Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta äänikorttia\USB-interfacea
1
pikkuritsa
11.01.2011 16:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi nyt hommata uusi "äänikortti" tuommoisen toneport ux-1:n tilalle mikä meni mykäksi.
 
Eli kitaralle tulisi vain soitteluunnauhoitteluun, muuhun ei oikeastaan tarvetta.
 
Aiemmin ollut kaikenlaisia vahvistimiä,pod yms ja yleensä soittelen kuulokkeet päässä kun naapurit ei oikein pitänyt vahvistimen melusta.
 
Nyt olisi siis aika hommata uusi, mutten tiedä pitäisikö ostaa vaan uusi toneport entisen tilalle vai joku eri.
Uuden koneen osto on kohta myös eli äänikortinkin voisin tietty ostaa siihen?
 
Budjetti olisi se about 100-200e uutena, tai käytettynäkin kelpaa jos löytyy.
 
Peoplez
15.01.2011 15:36:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerro mullekin sitten mihin päädyit. Ois aika identtinen tilanne eli toneport ux-ykkösen tilalle pitäis joku keksiä. Valinnanvaraa vain tuntuu olevan melkoisesti. Ite en edes mitään monen kanavan yhteisäänityksiä ole tekemässä, joten kannattaakohan pulittaa turhasta? Ainoo vaan että ois hyvä olla balansoidut lähdöt, ja että toimii macilla, toivottavasti ilman ongelmia minkään softan kanssa. Etsintä jatkuu...
 
Alienseedx6x
17.01.2011 14:58:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin Steinbergin ci1;n, jota suosittelen lämpimästi. Alku kankeuden jälkeen, kun sain toimimaan, ei latenssia esiinny lainkaan ja hyvin menee kitarat, bassot ja laulut narulle. Hintaa tuolla mötikällä oli 100€, ja asennus todella helppoa, eli piuhat kiinni kortti usbiin ja soittamaan..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Peoplez
17.01.2011 16:16:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti vinkistä. Vaikuttas kyllä hinta-laatu-suhteeltaan todella asialliselta peliltä.
 
kojones
19.01.2011 18:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minunkin pitäis USB-interface löytää, OS X 10.6.5:n kanssa tuntuu aika monella laitteella olevan ongelmia. Kaksi XLR:ää sisään ja S/Pdif ulos olisi vaatimuksena.
 
M-Audio Fast Track Pro melkein jo lähti tilaukseen, mutta siinä ei tuo digiulostulo uusimman Snow Leopardin kanssa ilmeisesti toimi.
 
Onko mitään mikä toimisi, hintaluokka alle 200€
 
Cathi777
19.01.2011 18:56:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Minunkin pitäis USB-interface löytää, OS X 10.6.5:n kanssa tuntuu aika monella laitteella olevan ongelmia. Kaksi XLR:ää sisään ja S/Pdif ulos olisi vaatimuksena.
 
M-Audio Fast Track Pro melkein jo lähti tilaukseen, mutta siinä ei tuo digiulostulo uusimman Snow Leopardin kanssa ilmeisesti toimi.
 
Onko mitään mikä toimisi, hintaluokka alle 200€

 
Kaikki Core Audio laitteet toimii oikein mallikkaasti. M-Audio ja Digidesignin laitteet nyt on sellaisia, jotka kannattaa aina kiertää jos ei ole pakko niiden kanssa temuta. Muiden valmistajien laitteet toimii aina heittämällä, alustasta riippumatta ( kun puhutaan siis uusista äänikorteista ).
 
Only pop music can break my heart...
Juntunen
22.01.2011 22:45:04 (muokattu 23.01.2011 15:27:12)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M-Audio Fast Track Pro melkein jo lähti tilaukseen, mutta siinä ei tuo digiulostulo uusimman Snow Leopardin kanssa ilmeisesti toimi.
 
En suosittele kenellekään M-Audion Fast Track Prota. Olen itse taistellut tuon kanssa parisen vuotta ja nyt (vasta) loppui lopullisesti kärsivällisyys. Useilla eri foorumeilla netissä on raportoitu ton värkin USB-poweriin liittyvistä ongelmista ja M-Audion tuki on myös myötänyt, että ko. laitteen poweri on äärimmäisen herkkä ulkoisille häiriöille. Käytännössä tää tarkoittaa mm. sitä, että samassa sähköverkossa olevien laitteiden (aktiivimonitorit, savukoneet, wc:n valot..) päälle laittamisen verkkoon aiheuttama piikki voi tappaa kortin ajurit ja pahimmillaan jumittaa koneen audio-ohjelmat reboot-kuntoon. Ikävää varsinkin livenä DJ-käytössä tms.
 
http://forums.m-audio.com/showthrea … -Track-Pro-Audio-Dropouts-H-W-issue
http://tos.network.in.rs/pages/posts/m-audio-fast-track-problem6.php
 
Itselläni ongelma konkretisoituu niin, että ajureiden heittäessä unten maalle päättämänään ajankohtana, minun pitää napsauttaa kortin takapaneelista virta päälle ja pois. Tästä kuitenkin aiheutuu ikävästi poksahtava piikki kortissa kiinni oleviin Geneleceihin, joten minun täytyy ensin sulkea ne. Yleensä Genelecien sulkemisen aiheuttama virtapiikki viimeistään boottaa koneen.
 
Joillakin tää kuulemma toimii ongelmitta. Jotkut on koettaneet puljailla erillisen virtalähteen kanssa, toiset jopa rakentaneet DIY-USB -regulaattoreita. Enpä jaksa. Roskiin menee ja uutta tilalle.
 
Mutta joo, kellään kokemuksia Focusriten Saffire 6:sta?
 
http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_6_usb.htm
 
Speksiensä puolesta sopisi tuohon tilalle. Digireikiähän tuossa ei kyllä ole..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «