Aihe: Vähän pompsahti hinnat
1 2 3
Artist
07.01.2011 20:26:22 (muokattu 07.01.2011 20:27:07)
hallu: Joo, juuri noinhan se tietenkin on. Toisaalta niitä yli halpoja bulkkituotteita ostettaisiin vähemmän jos niiden hintoja nostettaisiin. Mutta joo, nyt musta tuntuu että olen niin syvällä itse kaivamassani kuopassa etten tiedä pääsenkö täältä omin voimin ylös:-).

Tarkoitus oli vain heittää vähän poikkeavaa mielipidettä kehiin ettei keskustelu menisi yksipuoliseksi hintojen taivasteluksi. Vaan päädyinkin väsäämään pateettisen ja pahimmalla tavalla jeesustelevan vuodatuksen, kun erehdyin lähtemään jatkamaan tuota juttua vaikka jo näin mitä oli tulossa.

Nyt mä taidan tukkia turpani ja toivoa, että tuo kommenttini katoaa unohduksiin ikuisiksi ajoiksi ;-).

Anteeksi häiriö.

Eipä tuo nyt niin vakavaa...

Olen kyllä itsekin sitä mieltä, että nykyinen kulutusvimma + se, että kaikkea halutaan mahdollisimman halvalla on omiaan ruokkimaan juuri nykyiseen bulkkituotantoon liittyviä ongelmia.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
-septimisti-
07.01.2011 20:38:00
McNulty: On siinä vähän muutakin, ainakin DV247:n kohdalla.
Nyt kun lainarahat on pelattu niin pitää alkaa tuottamaan jotain voittoakin. Ideahan näissä nettikaupoissa on juuri se, että ensin tullaan rytinällä markkinoille, myydään kamaa vaikka persnetolla kunhan saadaan asiakkaita ja nimeä tutuksi. Tämän jälkeen hintoja korotellaan kun pitää ruveta maksamaan lainanlyhennyksiä sekä palkkojakin. Sama ilmiö toistuu ihan jokaisen webstoren kohdalla.

Etenkin alalla jossa katteet ovat pieniä... verrattuna esim. optikoihin, vaatepuoteihin jne.

Voiko tästä dv247:n tilanteesta / historiasta tms. lukea jostain lisää?
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Lonesome
07.01.2011 20:45:01
hallu: Nyt mä taidan tukkia turpani ja toivoa, että tuo kommenttini katoaa unohduksiin ikuisiksi ajoiksi ;-).

Anteeksi häiriö.

Eipä hätää. Asiaa(kin) oli. Me vaan ollaan n i i n syvällä tässä halpuuden kierteessä, että hirvittää. 80-luvulla halpa Squieri maksoi 3000 mk nyt 300 €. Kiinastahan nekin nyt tulee, tuosta vapaan kapitalismin onnelasta...;)
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
blues guitar
07.01.2011 21:55:48 (muokattu 07.01.2011 22:00:11)

Kyllä "Hallu" mun mielestä kanssa puhuu ihan asiaa. Ainakin itse oen valmis maksamaan kunnon tavarasta sen oikean hinnan enkä ihan periaatteestakaan osta "kiinalaista" halpis romua. Mielummin olen ilman ja ostan sitten kun olen säästänyt tarpeeksi rahaa kunnolliseen, oli se sitten kitara tai vaikka moottoripyörä :)
Mielestäni tällä ajattelutavalla meillä Suomalaisillakin olisi jatkossa työtä, saisimme valmistaa laadukkaita tuotteita ja pystyisimme säilyttämään tämän hyvinvointiyhteiskuntamme.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
blaekie
07.01.2011 22:13:24 (muokattu 07.01.2011 22:16:17)

blues guitar: Kyllä "Hallu" mun mielestä kanssa puhuu ihan asiaa. Ainakin itse oen valmis maksamaan kunnon tavarasta sen oikean hinnan enkä ihan periaatteestakaan osta "kiinalaista" halpis romua. Mielummin olen ilman ja ostan sitten kun olen säästänyt tarpeeksi rahaa kunnolliseen, oli se sitten kitara tai vaikka moottoripyörä :)
Mielestäni tällä ajattelutavalla meillä Suomalaisillakin olisi jatkossa työtä, saisimme valmistaa laadukkaita tuotteita ja pystyisimme säilyttämään tämän hyvinvointiyhteiskuntamme.

Hallun "vuodatus" olis isseasiassa aikas asiallinen. Itse olen pyrkinyt vähän samaan, eli köyhän ei yleensä kannata ostaa halpaa, mutta valitettavasti joskus realiteetit tulee vastaan ja on tyydyttävä siihen "paskaan" . En tarkoita juurikaan nyt erityisesti kitaroita, mutta markkinoilla on paljon tavaraa, jota ei tehdä enää muaalla kuin halvan työvoiman maissa. Esimerkkinä voidaan ottaa vaikka vaateteollisuus.
Ei sekään huono juttu toisaalta ole että itämaihinkin riittää sitä hyvinvointia, mutta se varmaan menee siellä jo valmiiksi mahakkaiden/rahakkaiden pohjattomiin taskuihin, eikä sen köyhän perheen hyväksi, jonka lapset joutuu tehtaalle.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Spiral
07.01.2011 22:27:46

Jep, nostetaan veroilla tuotteiden hinnat ylös niin niiden laatu paranee. M.netistä löytyy vastaus ongelmaan kuin ongelmaan.
Celeb
07.01.2011 22:31:01
Spiral: Jep, nostetaan veroilla tuotteiden hinnat ylös niin niiden laatu paranee. M.netistä löytyy vastaus ongelmaan kuin ongelmaan.

Mihin kirjoitukseen viittaat?
blaekie
07.01.2011 22:31:19

Spiral: Jep, nostetaan veroilla tuotteiden hinnat ylös niin niiden laatu paranee. M.netistä löytyy vastaus ongelmaan kuin ongelmaan.

Ei kait kukaan ole verotusta maininnut tuossa yhteydessä. Miten se tavaran laatu siitä paranisi.
Spiral
07.01.2011 22:33:27

blaekie: Ei kait kukaan ole verotusta maininnut tuossa yhteydessä. Miten se tavaran laatu siitä paranisi.

Öööh................

hallu: Parasta olisi tietenkin se, että tavara kallistuisi ihan oikeasti lähemmäs sitä tasoa mitä se oikeasti maksaa, mutta verokin on parempi kuin ei mitään.

hallu: Toki pelkällä hintojen nousulla, vaikkapa verojen muodossa olisi myös suotuisia vaikutuksia.
blaekie
07.01.2011 22:39:39 (muokattu 07.01.2011 22:45:10)

blaekie: Ei kait kukaan ole verotusta maininnut tuossa yhteydessä. Miten se tavaran laatu siitä paranisi.

Öööh................

hallu: Parasta olisi tietenkin se, että tavara kallistuisi ihan oikeasti lähemmäs sitä tasoa mitä se oikeasti maksaa, mutta verokin on parempi kuin ei mitään.

hallu: Toki pelkällä hintojen nousulla, vaikkapa verojen muodossa olisi myös suotuisia vaikutuksia.

Veroilla voi olla suotuisia vaikutuksia, johonkin muuhun , (Mihinkä niitä verotuottoja nyt yhteiskunnassa ikinä tarvitaan). mutta ei välttämättä suoraan tuotteiden laatuun.
(Ja siihen että jos lyötäisiin kiinalaisille kitaroille esim. "paskantuotto/myyntivero" tms., mutta eihän se tietenkään onnistu, koska sitten ei saatas myytyä kiinaan paperikoneita, paperia,kännyköitä eikä juuri muutakaan, eli se siitä)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)