Aihe: Tarjous laari.
1 2 3 4 540 41 42 43 44251 252 253 254 255
MxS
06.01.2011 22:37:07 (muokattu 07.01.2011 00:08:34)
Treen DLX:n sivuilla sattui eteen tämä: Paiste Traditional 20" Thin Ride, 299e. En sen kummemmin tiedä onko halpa mutta kuulostaa kohtuulliselta verrattuna tänään torille Trad Paisteita laittaneen tyypin pyynteihin.

EDIT: tuo on siis poistotuotteiden listalla, normihinnaksi merkitty 505e.
EDIT2: toistoni alkoi häiritä häiritä
Ruutikallo
06.01.2011 22:49:16
MxS: Treen DLX:n sivuilla sattui eteen tämä: Paiste Traditional 20" Thin Ride, 299e. En sen kummemmin tiedä onko halpa mutta kuulostaa kohtuulliselta verrattuna tänään torille Trad Paisteita laittaneen tyypin pyynteihin verrattuna.

Voi prkl.... Edullinen on!!!!
400€:n kieppeillä uudet Soitin -Laineella. Tottahantoki sijoitin just käytettyyn 20" 2002:een. Sain edullisesti, mutta mutta, herkkua se olisi tuokin, Saatanas.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
AP
07.01.2011 00:03:42
moderndrummer88: Päläpälä ja länky länky.. Kai sitä isokin mies voi ottaa järkevät tomikoot, olkoot vaikka sitten 12" 14" ja 16". Kai sinäkin Sonor-intoilultasi tajuat että 12" 13" 14" ei ole mikään ihan fiksuin tomikombo. Tuntuu, että ihan vaan periaatteen vuoksi intät vastaan tässäkin.

Ei kai tuossa nyt vastaan intetty vaan ihmeteltiin, mikä on kun ei laatutavara tolkun hinnalla mene kaupaksi samaan aikaan kun kaukoidän tina tekee kauppansa.

Pahaa pelkään, että Sonorin vieroksunnan syy on justiin tuo "kunneonniivanhojakii" ja soittaahan Portnoykin Tamalla.
Laatutietoinen nappaiisi tuosta herkullisen setin ja sitten vaikka iibeistä se ehkä haluttu lisätomi vielä.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
hollmi-5
07.01.2011 00:14:05 (muokattu 07.01.2011 00:25:08)
moderndrummer88: Päläpälä ja länky länky.. Kai sitä isokin mies voi ottaa järkevät tomikoot, olkoot vaikka sitten 12" 14" ja 16". Kai sinäkin Sonor-intoilultasi tajuat että 12" 13" 14" ei ole mikään ihan fiksuin tomikombo. Tuntuu, että ihan vaan periaatteen vuoksi intät vastaan tässäkin.

Nuokin kestää erilaisia vireitä tosi hyvin, ilman että menee kompromissiksi soundipolitiikka. Toista se on useimmilla muilla ja varsinkin uudemmilla seteillä... Oikein merkataan soiva sävel rumpuun...

Jos 12" vedetään hiukan kireälle, 13" sopivasti ja 14" hiukan löysälle, tulee ihan passelit intervallit.

Minulla oli parikin Phonickin settiä, joissa tomit olivat tuuman välein. En keksi huonoa sanottavaa.

MD heittää taas ilman mitään kokemusta asiantuntijalausuntoja. Kommentoi vaikka sitten, kun on semmoinen setti tai sarja, joista on omakohtaista kokemusta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
07.01.2011 01:23:00 (muokattu 07.01.2011 01:53:18)
Ei kai tuossa nyt vastaan intetty vaan ihmeteltiin, mikä on kun ei laatutavara tolkun hinnalla mene kaupaksi samaan aikaan kun kaukoidän tina tekee kauppansa.

Mun pointti oli, että vähän helpommat koot niin setti olisi varmaan jo myyty, mutta vastaukseksi tulee sitten, että ne on miesten koot ja sonorit, että sillä siisti! Mahtoikohan Bobana edes miettiä ajatuksen kanssa noita tomikokoja...

hollmi-5: Nuokin kestää erilaisia vireitä tosi hyvin, ilman että menee
kompromissiksi soundipolitiikka. Toista se on useimmilla muilla ja varsinkin uudemmilla seteillä... Oikein merkataan soiva sävel rumpuun...

Jos 12" vedetään hiukan kireälle, 13" sopivasti ja 14" hiukan löysälle, tulee ihan passelit intervallit.

Minulla oli parikin Phonickin settiä, joissa tomit olivat tuuman välein. En keksi huonoa sanottavaa.

MD heittää taas ilman mitään kokemusta asiantuntijalausuntoja. Kommentoi vaikka sitten, kun on semmoinen setti tai sarja, joista on omakohtaista kokemusta.

Tulee passelit intervallit varmasti, mutta minun erittäin rajattujen kokemusten mukaan, soundin tyyppi tuppaa muuttumaan jos rummut täytyy virittää hyvin erityyliseksi keskenään vaikka koot eivät sitä antaisi periaatteessa periksi. Ei saa sellaista yhteinäistä soundia rummuista, ne ei kuulosta enää samalta setiltä vaan kokoelmalta eri soundeja, yksi tomi voi kuulostaa aika jazzilta, toinen yleispätevältä ja kolmas sitten jo liiankin alas viriteltyltä kokoonsa nähden.

Kun taas hieman isommilla tasaisilla kokoeroilla saadaan kaikista rummuista sama ominaissoundi ja kuitenkin mukavat intervallit toistensa välille. Tämä sama ilmiö pätenee myös Sonoreihin? Vai onko ne niin yhden soundin rummut, että sama millaiseen vireeseen ne vääntää ulosanti on aina sama?
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Speedy
07.01.2011 02:59:40

moderndrummer88:Tämä sama ilmiö pätenee myös Sonoreihin? Vai onko ne niin yhden soundin rummut, että sama millaiseen vireeseen ne vääntää ulosanti on aina sama?

Hyvä, nyt oli hyvin sanottu siellä..=D

Kaupankäynnin peruspilareita lienee myös kysynnän ja tarjonnan laki.. Vaikka kuinka olisi laatutavaraa halpaan hintaan, mutta kukaan ei vaan yksinkertaisesti tee sillä tavaralla mitään niin eihän sitä kukaan silloin osta.. Vähän niinkun nyt menis torille myymään joulukuusia 1€/kappale, ei mahda olla kova menekki.. Joku saattaa kyllä ostaa polttopuuksi, mutta pitää olla aika vihkiintyny metsuri että niitä alkaa jaksaa sahailemaan palasiksi..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
hollmi-5
07.01.2011 10:17:18
moderndrummer88: Mun pointti oli, että vähän helpommat koot niin setti olisi varmaan jo myyty, mutta vastaukseksi tulee sitten, että ne on miesten koot ja sonorit, että sillä siisti! Mahtoikohan Bobana edes miettiä ajatuksen kanssa noita tomikokoja...

Tulee passelit intervallit varmasti, mutta minun erittäin rajattujen kokemusten mukaan, soundin tyyppi tuppaa muuttumaan jos rummut täytyy virittää hyvin erityyliseksi keskenään vaikka koot eivät sitä antaisi periaatteessa periksi. Ei saa sellaista yhteinäistä soundia rummuista, ne ei kuulosta enää samalta setiltä vaan kokoelmalta eri soundeja, yksi tomi voi kuulostaa aika jazzilta, toinen yleispätevältä ja kolmas sitten jo liiankin alas viriteltyltä kokoonsa nähden.

Kun taas hieman isommilla tasaisilla kokoeroilla saadaan kaikista rummuista sama ominaissoundi ja kuitenkin mukavat intervallit toistensa välille. Tämä sama ilmiö pätenee myös Sonoreihin? Vai onko ne niin yhden soundin rummut, että sama millaiseen vireeseen ne vääntää ulosanti on aina sama?

"Kestää eri vireitä" -sanonta lienee jossain määrin tuttu? On rumpuja, jotka soivat hyvin vain tietyllä vireellä. Phonickeissa on paksu runko. Siitä johtuu se, että ominaissoundi ei juurikaan muutu, kun haetaan vaikkapa 10-12-16 -tyyppistä sointia 12-13-14" setistä.

Premierin Genista oli minulla se setti, josta sai tosi hyvän soundin, mutta vain yhdellä vireellä. Ei olisi voinut kuvitellakaan tuuman välein olevia kokoja. Muitakin kokemuksia on paljon ja useilla eri merkkisillä seteillä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
RstoU
07.01.2011 10:35:22
Olly: Eh, onko se niin tylsä asia kuin kysynnän ja tarjonnan laki? Jos kauppa ei käy, hintaa on liikaa. Jos kauppa käy liikaa, hintaa on liian vähän.

Viime aikana on ollut monta kummallista kinaa tällä palstalla. Vastapuolia on ollut useampia, yksi on aina mukana. Ja nyt kaikki katsomme peiliin...

Jätän ottamatta kantaa esille nousseisiin virettä ja laatua koskeviin asianhaaroihin, vaikka ehkä viestini niihin johtikin.

Ostaessani nämä Phonicit tiedostin niiden hankalan menenkin. Rumpujen maine ja laatu ovat tiedossa vain marginaaliväestöllä, ja nykyisestä "ihanteesta" poikkeavat koot sekä ulkonäkö tuovat omat haasteensa kaupankäyntiin.

Useaan otteeseen olen Phoniceja myynyt, ja useimmiten setti on joutunut minulle, koska olen havitellut jotain sen mukana tullutta, muttei erikseen ostamisen mahdollisuutta ole ollut. Kyselyitä tulee usein melko heti, mutta se lopullinen ostaja löytyy ehkä vasta kuukausien päästä. Yksikään myytävistä seteistäni ei ole jäänyt myymättä, odotellaan siis kärsivällisesti!
AP
07.01.2011 11:30:35
Speedy: Joku saattaa kyllä ostaa polttopuuksi, mutta pitää olla aika vihkiintyny metsuri että niitä alkaa jaksaa sahailemaan palasiksi..

Niin nuo Sonorit ? :D

Ei vaann. Tietysti sitä toivoisi kaupan käyvän, toisaalta tietty toivoo että "roturummut" päätyy arvostaviin käsiin jatkossakin.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Vallu-Veke
07.01.2011 11:48:52
AP: ... Tietysti sitä toivoisi kaupan käyvän, toisaalta tietty toivoo että "roturummut" päätyy arvostaviin käsiin jatkossakin.

No eiköhän ne mene vielä kaupaksi.
Jos oikein käsitin, niin 750eur saa ilman toista bassaria setin:
22", 12", 13" ja 14"
Siitä heittää 13" hyllylle, niin siinähän on aika pätevä setti silti vieläkin, siis siihen hintaan, vaikka yks tomi menis kukkaruukuksi.

Nyt on ollut Joulut, jne. Ns. irtoraha on tiukilla varmaan aika monella.
Kannattaa ototella ihan rauhassa vaan.
Aekuinen Naenen
07.01.2011 11:52:09
moderndrummer ja hollmi, te olette erittäin vittumaisia ihmisiä. Perustan käsitykseni teistä täysin tällä foorumilla kirjoittamiinne asioihin eli en tiedä millaisia te olette "oikeassa elämässä". Varsinkin moderndrummeri ei voi mitenkään jättää heittämättä jotain omasta mielestään nasevaa kommenttiaan tyyliin telineen muistilukosta. Hollmi provosoi ja esittää koko ajan omaa kokemuksen kautta tullutta filosofiaa ja oppia ainoana oikeana huomioonottamatta sitä tosi asiaa, että meitä on moneen veneeseen. Joskus voisit olla tyytyväinen, jos joku kama toimii toiselle vaikka sen perseessä ei luekaan sonor tai ludwig.

Aikuiset ihmiset jaksavat kinata päivän selvistä asioista joka threadissa! Hommatkaahan se rumpaleiden kokoontumisaika, niin pääsevät poijjat yleisesti keskustelemaan tätä minä, minä, minun mielestä näin-juttua. Ei tämä elämä pyörisi jos kaikki ajattelee ja toimii noin. Enkä usko, että toimitte livenä kyseisellä tavalla.

Olen moderndrummerin kanssa samoilla linjoilla, että myynnissä olevien Phonicien koot ei kertakaikkiaan ole kovin halutut/käytännölliset.

hollmi: "Kestää eri vireitä" -sanonta lienee jossain määrin tuttu? Jos 12" vedetään hiukan kireälle, 13" sopivasti ja 14" hiukan löysälle, tulee ihan passelit intervallit.

Henkillökohtaisesti en halua todellakaan rumpuja, missä jokainen tomikalvo täytyy virittää eri kireyteen, saadakseen sopivan ja toimivan intervallin tomien väliin. Olen ehkä niin paska soittaja, mutta mielestäni soitostani häviää tietynlainen tuntuma, mikäli tomikalvojen kireys muuttuu radikaalisti tomien välillä.

Bonana: Toi on ison miehen setti. Ei kai se nyt kovin käytännöllinen olekkaan persjalkasille. Sen sijaan -80 luku on mennyttä aikaa ja siitä ei missään enää huudella joten vaatii harrastajalta perehtymistä asiaan että tajuaa mikä on laatua ja mistä saa rahallensa parhaan vastineen.

Tuo on laatusetti isolla ällällä. Olen soittanut Phoniceja ja ne ovat upeita rumpuja. Mutta tosiasia on, että tuollainen setti sopii vaan melko marginaaliselle rumpusoittajakunnalle elikkä ilmeisesti vain isoille miehille. Luotan ja uskon siihen, että kyseinen Phonic-setti tulee varmasti myydyksi. En luota ja usko kärkeviin/tyhmiin kommentteihin.
AP
07.01.2011 11:55:31
Vallu-Veke: No eiköhän ne mene vielä kaupaksi.
Jos oikein käsitin, niin 750eur saa ilman toista bassaria setin:
22", 12", 13" ja 14"
Siitä heittää 13" hyllylle, niin siinähän on aika pätevä setti silti vieläkin, siis siihen hintaan, vaikka yks tomi menis kukkaruukuksi.

Nyt on ollut Joulut, jne. Ns. irtoraha on tiukilla varmaan aika monella.
Kannattaa ototella ihan rauhassa vaan.

IRtorahahan on tiukilla ainakin meillä keskimäärin 51 viikkoa vuodessa :D

Varmaan samasta asiasta kärsii tämä setti:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=483480

Laatua, ei tolkuton hinta ja siistiksikin kehutaan. Tomikoot vaan ovat samoin äkkiseltään aika eksoottiset.
Speedy
07.01.2011 12:00:37

AP: Niin nuo Sonorit ? :D

Niin no joo, kun kerran on paksut rungot niin kyllähän niillä mökkiä lämmittää..=) Taas voi retostella naapurille miten kallista polttopuuta..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
moderndrummer88
07.01.2011 12:11:46 (muokattu 07.01.2011 12:17:53)
hollmi-5: "Kestää eri vireitä" -sanonta lienee jossain määrin tuttu? On rumpuja, jotka soivat hyvin vain tietyllä vireellä. Phonickeissa on paksu runko. Siitä johtuu se, että ominaissoundi ei juurikaan muutu, kun haetaan vaikkapa 10-12-16 -tyyppistä sointia 12-13-14" setistä.

Joo ja sillä kestää eri vireitä -termillä minä ainakin käsitän nimen omaan sitä, että rummuista saa niin heviin kuin jazziin sopivaa soundia riippuen vireestä.
Elikkäs Phonickit on melko yksipuoliset rummut, selkkis.

Henkillökohtaisesti en halua todellakaan rumpuja, missä jokainen tomikalvo täytyy virittää eri kireyteen, saadakseen sopivan ja toimivan intervallin tomien väliin. Olen ehkä niin paska soittaja, mutta mielestäni soitostani häviää tietynlainen tuntuma, mikäli tomikalvojen kireys muuttuu radikaalisti tomien välillä.

Tätä minäkin olen koittanut ajaa takaa.

E: Tosta kinastelusta... Minusta pikku väittelyssä ei ole mitään pahaa, itse kyllä nautin pienestä väännöstä, etenkin jos argumentitkin pysyisi asiallisina ja hyvin perustelluina, eikä ne olisi sitä luokkaa, että "kasva poika aikuiseksi niin alat oppia".
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Vallu-Veke
07.01.2011 12:58:21
moderndrummer88:

E: Tosta kinastelusta... Minusta pikku väittelyssä ei ole mitään pahaa, itse kyllä nautin pienestä väännöstä, etenkin jos argumentitkin pysyisi asiallisina ja hyvin perustelluina, eikä ne olisi sitä luokkaa, että "kasva poika aikuiseksi niin alat oppia".

En ole huomannut, että tämä olis ollut varsinaisesti kinastelua vielä. Inttämistä ehkä. En kyllä tietäisi tuostakaan inttämisaiheen rumpusarjasta tämän vertaa, jos asiat olis jäänyt pelkästään kehumisastelle. Laittoi Mika äskettäin esitelmänkin tuonne ylemmäksi, myös muista Sonorin sarjoista. Asiallista juttua sekin oli, mutta tässä ketjussa tuli lisäjuttua. Toki MD:N kommentit antoi sysäyksen kait siihen. Eli hyvä vaan, että on sitä pientä inttämistä, niin asiat kakistellaan ulos niiltä, jotka niistä tietää. Mika on laittanut aikalailla ääninäytteitäkin Sonoreistaan, niin asia ei jää ihan puheenasteelle. Niistäkin voi päätellä pitääkö Sonoreista vai ei, vaikka soundin suhteen.

Jos oikein käsistin, niin kyseessä on laaturummut, ehkä hieman kovaäänisemmät, kuin rummut yleensä. Ei jazziin vaan enemmän rokkiin tai metalliin? Vai?
JGroover
07.01.2011 15:29:27 (muokattu 07.01.2011 15:30:54)
hollmi-5: Nuokin kestää erilaisia vireitä tosi hyvin, ilman että menee kompromissiksi soundipolitiikka. Toista se on useimmilla muilla ja varsinkin uudemmilla seteillä... Oikein merkataan soiva sävel rumpuun...

Valitsempa minäkin puoleni ja liityn tähän järkevään keskusteluun.. :) Tämän valmistajan erikoisuus, joka merkkaa rummun ominaissävelen runkoihin, onkin juuri se, että se tekee juuri sellaisen setin sulle kun haluat. Jos haluat allrounderit, saat allrounderit, jos haluat jazzit, saat jazzit, jos haluat lätinää, saat lätinää. Soundi on eri tyyppinen monen muun valmistajan rumpuihin, jotka "soi hyvin". Kaikissa hyvissä rummuissa on oma "sweet spot", mutta DW tekee rummut joissa spotti on asiakkaan toivomassa kohdassa. Ja kyllä timber Matching saa rummun oikeasti soimaan edukseen sellasessa vireessä jossa halutaan. Ominaissointi on niin erilainen verrattuna moneen muuhun valmistajaan...

Kun ihna täysin objektiivisesti ajattelen, niin mun mielestä aika harvassa on sellaiset setit, jotka OIKEASTI saa soundaamaan hyvältä monessa vireessä, oli ne sitten uuden tai vanhat, saksalaiset, japsit tai jenkit.

Tämähän se on kompromissia jos mikä. :P Niin kuin varmaan tiedät, tatsi ja soundin luonne heittää häränpyllyä kaikissa tomeissa tolla metodilla. Myöntäisit edes! :)
Rough'n tough. Tä?
Pearlman
07.01.2011 17:41:55
moderndrummer88: Tosta kinastelusta... Minusta pikku väittelyssä ei ole mitään pahaa, itse kyllä nautin pienestä väännöstä, etenkin jos argumentitkin pysyisi asiallisina ja hyvin perustelluina, eikä ne olisi sitä luokkaa, että "kasva poika aikuiseksi niin alat oppia".

Älä!? Sitten kun olet 40-50 v niin oikeasti vasta ymmärrät mitä tuo lause "kasva poika aikuiseksi, niin alat oppia" tarkoittaa. Se on muuten jännä juttu...ja se tarkoittaa varmasti parikymppiselle ihan muuta kuin vanhemmalle äijälle.

No nyt meni filosofian puolelle...Saahan sitä mielipiteitä olla...antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Aina sitä oppia tulee yllättävistäkin asioista kun korvat pitä auki ja mielen avoinna. Minä en itseasiassa ehkä vierasta paljoakaan noita yllä mainittuja tomikokoja (kun 80-luvulla tuo nyt ei ollut niin ihmeellistä...), mutta toki kahden tuuman välein menevät tuntuvat järkevämmiltä nykyään...toki.
Weetoz
07.01.2011 18:00:56
Näkisin tuossa Phonicien tomikokojutussa myös sellaisen ongelman, että vaikka ne saisikin kuulostamaan hyvältä tuolla ehdotetulla "12" hiukan kireälle, 13" sopivasti ja 14" hiukan löysälle" -menetelmällä, niin setti olisi sitten melko yksipuolinen sen takia, että pelivaraa ei pahemmin jäisi kumpaankaan suuntaan. Eli jos joskus haluaakin vähän korkeammalta soivat tomit, tulee ongelmaksi se, että 12" oli jo muutenkin aika kireällä, ja vastaavasti matalempaan suuntaan mentäessä 14" sointi kuolee nopeasti kokonaan. Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna näin kävisi, mutta mainittakoon tähän nyt sekin perinteinen seikka, että itselläni ei Phoniceista ole kokemusta kuin yhden mainion snaren verran. Veikkaisin kuitenkin, että MD88 on oikeassa siinä, että setti voisi olla haluttavampi vaikka sitten niillä 10, 12, 14 tomeilla. Itse ainakin tykkään rummuissani siitä, että voin vaihdella koko setin soundimaailmaa aika paljonkin halutessani. Mutta niinkuin jo aiemmin täällä mainittiin, eiköhän nuo jossain vaiheessa joka tapauksessa kaupaksi mene, laaturummut kun ovat.

DW:stä heittäisin myös ilmoille sellaisen pointin, että vaikka niissä onkin se ilmoitettu sävel, se ei tarkoita sitä, että ne rummut soisivat huonosti muissa sävelissä. Se on vain yksi "sweet spotti". Näitäkään en tosin ole itse omistanut, mutta opettajallani on DW:t, ja ne ainakin ovat mielestäni kuulostaneet erinomaisilta monissa eri vireissä.
Michajahu
07.01.2011 18:07:25
Aikamoinen tarjouslaari. :o
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)