Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sähköbassosta kontrabassoon siirtyminen (Rockabilly)
1
Rootriver
09.01.2011 00:29:23 (muokattu 09.01.2011 00:30:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kontrabasson hankinta on suunnitteilla, huolettaa vain että kuinka paljon kontrabasso vaatii hoitoa sähköbassoon nähden. Budjettikin on pieni, joten CCB (halpa kiinalainen basso) on ainoa vaihtoehto(?), mutta niiden laatu huolestuttaa lähinnä kestävyys. Jotta saisin puristien vihat niskoilleni, onko kokemuksia sähköisistä kontrista rockabillyn soittamisessa?
Eli rockabillyn soittamiseen peli hakusessa, ja Weedwackerit kieliksi suunnitteilla (http://www.gotofmi.com/upbaclkerowe.html). Olen päässyt soittamaan kahta kontraa, mutta molemmissa on ollut teräskielet ja toisessa varmaankin Jazz-setuppi. Toinen oli halpa kiinalainen, mutta oli kevyt soittaa.
Mielipiteitä, ehdotuksia ja kokemuksia olisi kiva saada.
 
JudeJude
09.01.2011 12:16:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä sun budjetti on?
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Rootriver
09.01.2011 18:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JudeJude: Mikä sun budjetti on?
 
Budjetti bassolle on noin 500€, kielet ja teline siihen päälle eli yhteensä kattona 600€. Eli tuolla ei taida juuri vaihtoehtoja olla?
 
doktorkoo
09.01.2011 19:22:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

urponator: Budjetti bassolle on noin 500€, kielet ja teline siihen päälle eli yhteensä kattona 600€. Eli tuolla ei taida juuri vaihtoehtoja olla?
 
Mulla on ebaysta saksasta ostettu basso, luultavasti joku itäeuroopan tekele. Kaveri kuljetti sen Finnairilla kotia, basso maksoi 450 eur laukkuineen. Sen jälkeen se säädetettiin ja mikitettiin, maksoi luokkaa 300 euroa. Ihan ok peli ollut, mitään ihmeempää huoltoa ei ole tarvinnut säätöjen jälkeen, käytössä nyt 5 vuotta, tai ehkä jo 6...ei muista.
 
Kyseessä on siis vanerikampe, myös Weedwackerit käytössä. Vois se varmasti parempikin olla, mutta mä en oo mikään virtuoosi, kelpaa mulle mainiosti. Ampegin B200-R on perässä
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
JudeJude
09.01.2011 19:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö ole mitään tsänssiä odottaa että sulla olisi vaikka tonni kasassa? Mä kannustan kaikkia soittamaan kontrabassoa, mutta tuolla summalla sulla pitää olla tosi hyvä tuuri että saat muuta kuin pahan mielen. Muista että jos sä ostat viidelläsadalla basson, ja sit se ei olekaan ihan kunnossa (pitää esim. otelauta hiottaa suoraksi), hinta onkin äkkiä jo kahdeksan-yhdeksänsataa ennen kuin sä pääset sillä soittamaan.
 
Pyydän, anon: odota hetki, vuokraa vaikka basso kiireemmäksi. Viidelläsadalla saat hyvän pelin jo moneksi kuukaudeksi, ja opit vähän tietämään, miltä basson on hyvä tuntea.
 
Mä en näitä ylemmyydentuntoisuuttani kirjoittele, vaan siksi että mulla kävi itselläni just noin. Kun en tiennyt että parempaakin olisi tarjolla, tyydyin soittamaan huonolla pelillä, mikä alensi soittomotivaatiota huomattavasti kun luulin että en vaan opi. Nyt kun on hyvän tuntuinen soitin, tekee mieli soittaa enemmän ja kehitys tuntuu paljon nopeammalta.
 
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «