Muusikoiden.net
09.05.2024
 

Kilpailut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komppiskaban jälkipyykki 1
1 2 3 4 5
krk
05.01.2011 21:20:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, sekoilin ensin mutta nyt pitäisi kaikki vedot olla mukana, ja oikeilla nimillä!
 
Kiitoksia ja anteeksi :)
 
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
blaekie
05.01.2011 21:30:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krk: No niin, sekoilin ensin mutta nyt pitäisi kaikki vedot olla mukana, ja oikeilla nimillä!
 
Kiitoksia ja anteeksi :)

 
Ei mitään anteeksi, (että olen olemassa), aivan ensiluokkainen "virheenkorjauskin" perään :).
Voi kun me kaikki jaksettais samanlailla.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
latuska90
06.01.2011 21:32:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän myöhässä äänestyksestä, mutta kait kerkiän...?
 
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Zeeboo
06.01.2011 21:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

latuska90: Vähän myöhässä äänestyksestä, mutta kait kerkiän...?
 
Mun puolesta kerkiää hyvin.
 
White men can't Monk
WanhaWetäjä
07.01.2011 03:02:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz :
WanhaWetäjä - Soitto oli idearikasta ja aivan mielettömän hieno soundi. Mitkä kamat mahtoi olla käytössä?

 
Tuntu jokseenkin vaikeelta keksiä tohon oikeen mitään, äärimmäisen outo laji ja outo biisi. Mutta kiitokset asiallisesta palautteesta, parhaani yritin ja katsotaan mihin se riittää ;-)
Enhän mä wanhana humppaurpona hokannut että tää onkin rokenrollia ja ilmeisesti enempi riffiskaba ...oli miten oli "soita tohon jotain riffia" on mun mielestä edelleen hieman eri asia kuin "soita tohon jotain komppia", musalajista riippumatta.
Mitä väliä, molemmathan ovat säestämistä, ja noitahan voi sekotella mielin määrin.
 
Sama laiskan miehen setti on käytössä niinkun aina eli ketjutettuna jotenkin näin :
 
Yamaha SG 2000 tallamikki puolitettuna + ainakin vuoden wanha kympin normisetti + Fenderin hevi pletkra "nurinpäin" > Samson S-Direct DiBox > Behku 8000 Adat > RME HSDP9632 äänikortti > Mac Power PC G5 > Logic Studio 9 > Logicin Amp Designer -plugari nuppi/kaappi-tyyppinen Fender -mallinnus > perusreverbi samasta softasta > AKG K240 Studio -luurit kuuntelussa.
 
Zeeboo
07.01.2011 10:16:14 (muokattu 07.01.2011 10:20:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skaban pinnat on ynnätty, ja voittajaksi saatiin Mansen Zappiz, eli Jucciz. Onnea voittajalle ja kiitokset kaikille osallistuneille. Ja varsinkin kaikille kommentoineille.
 
Pistelaskun voi tsekata täältä:
http://dl.dropbox.com/u/6023254/Komppiskaba1.xls
 
White men can't Monk
Jucciz
07.01.2011 13:03:00 (muokattu 07.01.2011 13:21:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh. Vaikka tosiaan Peaches en Regalia on tuttu biisi, mulla ei käynyt pienessä mielessäkään äänityshetkellä, että tässä nyt Zappaa soitetaan. Onhan tuossa sointukierrossa kieltämättä samaa, vaikka ei ne soinnut sentään ihan yks yhteen ole, rytmistä puhumattakaan.
 
Kiitos kaikille äänestäjille, rohkaisi mieltä. Uusi skaba käynnistyi juuri!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
akuankkakomppi
07.01.2011 13:46:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kiitos kaikille äänestäjille, rohkaisi mieltä. Uusi skaba käynnistyi juuri!
 
Onnittelut Juccizelle! Hyvä oli skaba!
 
Hmm... soiko kakkosskabassa Miles Davis tai Wayne Shorter?
 
sum ergo cogito
Jucciz
07.01.2011 13:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

akuankkakomppi: Hmm... soiko kakkosskabassa Miles Davis tai Wayne Shorter?
 
Paljastan myöhemmin, tai jos joku sattuu tietämään.
 
Ei muuta kuin kaikki komppailemaan uuteen skabaan - funkympää meininkiä tällä kertaa.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
07.01.2011 15:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paljastin arvoituksen ja kirjoitin myös sointulapun siltä varalta, että jollakulla on vaikeuksia saada soinnuista selvää. Pitäkää hauskaa!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
PJS
07.01.2011 17:46:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hitto tätähän vois jopa soitella. Vaatinee vähän fundeeraamista tosin :D
 
Komppiskaba on kyl mun mielestä ihan eri tason kulttuuriteko ku riffi tai etenkään sooloskaba.
 
Peace!
WanhaWetäjä
08.01.2011 13:14:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Paljastin arvoituksen ja kirjoitin myös sointulapun siltä varalta, että jollakulla on vaikeuksia saada soinnuista selvää. Pitäkää hauskaa!
 
Jaha...et sitten mitään muuta keksinyt ?
Umpitäyteen ahdettua aivan käsittämätöntä suami-funk/fuusiokakkaa, paha saada sekaan enää mitään mikä sinne sopisi, tavaraa on ilmassa kuin Kannaksella muinoin.
No leikkiähän mä, varsinkin bassotyöskentely on komiaa kuultavaa, mitä itse biisiin tulee.
Tottahan toki noin haasteellinen saati ehkäpä kukaties jopa lievästi vittuillen laitettu "soittaakaapas nyt urpot tohon jotain jos pystytte, prkl !" -tyyppinen tausta ei lannista vaan mahdollisesti jopa ehkä kukaties saattaa päinvastoin sisuunnuttaa jengin uskomattomiin suorituksiin joten eiköhän tuohon jotain vatkutusta voisi kehitellä, ite ajattelin suoriutua tästä uskomattomasta urakasta omasta päästä käsin ja ilman sointukarttaa, tietenkin ;-)
 
Ehkä...
 
Jucciz
08.01.2011 13:33:30 (muokattu 08.01.2011 17:26:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps. Tilaahan on äänikuvassa vaikka kuinka. 70-luvun äänitteet on siitä mahtavia, että niitä ei soitettu, miksattu ja masteroitu umpitukkoon - toisin kuin nykyään.
 
Ei missään nimessä kettuilua, mietin vaan että ois kiva kuulla, mitä jengi keksii tämän tyyliseen menoon. Tuonnehan voi ihan hyvällä maulla tuutata vaikka minkälaista vatkaus- tai särökitaralinjaa jos siltä tuntuu. Avainsana on omaperäisyys.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
WanhaWetäjä
08.01.2011 14:09:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jeps. Tilaahan on äänikuvassa vaikka kuinka. 70-luvun äänitteet on siitä mahtavia, että niitä ei soitettu, miksattu ja masteroitu umpitukkoon - toisin kuin nykyään.
 
Ei missään nimessä kettuilua, mietin vaan että ois kiva kuulla, mitä jengi keksii tämän tyyliseen menoon. Tuonnehan voi ihan hyvällä maulla tuuttaa vaikka minkälaista vatkaus- tai särökitaralinjaa jos siltä tuntuu. Avainsana on omaperäisyys.

 
No leikkiähän mä...ehkä;-)
 
Rytmisestihän tuossa on tavaraa aivan julmetusti, mistä ottaa kiinni ja kehittää se perusidea komppiin, eteen/taakse epämääräisesti soittavasta sähköpianosta, bassosta, rummuista, onhan tuossa vaihtoehtoja. Komppiskabasta kun on kyse niin mä ymmärrän sen idean edelleen mustavalkoisen kirjaimellisesti ;-)
 
Helpopoahan tuo ei tule olemaan, itse en ole ikuna moista musaa soittanut mutta kerta se on ensimmäinenkin.
 
latuska90
08.01.2011 14:27:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä uudesta ks2:n taustasta muistuu mieleen Palmgren konservatorion pääsykokeet (en päässyt oppilaitokseen sisään edes toisella pääsykoeyrityksellä, joka johtui loogisesti... heikosta teoriantietämyspohjastani), jossa piti säestää soinnuilla = sointu/nuottilappu on nokan edessä, mutta silti ei tajua missä mennään.
 
Mutta toisaalta Jucciz, tuo sun ideas pistää sointulappu ohjeeksi osallistujia varten on todella hyvä juttu. Helpottaa kummasti. Ainoastaan siinä saattaa, ainakin minun kohdallani mennä tovi jos toinenkin selvittää mistä tuossa taustassa on kyse, ennen kuin pääsen siihen mitään soittamaan (jos nyt ikinä edes pystyn siihen deadlineen mennessä mitään HYVÄNKUULOISTA komppausta keksimään).
 
Ja sitäpaitsi tuossa on vielä monta sellaista sointua, joista en vielä tiedä mitään. Ei ehkä mahdoton juttu minulle tämänkertainen skaba, mutta äärimmäisen haastava sellainen.
 
"Ihminen on sekin akustinen instrumentti, kun sen virittää niin se soi kuin enkeli." - Albert Järvinen
Jucciz
08.01.2011 14:36:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeps. Rohkeesti vaan!
 
...ja varsinkin jos aikoo kompata muutakin kuin pelkkää sointutavaraa, ei noita sointumerkkejä tartte välttämättä kauheen orjallisesti noudattaa. Ne on vaan viitteitä siihen, mitä ääniä kenties kannattaa ekana kokeilla. Lähinnä sähköpianon ja basson osuudet tulee noista sointumerkeistä, eli basson antama perussävel + jokin sopiva hajotus Rhodesilla.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Krice
08.01.2011 14:37:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kuulosta kovin monimutkaiselta. Kuvittelenko vai onko tuossa vain kaksi osaa?
 
Jucciz
08.01.2011 14:50:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ei kuulosta kovin monimutkaiselta. Kuvittelenko vai onko tuossa vain kaksi osaa?
 
Tää on vaan oma jaotteluni: mun mielestä siinä on niinku kaks kertaa samanlainen A-osa, mutta B-osa on ekalla ja tokalla kerralla erilainen - yhtä pitkä, mutta eri soinnut ja vähän eri paikoissa aksentteja, eli A-B1-A-B2. Lappuun kirjoitin A1-B1-A2-B2, mutta A:t on kyllä keskenään samanlaisia.
 
Vaan hyvähän se, jos ei vaikuta ainakaan liian monimutkaselta. Ei muutaku komppaamaan! :)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jucciz
09.01.2011 12:28:11 (muokattu 09.01.2011 12:29:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jukilta rautainen pelinavaus!
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
J.Hollström
09.01.2011 19:48:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Jukilta rautainen pelinavaus!
 
Tällähetkellä johtaa skabaa ylivoimaisesti.
 
Aika hiljaista on pidelly muuten. Oisko nää plussakelit karkoittaneet pahimmat hevipertit pois karkeloista?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «