Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Suzuki SS-100D koskettimet jumittaa
1
Iiwana-80
08.01.2011 20:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmönen piano http://www.suzukimusicindia.com/pia … s/digitalpianos/pagesSS/ss100d.html ikää tms. en tiedä, enkä sitäkään miten soitettu vekotin on. Suht siisti kaikin puolin kuitenkin.
 
Vika on että koskettimet jumittaa alas ja ihmettelen että voisiko niitä kotikonstein jotenkin yrittää putsailla. Olen yrittänyt avata soitinta mutta ei onnistu. Ongelma siis että en saa sitä auki niin että pääsisi edes kurkistelemaan että minkälaista pölyä / kuivunutta öljyä tai rasvaa koskettimissa on.
 
Kenelläkään tietoa mistä päin tämmöstä vekotinta pitäisi lähteä availemaan?
 
Niin ja ps., niin huolto sanoi puhelimessa että koskettimien virkistys maksaisi jotain kolme - viisisataa euroa. Mieluiten purkaisi ite ja jos särkyy lopullisesti, niin siinäpä sitten särkyy. Vanhan koneen huollosta viitsi maksaa n. viittäsataa kun uudetkaan ei maksa kun vähän enemmän.
 
teroyk
11.01.2011 17:14:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenelläkään tietoa mistä päin tämmöstä vekotinta pitäisi lähteä availemaan?
 
En ole nähnyt tuota yksilöä ja itse olen pariston vaihtoa lukuunottamatta laiska availemaan soittimia, mutta veikkaampa, että jalat irti ja sitten pohjasta ruuvit auki.
 
Iiwana-80
11.01.2011 20:47:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

teroyk: En ole nähnyt tuota yksilöä ja itse olen pariston vaihtoa lukuunottamatta laiska availemaan soittimia, mutta veikkaampa, että jalat irti ja sitten pohjasta ruuvit auki.
 
Kiitoksia, mutta ilmeisesti päistä lähtee. Olin yhteyksissä huoltomieheen eikä hänkään suoralta kädeltä osannut sanoa juuri tästä laitteesta, mutta neuvoi lähtemään päistä liikkeelle ja ihan maalaisjärjellä se sitten kuulemma aukeaa. Sen verran jo vilkaisin, että näin näyttäisi olevankin, en vain ensimmäisellä kerralla uskaltanut vetää päätä kunnolla, kun en yhtään tiennyt olinko oikealla suunnallakaan.
 
Vika sinällään ei liene ihmeellinen, mutta kyllä siinä hetken saa nykerrellä. Periaatteessa lyijypainot on yhdellä akselilla jonka varassa paino keinuu edestakaisin. Nyt on mahdollisesti niin, että reikä jonka läpi akseli kulkee on karvan verran liian pieni ja pienikin epäpuhtaus välissä aiheuttaa jumiutumista. Hätäapuna akseli ja reiät puhdistetaan, jos haluaa pysyvämmän korjauksen, niin reikä porataan aavistuksen suuremmaksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «