Aihe: Etsin halpaa särö pedaalia bassolle.
1 2
GlamHead
10.01.2011 20:32:14
olex_tur: Itse on kans tullu testattua jos jonkinlaisia säröjä ja tässä pari omaa kokemusta.

Ibanez Phathed-7(kö): Syö alakertaa ja ohentaa soundia. Muutamaa erityylistä särömallia siinä on. Raskaampi sirkkelisärö on varmaan tässä vahvimmilla, muuten muut säröt oli omasta mielestä aika epämääräisä pörinää ja kuten mainittua niin aika raskas alakerta syöppö.

Sansamp BDDI: Tämä on hyvä työkalu, itseasias tämä ajaa tosihyvin etuasteen asiaa, missä olen sitä itsekkin käyttäny paljon ja livenä tosi hyvä kun jakaa sen niin että etupäähän(yleisölle) miksataan särö ja clean linja sekaisin. Tämä on muutenkin enempi eri soundeja tuottava pedaali kuin pelkkä säröpurkki. Tämähän on hintava, mutta sanoisin että joka euron arvoinen purkki. Säröjä tästä saa erilaisia ruuvattua, muroa, jonkinlaista fuzzia, murinaa. Sirkkelisärönkin tästä saa jonkinlaisen. Jos tämän ottaa kokeiluun kannattaa testata oppaan mukana tulleita asetuksia ja niistä sitten säätää oman tyyliset jutut. Isot plussat monipuolisista lähdöistä ja XLR lähdöstä joka käyttää phantom poweria joten ei tarvi virtalähdettä/paristoa välttämättä.

EBS Multidrive: Oli pettymys itselle, namiskoja ja säätöjä on riittävästi niinkuin hintaakin. Varmaan oli monimutkainen kun tuntui että päivän sitä ruuvailin niin en saanut siitä hintansa väärtiä soundia irti. Joko olen kädetön tai sitten purkki on kohttuuttoman ylihintainen verrattaen siihen että mitä siitä saa irti. En suosittele tätä ostettavaksi ilman kunnon testausta omien kamojen kans. Ei kannata luottaa pelkästään merkkiin ja hintaan että kyseinen purnukka olis hyvä. Kannattaa perehtyä paremmin ennen ostoa.

MXR Blowtorch: Varmaan sopii jollekkin, itte en tykänny, koska jotenkin vähä yksi puolinen soundi ja tässä oli joku namiska jolla sai vammaisen efektin siihen särön kylkeen. Tuli etäisesti mieleen joku WAH tyylinen efekti. En päivän testin jälkeen nähnyt mihinkä musiikkiin tämä sopisi näin äkkiseltään. Efektinä varmaan menis soolossa tai jossain soitto-osassa, mutta en kyllä soittaisi kokonaista biisiä tällä läpi, koska rupeaisi kyllästyttämään tämä soundi. En suosittele, soittosärön ostajalle, ehkä johonki kikkailuun jees. Aika kallis myös, menee yli huntin uutena.

Digitech Bad Monkey: Testannut vähäsen ja totesin lyhyellä testillä että hyvä purkki! Hintaansa nähden aika hyvä ja varma ostos. Kierto ongelmia saattaa esiintyä pienelläkin säröllä, tai sitte vika oli omissa kamoissani. Aika hyvää muroa ja murkinaa hintaansa nähden. Kannattaa testata. Syö jonkin verran alakertaa.

Boss Super Overdrive SD-1: Tästä tykkäsin itte kovasti. Tämän löysin vähä uudestaan nyt, kun testasin tätä ilman luottoetustani(yllä mainittu Sansamp). Ruuvasin tästä aika reilulla säröllä mutta hillityllä tonella hienon puukkomuron, jota korva jaksaa kuunnella koko treenien läpi :D Sen huomasin että kun vahvistimen eq leikkas raakasti middleä niin soundista tuli tukeva ilman rasittavaa huminaa mitä esiintyy joskus mulla särön kanssa. Kannattaa testata ja verrattain halpa. About samaan hintaluokkaa Bad Monkeyn kanssa, mutta ei suoraan verrattava mun mielestä. Jos mietit näitten kahden väliltä niin testaa ihmeessä molempia. Näitä suosittelen hinta/soundi suhteen puolesta kaikille. Syö myös jonkin verran alakertaa.

Tässä oli paljon hyvää tekstii kyl! mut rahaa ny ei älyttömästi ole tuhlattavana näihin pedaaleihin oo kyllä.. oon ajatellu tota Ibanezin Pd 7 ku on aikas hyvän hintanen (n.40e) sen hintaluokkasta ettisin..
J.Nikkanen
11.01.2011 10:20:16
GlamHead: Tässä oli paljon hyvää tekstii kyl! mut rahaa ny ei älyttömästi ole tuhlattavana näihin pedaaleihin oo kyllä.. oon ajatellu tota Ibanezin Pd 7 ku on aikas hyvän hintanen (n.40e) sen hintaluokkasta ettisin..

Olihan siinä. Itse olen vaan muutamasta pedaalista täysin erimieltä. Täytyy muistaa että säröihin (niinkuin efekteihin ylipäätään) vaikuttaa basso millä soitellaan, sekä myös se, mitä purkkeja efektiketjussa on ennen säröä.
Bassomurahdus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)