Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Bänditoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten teilata kauniisti muiden jäsenten ideat?
1 2 3 4
ibetican2
06.01.2011 14:01:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tullut vastaan tilanteita joissa bänditoverisi selvästi innostuneena esittelevät musikaalisia oivalluksiaan ja sinulla on lähinnä naurussa pidättelemistä? Miten selviät tilanteesta rikkomatta esim.herkän bassotaiteilijan itsestään luomaa soitto/sävellystaidon sisältävää illuusiota? Eli miten saat bändillesi selitettyä että olet ainoa säveltämiseen kykenevä henkilö huoneessa,säilyttäen silti ystävyys/yhdessäsoittamissuhteesi heihin(ystävyyssuhde, joka on vain vaikeuttamassa vääjäämättä edessä olevaa hetkeä,jolloin potkit heidät bändistä).
 
rintapek
06.01.2011 15:25:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibetican2: Eli miten saat bändillesi selitettyä että olet ainoa säveltämiseen kykenevä henkilö huoneessa,...(ystävyyssuhde, joka on vain vaikeuttamassa vääjäämättä edessä olevaa hetkeä,jolloin potkit heidät bändistä).
 
Vastaus on OMB
Toisaalta "Paska"- niminen yhden miehen bändi hajosi sisäisiin ristiriitoihin, joten ei aina toimi toikaan.
 
One kind of music only - the good kind
Antti1
06.01.2011 15:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Vastaus on OMB
 
Office of management and budget?
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
rintapek
06.01.2011 17:29:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Office of management and budget?
 
Joko luet ajatuksia, tai sit olet muuten vaan hyvä. ;-)
 
One kind of music only - the good kind
ibetican2
06.01.2011 17:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek:Rummuilla ei uskoakseni ole vielä kovinkaan monta merkittävää kappaletta sävelletty,laulaja on muun esiintymisensä ohessa merkittävä osa bändin vokaalimelodian ilmaisua/luomista, mutta a cappella musiikkikaan ei tänä päivänä lukeudu keskivertokuuntelijan A-listalle,ja basisti voi olla teknisesti osaava,jopa virtuositeetti omassa lajissaan,mutta silti vailla todellista luomiskykyä(ihminen on oppimiskykyinen ja muistinsa lähes rajaton mitä tulee ulkoaopeteltujen biisien soittamiseen,myös ihmisen motoriset taidot riittävät tarpeeksi suuren harjoittelumäärän myötä mukautumaan jokaisen keksityn soittimen soittoteknisille tarpeille,mutta musikaalinen luovuus on uskoakseni ENIMMÄKSEEN synnynnäistä sorttia,ei ulkoaopeteltua). Siihen lisätään säveltäjä/kitaristi niin teoriassa yhtälö on kurinalaisesti harjoitellessan toimiva. Jäsen D:n jonka sisäiset ristiriidat ruokkivat luovuutta ei siis välttämättä tavitse muodostaa yhden miehen bändiä. Aijuu ja tarkoitin ettei kannata luoda uraa lapsuudenkavereiden kanssa koska bändit hajoaa ja kun tiivis yhteisö hajoaa vie se jäsenten keskinäisistä suhteista mukanaan jotain olennaista,luoden tyhjyyden jäsenten välille mihin useissa tapauksissa ei ole enää voimia keksiä täytettä.
 
mä kyllä lopetan tän tän keskustelupalstatoiminnan koska käsitän muita tahallaan väärin ja en osaa ilmaista ajatuksiani alkuperäisessä,tosin puutteellisessa muodossaan.=). Mutta tuun toimeen ilman niitä paskoja ideoitakin!!!
 
rintapek
06.01.2011 17:37:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibetican2: rintapek:Rummuilla ei uskoakseni ole vielä kovinkaan monta merkittävää kappaletta sävelletty,
 
Mut haitarilla on, lällällää.
 
One kind of music only - the good kind
Lennu
06.01.2011 18:11:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Mut haitarilla on, lällällää.
 
Hoho, no sano yks :--D
 
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
Antti1
06.01.2011 18:17:49 (muokattu 06.01.2011 18:19:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Hoho, no sano yks :--D
 
http://www.youtube.com/watch?v=v3MBk_T8i-A ;)
 
E: Mut ite aiheeseen... Vaikea probleema. Täytyy tehdä selkeäksi, että tää bändi on sun juttu ja sä johdat sitä. Se tietänee sitä myös, että vastuu kasvaa kyllä ihan kaikilla muillakin osa-alueilla ja jäsenet voivat olla kiinnostuneita eroamisesta tai palkasta.
 
Listen motherfucker you're about to pay your dues!
kylereese
06.01.2011 22:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

odotan tätä tuotosta jo nyt
 
reos
07.01.2011 13:29:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huh huh huh
 
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet "Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen
JCM
07.01.2011 13:54:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

reos: huh huh huh
 
Komppia tälle.
 
:D
Numb
07.01.2011 14:04:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibetican2: Onko tullut vastaan tilanteita joissa bänditoverisi selvästi innostuneena esittelevät musikaalisia oivalluksiaan ja sinulla on lähinnä naurussa pidättelemistä?
 
Ehkä enemmän toisin päin...
 
Miten selviät tilanteesta rikkomatta esim.herkän bassotaiteilijan itsestään luomaa soitto/sävellystaidon sisältävää illuusiota?
 
Kyä mä käyttäisin suoraa puhetta. Ei kuitenkaan mitään VMP, vaan todeta, että minun mielestäni tuo ei oikein toimi. Aina parempi, jos pystyy tarvittaessa erittelemään miksi se ei toimi. Tai sitten kehittämään sitä eteenpäin.
 
Minulla on bändissä tilanne, että olen ainakin tällä hetkellä ainoa säveltäjä/sanoittaja. Mutta olen myös se, joka etsi orkesterin muut soittajat soittamaan juuri sitä materiaalia. Yleensä kun vien jotakin uutta sävelteosta treenattavaksi, se muuttuu, koska joku orkesterin jäsenistä tuo esiin jotakin, joka ei oikein toimi. Monesti asianomaisella on joku ehdotuskin miten se toimisi paremmin. Jos ei ole, pohditaan. Ja sitten kokeillaan, ja päädytään johonkin tulokseen.
 
Jotakin biisit taas eivät vain ole toimineet. Niitä ei sitten soiteta.
 
Eli miten saat bändillesi selitettyä että olet ainoa säveltämiseen kykenevä henkilö huoneessa,säilyttäen silti ystävyys/yhdessäsoittamissuhteesi heihin(ystävyyssuhde, joka on vain vaikeuttamassa vääjäämättä edessä olevaa hetkeä,jolloin potkit heidät bändistä).
 
Jos bändistä potkimisen hetki on joka tapauksessa tulossa, sitä ei kannata lykätä. Lykkäys on kaikkien ajan ja energian hukkaamista.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
Jeszse
07.01.2011 14:25:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvostan itekki suoraa puhetta. Arvostaisin myös jos saisin sitä ite. Viime reeneissä viimeks kävi näin, et joku basistin kuvio ei mun mielestä ihan toiminu, ja rumpalikaan ei oikein päässy siihen mukaan. Sanoin siitä et ei toi ihan kyl pelitä, ja koitin sit jotain ehdotusta siihen väsätä. Loppujenlopuks siitä lähtikin ihan uuden biisin alkua rullaamaan, mitä kaikki soitti messissä iha hienosti, ja ku loppu ni basistin kommentit oli tyyliin "mnää, emmä ny tiiä, rölöm.".
 
Tosin, tossa toisessa bändissä ny on vähä semmosta et toinen haluaa progeilla, mä en tykkää, soittasin mielummin ihan vaan 4/4 meiningillä, aina ei onnistu niin, ja mä kuuntelen niin paljon raskaampaa musiikkia ku muut et vaikka kuinka yrittäsin vetästä kevyemmin ja aironmeideniks ni ei tunnu kelpaavan. Mutta edelleen, ärsyttää ku sitä ei sanota suoraan.
 
Muuten meil on kyl yhteishenki ihan kuosissa ja porukalla on potentiaalia soittaa ja tehä niitä biisejä.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
Sir Härö
08.01.2011 01:13:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanot asiat tietysti niin kuin ne on ja siirryt soittamaan yksin cajonia marketin kulmalle.
 
Yllä olevalla faktalla ei ole mitään tekemistä kirjoittajan mielipiteen kanssa.
Simo78
08.01.2011 12:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeesti huvittais kuulla, minkälaisesta kamasta on kyse. Kovasti vaikuttaa tää jätkä melko pahalta egoilijalta!! Noita nyt on ja paljon, itteeni lähinnä naurattaa noi tyypit, jotka ei ees yritä ymmärtää bändikavereiden ideoita, tai ainakin sen kuvan mä sain tosta aloituksesta. Taino mistä mä tiedän mikä Sibelius toi jätkä on, kovasti vaan epäilen...
 
Mä neuvoisin, että kandee oikeesti myös kuunnella niitä bändikavereiden ideoita, saattaa jopa itekin oppia jotain heidän tuotoksistaan.
 
rintapek
08.01.2011 13:31:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78:
 
Mä neuvoisin, että kandee oikeesti myös kuunnella niitä bändikavereiden ideoita, saattaa jopa itekin oppia jotain heidän tuotoksistaan.

 
Omis tuotoksissa ja niiden viemisesä reenikämpälle on aina sama ongelma. Jos ny et itte o vetäny sitä narulle kaikkine soittimineen lauluineen ja stemmoineen ja soita nauhalta, ni muus tapauksessa sitä esittää raakileen akkarilla rämpyttäen... et tää menee suurinpiirtein näin. Ei se silloin soi kuulijoiden korvassa samal tavalla ko säveltäjän päässä. Jolloin hyväkin biisi saattaa kuulostaa paskalta. Sit jos ne toistuvasti bändin toimesta teilataan, ni ei o kivaa kellään.
 
One kind of music only - the good kind
ibetican2
08.01.2011 19:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nä kirjaimet ei anna periksi äänensävyn, katseen ja kehonkielen suhteen(käytetään usein sosiaalisessa kanssakäymisessä),joten selventääkseni:keskustelunavauksessa ja usein myös muissa viesteissäni on tietynlainen normaalissa face to face kommunikaatiossa käyttämäni sävy, jota en halua sarkasmiksi kutsua koska se olisi lokeroimista,jota arvostamani muusikot vihaavat. En ole siis ylimielinen mutta myönnän olevani muusikkona suurinta osaa maailman kansoituksesta parempi.no ni kunnon hymiö tähän että ei tule väärinkäsityksiä =D
 
oiva tumpeloinen
09.01.2011 12:37:12 (muokattu 09.01.2011 12:37:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibetican2: Nä kirjaimet ei anna periksi äänensävyn, katseen ja kehonkielen suhteen(käytetään usein sosiaalisessa kanssakäymisessä),joten selventääkseni:keskustelunavauksessa ja usein myös muissa viesteissäni on tietynlainen normaalissa face to face kommunikaatiossa käyttämäni sävy, jota en halua sarkasmiksi kutsua koska se olisi lokeroimista,jota arvostamani muusikot vihaavat. En ole siis ylimielinen mutta myönnän olevani muusikkona suurinta osaa maailman kansoituksesta parempi.no ni kunnon hymiö tähän että ei tule väärinkäsityksiä =D
 
Oletko sä miettinyt, että ehkä bändin muut sällit voi miettiä sun sävellyksistä samaa kuin mitä mieltä sä olet niiden taidoista?
 
Jos sä haluat, että joku biisi soitetaan just siten, kuin sä olet ajatellut, soita se ensin narulle täydellisenä ja kuunteluta muilla. Siitähän ne kuulee, miten täydellinen se on jo alkujaan. Eikä täydellistä biisiä tarvitse muuttaa.
Wradlin
09.01.2011 21:01:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ibetican2: ... myönnän olevani muusikkona suurinta osaa maailman kansoituksesta parempi.
 
No mutta kaikkihan me!
 
JCM
09.01.2011 22:21:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Oikeesti huvittais kuulla, minkälaisesta kamasta on kyse. Kovasti vaikuttaa tää jätkä melko pahalta egoilijalta!! Noita nyt on ja paljon, itteeni lähinnä naurattaa noi tyypit, jotka ei ees yritä ymmärtää bändikavereiden ideoita, tai ainakin sen kuvan mä sain tosta aloituksesta. Taino mistä mä tiedän mikä Sibelius toi jätkä on, kovasti vaan epäilen...
 
Mä neuvoisin, että kandee oikeesti myös kuunnella niitä bändikavereiden ideoita, saattaa jopa itekin oppia jotain heidän tuotoksistaan.

 
Samaa mieltä aiheesta. Ego tuntuu olevan kovin pullea tällä aloittajalla.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «