Aihe: floikallinen kitara | |
---|
|
eli ois hakusessa joku floikallinen kitara ~200e toiseksi kitaraksi.. merkki ibanez, jackson, bc rich tai ltd |
|
Ei tolla rahalla taida saada kuin tinafloikkia jotka tietää vaan ongelmia. Rokkifotoja
www.haje.fi |
Deepfreeze 11.01.2011 21:17:12 (muokattu 11.01.2011 21:17:38) | |
|
kkesti: eli ois hakusessa joku floikallinen kitara ~200e toiseksi kitaraksi.. merkki ibanez, jackson, bc rich tai ltd En voi kyllä suositella tuohon hintaan luokkaan mitään "floikallista" kitaraa, tuohon hintaan en suosittelisi toki kitaraa alkuunkaan. E: Rahat säästöön ja OFR:ää sitten kun on massit kasassa. |
|
Deepfreeze: En voi kyllä suositella tuohon hintaan luokkaan mitään "floikallista" kitaraa, tuohon hintaan en suosittelisi toki kitaraa alkuunkaan. E: Rahat säästöön ja OFR:ää sitten kun on massit kasassa. olis tarkotus käytettynä ostaa.. |
|
kkesti: olis tarkotus käytettynä ostaa.. Tiukkaa se silti tekee. |
|
kkesti: olis tarkotus käytettynä ostaa.. Tuolla 200€:llä saa käytettynä OFR:n. Tosin sitä kitaraa siihen ympärille ei saa. "Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!" |
|
Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? sum ergo cogito |
|
akuankkakomppi: Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? No sillä voi vimputtaa ja vemputtaa. "Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!" |
|
akuankkakomppi: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? Laadukas-floikkainen kitara on kaikista helpoin säätää sellaiseen kuosiin, että kitaralla pystyy tekemään swellejä ilman että tarvii miettiä vireenpitoa. |
|
akuankkakomppi: Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? Sillä saa myös mahdollisesti nipsaistua pikkasen pois sitä ylimääräistä sustainia. "Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!" |
|
akuankkakomppi: Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? Sillä voi vingutella huiluäänet avaruuteen asti :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
|
Karvamammutti: Sillä saa myös mahdollisesti nipsaistua pikkasen pois sitä ylimääräistä sustainia. Ensimmäisiä herneen vetoja odotellessa..:) |
|
akuankkakomppi: Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? Miksi ylipäätän pitäisi olla koko kitara, viuluhan on aikuisten soitin. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
|
akuankkakomppi: Tuokaa valoa pimeyteen: miksi ylipäätään pitää olla floikka? Mitä lisäarvoa tai soundia se tuo? Kampifraseeraus on pirun mukavan kuuloista, kunhan ei mene liiallisuuksiin sen kanssa. Ja divebombit on kiva mauste myös, mutta kohtuudella niitäkin. Floikka on kaikista parhaimman tuntuinen kämmensyrjään, demppaus on suorastaan ihanaa. Ja hyvä floikka pitää vireen parhaiten. Riittääkö nämä? :) Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur |
Jucciz 12.01.2011 17:52:32 (muokattu 12.01.2011 17:53:17) | |
|
Korjailen ja täydennän vähän. vvaltsu: Kampifraseeraus on pirun mukavan kuuloista, kunhan ei mene liiallisuuksiin sen kanssa. Kyllä. Siihen ei myöskään missään nimessä tarvita floikkaa. Ja divebombit on kiva mauste myös, mutta kohtuudella niitäkin. Turhuuttakin turhempaa. Eivät tuo mitään lisäarvoa musiikkiin. Ts. jos kappale kaatuu siihen, että siinä ei yhtäkkiä olekaan divebombia, onpahan ollut paska kappale alun perinkin. Floikka on kaikista parhaimman tuntuinen kämmensyrjään, demppaus on suorastaan ihanaa. Täysin tottumiskysymys. Demppaus on ihan yhtä ihanaa suurimmalla osalla muistakin tallaratkaisuista. Alkuperäinen '52 Les Paul ei ehkä ole mainioin tähän hommaan, koska kielet menevät peräkappaleen alapuolelta: http://www.pinrepair.com/vgi/gone/52_gib_lespaul_1.jpg Ja hyvä floikka pitää vireen parhaiten. Riittääkö nämä? :) Hyvä floikka pitää vireen parhaiten, kun tehdään floikkatemppuja. Kitarat, joissa ei ole floikkaa, pitävät vireen ihan yhtä mainiosti, koska niillä ei edes voi tehdä floikkatemppuja. Sitten on vielä se, että floikka on aivan jäätävän ruma vekotin, tekipä sillä miten kaunista musiikkia hyvänsä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
|
Jucciz: Korjailen ja täydennän vähän.
Kyllä. Siihen ei myöskään missään nimessä tarvita floikkaa.
Turhuuttakin turhempaa. Eivät tuo mitään lisäarvoa musiikkiin. Ts. jos kappale kaatuu siihen, että siinä ei yhtäkkiä olekaan divebombia, onpahan ollut paska kappale alun perinkin.
Täysin tottumiskysymys. Demppaus on ihan yhtä ihanaa suurimmalla osalla muistakin tallaratkaisuista. Alkuperäinen '52 Les Paul ei ehkä ole mainioin tähän hommaan, koska kielet menevät peräkappaleen alapuolelta: http://www.pinrepair.com/vgi/gone/52_gib_lespaul_1.jpg
Hyvä floikka pitää vireen parhaiten, kun tehdään floikkatemppuja. Kitarat, joissa ei ole floikkaa, pitävät vireen ihan yhtä mainiosti, koska niillä ei edes voi tehdä floikkatemppuja. Sitten on vielä se, että floikka on aivan jäätävän ruma vekotin, tekipä sillä miten kaunista musiikkia hyvänsä. löysää pipoa, elämä voi olla mukavaakin, ei aina tarvitse kiristää hammasta, ei saa olla sitä eikä tehdä biisissä tätä, tylsää tuollainen. |
Jucciz 12.01.2011 18:07:32 (muokattu 12.01.2011 18:08:19) | |
|
aristoteles666: löysää pipoa, elämä voi olla mukavaakin, ei aina tarvitse kiristää hammasta, ei saa olla sitä eikä tehdä biisissä tätä, tylsää tuollainen. Mun elämä on oikein mukavaa - etenkin kun ei oo yhtään floikkaa säädettävänä. Voin keskittyä soittamiseen ja Muusikoiden.net-kirjoitteluun. Ja miks huonosta musiikista pitäisi tykätä vain siksi, että joku muu tykkää? Ei monipuolinen musamaku oo mikään itseisarvo, etenkään jos sen takia pitää tykätä myös huonosta musiikista. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
|
Karvamammutti: Tuolla 200€:llä saa käytettynä OFR:n. Tosin sitä kitaraa siihen ympärille ei saa. Torilta Schallerin kelpo floideri 120e http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=485057 Siihen sitten loppurahalla kitaraa ympärille, heh. Josko sitten sen oman antinsa vielä ajatelmiin lisäisi, niin heitetääs näitenpäin asia: Mikä se sinun ykköskeppi on jos tästä on kerran tulossa "kakkoskeppi"? Tuolla 200e:lla ei oikeasti saa kyllä kunnon floikkakitaraa, joten olisiko mahdollista myydä se ykköskeppi ja lisätä siitä saadut rahat budjettiin ja hommata niin hyvä YKSI kitara kun persus kestää..? Floikkatallan yleiseen hyvyyteen, kauneuteen, terveellisyyteen tai uskottavuuteen en näe mitään järkeä tässä säikeessä sen kummemmin paneutua, koska siitähän nyt ei ollut alunperinkään kyse. Mutta jos floikkaa halajaa, niin kannattaa kyllä hommata saman tien kunnollinen ihan jo oman mielenterveytensä tähden. Hyvistä ja huonoista floidereista löytyykin sitten haulla ainakin jokuseksi illaksi lueskeltavaa jos asiaan vihkiytyä haluaa..! I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
ibnz 12.01.2011 18:10:36 | |
|
Itsellä hyvä floikka pitää vireen helposti paremmin kuin hyvä kiinteä ratkaisu (TOM), joka yleensäkin toimii hyvin vain tietyllä kielisetillä, eli sillä mille se on viilattu. FR:hän on vain perus-vintakkeli tremolon hotrodattu versio - vireenpitoa parannettu, käyttösädettä kasvatettu jne, joten kaipa sitä pitäisi dissailla Fender Stratocastereiden talloja samalla periaatteella. Oikeastaan koko homma lähti vinoon kun sähkö keksittiin - jos haluaa soolota korkealta niin ostakoon viulun prkle. Ennenkään tarvittu single- tai double-cutteja teräskielistä nyt puhumattakaan. |
|
Floikkaketju, ja Juccikzen provot. Miksi en yllättynyt? |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|