KoskPaavo 05.01.2011 21:25:54 | |
---|
Landola59: Oon sitten vissiin tätä uutta sukupolvea jolle Kari Tapio on jääny hämärään oikein viimisen päälle. Hänen kappaleitaan monesti olen kuullut radiossa ja soittanutkin jopa musiikkitunneilla. Yksikään niistä vain ei ole kiinnostanut musiikillisesti pätkääkään. Enkä ole edes livenä koskaan nähnyt. Varmasti hieno mies ja musiikillisesti merkittävä, mutta löytyypä niitä merkittävämpiäkin tanssimusiikin osaajia jotka ovat jääneet vielä paremmin myös nykynuorten mieleen. RIP miehelle. Jess, mitä suurimmassa määrin ikäkysymyshän se onkin. Näin vanhemman polven edustajana tiedän pirun paljon ns. nuoremman polven laulutaiteilijoita joista monikaan "vain ei ole kiinnostanut musiikillisesti pätkääkään. Enkä ole edes livenä koskaan nähnyt. " Olkoonkin se näin. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
baron 05.01.2011 21:30:59 | |
---|
KoskPaavo: Jess, mitä suurimmassa määrin ikäkysymyshän se onkin. Näin vanhemman polven edustajana tiedän pirun paljon ns. nuoremman polven laulutaiteilijoita joista monikaan "vain ei ole kiinnostanut musiikillisesti pätkääkään. Enkä ole edes livenä koskaan nähnyt. " Olkoonkin se näin. Kuka näistä nuoremman polven laulutaiteilijoista olisi sellainen jonka piisejä pitäisi soittaa humppakeikalla? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
EP 05.01.2011 21:49:15 | |
---|
KoskPaavo: Jess, mitä suurimmassa määrin ikäkysymyshän se onkin. Näin vanhemman polven edustajana tiedän pirun paljon ns. nuoremman polven laulutaiteilijoita joista monikaan "vain ei ole kiinnostanut musiikillisesti pätkääkään. Enkä ole edes livenä koskaan nähnyt. " Olkoonkin se näin. Mulla taas on kyllä enemmän omaan musiikkimakuun perustuva kiinnostus, kun laulajan ikään perustuva. |
Landola59 05.01.2011 22:24:02 | |
---|
No eiköhän Siitosen Masa ja Ilkka Lipsanen ole samaa kaartia kuin itse "Klabbi" ja silti tulee kuunneltua mieluummin heitä. Tarkoitan vain sitä että onko Kari Tapio tehnyt mitään niin merkittävää että 4-5 vuoden päästä muistuisi nuorten mieleen? Enpä usko näin... Provosoiva kirjoitus ja turhaa dissausta jonku mielestä? Olokoot. Mut jos se teitä on kutkuttanut enemmän niin ei kai teitä voi siitä mitenkään paheksua... jotenkin vain itse miellän asian olevan näin. Voi onneton mikä nyt on
miksi mun suuni on sanaton
Mielessä hiljaa sanontaa lainaan
sanaisen arkkuni sisällä vainaan. |
jakeni 05.01.2011 23:25:50 (muokattu 05.01.2011 23:32:05) | |
---|
Kysyn vaan edelliseltä,että keitä ne on??? >> "landola59 " ...okei siis sun mielestä: fredi ja danny....no,käypi,ehkä? Klabbi tullaan muistaamaan suomi iskelmän kirkkaana tähtenä ja pitkään....oli sen verran karu ja ikimuistoinen tie hänellä,mun mielestä! Ja vitusti hittejä. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
pekkajau 05.01.2011 23:31:17 | |
---|
jakeni: Kysyn vaan edelliseltä,että keitä ne on??? Olen täysin samoilla linjoilla! Tuollaista keikkamäärää ei tee "poikaset" kun mitä Klabbi teki! Sillä oli oikea polte noihin keikkahommiin! Mutta niinhän niillä oikeilla "Isoilla Veljillä" on! Loppuun asti! |
rintapek 06.01.2011 01:53:33 | |
---|
walttoni: No en tuota tarkottanu, vaan sitä Boset ja nou - Boset. Anttilasta sitymarkettia kauemmas siin ei mennä. Ei edes KariTapio. One kind of music only - the good kind |
tarmo 06.01.2011 02:38:27 | |
---|
Landola59: No eiköhän Siitosen Masa ja Ilkka Lipsanen ole samaa kaartia kuin itse "Klabbi" ja silti tulee kuunneltua mieluummin heitä. Tarkoitan vain sitä että onko Kari Tapio tehnyt mitään niin merkittävää että 4-5 vuoden päästä muistuisi nuorten mieleen? Enpä usko näin... Provosoiva kirjoitus ja turhaa dissausta jonku mielestä? Olokoot. Mut jos se teitä on kutkuttanut enemmän niin ei kai teitä voi siitä mitenkään paheksua... jotenkin vain itse miellän asian olevan näin. Kyllä mä luulen, että kädenjälki suomi-countryyn näkyy vielä 4-5 vuodenkin päästä. Tiettyjä suomalaisia "iskelmämusiikkihistoriallisia" saavutuksi voi mielestäni ihailla, vaikka se musa ei kolahtaisikaan. "kentillä tavataan, veljet". Hihhii... |
tarmo: Kyllä mä luulen, että kädenjälki näkyy vielä . Näkyy taatusti. Tavalla tai toisella. One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 06.01.2011 02:44:15 | |
---|
tarmo: Kyllä mä luulen, että kädenjälki suomi-countryyn näkyy vielä 4-5 vuodenkin päästä. Tiettyjä suomalaisia "iskelmämusiikkihistoriallisia" saavutuksi voi mielestäni ihailla, vaikka se musa ei kolahtaisikaan. Kyllä näin on, silloin kun plagiaattisia ilmiöitä ilmestyy, kyse on jo ainakin jonkinmoisesta instituutiosta. "Quidquid Latine dictum sit, altum videtur." |
Landola59 06.01.2011 03:06:48 | |
---|
Oon varmaan sitten ainoa tällä palstalla joka tykkää yleensäkin iskelmästä mutta kari tapio ei vain uppoa. Voi onneton mikä nyt on
EP 06.01.2011 06:35:34 (muokattu 06.01.2011 06:43:15) | |
---|
Landola59: Oon varmaan sitten ainoa tällä palstalla joka tykkää yleensäkin iskelmästä mutta kari tapio ei vain uppoa. Tuskimpa oot ja mitäpä merkitystä tuolla sitten on? E: Kaikesta ei tarvi tykätä, valinnan varaa on. |
isojussi 06.01.2011 09:58:35 | |
---|
Landola59: Oon varmaan sitten ainoa tällä palstalla joka tykkää yleensäkin iskelmästä mutta kari tapio ei vain uppoa. Ihan sama, mutta sen verran voisit miettiä, kuuluko tämmöset tähän ketjuun. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Landola59 06.01.2011 11:29:10 | |
---|
isojussi: Ihan sama, mutta sen verran voisit miettiä, kuuluko tämmöset tähän ketjuun. Ööh... Miksi ei kuuluisi? Voi onneton mikä nyt on
isojussi 06.01.2011 13:44:14 | |
---|
Landola59: Ööh... Miksi ei kuuluisi? Aattelepa nyt sitten ite. Pitäis alkeellisimmillakin käytöstavoilla ymmärtää, ettei tämmöseen ketjuun tulla lässyttämään tommosia. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
okabass 06.01.2011 13:55:34 | |
---|
isojussi: Aattelepa nyt sitten ite. Pitäis alkeellisimmillakin käytöstavoilla ymmärtää, ettei tämmöseen ketjuun tulla lässyttämään tommosia. Samaa mieltä. Aikamoista matalaotsaisuutta tuollainen. In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka". |
rintapek 06.01.2011 16:15:35 | |
---|
okabass: Samaa mieltä. Aikamoista matalaotsaisuutta tuollainen. En o satavarma mist tos väitellään, joten etukäteen pyydän kauheesti anteeks mahdollista offtopikkia... Mut tuo KariTapion ääni ja tietty mies itsekin on pala Suomalaista sielunmaisemaa. Siin mis rantasauna, juhannus, laituri, haitari, Repe, Junnu, Kirka, Spede, mämmi ja muikkukukko. Kaikki ny ei taatusti tykkää kaikista, mut noi on sitä kulttuuria, mikä kertoo, et asutaan Suomessa, eikä vaik Mongoliassa. Pala tota kulttuuria on nyt poissa ja paljon saa virrata vettä Vantaanjoessa ennenkuin se on korvattu. Kaltaiseni harrastehumppaja ny ei muuta voi ko kiittää, kumartaa ja osaltaan ottaa osaa omaisten suruun. One kind of music only - the good kind |
isojussi 06.01.2011 20:19:13 | |
---|
rintapek: ...Mut tuo KariTapion ääni... Oli parhaimmillaan ainakin mulle sellanen, ettei kysyttävää ja vaikka en kaikkia hänen laulamisiaankaan digannu, oli niitä A-luokan helmiä ketjussa semmonen määrä, ettei monella. Samoin tulkintansa oli pääsääntösesti huippuluokkaa, uppos ainakin muhun syvälle ja kyllä siitä kuuli, että nyt vetää soittaja - eikä mikään wannabe kertakäyttötähti. Viisitoista kesää ja Olen Suomalainen on kuulunu omaan settiin jo kauan, eikä oo ollu vaihtoehtoja, mistä tulkinta on pääsääntösesti tullu kopsattua. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Komppia ikä kaikki 10.01.2011 17:28:46 | |
---|
|
Eddy 10.01.2011 20:16:04 | |
---|
Komppia ikä kaikki: http://www.youtube.com/watch?v=umi51r0l42Q&NR=1 Kuka piru karia vielä moittii... Ja pakko sanoa, että RNO:ssa on korvattu synatorvet/synaviulut mielestäni aika hienosti tommoisilla vanhan ajan akustisilla soittimilla! Koskettelen soittimia... |