Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ensimmäistä hyvää kitaraa hankkimassa! Paljon>?
1 2 3
AllRightNow
05.01.2011 21:22:07 (muokattu 05.01.2011 21:24:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkös kukaan mitä niillä kahdella napilla Ibanez Jet King 2 säädetään, jotka on suoraan siinä kaulamikin alapuolla? Kyllä ne varmaan jotain mikkien säätöjä on, mutta niillä on niin pieni vaikutus, että en tajua mikä idea niillä on.
 
Sitten se varsinainen kysymys:)
Mulla on nyt tommonen Jet kinki lainassa ja ehkä ostan sen, mut se ei oikein oo mun makuun ja se on aika raskas ja kuiteski mun tekee enemmän mieli ostaa tommonen strato-kopio, kun oon nyt harjotellu sillä harley benton strato-kopiolla joka makso 100€ meinaan se thomanin kitarapaketti, mutta onko ne yhtä laadukkaita kuin toi jetking? Oon ajatellu tota Yamaha Pacificaa joka esim. thomannilla maksaa 179€ ja toi jetkinki on uutena n. 300€ ja saisin sen aika halvalla, mutta edelleenkä se ei mua kauheesti kiinnosta, mutta sit kiinnosta jos joku osaa sanoa, että nouseeko noiden Ibanezien arvo ja valmistetaanko tota Jet King 2 enää meinaan vaan, että jos heitän sen kaappiin 10 vuodeks niin käärinkö siitä suuret myffet? Sit jos jollain olis vielä kokemusta tosta Harley Benton-stratosta ja jostain laadukkaammasta strato-kopiosta niin onko ne yhtä painavia, ku toi harley on jetkinkiin verrattuna niin pirun kevyt?
 
Onko paljon muitakin laadukkaita strato kopioita? Tokai merkkisistä oon lukenu, että ne olis kans pirun hyviä niitä en vaan oo missään nähny. Ja on sekin mahdollista, että ostan ihan aidon fenderin ku budjetti on +-1000e ja siis tohon hintaan pitäis sisältyä vahvari.
 
Ja valaiskaa mua nyt siitäkin asiasta, itseasiassa tää on varmaan tärkein kysymys, ku fenderilläkin on se squier strato mallisto ja sitten on ihan aidot stratocasterit joiden hinta lähtee 500e ylöspäin ja sitten tää ääretön kopioiden määrä niin onko se silti järkevintä ostaa, se ihan aito, jos on vaan varaa, että onko siis mitään syytä ostaa jotain noista kopioista tai jotain niistä squier malleista ja säilyykö tossa aidossa parhaiten jälleenmyyntiarvo? Niin ja miksi näitä fenderin strato malleja on niin v#*un paljon tai siis onko niissä sitten keskenään suuriakin eroja ja jos joku vaan tietää jonkun mallin joka on todettu erityisen huonoksi niin kerro ihmeessä?!
 
Sitten vielä vahvistimesta, että jos se budjetti on vaikka sen n. 1000€ ja ei oo kuitenkaan mitään hinkua saada just tota kitaraa tai tota vahvistinta niin kannattaako se raha jakaa fifty-fifty kitaraan ja vahvikseen? Tässä oli jo niin paljon kysymyksiä kitaraan liittyen, että en viitsi tän enempää kysellä vahvistimesta, en ainakaan vielä:) Toivon, että saan paljon vastauksia, vaikka näin pitkät riimit tuli, ku piti vaan kysyä Ibanezin Jet King 2.
 
Sergei Fallinen
05.01.2011 21:34:26 (muokattu 05.01.2011 21:35:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskinpa minkään 300e kitaran arvo kasvaa siitä yhtään mihinkään vaikka kuinka oottasit
 
jos haluat soittaa bändissä niin sit kalliimpi vahvistin, jos himas niin joku pikkunen riittää ja parempi eli kalliimpi kitara
 
Jeszse
05.01.2011 21:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jumalauta ku oli paljon ja sekavasti.
 
Rölöm, takki.
 
Sun mutsillas on niin tuuheat viikset, että niiden alle mahtuu koko perhe sateensuojaan.
vvaltsu
05.01.2011 21:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No se ainakin auttaa tässä analyysissä, kun kerrot mitä musiikkia tykkäät soittaa. Ja joom, tuossa sanottiinkin, että kotisoittoon riittää pieni vahvistin, ja bändihommissa pitää sijoittaa enemmän vahvariin. Noista Fenkuista tiedän sen verran, että niitä tehdään kolmessa maassa. Paremmuusjärjestyksessä: USA>Japani>Meksiko.
 
Tiluttaminen on kuten seksi, joskus siihen menee kiinnostus mutta aika nopeesti se kiinnostus palaa uudelleen. -aalataur
Muuki
05.01.2011 22:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: Jumalauta ku oli paljon ja sekavasti.
 
Luulin että olin ainoa jolla tuo teksti kirjaimellisesti tuli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.. Hohhoh, oli kai siinä toistasataa kysymystä.
 
Eio
AllRightNow
05.01.2011 22:56:46 (muokattu 05.01.2011 23:01:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, mä latasin siihen kaiken mikä tässä viimeaikoina on päässä pyörinyt ja sen takia sitä tuli noin paljon ku mä haluan todellakin tietää noita juttuja, koska tää tulee olemaan mun elämän tähän astisista invenstoinneista suurin. Sori tota sekavuutta, mutta poimikaa nyt sieltä edes sellainen kysymys johon osaatte heti heittää varman vastauksen, se auttaa jo paljon.
 
Ja jos ihan pimpan tarkkoja ollaan niin siinä oli 9 kysymystä, luulisin
 
Grugi
05.01.2011 23:09:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valasen sua sen verran että jos vaan mahdollista mene liikkeeseen kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja sitten mietit mikä on se sun juttus, vaikee oikeesti sanoa mikä on sulle se paras/sopivin vaihtoehto. jos sulla on se ~1000€ laittaa kitaraan ja vaffariin niin sitä suuremmalla syyllä kokeilemaan. ÄLÄ OSTA SIKAA SÄKISSÄ eli ihan kaikkea mitä täälläkin sanellaan ei kannata niellä purematta, sinä sen tiedät mikä on sun juttus.
 
SDMF
Juicy
05.01.2011 23:09:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osuva nimimerkki aloitukseen nähden, ainakin. =)
 
Ostakaa Peavey. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
oiva tumpeloinen
05.01.2011 23:10:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=483109
 
Tosta sopuhintainen oikeasti toimiva kitara. Jää donan budjetista vielä vähän vahvarillekin.
Jucciz
05.01.2011 23:11:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänä päivänä käyttökelpoisia ja hyväsoundisia putkivahvistimia saa yllättävän edullisesti. Tästä syystä mää pistäisin sun budjetin ollessa kyseessä Stratocasteriin 650-800 euroa, koska sillä SAATTAA vielä jostain löytää japanilaisen Fenderin - ja ne ovat erinomaisia soittimia. Lopuilla 200-350 eurolla saa käytettynä tarvittaessa erinomaisen putkicombon.
 
Tässä esimerkiksi mainio vahvistin, joka jättää kitararahaa vielä melkein 800 euroa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=481133
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Point
06.01.2011 02:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tehdä niinkuin Jucciz tuossa ylempänä heitti. Nykyään kun saa hyväsoundisen putkivahvistimen samaan hintaan kuin sen digimallintajahelvetin(ei sillä, että nekään poikkeuksetta huonoja olisivat). Jää rahaa ihan laadukkaaseen kitaraankin. Se on silloin vähän niinku voittovoitto. : )
 
Tsugu Way
06.01.2011 10:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huh huh, mihinhän noista yhdeksästä kysymyksestä kommentoisi... :-)
 
Aika moneen niistä löytyis jo varmaan ketju, mutta se on vittumaista vastata, että käytä hakua..
 
Jos lähdetään siitä, että olisi 1000e käytössä ja sillä pitäisi kamat saada...
 
Itse olen käyttänyt koko ajan enemmän vahvistimiin rahaa, kuin kitaroihin, koska kymmenen vuotta sitten kun aloitin soittamaan, niin heti perustettiin bändi. Ja vahvistimella on silloin ISO merkitys, kun kahden kitaristin bändissä jyystetään betonibunkkerissa.
 
Jos menettäisin nyt kamat, ja pitäis tonnilla hankkia välineet, niin tekisin seuraavasti siinä tapauksessa, jos bändihommat olisi edelleen kiikarissa:
 
1. Kitara: Tokain Les Paul (ALS-48) 399e. Mielestäni loistokitara, mutta vaatimattomat mikit. Eli samantien mikkien vaihdatus. Uudet loistavat mikit 100-150e.
 
2. Vahvistimelle jää 450-500e. Sillä saa jo putkipelin. Riippuu tietenkin aloittajan musatyylistä minkä sitten valitsisi. Mutta itse etsisin käytettynä Fenderin Hot Rodin. tai jos ei löytyis, niin sitte testailisin musaliikkeestä jonkun edullisen putkipelin tyyliin Bugera, Vox, Blackstar jne. Oishan noita..
 
Mutta jos bänhommia ei ole, ja kotosoittoon riittäisi pieni mallintava pömpeli, niin sitte kitaraan vois sijoittaa enemmän. Näistä pienistä koti(mallintavista)vahvistimista on jo paljon ketjuja. Ei tartte edes hakua, vaan niitä pitäisi olla jo parilla-kolmella ekalla sivulla tällä palstalla :-)
 
Mutta kyllähän 300 eurolla saa myös jo aivan kelpo kitaroita. Musalehdissä (Total Guita, Guitarist, Guitar magazine) ovat mm. Squierit ja Yamahan Pacifiat saaneet loistoarvioita ja voittaneet sen hintaluokan vaertailutestejä.
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
lavaamo
06.01.2011 11:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tänä päivänä käyttökelpoisia ja hyväsoundisia putkivahvistimia saa yllättävän edullisesti. Tästä syystä mää pistäisin sun budjetin ollessa kyseessä Stratocasteriin 650-800 euroa, koska sillä SAATTAA vielä jostain löytää japanilaisen Fenderin - ja ne ovat erinomaisia soittimia. Lopuilla 200-350 eurolla saa käytettynä tarvittaessa erinomaisen putkicombon.
 
Tässä esimerkiksi mainio vahvistin, joka jättää kitararahaa vielä melkein 800 euroa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=481133

 
Fiksua auttaa vahvistimen kanssa, kun ei edes tiedetä mitä sillä halutaan soittaa..
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Jii-Gee
06.01.2011 11:47:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Fiksua auttaa vahvistimen kanssa, kun ei edes tiedetä mitä sillä halutaan soittaa..
 
Mun mielestä aivan oikein toimittu,kun eipä kysyjäkään speksannu mtn tarpeitaan niin silloinhan ollaan avoimia ehdotuksille..eikös ?!
 
*sitä saa mitä tilaa..jos ei tilaa,niin saa mitä tulee..*
 
AllRightNow: , että en viitsi tän enempää kysellä vahvistimesta, en ainakaan vielä:) Toivon, että saan paljon vastauksia,
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Jucciz
06.01.2011 11:50:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Fiksua auttaa vahvistimen kanssa, kun ei edes tiedetä mitä sillä halutaan soittaa..
 
Sun mielestä ois pitänyt ehdottaa jotain sirkkelihevikonetta?
 
Jos kerran kysyjä ei kerro edes, mitä musaa aikoo soittaa, kai sitä voi ehdottaakin ihan mitä vaan. Sitä paitsi tuo Vox kyllä toimii hyvässä musiikissa loistavasti.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lavaamo
06.01.2011 11:55:43 (muokattu 06.01.2011 11:56:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Sun mielestä ois pitänyt ehdottaa jotain sirkkelihevikonetta?
 
Jos kerran kysyjä ei kerro edes, mitä musaa aikoo soittaa, kai sitä voi ehdottaakin ihan mitä vaan. Sitä paitsi tuo Vox kyllä toimii hyvässä musiikissa loistavasti.

 
No miks mä sellaista olisin ehdottanut kun en tiedä mitä halutaan soittaa? Mikä muuten on tämmönen sirkkelihevikone, tekeekö se vähän suuremmistakin puista klapeja vai?
 
En nyt lähde tuolle sun linjallesi, ja ala heti haukkumaan tota Voxia, varmasti hyvä siihen omaan juttuunsa, mutta sitä haluttua juttuahan ei edelleenkään tiedetä. Vai soittaako tolla vaivatta ihan kaikkea?
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
aristoteles666
06.01.2011 11:58:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tänä päivänä käyttökelpoisia ja hyväsoundisia putkivahvistimia saa yllättävän edullisesti. Tästä syystä mää pistäisin sun budjetin ollessa kyseessä Stratocasteriin 650-800 euroa, koska sillä SAATTAA vielä jostain löytää japanilaisen Fenderin - ja ne ovat erinomaisia soittimia. Lopuilla 200-350 eurolla saa käytettynä tarvittaessa erinomaisen putkicombon.
 
Tässä esimerkiksi mainio vahvistin, joka jättää kitararahaa vielä melkein 800 euroa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=481133

 
kymppi lisää niin saat bugera v22 vahvistimen joka on lisäksi monipuolisempi.
ja kolmen vuoden takuulla thomannilta.
ja kitaraksi vaikka yamaha pacifica 112v niin ollaan noin viidessäsadassa.
 
Jii-Gee
06.01.2011 12:05:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kymppi lisää niin saat bugera v22 vahvistimen joka on lisäksi monipuolisempi.
ja kolmen vuoden takuulla thomannilta.
ja kitaraksi vaikka yamaha pacifica 112v niin ollaan noin viidessäsadassa.

 
No niin,tää on hyvä setti.
Eli toi ylijäävä 500€ kuuluu tietty dokata..kyllä tosta ketjun aloittajasta viel ihan oikea muusikko saadaan.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Jucciz
06.01.2011 12:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu ja kyllähän nyt Bugerat on sentään ihan eri koneita laadullisesti kuin Voxit. Kyseessä on sentään Uli Jon Behringerin ja Pauli Matti Juhani Thomannin yhteistyön hedelmä - innovatiivista vahvistinsuunnittelua sisältäen runsaasti omia ideoita.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
lavaamo
06.01.2011 12:21:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Juu ja kyllähän nyt Bugerat on sentään ihan eri koneita laadullisesti kuin Voxit. Kyseessä on sentään Uli Jon Behringerin ja Pauli Matti Juhani Thomannin yhteistyön hedelmä - innovatiivista vahvistinsuunnittelua sisältäen runsaasti omia ideoita.
 
Ei siitä kannata alkaa mököttämään vaikkei kaikkia sun Voxit kiinnostakkaan. Tosin vieläkään ei aloittaja ole kertonut mitä haluaisi soittaa, joten nää kaikki neuvot on aika turhia.
 
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «