Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ibanez, Yamaha vai Tokai?!?
1
Muovinen
07.03.2006 11:00:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys rytmiryhmätoverit.
 
Olen ylitsepääsemättömän ongelman edessä. En nimittäin omilla kyvyilläni ja tiedoillani (rumpalikitaristi kun olen) pysty päättämään minkä basson hankkisin. Budjettini on rajallinen mutta toisaalta vaatimustasonikaan ei ole korkea. Basso tulisi kotiäänityskäyttöön ja musiikkityylinä mulla on lähinnä raskaampi rock (esim stoner), pop ja jonkin verran jotain metalliin viittaavaa.
 
Ehdokkaat ovat:
 
Tokai Jazz Sound jostain 90-luvun alkupuolelta. Tätä en pääse testaamaan mutta kyseessä on kuvien perusteella oikein hyväkuntoinen yksilö. Tässä bassossa on sellaista karismaa, joka vetoaa muhun. Se minua askarruttaa, että mitä materiaalia tuon ajan Tokait ovat? Olen useita ketjuja kolunnut läpi ja olen saanut paljon hyödyllistä tietoa niistä irti, mutta tätä aika suurta seikkaa en ole saanut selvitettyä. Voi olla myös että budjettini ei tähän repeä, riippuu nyt hieman myyjästä, jota en ole vähään aikaan saanut kiinni.
 
Ibanez Roadstar 2 RB 630 vuosimallia 1987. Mikit vaihdettu "parempiin", täytyy vielä selvittää että mihin. Tämä kai on sitten Precision-tyyppinen basso ja siten ehkä soundillisesti mulle juurikin sopiva. Tämä menee todella mukavasti mun budjettiin ja jää vielä rahaa yli. Hintaa siis 150e. Tätäkään en pääse testaamaan, joten on aika vaikea sanoa, että minkälainen basson todellinen kunto on. Todella houkutteleva vaihtoehto. Tästä kaipaisin kaikkein eniten lisätietoja, vaikka googletettukin on.
 
Uusi Yamaha RBX270 natural värityksellä. Etuina se että tämä olisi uusi, väritys olisi juurikin mieluinen ja tarjouskin on oikein hyvä: 229e. Ja samalla saisin varmaankin aika hyvillä alennuksilla gigbagit, telineen ja kielet yms. Mutta mihin tämä tipahtaa laatuvertailussa kahteen edelliseen?
 
Siinä tilanne lyhykäisyydessään ;) Teidän vuoro.
 
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
Niskamies
07.03.2006 13:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkä hintanen toi Tokai on?
 
Jokatapauksessa, kaikki Tokain Jazzot ja Presarit ovat olleet hyviä pelejä - sekä soitettavuuden että saundien suhteen. Noissa maalatuissa on se riski että ovat tehty vanerista, mutta noissa petsatuissa on käytetty ihan kunnon puita. Puulajin suhteen en olisi nirso, kaikki käy aloittelijapelissä. Mutta nappaappa toi Tokai.
 
More is more.
Värinä
07.03.2006 14:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla torilla olis myös toi Fenderin mexico jazzari. Ei varmaan pahasti mene metsään tonkaan kanssa. Ja kova laukku vielä mukaan. Oletin siis, että tuo Tokaikin on joku Jazz-jäljitelmä.
 
Tokain Tele-kopioita olen tässä viimeaikoina testaillut ja kaikki olleet varsin laadukkaan oloisia. Bassoista en tiiä...
 
Rock and/or Roll
Dacatch
07.03.2006 14:27:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostaisin Yamahan. 4 vuotta sitten bassonsoiton aloitin, ja silloin ostin Yamahan. En ole valintaani katunut, sillä ko. basso, RBX170, on soitettavuudeltaan loistava. Mikit nyt ovat mitä ovat, mutta niin kaikissa halvoissa bassoissa.
 
"Playing acoustic guitar is like having sex with your clothes on. I mean you know how to do it but it’s more difficult." - Dave Mustaine
Muovinen
07.03.2006 15:02:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla torilla olis myös toi Fenderin mexico jazzari. Ei varmaan pahasti mene metsään tonkaan kanssa. Ja kova laukku vielä mukaan. Oletin siis, että tuo Tokaikin on joku Jazz-jäljitelmä.
 
Tokihan tuo meksikaanifenkku kiinnostaa mutta se on mun budjetin ulkopuolella noin sadan euron verran ja siihen en pysty nyt venymään. Tokaihan on siis periaatteessa sama jazzari malli.
 
Oletetaan nyt sitten että Ibanez on leikistä ulkona. Nyt pitäisi vain saada Tokain todellinen hinta selville niin saadaan tämä leikki loppuun. Yamaha on edelleen vahvoilla myös.
 
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
costanza
07.03.2006 15:48:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ostaisin Yamahan. 4 vuotta sitten bassonsoiton aloitin, ja silloin ostin Yamahan. En ole valintaani katunut, sillä ko. basso, RBX170, on soitettavuudeltaan loistava. Mikit nyt ovat mitä ovat, mutta niin kaikissa halvoissa bassoissa.
 
Mulla on RBX270, joka on myös hyvä peli.
 
mut eiks muka vois tehä samalla lailla ku Mokoman sedät? eikä ne kyl iha setii oo.. aika nuorii kyllä... tai no keski-ikäsii ehkä.. mut ei mitää kovin vanhoi.. mut oisko sit paha? -Slayerfani
sunder
07.03.2006 16:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosta Ibanezia räplänneenä voin sanoa, ettei silläkään metsään mennä, jos on vaan kunnossa oleva yksilö.
 
Muovinen
07.03.2006 19:52:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommosta Ibanezia räplänneenä voin sanoa, ettei silläkään metsään mennä, jos on vaan kunnossa oleva yksilö.
 
Myyjän mukaan pitäisi ainakin kunnossa olla pientä lavassa olevaa lohkeamaa lukuunottamatta. Onko tuo 150e sopiva hinta tästä Roadstarista? Ainoastaan ikä ja sen tuomat mahdolliset rasitteet vaivaa tämän basson kohdalla.
 
Tokai onkin nyt sitten ulkona pelistä koska mulla ei massi siihen riitä. Vähintään 350 erkkiä pitäisi siihen löytyä. Sen sijaan kilpaan ilmoittautui juuri uudehko Ibanezin GSR200 jolla olisi hintaa 180 euroa ja tietenkin lähetyskulut päälle, eli yhteensä noin 200e. Pistää miettimään että kannattaako Yamahasta maksaa se n. 30e enemmän.
 
Hemmetti jos pääsis vaan rauhassa testaamaan nuo kolme vaihtoehtoa rinnakkain, niin hommahan olisi selvä mutta eipä se täältä pohojoosesta käsin niin helppoa olekaan. Nyt on nuppi sekaisin.
 
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
Muovinen
08.03.2006 16:47:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Säästölinjalle. Eli Ibanez Roadstar 2 vuosimallia -87 on nyt tulossa tähän huusholliin. Luulen että täyttää paikkansa hyvin, eikä hinta tosiaan päätä huimaa.
 
Nyt on enää kiusana kuljettajien lakko... No ei tässä kiirettä ;)
 
musiikkiani mikserissä -->Muovinen Sweet Lullaby
sunder
08.03.2006 18:30:27 (muokattu 08.03.2006 18:31:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myyjän mukaan pitäisi ainakin kunnossa olla pientä lavassa olevaa lohkeamaa lukuunottamatta. Onko tuo 150e sopiva hinta tästä Roadstarista? Ainoastaan ikä ja sen tuomat mahdolliset rasitteet vaivaa tämän basson kohdalla.
 
Noissa hinnoissa nuo pyörii. Gsr200:n omistajana voin sanoa, että sekin on varsin pätevä peli, kylläkin persoonattomampi kuin tuo Roadstar. Roadstarissa on muistikuvieni mukaan paksumpi kaula ja on jämerän olonen kampe, painoa enemmän kuin Gsr:ssä. Itseäni noi vanhat Roadstarit viehättävät kovasti.
 
Yamahasta ei kokemuksia, mutta kehuttu sitäkin on.
 
E: Onnea uudelle Iban omistajalle.
 
Värinä
09.03.2006 01:05:07 (muokattu 09.03.2006 01:05:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on enää kiusana kuljettajien lakko... No ei tässä kiirettä ;)
 
Niin. Kenen joukoissa seisot!? Juu. Ja vielä jotain muutakin piti sanoa...
 
EDIT: off-topic... syy: olut...
 
Rock and/or Roll
Muovinen
07.01.2011 21:39:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lainaan omaa ekaa bassoketjuani ;)
 
Ibanezin Roadstar on palvellut hyvin ne vähäiset soitot mitä sillä on soiteltu, mutta nyt ois mielessä paremman tai sitten vaan toisenlaisen basson laittaminen (tämä on vielä ratkaisematta). Ibanezissa ei kyllä oo ollut mitään valittamista ja oon tainnut vähän kiintyä siihen, joten tuntuu turhalta myydä sitä vaivaisen parin sadan euron takia. No, taisinpa siinä sitten jo itse vastata tuohon parempi/toinen basso problematiikkaan :P
 
Sitten jääkin kysymykseksi, että hankkiakko toinen parempi presari (sen soundista kun tykkään) vai jokin vähän erilainen, esim. jazzari? En oikein tahdo lämmetä Ibanezin hevibassoille yms. vaikka ne varmaan laajentais soundipalettia enemmän tuohon jazziin verrattuna. Aktiivibassoa en halua.
 
Ameriikan Fenderit kuumottais kovasti, mutta niiden hinta uutena karkaa budjetista ulos. Näin silti vaikka nyt ollaan töissä toisin kuin Ibanezia ostaessa :) Meksikolaiset ois budjetin rajoissa vielä just ja just, mutta sitten menee pää sekaisin noiden kaikkien eri mallien kanssa. Oisko ehdotuksia siltä osastolta?
 
Basson ostopaikka on sillä tavalla rajoitettu, että minulla on lahjakortti Oulun Soitin ja Tarvikkeeseen eli heidän valikoimista pitäis basso löytyä. Myyvät lähinnä Fenderiä, Squieria ja Ibanezia: http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/ … rkkokauppa/product_catalog.php?c=32
Hannu H.
07.01.2011 23:16:40 (muokattu 07.01.2011 23:17:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos presari miellyttää mutta vähän tahtois jotain lisää niin mites ois pajatso?
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0194070700
 
Löytyy myös mehikonmallia ja muutamaa muutakin vissiin fenderiltä jos menee deluxe yli budjetin.
 
EDIT: en huomannu tuota ostorajoitusta, mutta heidänkin kauttaan ehkä tilamaalla sais jottain muuta kuin mitä listoilta löytyy?
 
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Sinfactor:MySpace Youtube
Muovinen
08.01.2011 08:52:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hannu H.: Jos presari miellyttää mutta vähän tahtois jotain lisää niin mites ois pajatso?
 
Eli tuolla saa lotottua vähän molempien jazzarin ja presarin soundia vai? Tai tuosta mikityksestä näin päättelin. Tekeekö se sitten molemmat soundit vähän sinnepäin ja liiat vaihtoehdot lisää vaan säätämisen määrää. Siinä on näköjään aktiivielektroniikka, mutta saa myös passiiviksi jollain push/pull-potilla? Mehikolaisten hinnat on enemmän mun haarukassa.
UncleFester
08.01.2011 12:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muovinen: Eli tuolla saa lotottua vähän molempien jazzarin ja presarin soundia vai? Tai tuosta mikityksestä näin päättelin. Tekeekö se sitten molemmat soundit vähän sinnepäin ja liiat vaihtoehdot lisää vaan säätämisen määrää. Siinä on näköjään aktiivielektroniikka, mutta saa myös passiiviksi jollain push/pull-potilla? Mehikolaisten hinnat on enemmän mun haarukassa.
 
Mulla on pajatso ja ehkä menee enemmän niin että siitä saa hyvän presarisaundin kun pitää j-mikin kiinni. Sitten jos avaa tallamikin niin tulee sitä napakkuutta ja erottelevuutta lisää mutta jotenkin ne p-mikin parhaat puolet samalla siinä katoaa (eli se hyvä alamiddle). Tosi harvoin tulee tuota j-mikkiä enää omassa käytettyä. Ei tuolla yhdistelmällä oikein jatsarin saundia saa kun siinä perusjatsarissa se kaulamikki tekee niin paljon. Ainakin näin omassa bassossani siis missä j-mikki tuo tosi reippaasti yläpäätä mukaan.
 
www.mikseri.net/superbullets - Demo 2010 kuunneltavissa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «