Aihe: Kysymys/vastaus topic part IV
1 2 3 4 590 91 92 93 94122 123 124 125 126
OPJ1974
08.01.2011 16:46:23

markkuliini: Itselläni ollut hyvää menestystä ihan kuulematta ostettujen käytettyjenkin kanssa kun tiedän etukäteen minkä painoiset ovat osoittautuneet parhaiksi ja sen, että kuinka paljon painot voivat heitellä vaikka kyseessä on sama malli. :)

Tähän liittyen (ja K -zilkkuihin liittyen muutenkin) kysyisin vähän mielipidettä. Itselläni nyt käytössä setissä seuraavat crashit:

17" K Custom Dark
18" K Custom Dark
18" A Custom

A Customin tilalle pitäisi nyt kaavailla kahden K:n kaveriksi sopiva Crash, joka tavallaan täydentäisi sarjaa. A Custom sopii näiden jatkeeksi hienosti, mutta K- tai K Custom-sarjasta pitäisi kaveri löytyä.

Ajattelin, että ihan perus K:ta alkaisi metsästämään, thin ja 17-19 -tuumaisena. Olenko liian metsässä ajatukseni kanssa? Eroaako K soundiltaan K Customista kuinka paljon? Jotenkin tuntuisi liian helpolta ratkaisulta ottaa 19-tuumainen K Custom tuohon sarjaan lisäksi.

Vertailua en ole henkilökohtaisesti päässyt tekemään. Soundi saisi erota toki, mutta se saisi kuitenkin olla erilainen luonteeltaan kuin A Customin soundi.

Lisäksi saa ehdottaa mahdollisesti sopivaa Chinaakin (hankintalistalla maybe jossain tulevaisuudessa). China saisi olla enemmän suhahtava kuin räjähtävä.

Suuntaviivoja vaan kyselen, että ei tarvitsisi kaikkia Suomen soitinkauppoja kahlata läpi :D
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
hansakemanelius
08.01.2011 17:59:18 (muokattu 08.01.2011 18:00:49)

OPJ1974: Ajattelin, että ihan perus K:ta alkaisi metsästämään, thin ja 17-19 -tuumaisena. Olenko liian metsässä ajatukseni kanssa? Eroaako K soundiltaan K Customista kuinka paljon? Jotenkin tuntuisi liian helpolta ratkaisulta ottaa 19-tuumainen K Custom tuohon sarjaan lisäksi.

19-tuumaista K Custom Dark Crashiä ei taida olla olemassakaan, Hybridissä löytyy ja K Dark Thin-mallissa.
Itse olen käyttänyt perus-K:ta ja K Custom Darkia yhdessä ja hyvin toimii.
Hyvä pari on esim. K Dark Thin 17" ja K Custom Dark 18". Käytän myös K Custom Fast Crasheja pienemmillä keikoilla ja kyllä nämä kaikki toimivat hyvin samassa setissä. Enemmänkin on kyse yksilöistä, eli että löytää juuri sellaisen mistä korva pitää. Suurimman osan pelleistäni olen ostanut käytettynä muusikoiden.netistä, huuto.netistä ja amerikan ebay:stä, ja välillä kyllä ihmetyttää miten suuret painoerot samanlaisten peltien eri yksilöissä voi olla. 18-tuumaisten K Dark Thin'ien painot voivat heittää vähän päälle 1300 grammasta jonnekin 1450 grammaan ja tämä vaikuttaa myös yksilön soundiin. Ohuita yleensä metsästelen.
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
kincy
08.01.2011 18:52:54

OPJ1974:
Alle 17-tuumaisia iskupeltejä en halua kuitenkaan settiini hankkia, enää.

Mulla on ihan sama tilanne. Aikaisemmin oli 17",18" ja 18" crashit, mutta nytten on 17",18" ja 19". Minusta suuremmat ovat paljon monikäyttöisempiä kuin pienet. Esimerkiksi 14" crashillä ei tee juurikaan mitään yleisessä mielessä, se on jo splash. 16" crash vielä menee, mutta..
hansakemanelius
08.01.2011 19:53:37

OPJ1974:
BTW, sulta ostettu ride toimii oikein hyvin myös a) soittamassamme musassa ja b) setissä itsessään ;)

Hyvä juttu. Sulla näyttää olevan kamalista päivittämättä. Siellä kummittelee vielä A Custom-ratsu joka taitaa nykyisin hirnua toisessa pilttuussa.
Velli
08.01.2011 20:59:01
kincy: Esimerkiksi 14" crashillä ei tee juurikaan mitään yleisessä mielessä, se on jo splash.

En sanoisi että se on splashimainen, sillä jo 12" splashissa on mun mielestä enemmän crashmaisia kuin splashmaisia ominaisuuksia. Mutta 14" crash on kyllä kieltämättä täysin turha. En keksi sille yhtäkkiseltään mitään järkevää käyttötarkoitusta. 15" on pienin mitä olen itse joissain hyvin harvoissa tilaisuuksissa käyttänyt. Niissäkin olisi luultavasti pärjännyt 16":lla.
joonama
08.01.2011 21:30:16

Velli: En sanoisi että se on splashimainen, sillä jo 12" splashissa on mun mielestä enemmän crashmaisia kuin splashmaisia ominaisuuksia. Mutta 14" crash on kyllä kieltämättä täysin turha. En keksi sille yhtäkkiseltään mitään järkevää käyttötarkoitusta. 15" on pienin mitä olen itse joissain hyvin harvoissa tilaisuuksissa käyttänyt. Niissäkin olisi luultavasti pärjännyt 16":lla.

Toisaalta... Minulla on K 14" Dark Thin, jonka sointi on erilainen kuin voisi kuvitella. Kuulostaa pari tuumaa kokoistaan isommalta, mutta ei tietenkään K-sarjalaiselta vaan joltain muulta. Toisessa kattauksessa Avedis 15" Thin on myös erinomainen pelti. Yleensäottaen olen kyllä samaa mieltä, että 15" crashi on useammin huono kuin hyvä ja toimivaa 12" splashiä ei ole tullut vastaan.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
kincy
08.01.2011 21:37:31

Velli: En sanoisi että se on splashimainen, sillä jo 12" splashissa on mun mielestä enemmän crashmaisia kuin splashmaisia ominaisuuksia. Mutta 14" crash on kyllä kieltämättä täysin turha. En keksi sille yhtäkkiseltään mitään järkevää käyttötarkoitusta. 15" on pienin mitä olen itse joissain hyvin harvoissa tilaisuuksissa käyttänyt. Niissäkin olisi luultavasti pärjännyt 16":lla.

Totta. Lukiossa ollessani musiikinopettaja osti jonkun K-sarjalaisen 14" crashin opetuskäyttöön. Siellä se toimi minusta hyvin, sopivasti volaa luokkahuoneen kokoon suhteutettuna.
OPJ1974
08.01.2011 21:50:54

hansakemanelius: Hyvä juttu. Sulla näyttää olevan kamalista päivittämättä. Siellä kummittelee vielä A Custom-ratsu joka taitaa nykyisin hirnua toisessa pilttuussa.

Katos, jäänyt tieto päivittämättä. Nyt on ajan tasalla.
"Semmosta huutomerkkiaksentointia alusta loppuun ja burlaburla-perunoita kellariin."
Kailis
09.01.2011 02:29:23 (muokattu 09.01.2011 02:46:48)

Ihan paksuudesta kiinni. Ohut 12" splash ei kyllä crashiltä mun korvaan kuulosta.
http://www.cymbalsonly.com/cymbals/Bos/sf/t/12t381.mp3
Jotenkin tuntuis että 14" menee raja. Jotkut crashit voi vielä kuulostaa splashmaisilta.
http://www.cymbalsonly.com/cymbals/agop/sf/t/14tm706a.mp3
Hinttipopin hinkkaaja ja natsimopopoika meni saunaan.
JUSTC
09.01.2011 12:35:26
vanaha kettu
11.01.2011 21:59:48
Onko Paisteen signature pellit minkälaisia? Tällä hetkellä on Sabianin 20" aax stage ride, mutta siitä lähtee liian paljon meteliä. Sopisi mun mielestä paremmin raskaan musan soittajalle, kuin meikäläiselle.
VeKrio
11.01.2011 22:52:07

vanaha kettu: Onko Paisteen signature pellit minkälaisia? Tällä hetkellä on Sabianin 20" aax stage ride, mutta siitä lähtee liian paljon meteliä. Sopisi mun mielestä paremmin raskaan musan soittajalle, kuin meikäläiselle.

Signaturethan on Paisteen kalleimmasta ja siten kai parhaammasta päästä. Musta ne ekan sukupolven on tosi kirkkaita enkä tykkää yhtään. Sitte taas MK II nä Dark Energyt on tosikin ok. Jos et tykkää AAXistä, en usko, että Paisteen signtureistakaan.
vanaha kettu
11.01.2011 22:55:15 (muokattu 11.01.2011 22:55:40)
VeKrio: Signaturethan on Paisteen kalleimmasta ja siten kai parhaammasta päästä. Musta ne ekan sukupolven on tosi kirkkaita enkä tykkää yhtään. Sitte taas MK II nä Dark Energyt on tosikin ok. Jos et tykkää AAXistä, en usko, että Paisteen signtureistakaan.

Varmasti todella laaja kysymys, mutta minkälaista vähän tummemman kuulosta symbaalia (aluksi rideä) kannattais katsella lähinnä pop touhuihin? Testailumahdollisuudet ovat niin rajalliset täällä Jumalan selän takana. Ride sais melko ohut olla, jotta cräshäis nätisti, mutta toisaalta washia ei saisi olla liaaksi.
hansakemanelius
11.01.2011 23:02:31

vanaha kettu: Varmasti todella laaja kysymys, mutta minkälaista vähän tummemman kuulosta symbaalia (aluksi rideä) kannattais katsella lähinnä pop touhuihin? Testailumahdollisuudet ovat niin rajalliset täällä Jumalan selän takana. Ride sais melko ohut olla, jotta cräshäis nätisti, mutta toisaalta washia ei saisi olla liaaksi.

Zildjian 20 "K Custom Dark Ride voisi olla sopiva.
http://www.youtube.com/watch?v=9IHOOjkq8Fs&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=GVeM-JVG0zg&feature=channel
moderndrummer88
11.01.2011 23:02:43
Zildjianin K-ride on aika idioottivarma valinta tommoseksi yleisrideksi.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
vanaha kettu
11.01.2011 23:14:44
Kiitoksia vastauksista! Torille män ilmoitus nyt ja vink vink, jos joku haluaa K-sarjan ridestä eroon niin täältä vois löytyä vaihdokki.
mkok
11.01.2011 23:40:41

vanaha kettu: Kiitoksia vastauksista! Torille män ilmoitus nyt ja vink vink, jos joku haluaa K-sarjan ridestä eroon niin täältä vois löytyä vaihdokki.

Viikko sitten olisin voinut omaani tarjota (en tosin vaihtoon vaan myyntiin), mutta menivätkin drumshopissa nostamaan 20" constantinoplen hintaa 286 punnasta 355 puntaan! Pitäkööt väpättimensä!
ja tätä ja tätä ja tätä ja tätä
markkuliini
11.01.2011 23:45:02 (muokattu 11.01.2011 23:45:45)

moderndrummer88: Zildjianin K-ride on aika idioottivarma valinta tommoseksi yleisrideksi.

Normi K ride ei kyllä crashaanny juuri ollenkaan. Ne mitä olen testannut ovat kaikki olleet siellä 2,5 kilon paikkeilla vähintään.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
moderndrummer88
11.01.2011 23:51:48
markkuliini: Normi K ride ei kyllä crashaanny juuri ollenkaan. Ne mitä olen testannut ovat kaikki olleet siellä 2,5 kilon paikkeilla vähintään.

Aijaa, itellä ollut K-ride crashaanty oikein nätisti, tai siis siinä oli semmonen soundi mikä Kuoppiksella oli KW:n levyillä, kun se anto enemmän ridelle kyytiä.
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)