WanhaWetäjä 09.01.2011 14:10:14 | |
---|
EP: Mä kuuntelin tässä useita eri versioita ja kyllä se Topi Sorsakoski ja Agents oli vaan paras mun mielestä. Rytmiltään vähän reippaampi, ei mikään virsi ja kitarakuviotkin hyvin maltillisia ja tarkkaan harkittuja. No huh huh...en tiedä mistä kuuntelit mutta esim Spotifysta löytyi monia huomattavasti mielenkiintoisempia ja idearikkaampia esityksiä/sovituksia ko kappaleesta...rrrrautalankaversioita en jaksanut edes kuunnella. Mun mielestä onnistuneimmat versiot löytyivät nimenomaan instrumentaaleina, jotkut ihan perussoinnuilla, jotkut erittäin hienosti varioituina millon mihinkin tyyliin päin. Vaan oikeassa olet, kyllähän tuo Topin versio on se mistä perustopit tykkää, siispä en ihmettele että sinäkin tykkäät ;-) Ihme homma sinänsä...ainuttakaan todella sykähdyttävää esitystä pääosin kitaralla soitettuna en löytänyt, toki aika monesta lauletusta versiosta löytyi varsin asiallisia kitaraosuuksia . |
EP 09.01.2011 14:16:22 (muokattu 09.01.2011 14:16:38) | |
---|
WanhaWetäjä: .. Vaan oikeassa olet, kyllähän tuo Topin versio on se mistä perustopit tykkää, siispä en ihmettele että sinäkin tykkäät ;-) Jep ja tykkää monet soittajatkin ..ei hävetä yhtään, mä oon aina sanonutkin et tykkään tanssimusiikista. Ihme homma sinänsä...ainuttakaan todella sykähdyttävää esitystä pääosin kitaralla soitettuna en löytänyt, toki aika monesta lauletusta versiosta löytyi varsin asiallisia kitaraosuuksia . Kun biisin nimi on "Surujen kitara" tai teksti on vastaava, kuten Johnny Guitar biisissä, mitään kovin virtuoosomaista kitaransoittoa ei siihen voi oikein kuvitella. |
isojussi 09.01.2011 16:43:24 | |
---|
WanhaWetäjä: ...Vaan oikeassa olet, kyllähän tuo Topin versio on se mistä perustopit tykkää... Oli ihan pakko kuunnella, vaikka pelotti, lähinnä laulun kaameus, mutta toihan oli ihan siedettävä ja sehän onkin "In Beat" - levyltä, jolloin Tammilehto ei ollu vielä "ylituunannut" lauluansa "rantojen-reiskat" osastolle. Perussiisti veto ja kitarointi Esaa itteensä. Eiks tota pidetäkin Topin ja Agentsien parhaana julkasuna?? Silti laulusuoritus ei oo läheskään paras, mitä tosta biisistä ylipäätään oo kuullu. Paas Elli sääkin kuunnellen Peggy Leen alkuperäinen. Ja WW: Kuuntelepa sen kitara soolo. Löytyy Spotifysta, Soi nytkin taustalla. Ihme homma sinänsä...ainuttakaan todella sykähdyttävää esitystä pääosin kitaralla soitettuna en löytänyt, toki aika monesta lauletusta versiosta löytyi varsin asiallisia kitaraosuuksia . Sun pitää sit tehdä se itte. Tai lähetä Tommy Emmanuellille fanipostia... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 09.01.2011 16:52:59 | |
---|
Toi Carla Bonin versio on myöskin vasiten toimiva. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
isojussi 09.01.2011 16:55:37 | |
---|
Ja peeeeerrrkeeles - paas Barska kuunnelle Durhan, Conte, Faraon levytys. Veeeery gooood! Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 09.01.2011 17:04:56 | |
---|
isojussi: Ja peeeeerrrkeeles - paas Barska kuunnelle Durhan, Conte, Faraon levytys. Veeeery gooood! Mä en tykänny, vaikka jazzista pidänkin. Tuossa oli kyllä se itse biisi vallan unohdettu : / |
isojussi 09.01.2011 19:10:44 | |
---|
WanhaWetäjä: ...ainuttakaan todella sykähdyttävää esitystä pääosin kitaralla soitettuna en löytänyt... Et tykänny tosta Ned Nashin versiosta? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
WanhaWetäjä 09.01.2011 21:10:13 | |
---|
isojussi: Et tykänny tosta Ned Nashin versiosta? Joo, en mä noita kaikkia kuunnellut...nyt kun ton kuuntelin niin ei paha lainkaan, kitaraosuudet toimi kyllä mainiosti vaikka ensin pelästyin notta rrrrautalankaa mutta ei sitten kuitenkaan. Ehkä toi sovitus ois kaivannut jotain kehittelyä, kokonaisuus jäi vähän yllätyksettömän tasapaksuksi. Täytyy noita vielä paremmalla aikaa kuuneella, jos sieltä joku oikeen pomppais esiin. Heh...laitappas "Yesterday" Spottarin hakuun, siellä on muutamia aika mielenkiintosia näkemyksiä ko skipaleesta, mm tällä taiteilijattarella http://www.youtube.com/watch?v=qgMlWjZ81fc&feature=related |
isojussi 09.01.2011 21:44:27 | |
---|
WanhaWetäjä: ...ensin pelästyin notta rrrrautalankaa... Hehe - sama täällä. Meillä on bigbandillä tulossa elokuvamusiikkikonsertti ja arraan siihen pääosan biiseistä. Tostahan ny sitten vois miettiä jotain elämää suureellisempaa. Ainoo vaan, että se meitin kitaristi ei oikein... no, harrastajat on harrastajia ja se ainakin käy aina treeneissä. Jotain se on sekin... Yks hieno trumpettiversionkin oli spotifyssa, mutta kun noilla meitin sankaritrumpetisteilla on jo soolobiisejä muutenkin... Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 09.01.2011 22:28:06 | |
---|
isojussi: Hehe - sama täällä. Eipä siinä "rautalangassa" mitään vikaa ole ja sopii tanssimusiikkiin, mutta kohtuus kaikessa.. Meillä on bigbandillä tulossa elokuvamusiikkikonsertti ja arraan siihen pääosan biiseistä. Tostahan ny sitten vois miettiä jotain elämää suureellisempaa. Ainoo vaan, että se meitin kitaristi ei oikein... no, harrastajat on harrastajia ja se ainakin käy aina treeneissä. Jotain se on sekin.. Jaa, no siinä sovittamisessa riittää sitten muutenkin kirjoitettavaa isolle orkesterille, ottaen tietenkin olosuhteet ja mahdollisuudet huomioon. Ehkä tollanen ad.lib kitara soolo väliin ja muuten pitäytyä siinä mitä on kirjoitettu. |
EP: ...Ehkä tollanen ad.lib kitara soolo väliin ja muuten pitäytyä siinä mitä on kirjoitettu. Mitäs sää ny horiset? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
EP 10.01.2011 01:06:28 (muokattu 10.01.2011 01:06:56) | |
---|
|
Vongoethe 11.01.2011 16:19:11 (muokattu 11.01.2011 16:23:26) | |
---|
|
EP 11.01.2011 16:32:37 (muokattu 11.01.2011 16:32:57) | |
---|
Vongoethe: Kun vielä jostain saisi kuuluviin, toistaiseksi ei onnistunut.. Jep, mä haluaisin kanssa ton kuulla, "Erkistä" oon aina jotenkin tykänny, ei löytyny Spotifystä tuota. : / |