Aihe: Stagepianoiden mahdollisuudet?
1 2
lukethesis
10.01.2011 13:51:44 (muokattu 10.01.2011 13:53:09)
*Gwen*: kävinpäs tutustumassa noihin soittimiin ihan livenä, cp5:n kosketushan oli aika bueno, mutta en päässyt vielä kärryille mitä synamaisuuksia soittimessa oli. YamahaS70xs oli ihan jees, mutta se ei ilmeisesti olekaan STAGEPIANO niinkuin alunperin olin ymmärtänyt...? Whatthafuckitis?! Syna? Termit on hieman hakusessa... mikäs "oma ominaisuus" tuolla stagepianolla sitten on, jos kyseinen Yammu ei sellainen olekaan vaikka on painotettu koskettimisto?

Mitä välii sillä on? Jos soitin täyttää tarpeesi?

Etkös sinä juuri tuossa ensimmäisessä postissas päivitellyt, että sais olla muutakin kuin pianosoundia siinä soittimessa? No tuo Yamaha S--XS nyt olis sellainen. Pointtinahan siinä S-sarjassa on ollut, että siihen on otettu Motif-työaseman (edellinen oli ES, sen edeltäjä XS) soundit käsittääkseni kokonaisuudessaan, ja jätetty ns. työasemaominaisuudet (eli samplays, sekvensserit yms) pois. Ja siihen soppaan mahtuu sitten kaikenlaista synapörinää ja kurttuhaitaria niiden "bread & butterin" (kärjistetysti piano- ja urkusoundit, ehkä jouset) lisäksi.

Ja itse asiassa, Yamahakin taitaa käyttää itse termiä "synthesizer" kuvaillessaan S--XS:ää. Muistapa, että "syntikoissakin" (Motif, Fantom jne) on tarjolla myös se 88 koskettimen painotettu malli, ei se sitä katso.

Edellinen kirjoittaja tuossa aika osuvasti selosti tuota stage pianon termiä. Paitsi sillä erolla, että stage pianotkin voivat kyllä olla joskus aika painavia... (esim. vaikkapa tuo CP1...). CP5:ssä ei käsittääkseni olekaan mitään "synamaisuuksia", se on ihan puhtaasti sellainen.
musamies
10.01.2011 22:33:37
CP5:ssä ei käsittääkseni olekaan mitään "synamaisuuksia", se on ihan puhtaasti sellainen.

Siinä on Motif ääniä. Ihan monipuolinen vehje!
Anonymous-jazz
10.01.2011 22:50:36

musamies: Hyvä vehje tällä saralla on esimerkiksi Yamaha CP-5.

Se on aivan kurko peli.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
musamies
11.01.2011 00:39:41
Anonymous-jazz: Se on aivan kurko peli.

Jopa mäkin tajusi et se on hyvä ku kokeili ilma, että myyntimiesten pitää sit mulle selittää :D heh toki Tuubista on tullut katsottua myös myyntimiesten demoilut!
road.runner
11.01.2011 16:55:56
*Gwen*: kävinpäs tutustumassa noihin soittimiin ihan livenä, cp5:n kosketushan oli aika bueno, mutta en päässyt vielä kärryille mitä synamaisuuksia soittimessa oli. YamahaS70xs oli ihan jees, mutta se ei ilmeisesti olekaan STAGEPIANO niinkuin alunperin olin ymmärtänyt...? Whatthafuckitis?! Syna? Termit on hieman hakusessa... mikäs "oma ominaisuus" tuolla stagepianolla sitten on, jos kyseinen Yammu ei sellainen olekaan vaikka on painotettu koskettimisto?

S70xs:ssä on niitä peräänkuuluttamiasi mahdollisuuksia 2772 muokattavan perusäänen muodossa. Ota huomioon myös se että jos haluat alkaa hieromaan saundeja (mitä itse en juuri harrasta), niin se aika on tavallaan itse soittamisesta pois. Jos oikeasti haluat edistyä pianonsoitossa, niin unohda synaominaisuudet ja hanki merkistä riippumatta itseäsi miellyttävällä pianosaundilla ja painotetulla koskettimistolla varustettu stagepiano, termeistä viis.
Philicorda
03.02.2011 15:49:42
Onko teillä kokemuksia Clavian Nord Pianosta? Hintahan on tullut reilusti alas ja sitä saa nyt 1800 eurolla. Onko tatsi parempi vai huonompi kuin esim. Yamahan CP-5:ssä? Soundien puolesta taitaa olla pätevä vehje, mutta soittotuntuma / laatu (kestävyys) tässä minulla eniten painaa ostopäätöksessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)