Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Eric Clapton Crossroads 2010 - Guitar Festival
1 2
oulukyllosa
10.12.2010 22:58:51 (muokattu 10.12.2010 22:59:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko palstaveljet on tämän tuoreimman festivaalin tsekanneet? Jos ei niin suosittelen viimeistään pukinkonttiin toiveeksi.Tuntuu että festivaali eikun paranee aina olympiadin edetessään. Ei oikein osaa kommentoida muuta kuin huokailla, niin kova juttu tää on. Derek Trucks tosin tuntuu aina varastavan shown, mutta ehkä se on vaan minun "ongelma" :-)
 
Niin, puhun tietysti konsertin dvd-taltioinnista.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
HS
10.12.2010 23:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Pari viikkoa on tuossa pöydällä levy oottanut että tulisi toimiva DVD-soitin taloon :)
Täytynee varmaan muistaa itse itseään jouluisella elektroniikalla, kun pukille taitaa tässä vaiheessa olla vähän myöhäistä kirjoittaa.
 
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... ... ... hyvin".
MadMatt
10.12.2010 23:25:53 (muokattu 10.12.2010 23:26:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, Hommasin tuon oikein blu-ray:nä mutta mielestäni edelliset taltioinnit ovat olleet parempia. Alkaa maistua vähän liikaa toistolta kun aina samat artistit marssitetaan kehään suunnilleen samassa järjestyksessä ja kokoonpanossa. Kaipaisin vähän uusia kuvioita noihin pippalohin. Mut jees... hienoa kamaahan tuoltakin tallenteelta tietysti löytyy...
 
antnis
10.12.2010 23:49:48 (muokattu 11.12.2010 11:14:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa mieltä Maddiksen kanssa, Bert Jansch tosin oli mukava lisä perusjengiin. Mayerin versio Ain't No Sunshinesta oli sikahieno.
 
Pasi 95
11.12.2010 19:47:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo Blu-ray:nä tuli myös hommattua. Mielestäni oli hyvin samankaltainen edellisten kanssa. Harmittavasti oli muutamia todella hyviä biisejä karsittu pois levyltä ja tilalle tietenkin laitettu jotain hirveetä kuraa (esim. Jimmie Vaughania). :D
 
Sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että Vince Gillin bändi oli kyllä taas paras. Kyllä toimi! Bonamassa, Trucks, Clapton ja Mayer oli myös ihan hyviä.
 
Pitäis joskus päästä kattoon livenä...
 
Virtuoosille blues&rock-basistille paikka triossa.
bluesy
11.12.2010 23:32:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pasi 95: Joo Blu-ray:nä tuli myös hommattua. Mielestäni oli hyvin samankaltainen edellisten kanssa. Harmittavasti oli muutamia todella hyviä biisejä karsittu pois levyltä ja tilalle tietenkin laitettu jotain hirveetä kuraa (esim. Jimmie Vaughania). :D
 
Sen verran täytyy kuitenkin sanoa, että Vince Gillin bändi oli kyllä taas paras. Kyllä toimi! Bonamassa, Trucks, Clapton ja Mayer oli myös ihan hyviä.
 
Pitäis joskus päästä kattoon livenä...
...miten siellä katossa ulkona, pääsis edes kentälle...
 
pdj
23.12.2010 12:41:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep
 
No tämä teos oli juuri sitä, mitä arvelinkin. Clapton on bluesin Podeda.Sitä ei voi oikein haukkua, kun se on niin vanha, mutta eihän tuota nyt oikein voi bluesina pitää...hirveetä touhua, kamalaa.
 
Clapton Was Good.
 
ALL IN
antnis
23.12.2010 23:39:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pdj: Jep
 
No tämä teos oli juuri sitä, mitä arvelinkin. Clapton on bluesin Podeda.Sitä ei voi oikein haukkua, kun se on niin vanha, mutta eihän tuota nyt oikein voi bluesina pitää...hirveetä touhua, kamalaa.
 
Clapton Was Good.

 
Ei, vaan "Clapton was God and is still good."
 
bluesy
24.12.2010 01:02:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Ei, vaan "Clapton was God and is still good."
jos ei tykkää tästä niin olkoon katsomatta...on meinaan hemmetin mielenkiintonen tallenne, onhan täs paljon muutakin kun clapton joka nyt on just sitämitä voi odottaakin!!
 
oulukyllosa
24.12.2010 21:12:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ei kai tuota Blues kategoriassa kannata arvostella. Eilen taas kattoin.Ja kyllä mää tykkäsin.
 
Sanoisin että Derek Trucks on melko God tätä nykyä.Ja se sen muija laulaa makealla soundilla.Los Lobosin jätkien vahvistuksellä vedetty Allmanin Don't Keep Me Wondrin oli hyvä ja sai pohtimaan että Gregg Allmanin laulu on tänä päivänä aika karua luultavaa moniin ikätovereihinsä verrattuna.
 
ZZ Top oli minulle se väsyneimmän oloinen veto.Jotenkin siinä ei oo oikein enää mitään....aina ne samat biisitkin jos pari biisiä vedetään.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
bluesy
25.12.2010 22:08:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: No ei kai tuota Blues kategoriassa kannata arvostella. Eilen taas kattoin.Ja kyllä mää tykkäsin.
 
Sanoisin että Derek Trucks on melko God tätä nykyä.Ja se sen muija laulaa makealla soundilla.Los Lobosin jätkien vahvistuksellä vedetty Allmanin Don't Keep Me Wondrin oli hyvä ja sai pohtimaan että Gregg Allmanin laulu on tänä päivänä aika karua luultavaa moniin ikätovereihinsä verrattuna.
 
ZZ Top oli minulle se väsyneimmän oloinen veto.Jotenkin siinä ei oo oikein enää mitään....aina ne samat biisitkin jos pari biisiä vedetään.

samoilla linjoilla, Frank rumpalina on tätänykyä jotain...hmm en oikein osaa sanoa mitä ja missä mennään osastoa!!
 
juzzaz
06.01.2011 21:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tullu kuunneltua pariin kertaa ja katottuakin.
 
Parit huomiot. Miks aina Soulshine Haynesiltä. Noilla nuorilla hemmoilla kyllä taitoa riittää, yhelläkään ei kyllä mielestäni karismaa kovinkaan oo esim. Bonomassa, Trucks, Bramhall ja Mayer. Yhen äijän ei tarvinnu kuin istua paikallaan ja lavaolemus oli jotain ihan muuta eli B.B.King. Vaikkapa SRV oli myös lavaolemuksessaan ihan eri maata. no livenä noista en oo nähnyt kuin Bonomassan ja Derekin, mutta livenä oli ihan sama juttu ainaskin näillä.
Ei liity oikeastaan tähän, mut raahattiin katsomaan Bruce Brinsteeniä, en nyt erityisemmin diggaa hänen musiikistaan. Keikan jälkeen ymmärsin miksi äijä on stara. Mä en ees oikein kuunellut sitä musaa, kattelin vaan sitä karisman kehää mikä äijää ympäröi.
 
Gary Clark Jr oli hyvä, olisin kuunellut enemmänkin. Bramhall oli kyllä ihan jees kanssa. Bonomassakin oli mielenkiintoisempi kuin silloin kun vain itse kitaraa soitteleepi. Clapton on aina ihan ok, vähän vanhan sedän ulkomuoto ton kampauksensa kanssa. Derekissä parasta, että emäntänsä nykyään laulaa enempi kuin Mattison.
 
Ja Don´t keep me wonderin oli pettymys:). se vaan vaatii ite Gregg herran hammondin ja laulun ja sen karisman. Mulle Gregin ääni ja koko äijä on se juttu, missä kunnossa vaan. Ja hyvin se vieläkin vetää pääsääntöisesti.
 
Toivottavasti Derek ja Susan tulee Euroopaan ja vaikka Suomeenkin kun ruvetaan promoomaan tulevaa levyä.
 
Mut oikeesti mukava pläjäys kitaramusiikkia.
 
apenaattori
06.01.2011 22:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mun mielestä "Bonomassan" (Bonamassa on oikea kirjoitusasu) esiintymisessä alkaa olla jo sellaista vuosien tuomaa rokkitähden karismaa ja showmeininkiä, katso vaikka Live From Royal Albert Hal -konserttitaltiointi (ja suomen pikkukeikatkin mies on kyllä vetänyt kovalla asenteella). Trucksin juttu taas enemmän on se vähäeleisyys ja kaiken ilmaisun ja tunteen siirtäminen kitaraan, joka toimii kyllä todella hienosti. Ja kyllä toi Mayerin Johnkin osaa yleisön ottaa ja vetää poppariroolin ihan kybällä. Ainakin näiden kolmen herran lavakarismaa on minun mielestäni aika turha alkaa kyseenalaistamaan.
 
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Pasi 95
06.01.2011 22:13:19 (muokattu 06.01.2011 22:15:24)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paha verrata karismaa tuohon Kingiin, kun äijät on ollu vasta muutaman vuoden pinnalla. Mielestäni Bonamassalla ja Mayerilla on kuitenkin ihan hyvin yritystä, mutta tuo Trucks on kyllä ihan nyhverö. :D
 
Yleisön ja bändin suunnalta katsottuna paras karisma löytyy Paula Koivuniemeltä...!
 
Edit: Apenaattori ehti vetää samat hiukan ennen... Ainakin meillä nuorisolla on samat mielipiteet. ;)
 
Virtuoosille blues&rock-basistille paikka triossa.
oulukyllosa
06.01.2011 22:49:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itekin ihmettelen tuota väsyneen "Soulshinen" vetoa.Jotenkin tuntuu että Warren haluaa jättää klassikkobiisinä sen itsestään historiaan ja siksi sitä tungetaan esille aina suurelle yleisölle.
 
Minulle myös Derek Trucksin karisma on just siinä eleettömyydessä,ainakin se on oma itsensä.Mikään ei oo pöljemmän näköistä kuin kitarasankarin esitys,joka haisee kilometrien päähän näyttelyltä.Jos se ei luonnostaan lähde niin vittuakos sitä esittämään,oman persoonan kauttaihan se pitää pelata
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
juzzaz
06.01.2011 23:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin mutku Kingin lavakarisma ja olemus onkin ollut aina olemassa. Ei siitä olis muuten tullu sitä mitä se on.
 
Jaa muuten noi tosiaan oli vaan mun mielipiteitä, ei ,mitään sen hurjempaa. Mutta kyllä mä Tavastialla sen Bonamassan(vai mikä se nyt oli) näin ja tiedän myös että tämä mainittu DVD on kovasti kehuttu. Jotain pätkiä oon netistä nähnytkin tästä. Mutta en mä kyllä nähnyt kuin kovan kitaristin ja vähän puuduttavan keikan ilman sitä suurempaa karismaa. Kyllä mä tiedän, että se on monelle se ykkösjätkä. Niin se vaan on, että tekniikka ei korvaa karismaa.
 
Ja Derek tosiaan on semmonen nyhverö. Vaikka kyllä mä siitäkin tykkään. Mutta ei siitä mitään suurta staraa tuu ikuna muuta kuin "piiireissä". Just hyvä rivimies Allmaneihin:) ja Claptonille. siis about jokainen vanhempi huippukitaristi on antanu sille tukeaan ja sitä on esitelty isoille yleisölle jos jonkun toimesta. Mutta ei sen levyt kummia myy, eikä keikat mitään isoja ole. No tietty toi laulu on vähän ongelma.
 
Kuten Blackmore kerran sanoi kitaran soitosta jotenkin niin että, tekniikaa ja nopeutta on helppo löytää, tunnetta ja tarinaa vaikeampi. Mutta sama juttu tuossa karismassa ja lavaolemuksessa.
 
Tämmönen musa tarvis sen uuden SRV tai vastaavan jotta musa nousin taas kunnolla framille. Näät herrat pitää kyllä musan elossa mutta siihen se jää.
 
antnis
07.01.2011 19:03:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juzzaz: Niin mutku Kingin lavakarisma ja olemus onkin ollut aina olemassa. Ei siitä olis muuten tullu sitä mitä se on.
 
Jaa muuten noi tosiaan oli vaan mun mielipiteitä, ei ,mitään sen hurjempaa. Mutta kyllä mä Tavastialla sen Bonamassan(vai mikä se nyt oli) näin ja tiedän myös että tämä mainittu DVD on kovasti kehuttu. Jotain pätkiä oon netistä nähnytkin tästä. Mutta en mä kyllä nähnyt kuin kovan kitaristin ja vähän puuduttavan keikan ilman sitä suurempaa karismaa. Kyllä mä tiedän, että se on monelle se ykkösjätkä. Niin se vaan on, että tekniikka ei korvaa karismaa.
 
Ja Derek tosiaan on semmonen nyhverö. Vaikka kyllä mä siitäkin tykkään. Mutta ei siitä mitään suurta staraa tuu ikuna muuta kuin "piiireissä". Just hyvä rivimies Allmaneihin:) ja Claptonille. siis about jokainen vanhempi huippukitaristi on antanu sille tukeaan ja sitä on esitelty isoille yleisölle jos jonkun toimesta. Mutta ei sen levyt kummia myy, eikä keikat mitään isoja ole. No tietty toi laulu on vähän ongelma.
 
Kuten Blackmore kerran sanoi kitaran soitosta jotenkin niin että, tekniikaa ja nopeutta on helppo löytää, tunnetta ja tarinaa vaikeampi. Mutta sama juttu tuossa karismassa ja lavaolemuksessa.
 
Tämmönen musa tarvis sen uuden SRV tai vastaavan jotta musa nousin taas kunnolla framille. Näät herrat pitää kyllä musan elossa mutta siihen se jää.

 
Kyllä minä näkisin asian niin, että jos joku tuon framille nostamisen tekee niin juuri Bonamassa, jollei lähde sekoilemaan jonnekin hardrockin syövereihin. Matt Schofield on liian jatsillinen suurelle yleisölle ja Trucksin "ongelma" on suht hidastempoinen ja laidback (tylsä, voisi joku sanoa) ohjelmisto sekä Mattisonin heikkotasoinen ulosanti (eikä Tedeschikään mikään laululintu ole). Ja onhan noita Bramhalleja yms mutta ei nekään nuorisoon vetoa ei sitten yhtään.
 
JMTrio
09.01.2011 15:20:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä setti taas viime vuoden konsertista, mutta ei mielestäni aivan yllä aikaisempien vuosien tasolla. Onneksi muutama uusi naama, kuten Bonamassa, oli saatu kehiin.
 
Bonamassa on yksi omista ehdottomista suosikeistani nykyartisteista, mutta jotenkin en millään näe häntä "uutena SRV:nä". Mayer on livenä loistava ja vaikka miehen musiikista pidänkin, niin on hän selkesti ajautumassa kauemmas bluesista Trio-vaiheen jälkeen. Satunnaisia erinomaisia blues-henkisiä vetoja hän silti edelleen konserteissaan vetää! (http://www.youtube.com/watch?v=lczCozoVIz0)
 
Pasi 95
09.01.2011 21:26:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JMTrio: Hyvä setti taas viime vuoden konsertista, mutta ei mielestäni aivan yllä aikaisempien vuosien tasolla. Onneksi muutama uusi naama, kuten Bonamassa, oli saatu kehiin.
 
Bonamassa on yksi omista ehdottomista suosikeistani nykyartisteista, mutta jotenkin en millään näe häntä "uutena SRV:nä". Mayer on livenä loistava ja vaikka miehen musiikista pidänkin, niin on hän selkesti ajautumassa kauemmas bluesista Trio-vaiheen jälkeen. Satunnaisia erinomaisia blues-henkisiä vetoja hän silti edelleen konserteissaan vetää! (http://www.youtube.com/watch?v=lczCozoVIz0)

 
Jos Mayer lopettaisi sen pliisun purkkapopin soittamisen, niin hänestä saisi varsin helposti "uuden SRV:n". Kyllä Bonamassakin SRV:tä pystyy vetään, mutta se ei taida olla sen juttu...
 
Virtuoosille blues&rock-basistille paikka triossa.
blaekie
10.01.2011 11:30:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä "uudet SRV:t" on kyllä vähän huvittava juttu . Uutta SRV:tä ei ole eikä tule, (eikä Jimiä). Kyseessä oli kuitenkin siinä määrin uniikit artistit omalla sarallaan. Hyviä SRV apinoijia on kyllä muitakin, esim Chris Duarte, jotka pääsee aika lähelle (tyylikkäällä tavalla), mutta ei tietenkään ole sama, eikä ole tarvettakaan.
Kun joskus syntyy se uusi SRV, se on jotain ihan muuta kuin SRV
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «