityksen kanssa. Onkohan meillä erillaiset vanteet? No otan kuvia viikonloppuna niin katsotaan.

Oolsprait..Juu mulla on "ykkössetti" tuo vm.-72 303B Anniversary 2000-teräsvirpalla ja tosiaan ne trigut ei tahdo pysyä kun ne valuvanteet on sellaiset ylöspäin kapenevat, ei pysy ruuvi kiinni. Siis ilman tuota viritelmää. Mutta yes, kattellaan..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)