the-Antero 06.01.2011 22:04:28 | |
---|
Jucciz: Aika raskasta on. Vaihda kevyeen Voileviin ihan kokeeksi. :) Hevivahvistimet kyllä ovat pääsääntöisesti soundiltaan sieluttomia, mutta ei kaikki ne vahvistimet, joissa säröä on tarjolla paljon, ole hevivahvistimia. Lapsellista touhua tämmöinen. Mulla on Hughes & Kettner Duotone hevipelinä vaikka se onkin rok en roll vahvari ;) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 06.01.2011 22:28:33 | |
---|
the-Antero: Mulla on Hughes & Kettner Duotone hevipelinä vaikka se onkin rok en roll vahvari ;) Näin päin se monesti toimiikin. Eihän JCM800:kaan varsinainen "hevipeli" ole, mutta niin vaan sillä on soiteltu Slayerit pois kuleksimasta. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
the-Antero 06.01.2011 23:04:50 | |
---|
Jucciz: Näin päin se monesti toimiikin. Eihän JCM800:kaan varsinainen "hevipeli" ole, mutta niin vaan sillä on soiteltu Slayerit pois kuleksimasta. Jep, sitä vaan boostailen tubescramerillä niin hyvä tulee :) ootko kokeillu kyseistä peliä? Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 06.01.2011 23:31:26 | |
---|
the-Antero: Jep, sitä vaan boostailen tubescramerillä niin hyvä tulee :) ootko kokeillu kyseistä peliä? Eiköhän kaikki meidän ikäiset oo muutamalla JCM800:lla soittanut - mää ainakin. Ittellä ei semmosta oo ollu omistuksessa, mutta vuoden '82 JMP 2203 kylläkin, joka lienee käytännössä hyvin samanlainen kone. Ei kai JCM800 ihan surkea vehje voi olla, jos se kelpaa Kerry Kingille, Sakari Pesolalle ja Heikki Silvennoiselle. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Terry Pantheras 06.01.2011 23:46:42 | |
---|
Jucciz: Näin päin se monesti toimiikin. Eihän JCM800:kaan varsinainen "hevipeli" ole, mutta niin vaan sillä on soiteltu Slayerit pois kuleksimasta. Vaikka onhan se King sitä aika rajusti equttanut: kasarina tais olla DOD räkki-EQ ja nykyisin MXR. Nimikko-2203:ssa se on sisäänrakennettuna ja vaikuttaa todella paljon soundiin, kun vertaa soundiin kun se ei ole päällä. |
Jucciz 06.01.2011 23:53:33 | |
---|
Terry Pantheras: Vaikka onhan se King sitä aika rajusti equttanut: kasarina tais olla DOD räkki-EQ ja nykyisin MXR. Nimikko-2203:ssa se on sisäänrakennettuna ja vaikuttaa todella paljon soundiin, kun vertaa soundiin kun se ei ole päällä. Njoo toki, mutta kyllähän studiossa muutenkin raitoja työstetään siinä määrin, että harvoin (varsinkaan raskaammassa musassa) levylle päätyy täsmälleen semmoinen kitarasoundi, joka suoraan kartioista ulos pöhisee. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
RekoS 07.01.2011 00:36:31 | |
---|
Justiinhan sillä oli Mark V perusteellisessa testissä, kirjoittelikin tänne jotain asiasta. Ja jos katsoo miehen profiilia, niin sieltä löytyy mm. Buddaa joka on ainakin meikäläisen testien perusteella nimenomaan high-gain vahvari. Hyvänen aika. Huomaa, että vietän liian vähän aikaa mnetissä. Vaan muistelinpa topiccia jossa puhuttiin englin laitteista ja lähinnä sen perusteella kirjoitin tänne. :D |
the-Antero 07.01.2011 06:12:13 (muokattu 07.01.2011 06:12:21) | |
---|
Jucciz: Eiköhän kaikki meidän ikäiset oo muutamalla JCM800:lla soittanut - mää ainakin. Ittellä ei semmosta oo ollu omistuksessa, mutta vuoden '82 JMP 2203 kylläkin, joka lienee käytännössä hyvin samanlainen kone. Ei kai JCM800 ihan surkea vehje voi olla, jos se kelpaa Kerry Kingille, Sakari Pesolalle ja Heikki Silvennoiselle. Meinasin tuta H&K:ta :D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
joomake 07.01.2011 10:14:53 | |
---|
Sanoisin, että Juccizen kirjoitukset tuon breakin jälkeen on PALJON asiallisempia, kuin aikaisemmin. Hyvä että teit comebackin IMO. |
Vladi 07.01.2011 19:09:09 | |
---|
Jucciz: Njoo toki, mutta kyllähän studiossa muutenkin raitoja työstetään siinä määrin, että harvoin (varsinkaan raskaammassa musassa) levylle päätyy täsmälleen semmoinen kitarasoundi, joka suoraan kartioista ulos pöhisee. Mä oon eläny siinä käsityksessä, että Kingillä oli JCM 800:sen aikoihin aina loopissa se Bossin 7-alueinen eq jolla muokkasi soundia. Ja tämä siis livenä. Muistaakseni siinä signature-nupin esittelyvideossa kertoo asiasta. Kyllä se siitä. |
JIRPPI 07.01.2011 22:38:49 (muokattu 07.01.2011 22:43:23) | |
---|
Mikä tahansa '80-luvun japanilainen Les Paul-kopio voittaa Gibsonit mennen tullen. Miksi kutsutaan tyyppiä, joka hengailee muusikkojen kanssa?
-Rumpaliksi. |
Jucciz 08.01.2011 00:33:55 | |
---|
joomake: Sanoisin, että Juccizen kirjoitukset tuon breakin jälkeen on PALJON asiallisempia, kuin aikaisemmin. Hyvä että teit comebackin IMO. Oliko muita myyttejä? Mulla on ihan sama linja kuin ennenkin. Sää oot vaan tottunu mun kirjoitteluun ja alkanu jopa pitämään siitä. Ei sitä sinänsä kannata hävetä. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 08.01.2011 00:38:10 | |
---|
Vladi: Mä oon eläny siinä käsityksessä, että Kingillä oli JCM 800:sen aikoihin aina loopissa se Bossin 7-alueinen eq jolla muokkasi soundia. Ja tämä siis livenä. Muistaakseni siinä signature-nupin esittelyvideossa kertoo asiasta. Hmm... oliko JCM800:issa efektilooppi? Ei vissiin ihan ekoissa malleissa ainakaan - voin olla väärässäkin. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
pekurides 08.01.2011 01:10:28 | |
---|
Jucciz: Aika raskasta on. Vaihda kevyeen Voileviin ihan kokeeksi. :) Hevivahvistimet kyllä ovat pääsääntöisesti soundiltaan sieluttomia, mutta ei kaikki ne vahvistimet, joissa säröä on tarjolla paljon, ole hevivahvistimia. Lapsellista touhua tämmöinen. heheh! loppuosa pitää paikkansa ,mutta sitä "sieluttomuutta" aika vaikea määritellä ellei ajatella että perinteinen rouhinta ja bluussisaundi sitten ole sielukasta ja "hevi" tai metallinjyske sitten sielutonta. Vähän kuin ralliautoia ja formulaa vertailisi, joka radalle löytyy kyllä oikeat pelit ja jos metallia aletaan veivaamaan perinteisellä vehkeellä mistä säröä kyllä löytyää mutta "voicing" liian löysä tai hidas tiukkaan riffittelyyn se taas voipi olla toisten mielestä olla "sielutonta" eikä sovi nopeammalle radalle:=) Ranteesta se tiukkuus ja groovy loppupeleissä lähtee , mutta se vaatii myös kelvollisen laitteen, jotkut vain sopii handuun paremmin! They see me rollin, they hatin. |
aristoteles666 08.01.2011 02:00:44 | |
---|
pekurides: heheh! loppuosa pitää paikkansa ,mutta sitä "sieluttomuutta" aika vaikea määritellä ellei ajatella että perinteinen rouhinta ja bluussisaundi sitten ole sielukasta ja "hevi" tai metallinjyske sitten sielutonta. Vähän kuin ralliautoia ja formulaa vertailisi, joka radalle löytyy kyllä oikeat pelit ja jos metallia aletaan veivaamaan perinteisellä vehkeellä mistä säröä kyllä löytyää mutta "voicing" liian löysä tai hidas tiukkaan riffittelyyn se taas voipi olla toisten mielestä olla "sielutonta" eikä sovi nopeammalle radalle:=) Ranteesta se tiukkuus ja groovy loppupeleissä lähtee , mutta se vaatii myös kelvollisen laitteen, jotkut vain sopii handuun paremmin! ostakaa ne vahvistimet omia korvia käyttämällä, ihan sama jos se toisen mielestä on sieluton heavy/rock(blues vehje, jos siitä lähtee haluamasi soundi, se on yksilysti jos jonkun mielestä se sopii vain heavyyn. tai johonkin muuhun. |
tommiot 08.01.2011 02:43:58 (muokattu 08.01.2011 02:44:09) | |
---|
Jucciz: Hmm... oliko JCM800:issa efektilooppi? Ei vissiin ihan ekoissa malleissa ainakaan - voin olla väärässäkin. Ei oo ku kakskanavaisessa, ja sit 2203 reissuessa. Slayerin pojilla on/oli kai molemmilla Boss RGE10 buustaamassa keskaria ja volaa, kitaran ja nupin välissä. |
aristoteles666 08.01.2011 02:47:43 | |
---|
Moridin: Ei oo ku kakskanavaisessa, ja sit 2203 reissuessa. Slayerin pojilla on/oli kai molemmilla Boss RGE10 buustaamassa keskaria ja volaa, kitaran ja nupin välissä. ihan ekoissa ei ollut, mutta kyllä mullakin oli, punaiset prikat erottamassa niitä jakkeja kaiutinjakeista. |
blues guitar 08.01.2011 18:03:15 (muokattu 08.01.2011 19:14:19) | |
---|
Ibanezin ja Bossin pedaalit "syö signaalia" kun niissä ei ole truebybassia. Mun mielestä tää on kyllä myytti. Ainakaan mun puukorvat ei pysty erottamaan. Just testailin tota mulle uutta Fender 57 deluxea TS-808:lla ja ilman. Voihan se olla sit jos on vaikka kymmenen spedua laudassa että sen jo korvalla kuulee. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Artist 08.01.2011 23:49:36 | |
---|
blues guitar: Ibanezin ja Bossin pedaalit "syö signaalia" kun niissä ei ole truebybassia. Mun mielestä tää on kyllä myytti. Ainakaan mun puukorvat ei pysty erottamaan. Just testailin tota mulle uutta Fender 57 deluxea TS-808:lla ja ilman. Voihan se olla sit jos on vaikka kymmenen spedua laudassa että sen jo korvalla kuulee. Syö ja syö, mutta bufferi muuttaa signaalia, mikä on fakta. Toisaalta tarpeeksi monta true bypassia signaaliketjussa myös syö signaalia. Harvoinpa niillä eroilla loppujen lopuksi väliä on, mutta fiilispohjaisessa harrasteessa monilla tuntuu olla tarve olla jokseenkin pedantti. Mikäpä siinä. "They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
Artist: Syö ja syö, mutta bufferi muuttaa signaalia, mikä on fakta. Toisaalta tarpeeksi monta true bypassia signaaliketjussa myös syö signaalia. Harvoinpa niillä eroilla loppujen lopuksi väliä on, mutta fiilispohjaisessa harrasteessa monilla tuntuu olla tarve olla jokseenkin pedantti. Mikäpä siinä. Muuttaa ja muuttaa, mutta jos ero on luokkaa "strato soi paremmin kun poistaa vibrajousien suojamuovin" niin ei ainakaan mulla vaikuta kuultavaan soundiin. Tosin en olekaan niin pedantti fiilispohjainen harrastaja. Mulla fiiliksiin vaikuttaa enemmän esim. kitaran väri tai vaikka mitä lavassa lukee :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |