Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta pukkaa..
1 2 3 4
Aukusti
05.01.2011 22:45:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä otte mieltä
näistä? http://www.mikseri.net/artists/instrumentaalia.128059.php
 
Ennenkun meette aukomaan päätänne hirveesti ottakaa huomioon ikäni, 14. :)
 
KoskPaavo
05.01.2011 23:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No sanotaan että ihan jees, itse olin 13v kun esim. tuo "alkuperäinen Emma-twist" tehtiin. Eipä ne The Sounds -pojat olleet myöskään mitään ikäpresidenttejä silloin. Eli tuo sun ikäsi ei hirveästi säälipinnoja tuo. Vaan jatka vaan, hyvä tulee.
Eikä tuo "päänaukomiskielto" ei tuo lisäpointteja myöskään.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
05.01.2011 23:05:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukusti: Mitä otte mieltä
näistä? http://www.mikseri.net/artists/instrumentaalia.128059.php
 
Ennenkun meette aukomaan päätänne hirveesti ottakaa huomioon ikäni, 14. :)

 
Sä oot loistava esimerkki siitä miten wanhatkin biisit on kivoja soittaa, mun mielestä sen kuulee sun soitosta, hieno homma! : )
 
isojussi
06.01.2011 03:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukusti: ...Ennenkun meette aukomaan päätänne hirveesti ottakaa huomioon ikäni, 14. :)
 
Niin - älä hyvä poika pyydä palautetta, jollet sitä halua saada. Sitäpaitti päänsilityksillä ei oo sulle loppupelissä paskankaan arvoo eikä vasitenkaan hyötyä....
 
Meinaan vaan kun olisit kyllä voinu vasta tohon ikään mennessä vapaa-aikas huonomminkin käyttää. Työkseni kattelen jonkin verrankin sun ikäsiä ja nuorempia kitaristinalkuja ja voishan toi homma paljonkin huonommin käydä.
 
Juu... hienosti oot jo omaksunu yhden genren perusasiat ja kliseet - niinko ensin pitääkin. Moni muakin vanhempi kutiainen ei oo päässy- eikä tuu koskaan pääseenkään - ees tohon saakka, mutta nyt onkin sitten edessä oikeesti iso urakka: Miten tosta tullaan kitaristiks? Jos ny pelkästään ajatellaan tota yhtä tyylilajia, niin olennaistahan siinä on (mikä valitettavasti monessa nykymusassa ei ole) hyvät melodiat. Tarkotan että kun tekniikka ei oo pahemmin esteenä, on edessä tulkinnan opetteleminen, ja se duunihan ei lopu koskaan. Nyt vaan ensin rauhotat melodiankäsittelyä ja luotat siihen, että tolla vireellä ja pelitaidoilla pitkä ääni se vasta kaunis onkin. Elä siis poikakulta ylikoristele.
 
Samoin voisit miettiä pikkusen monipuolisempaa saundimaailmaa, vaikkakin parempi pari hyvää, kun parikymmentä paskaa saundia.
 
Pahiten ehken tökkäs parissa biisissä lievästi sanottuna levoton-ton-ton-ton delay-lay-lay-lay.... veti muuten passelilta soitolta maton alta.
 
Ja mieti ny sitte sitäkin, haluukko yhdeks uudeks Pikku-Pulliaiseks kymmenien tuhansien muiden joukkoon, vai kannattaisko ruveta miettiin pikkuhiljaa omaa näkökulmaa noihinkin biiseihin?
 
Ja yks juttu viä: sä oot just siinä iässä, että tulee helposti kuunneltua musaa laput silmillä / aliarvostettua kaikki muu paitti just se oma mielimusa. Sitä karhunpalvelusta älä itselles tee. Soita IHAN KAIKKEA musaa. Siis kuuntele ja myös soita. Varmaan ehkä niin teetkin, mutta ihan varoiksi varoitin.
 
Niijja hyvästä opettajasta ei oo viä koskaan ollu kellekään haittaa.
 
Nii että eikun jatkakaa samaan malliin. Tosta on oikein hemmetin hyvä ponnistaa etiäpäin. Onnea ja tsemppiä valitsemallanne uralla.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Aukusti
06.01.2011 12:16:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotin päänaukomisella että tänne tulisi jonkun muun genren edustaja arvostelemaan vaikkei tietäisi mitään yms. haukkumaan siikkityylin.. :) Kiitos näistä kommenteista.. Musiikkia tulee soitettua ihan tanssibäitiikistä :)ndissä ja lisäksi soitan myös rockia ja jazz/blues linjaa.. ainoa mitä kartan on tietokoneellatehty musa. Soundia yritän monipuolistaa paljon nykyään.. Suuret kiitokset rakentavasta kr
 
Ukko
06.01.2011 12:25:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukusti: . ainoa mitä kartan on tietokoneellatehty musa.
 
?????????????????????? Liki kaikessa musassa on tietokone nykyään tavalla tai toisella mukana.
 
COVS jäsen nro 6
Lennu
06.01.2011 12:31:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: ?????????????????????? Liki kaikessa musassa on tietokone nykyään tavalla tai toisella mukana.
 
Se on ihan hyvä, koska ihmiset ei osaa.
 
"Kun vuosi 2012 koittaa, maankuori repeää ja kaikki maankuoreen haudatut Mamban levyt pulpahtavat pintaan." -Juho L
isojussi
06.01.2011 13:46:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Se on ihan hyvä, koska ihmiset ei osaa.
 
Minkäs bändin levy piti olla niin vimosen päälle alusta loppuun tehty "analookisesti". Kyseessä oli CD....
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Aukusti
06.01.2011 20:21:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotan jonka soittimet on soitettu esim. kokonaan softilla ja muilla digitaalisilla laitteilla mihin ihmisen soittotaito ei liity mitenkään :) Tallentamiseen tietenkin käytetään usein tietokoneita. Esimerkiksi minä käytän tietokonetta tallentamiseen :)
 
jjsound
06.01.2011 20:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tämä aloituksen tehnyt kitaristi soittaa etenkin ikäänsä nähden huomattavan tyylikkäästi, hienoa jatka vaan tuohon tapaan.
 
"No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..."
jape2
06.01.2011 20:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jjsound: No tämä aloituksen tehnyt kitaristi soittaa etenkin ikäänsä nähden huomattavan tyylikkäästi, hienoa jatka vaan tuohon tapaan.

Samaa mieltä. Samaa tietä.
 
Soettakkee humppoooooooo!
half
06.01.2011 21:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: Samaa mieltä. Samaa tietä.
 
Komp, komp.
 
Meikäläisen MySpace-profiili
Aukusti
06.01.2011 21:50:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Järjettömän suuret kiitokset! Soittanut olen 3 vuotta.. Tanssibändikin on kasassa :)
 
jykke65
06.01.2011 22:51:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin hyvin vedetty......jatka vaan toivottavasti intoa piisaa, älä anna mollaajien masentaa homma toimii....
 
Koitettaisko kerrankin aloittaa kaikki samasta biisistä ja samaan aikaan?
kukkola
07.01.2011 10:50:54 (muokattu 07.01.2011 10:52:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Minkäs bändin levy piti olla niin vimosen päälle alusta loppuun tehty "analookisesti". Kyseessä oli CD....
 
Tässä kommentissa kyllä kiteytyy se mille itsekin olen monesti hymyillyt. Tämä rautalanka-genre taitaa siinä sarjassa olla jopa pahin. Itsekin rautista vääntelen niin olen asiaa seurannut hyvinkin läheltä.
 
Aukustille sen verran sanoisin että on todellakin hienoa että olet kaikkien tarjolla olevien genrejen joukosta ottanut viihteellisemmän puolen. Muista kuitenkin että EP on vain yksi kitaristi satojen joukossa. Kaikessa ei tarvi hakea suuntaa siitä miten Esa on soundinsa rakentanut, vaikkakin sen tyylillä tekeekin.
 
Meillä on koko joukko todella taitavia kitaristeja joista voi ottaa mallia maneereista ja soundeista jos haluaa. Useimmat alaan vihkiintömättömät eivät niissä näe eroja mutta kun tarkemmin tutustuu niin ne huomaa kyllä. Tällaisia hyviä kitaristeja on esim. Varjokuvan Rami ja Turo. Molemmat soittavat rautalankaa mutta maneerit ovat eri kuten sounditkin ja silti laitteet samat. Sama koskee A.Aallon rytmiorkesterin Mikaa. Rautsikkaa soittelee keikoilla mutta maneerit ja soundit taas ihan omat. Muitakin on ja niitä kannattaa kuunnella. Kuten meillä bändissä yksi kerran totesi että joskus less is more... tämä pätee rautsikkaankin.
 
Ei ku näin se menee...
jankonbetoni
07.01.2011 15:40:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kukkola: Tässä kommentissa kyllä kiteytyy se mille itsekin olen monesti hymyillyt. Tämä rautalanka-genre taitaa siinä sarjassa olla jopa pahin. Itsekin rautista vääntelen niin olen asiaa seurannut hyvinkin läheltä.
 
Aukustille sen verran sanoisin että on todellakin hienoa että olet kaikkien tarjolla olevien genrejen joukosta ottanut viihteellisemmän puolen. Muista kuitenkin että EP on vain yksi kitaristi satojen joukossa. Kaikessa ei tarvi hakea suuntaa siitä miten Esa on soundinsa rakentanut, vaikkakin sen tyylillä tekeekin.
 
Meillä on koko joukko todella taitavia kitaristeja joista voi ottaa mallia maneereista ja soundeista jos haluaa. Useimmat alaan vihkiintömättömät eivät niissä näe eroja mutta kun tarkemmin tutustuu niin ne huomaa kyllä. Tällaisia hyviä kitaristeja on esim. Varjokuvan Rami ja Turo. Molemmat soittavat rautalankaa mutta maneerit ovat eri kuten sounditkin ja silti laitteet samat. Sama koskee A.Aallon rytmiorkesterin Mikaa. Rautsikkaa soittelee keikoilla mutta maneerit ja soundit taas ihan omat. Muitakin on ja niitä kannattaa kuunnella. Kuten meillä bändissä yksi kerran totesi että joskus less is more... tämä pätee rautsikkaankin.

 
Näinpä! Olen täysin samaa mieltä. Timo Luostari on myöskin (minun mielestä) yksi todella taitava kitaristi näiden edellä mainittujen ohella.
 
http://www.youtube.com/watch?v=wfYe4UicOvE&NR=1
artope
07.01.2011 15:43:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jankonbetoni: Näinpä! Olen täysin samaa mieltä. Timo Luostari on myöskin (minun mielestä) yksi todella taitava kitaristi näiden edellä mainittujen ohella.
 
Joo ja Markus Törmälä.
 
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Aukusti
07.01.2011 20:53:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehän ootte AIVAN oikeassa! Juuri kaikki (paitsi Luostari) ovat suuria suosikkikitaristejani! Varjokuva on kyllä tanssisuosikkini.. Törmälä on myös hyvä, paitsi kaikua tuntuu olevan aika paljon kuten minunkin joissain RE-20 asetuksissa.. Maijala on todella kova kans! :)
 
KoskPaavo
07.01.2011 21:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"kaikua tuntuu olevan"- niinpä , missäs se "ihan oikea soitto" sitten on.
Mä oon jostain kuullut sen miten tuon "The Sounds Emman "äänitys tehtiin, mutta en nyt muista.
Sen legendakitaristin poika - Granö- tais myös tänne kirjoitella.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
rintapek
08.01.2011 00:02:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukusti: Tehän ootte AIVAN oikeassa!
 
Jos sä noit jäljittelet, ni et sä kauheesti metsään voi mennä.
 
Mut jos sä meinaat kehittyä, ni sit ihan itte mietit et mitä meinaat tehdä. Niin ne on muutkin tehny.
 
One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «