Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanezeista
1
Bossi
12.01.2011 16:26:49 (muokattu 12.01.2011 16:28:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, eli olen nyt ostamassa ensimmäistä kitaraa, mutta tuli sellainen ongelma että en tiedä minkä kitaran ostaisin. Ja kun ei ikinä kunnolla ole tullut soitettua, niin kysynpä viisaampien neuvoa. Olen katsellut Ibanezin RGD320 ja GRG170DX. Sanokaa te jotka enemmän näistä tiedätte, että kumpi? Vai ei kumpikaan? Muitakin saa ehdotella, kunhan menevät alle 250€
http://www.thomann.de/fi/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm
http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgd320wh.htm
 
Ancha
12.01.2011 16:40:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Juu, eli olen nyt ostamassa ensimmäistä kitaraa, mutta tuli sellainen ongelma että en tiedä minkä kitaran ostaisin. Ja kun ei ikinä kunnolla ole tullut soitettua, niin kysynpä viisaampien neuvoa. Olen katsellut Ibanezin RGD320 ja GRG170DX. Sanokaa te jotka enemmän näistä tiedätte, että kumpi?http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgd320wh.htm
 
Itse sanoisin että tuohon budjettiin nähden RGD on oiva valinta. Serkullani on kyseinen kitara ja hyvin hänellä ainakin pelittänyt. Suosittelen kuitenkin käymään musiikkiliikkeessä katselemassa ja kokeilemassa erilaisia kitaroita. Itse voisin suositella ekaksi kitaraksi myös Epiphonea, esim http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm jos vähän saisit tuota budjettia venytettyä, niin siinä olisi kitara jolla olisi hyvä soitella, nimimerkillä kokemusta kyseisestä kitarasta löytyy.
Myös mnetin tori on pullollaan tuohon budjettiin mahtuvia kitaroita.
 
"Lets keep Rockin' till the Sun goes down!"
tcitc
12.01.2011 16:54:59 (muokattu 12.01.2011 16:55:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen myös tuota les paulia, kätevä peli. Ehkä ekaks kitaraks ei kannata hankkia floikallista (kammellista) kitaraa, siitä ei ole oikeesti mitään iloa etenkään alkuvaiheessa ja en usko että tuon hintasessa kitarassa ihmeen hyvää kammellista tallaa saa edes mukana. Eli kiinteätallainen mieluummin, niinkuin tuo lespa. Oon nähny monilla säilyneen tommosen ihan pitkään keikkakitarana ja jos vaikka soundi alkaa mietityttämään joskus niin mikit vaan vaihtoon ja siitä saa erilaisen pelin.
 
E: Ja niin, itsekin suosittelen m.netin toria.
 
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
Vladi
12.01.2011 16:59:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ancha: Itse sanoisin että tuohon budjettiin nähden RGD on oiva valinta. Serkullani on kyseinen kitara ja hyvin hänellä ainakin pelittänyt. Suosittelen kuitenkin käymään musiikkiliikkeessä katselemassa ja kokeilemassa erilaisia kitaroita. Itse voisin suositella ekaksi kitaraksi myös Epiphonea, esim http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm jos vähän saisit tuota budjettia venytettyä, niin siinä olisi kitara jolla olisi hyvä soitella, nimimerkillä kokemusta kyseisestä kitarasta löytyy.
Myös mnetin tori on pullollaan tuohon budjettiin mahtuvia kitaroita.

 
Ootkos nyt varma tuosta Ibanezista? Tuossa on normaalia pidempi skaala ja koko kitara on suunniteltu matalemmille vireille. Lisäksi parinsadan euron Ibanezien floikkatallat on hirveitä, puhun kokemuksesta. Jos ekaa sähkökitaraa ostetaan, niin ehdottomasti kannattaa ottaa kiinteätallainen. Ja ymmärrän myös, että ulkonäöllä on merkitystä. :)
MikaHekkanen
12.01.2011 17:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vladi: Tuossa on normaalia pidempi skaala ja koko kitara on suunniteltu matalemmille vireille.
 
Tähän kiinnitin minäkin huomioni, soiton opettelulle etenkin harrastuksen alkutaipaleella olisi standardi E-vire varmasti helpompi valinta, kun jotakuinkin kaikki soitto-oppaat, sointutaulukot ja tabulatuurit ovat tuolle standardiviritykselle tehdyt.
 
Bossi
12.01.2011 17:33:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä mitä mieltä olette ESP LTD M50(vaikka nyt onkin floikkatalla mutta sopii hyvin budjettiin)?Tutkin niin huomasin että siinä on 22 nauhaa, noissa Ibanezeissa 24. Ei kai se näin aluksi haittaa kun soittaminen on aika suppeaa?
 
vvaltsu
12.01.2011 17:39:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Entä mitä mieltä olette ESP LTD M50(vaikka nyt onkin floikkatalla mutta sopii hyvin budjettiin)?Tutkin niin huomasin että siinä on 22 nauhaa, noissa Ibanezeissa 24. Ei kai se näin aluksi haittaa kun soittaminen on aika suppeaa?
 
Aika tylsän näkönen vehe, jos sitä satiinimustaa meinaat. Ja se halpisfloikka ei tule kuuloonkaan, unohda se suosiolla. Pitää olla joko kunnollinen floikka tai kiinteä talla. Yamaha Pacificaa on kehuttu hyväksi aloittelijan kitaraksi, mutta omia kokemuksia ei ole tarjota.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Vladi
12.01.2011 17:40:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Entä mitä mieltä olette ESP LTD M50(vaikka nyt onkin floikkatalla mutta sopii hyvin budjettiin)?Tutkin niin huomasin että siinä on 22 nauhaa, noissa Ibanezeissa 24. Ei kai se näin aluksi haittaa kun soittaminen on aika suppeaa?
 
Mun mielestä se on varsin ok aloittelukitara. Ja siinä ei oo samalla tavalla floikkaa, kuin noissa Ibanezeissa vaan se kampi taipuu vain "alaspäin" eli vire laskee. Huomattavasti helpompi säädettävä kuin kelluva talla, jota voi siis vetää sekä ylöspäin että alas.
 
Luulenpa että uuden LTD M50:sen hinnalla löytyisi muusikoiden.netin torilta myös jo parempi versio samaan hintaan. Ja tässä vaiheessa kannattaa ostaa paras mahdollinen, ettei kehitys ainakaan kitaran hyvyydestä/huonoudesta kiinni. :)
 
Mun mielestä 24 nauhaa ei oo tarpeellisia ennenkuin tiedät tarvitsevasi niitä. Muttei niistä haittaakaan ole.
 
Suosittelen että lähdet jonkun vähän kokeneemman soittajakaverin kanssa musaliikkeisiin ja kokeilette erilaisia kitaroita. Saat vähän tuntumaa mistä pidät ja mistä et. Sitten vaan tämän kaverin avustuksella etsitte m.netin torilta hyvän ekan kitaran sulle. :)
ReBeat
12.01.2011 17:40:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Entä mitä mieltä olette ESP LTD M50(vaikka nyt onkin floikkatalla mutta sopii hyvin budjettiin)?Tutkin niin huomasin että siinä on 22 nauhaa, noissa Ibanezeissa 24. Ei kai se näin aluksi haittaa kun soittaminen on aika suppeaa?
 
No se menee sillä tavalla että tässä 24-nauhaisessa floikallisessa iskee kätensä paskaan:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh50_blk.htm
 
mutta tämä 22-nauhainen, jossa ei ole floikkaa vaan perinteinen tremolo-talla, saattaa toimia paremmin:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_m50.htm
 
Jasma
12.01.2011 17:42:53 (muokattu 12.01.2011 17:44:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Entä mitä mieltä olette ESP LTD M50(vaikka nyt onkin floikkatalla mutta sopii hyvin budjettiin)?Tutkin niin huomasin että siinä on 22 nauhaa, noissa Ibanezeissa 24. Ei kai se näin aluksi haittaa kun soittaminen on aika suppeaa?
 
ne kaksi ylintä nauhaa eivät ole kovin merkittäviä, aloittelijana et niihin todnäk tule koskemaan ja voit selvitä hyvinkin maaliin asti tarvimatta ikinä 24 nauhaa. itselläni kitaroissa 24 ja 22 nauhaa ja oikein kovasti kun muistelen niin ei ole soitot tainnut käydä ikinä tuolla nauhalla 24 asti.
 
E: hitas
 
Bossi
12.01.2011 17:56:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin, löytyi torilta budjettiin sopiva Ibanez RG350M. Onko tämä edes yhtään parempi kuin aikaisemmat =)
 
Vladi
12.01.2011 18:07:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Noniin, löytyi torilta budjettiin sopiva Ibanez RG350M. Onko tämä edes yhtään parempi kuin aikaisemmat =)
 
Just tuollainen mulla on joskus ollu. Muuten ihan hyvä kitara, mutta se talla on erittäin halpaa ja pehmeää metallia. Vireenpito ei ollut kummoinen ja kieltenvaihdon yhteydessä ainakin yksi ruuvi meni heti pyöreäksi ja sen poissaaminen oli aika työlästä. En suosittele.
Juicy
12.01.2011 18:10:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bossi: Noniin, löytyi torilta budjettiin sopiva Ibanez RG350M. Onko tämä edes yhtään parempi kuin aikaisemmat =)
 
Siinäkin näkyy olevan Edge III-talla, mikä usein rinnastetaan noihin lisenssitalloihin laadultaan. En ehkä ensimmäiseksi kitaraksi hommais, ellei ole tuttua noiden säätäminen ja mahdollisesti blokkaaminen. Siinä on puolet enemmän työvaiheita kielten vaihtoonkin liittyen, ja oikeisiin säätöihin saaminen vaatii jonkin verran vaivaa kokeneiltakin kitaranikkareilta. Jos verrataan kiinteätallaisiin, jossa vaan nypitään vanhat kielet pois, laitetaan uudet tilalle ja vireeseen...
 
Ibanezin RG321:stä liputan edelleen.
 
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Aurora Borealis
12.01.2011 19:14:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin RG321:stä liputan edelleen.
 
Samaa mieltä. Ostin kyseisen kepin joku vuosi takaperin ensimmäisenä kitaranani, ja vaikka ykköskitarana on nykyään Shecter Hellraiser, en väheksy Ibaneziani, sillä se soveltuu melko monipuoliseen soitantaan. Aloittelijalle myös sopivan yksinkertainen.
 
"Mut missä se siun styrkkari on?"
nahkahuppu
12.01.2011 23:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tcitc: Suosittelen myös tuota les paulia, kätevä peli. Ehkä ekaks kitaraks ei kannata hankkia floikallista (kammellista) kitaraa, siitä ei ole oikeesti mitään iloa etenkään alkuvaiheessa ja en usko että tuon hintasessa kitarassa ihmeen hyvää kammellista tallaa saa edes mukana. Eli kiinteätallainen mieluummin, niinkuin tuo lespa. Oon nähny monilla säilyneen tommosen ihan pitkään keikkakitarana ja jos vaikka soundi alkaa mietityttämään joskus niin mikit vaan vaihtoon ja siitä saa erilaisen pelin.
 
Mulla oli ART120, harmittaa että annoin sen vaihdossa pois, se oli kuitenkin hintaansa nähden kelpo peli. Eikä ne iban aktiivit ihan kuraa ole.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «