trih 07.01.2011 10:20:58 | |
---|
Nykyään löytyy mainioita halpoja kiinalaisia putkikoneita. Suosittelen. Meillä on jo kiinalaiset tietokoneet, kännykät, televisiot ja digiboksit. Jos tarvit säröä ite nupista niin tarvitset 2-kanavaisen jossa toinen kanava on rosolle omistettu. Itse kääntyisin 1-kanavaisen puoleen ja ottaisin rosot purkista. Laadukkaan puhtaan putkisoundin päälle laittaa helposti mitä vaan. Tässä setti jota olen itse kuolannut: http://www.thomann.de/fi/vht_special_6_bundle.htmNostaa skoben lattialta luurien korkeudelle niin luulisi löytyvän kivasti ilman mieletöntä säröytymistä. Kiinalaisella 5W putkicombolla laitoin täysiä 8" elementillä niin meteliä riitti vaikka muille jakaa. Tuossa VHT:ssä 12" elementti joten voi olla jytkympää. Siihen sitten säröpedaalia: http://www.thomann.de/fi/behringer_to800_vintage_tube_overdrive.htmniin luulis toimivan. Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
PJS 07.01.2011 10:23:44 | |
---|
Tonnillahan sais jo Fenkun Deluxe Reverbinkin, jolla taas ei taatusti mennä metsään tämän tyyppisissä saundeissa. Peace! |
trih 07.01.2011 10:35:50 | |
---|
PJS: Tonnillahan sais jo Fenkun Deluxe Reverbinkin, jolla taas ei taatusti mennä metsään tämän tyyppisissä saundeissa. Mitäs siinä on niin ihmeellistä muihin verrattuna? Näitä kun löytyy: Fender Hot Rod Deluxe III Fender Deluxe Vintage Modified Fender 65 Deluxe Reverb FSR Fender 65 Twin Reverb Fender Blues Deluxe FENDER 65 PRINCETON REVERB Fender '57 Deluxe electric guitar combo amplifier Fender Hot Rod Deville III Fender Blues Junior III Fender 65 Super Reverb Fender Super-Sonic 22 Fender Vibrolux reverb custom jne Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Muuki 07.01.2011 10:39:32 | |
---|
Fenderin Hotroddi Deluxe, tuskin tulet pettymään. Tai no mistäpä sitä tietää. Eio |
trih 07.01.2011 10:41:32 | |
---|
Muuki: Fenderin Hotroddi Deluxe, tuskin tulet pettymään. Tai no mistäpä sitä tietää. Hot Rod Deluxe III? Vai I? II? Rhythm In Jump, Dancing Close To You. |
Pluto 07.01.2011 11:15:07 | |
---|
trih: Hot Rod Deluxe III? Vai I? II? Kävin tuossa jokin aika sitten testaamassa kolmosversion HRD:n. Aiemmistahan ollaan varsin yleisesti sitä mieltä, että puhdas kanava on mainio, säröt taas (lähes) käyttökelvotonta sirinää. Tällaiseen tulokseen päädyin itsekin kun aiempia versioita joskus soittelin Vaikka suoraa vertailua ei voinut tehdä, niin musta tässä kolmosessa oli oikein mukavan kuuloinen särökanava. Selvästi perinnehenkinen, ja säröä laittamalla sai myös mukavan laulavat soolosoundit. Lisäksi vahvistimesta oli onnistuttu tekemään paremmin kotivoluumeille sopiva, mitä aiemmat versiot eivät ehkä olleet. Dillon, you son of a bitch! |
s8na 07.01.2011 11:17:57 | |
---|
Pluto: Kävin tuossa jokin aika sitten testaamassa kolmosversion HRD:n. Aiemmistahan ollaan varsin yleisesti sitä mieltä, että puhdas kanava on mainio, säröt taas (lähes) käyttökelvotonta sirinää. Tällaiseen tulokseen päädyin itsekin kun aiempia versioita joskus soittelin Vaikka suoraa vertailua ei voinut tehdä, niin musta tässä kolmosessa oli oikein mukavan kuuloinen särökanava. Selvästi perinnehenkinen, ja säröä laittamalla sai myös mukavan laulavat soolosoundit. Lisäksi vahvistimesta oli onnistuttu tekemään paremmin kotivoluumeille sopiva, mitä aiemmat versiot eivät ehkä olleet. Voikos sillä oikeesti siis soittaa hiljaa? Alkaa jo vähän kiinnostamaan. Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi" |
Tsugu Way 07.01.2011 11:20:36 | |
---|
Itselläni samat esikuvat ku aloittajalla. Ja ikäkin muuataman vuoden päästä sama. paitsi eipä sillä iällä oo merkitystä vahvistinta valitessa... mutta asiaan: Itse päädyin muutaman vahvistimen vaihdon jälkeen siihen, että minulla on nyt molemmat: Fender Deluxe reverb 22w ja Fender Hot Rod Deluxe 40w. Ja aivan helvetin tyytyväinen olen. Mahtavasti muroutuu varsinkin Lespaulilla. Mutta sitte myös yhdistelmä Strato, puhdaskanava ja reverbiä, niin käsittämätön kaunis aito Fender-soundi! Ja näitten Bonamassojen, moorejen ja vaughaneiden soundeja oon sitte tarvittaessa hakenu rankkuusteen mukaan joko Tubescreamerilla, Bluesdriverilla tai Marshall bluesbreakerilla. Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington) |
Izer 07.01.2011 11:32:56 | |
---|
Kyllä melkein Marsulla menisin, jos nuo aloituksen kitaristit ovat tärkeimpiä soundin kannalta. Jos halua vähän kevyemmällä ja twängimmällä niin sitten Fenkkua (tyyliin SRV). Mutta esim. Mooren ja Bonamassa välillä aika heviin soundiin toimii Marsu paremmin. No joo, kaipa niillä kaikilla soittelee. Got a six-string heartbeat |
Pluto 07.01.2011 11:35:57 (muokattu 07.01.2011 11:51:32) | |
---|
s8na: Voikos sillä oikeesti siis soittaa hiljaa? Alkaa jo vähän kiinnostamaan. No mitä nyt itse kokeilin, niin kyllä mielestäni. Ne edellisethän oli tosiaan sellaisia, että millin hipaisu master volumea aiheutti järkyttävän hyppäyksen metelitasossa. Ja lisätään nyt vielä, että kun aloittajan soundiesikuvia katsoo, niin Marsua suosittelisin myöskin. Dillon, you son of a bitch! |
Jucciz 07.01.2011 11:49:01 | |
---|
Jubileessa tulee kaupan (eli hyvä puhtaan ja särön) päälle myös keräilyarvo, josta ei varmasti ole haittaa. Vehkeitähän tehtiin vain yhtenä vuonna (1987) ja niiden hinnat ovat selvässä nousussa. Viimeisen 5 vuoden aikana pyyntihinnat ovat jo vähintäänkin tuplaantuneet. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
blues guitar 07.01.2011 12:10:54 | |
---|
Kohta alkaa kysyjä olla lähtötilanteessa. Sen verran paljon erilaisia vahvistimia on lueteltu. Tosin kyllä näistä mainituista melkein kaikki sopii kysyjän "haitariin" joskin esim. Fender 57 de luxe taitaa mennä jo yli budjetin. Kysyjällä alkaa armoton testaaminen :) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Volle 07.01.2011 12:27:24 | |
---|
trih: Mitäs siinä on niin ihmeellistä muihin verrattuna? Näitä kun löytyy: Fender Hot Rod Deluxe III Fender Deluxe Vintage Modified Fender 65 Deluxe Reverb FSR Fender 65 Twin Reverb Fender Blues Deluxe FENDER 65 PRINCETON REVERB Fender '57 Deluxe electric guitar combo amplifier Fender Hot Rod Deville III Fender Blues Junior III Fender 65 Super Reverb Fender Super-Sonic 22 Fender Vibrolux reverb custom jne Mä ainakin halusin jonkun Fenderin, jossa on hyvä tremolo ja kaiku, kun päädyin sitten deluxe reverbiin. Siihen päädyin oikeastaan sen takia, että princetonia tai vibrolux customia ei sattunut olemaan siihen aikaan torilla. Twin reverb taas on vähän turhan massiivinen kooltaan mulle. Silleen noi mallit on kyllä riisuttuja, että efektiluuppia tai erillistä särökanavaa ei ole. Pelkästään erinomainen puhdas. Säröä saa vain pedaaleista tai soittamalla lujaa. |
Lilli 07.01.2011 13:04:53 | |
---|
enska46: Kitaroina siis gibsoni ja fenkku ja pitäis löytää vahvistin josta irtoaa kunnolliset soundit bluesin ja suoran rokin soittoon.Olen tahkonnut mallintavalla behringerillä joka maksoi noin 300e jaä välillä väännellyt boss gt-8 guitar effect prosessoria enkä löytänyt vielä minua tyydyttävää ns tiukkaa säröä ja soundia jota harrastamani laji vaatii.Siis soundillisia esikuvia on esim G.Moore,A,Järvinen,J Bonamassa,H.Silvennoinen. Siis kysymys mikä olisi hyvä yleisvahvistin(Marsuko?)ja minkälaisia efektiboxeja tarvitaan? Mitään steppikurssia boxien takia halua käydä joten yksinkertaiselle soittajalle yksinkertainen vastaus kiitos;vaikka rautalangasta vääntäen. Juuri tuolle kitaraparille sopii erinomaisesti Bugera V22 ja siihen alle vaikka lisäkaapiksi 212-kokoinen. Et tule pettymään. Ja jää rahaa ostaa eteen King of Tone. Siinä kaikki mitä tarvitset. It ain't like it used to be, but it's better'n nothing. |
enska46 07.01.2011 23:24:52 | |
---|
kyselyn aloittaja täällä taas! bluetone dusty road combo (tai head )by harry kneckt on tällä hetkellä mun korvaani kajahtunut ainakin näyteklippien perusteella parhaiten. Onpa makiat soundit! mutta mistä rahat? |
enska46: kyselyn aloittaja täällä taas! bluetone dusty road combo (tai head )by harry kneckt on tällä hetkellä mun korvaani kajahtunut ainakin näyteklippien perusteella parhaiten. Onpa makiat soundit! mutta mistä rahat? Jos on löytynyt mielenkiintoinen vahvistin, myydään ensinnäkin vanha, kaikki ylimääräiset turhat pedaalit ja kitarat, auto ja talvirenkaat, mummon perintösormukset, ja mamman lempiompelukone. Ja ei muutakuin tinkimään Knecktille :) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |