Aihe: Thomann
1 2 3 4 571 72 73 74 7597 98 99 100 101
Quru
05.01.2011 13:12:44
Sitä minä vaan ihmettelen kun jengi niin kamalasti vauhkoaa T-kaupan takuuasioista. Minulta on menneet kaikki takuujutut thomannille todella sujuvasti, enemmän ongelmia on ollut kotimaisten liikkeiden kanssa (ei tosin musiikkipuolella, muilla aloilla). Ihme käsitys se, että kun firma on ulkomailla, takuuasiat menee automaattisesti jotenkin huonommin kuin suomessa. Tottakai siinä on lähettämisen vaiva, mutta niin se on monen kotimaisenkin liikkeen kanssa. Kaikki eivät asu Helsingissä, tai ylipäätään kaupungissa.
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
hara60
05.01.2011 18:52:42
Hei,

tämä käytäntö on tehty siksi ettei pääse ikäviä yllätyksiä tapahtumaan. Kuten esimerkiksi että laite lähetetään asiakastilin omistajan osoitteeseen ja jos huonosti käy, voi entinen asiakas myydä laiteen uudelleen ja sinä jäät ilman, näissä tapauksissa me emme ota vastuuta asiasta koska teille on ilmoitettu asiasta.

Voisimme ottaa kitaran huoltoon, mutta jos käy niin että teknikkomme toteavat siinä olevan käytöstä aiheutuvaa vauriota on myös alkuperäinen tilaaja vastuussa ja huollon mahdolliset maksut osoitetaan myös hänelle ja teidän pitää ne keskenään sopia. Jos taas sinä uutena omistajana kieltäydyt maksamasta on alkuperäinen tilaaja maksuvastuussa vaikka on täysin sivullinen koskien huoltoa.

En tarkoita että juuri te olette epärehellisiä, mutta ikävä kyllä meidän täytyy liikkua monenlaisten asiakkaiden välillä ja säännöt täytyy olla selvät.

Tämä käytäntö suojaa asiakasta eli teitä. Varoitan asiasta etukäteen eli ajattelen asiakkaan parasta.
NÄILLÄ MENNÄÄN JOS OSTAT JOTAIN THOMANNIN TAKUU KAMAA ......SIIS ÄLÄ OSTA TAKUUTA EI OLE ENÄÄN.
Juicy
05.01.2011 18:56:48

hara60: Hei,

tämä käytäntö on tehty siksi ettei pääse ikäviä yllätyksiä tapahtumaan. Kuten esimerkiksi että laite lähetetään asiakastilin omistajan osoitteeseen ja jos huonosti käy, voi entinen asiakas myydä laiteen uudelleen ja sinä jäät ilman, näissä tapauksissa me emme ota vastuuta asiasta koska teille on ilmoitettu asiasta.

Voisimme ottaa kitaran huoltoon, mutta jos käy niin että teknikkomme toteavat siinä olevan käytöstä aiheutuvaa vauriota on myös alkuperäinen tilaaja vastuussa ja huollon mahdolliset maksut osoitetaan myös hänelle ja teidän pitää ne keskenään sopia. Jos taas sinä uutena omistajana kieltäydyt maksamasta on alkuperäinen tilaaja maksuvastuussa vaikka on täysin sivullinen koskien huoltoa.

En tarkoita että juuri te olette epärehellisiä, mutta ikävä kyllä meidän täytyy liikkua monenlaisten asiakkaiden välillä ja säännöt täytyy olla selvät.

Tämä käytäntö suojaa asiakasta eli teitä. Varoitan asiasta etukäteen eli ajattelen asiakkaan parasta.
NÄILLÄ MENNÄÄN JOS OSTAT JOTAIN THOMANNIN TAKUU KAMAA ......SIIS ÄLÄ OSTA TAKUUTA EI OLE ENÄÄN.

Olisko tuossa pitänyt olla lainattua tekstiä, vai oletko Thomannin (mahdollisesti katkera) edustaja?
Ostakaa Peavey. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
hara60
05.01.2011 19:11:50
Sain tälläisen vastauksen thomannilta miksi he eivät halua korjata virhellistä kitaraa puussa virhe takuuta pääle pari vuotta jäljellä.No kiinan ihme :))
Juicy
05.01.2011 19:16:46

hara60: Sain tälläisen vastauksen thomannilta miksi he eivät halua korjata virhellistä kitaraa puussa virhe takuuta pääle pari vuotta jäljellä.No kiinan ihme :))

No tää selvensi vähän. Millaisesta virheestä on kyse?
Ostakaa Peavey. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
hara60
05.01.2011 22:06:47
Nauhan välissä puussa pieni syy tai joku oksa kohta paljon pehmeämpää kuin kaula muuten syönyt jo snadin holen ,ei sinänsä hole soitamiseen vaikuta muutta jos nauha irtoaa niin hups,Muutenkin kiinan ihmeessä oli virityskoneisto jossa lukee Ibanez ei pitänyt virettä ,tyhjää pyöri ennen kuin alkoi ottaa kiinni (jäätävä keli ?)

vaihdoin kunnon koneiston ,hyvin pelittää,Mutta tämä vaara kiinan vehkeissä on
en siitä edes maininnut. Kopioo alkaa oleen jo liikaa tilaa iban saa hmmm???? kuitenkin kyse 250 eken skitasta :)) tietysti halvennuksessa.
Seba
05.01.2011 22:09:22

Quru: Sitä minä vaan ihmettelen kun jengi niin kamalasti vauhkoaa T-kaupan takuuasioista. Minulta on menneet kaikki takuujutut thomannille todella sujuvasti, enemmän ongelmia on ollut kotimaisten liikkeiden kanssa (ei tosin musiikkipuolella, muilla aloilla). Ihme käsitys se, että kun firma on ulkomailla, takuuasiat menee automaattisesti jotenkin huonommin kuin suomessa. Tottakai siinä on lähettämisen vaiva, mutta niin se on monen kotimaisenkin liikkeen kanssa. Kaikki eivät asu Helsingissä, tai ylipäätään kaupungissa.

ei mulla ainakaan ole ollut edes lähettämisen vaivaa.
Olen pannut takaisin laatikkoon ja kuski on tullut hakemaan takuupaketit
/c c:n
Andy Six
06.01.2011 13:07:13
Seba: ei mulla ainakaan ole ollut edes lähettämisen vaivaa.
Olen pannut takaisin laatikkoon ja kuski on tullut hakemaan takuupaketit

Joo,noin se on mullakin käynyt...Hyvin helppoa hommaa.....
"Well I got no need for no company, got my blues guitar, that's all I need....." Free
Perkkis
10.01.2011 18:27:29
Nyt on vähän kiire jotenka en katsele paljoa edellisiä sivuja.

Kauanko teillä on mennyt toimitus jos tilasitte jotain pientä sälää kuten kieliä tai tämänsorttista?
Sakmongkol
10.01.2011 20:39:21
Perkkis: Nyt on vähän kiire jotenka en katsele paljoa edellisiä sivuja.

Kauanko teillä on mennyt toimitus jos tilasitte jotain pientä sälää kuten kieliä tai tämänsorttista?

Ei ne taida sen nopeammin tulla kuin isommatkaan tavarat, lähinnä riippuu siitä miten niitä on varastossa.

Toinen asia on se kannattaako mitään kovin pientä sälää sieltä asti hankkia. Ellei hanki oikein paljon kerralla.
Perkkis
11.01.2011 16:39:19
Sakmongkol: Ei ne taida sen nopeammin tulla kuin isommatkaan tavarat, lähinnä riippuu siitä miten niitä on varastossa.

Toinen asia on se kannattaako mitään kovin pientä sälää sieltä asti hankkia. Ellei hanki oikein paljon kerralla.

niinno,näköjään tuo tuli äsken kotiovelle että eipä enää mittään :D ja kyyllä mä sieltä tätä "pientäsälää" ihan kiitettävissä määrin (50e) ostin :D
samnakko
Quru
17.01.2011 17:19:02
Tilasin syntikan thomannilta ja koetin maksaa suoraan kortilla. Maksu ei mennyt läpi ja sain automaagisesti sähköpostiin tilisiirto-ohjeet. Kolmen päivän jälkeen T-kaupan sivuilla näkyi edelleen "odottaa ennakkomaksua", tsekkasin nettipankista maksuni ja olin maksanut vahingossa euron liian vähän (603,90e kun piti olla 604,90). Laitoin meiliä asiasta ja kysyin mitä teen, sieltä tuli nopeasti vastaus että tilauksen loppusummasta on poistettu euro. Pieni juttu isolle firmalle, mutta silti tuli kiitollinen olo tästä ja asiakaspalvelu sai lisää pisteitä minun kirjoissani.
"Alussa seksi meni tosi hyvin. Sitten myöhemmin homma muuttui aikamoiseksi röytämiseksi, kun tyttö sai jotenkin minun peeniksen esinahan pois paikoiltaan."
oiva tumpeloinen
18.01.2011 01:05:04
hara60: Hei,

Ai. Kyllä mä olen aikanaan saanut siirrettyä takuun toiselta omiin nimiini. Myyjän piti muistaakseni laittaa ilmoitus sinne, että tavara on myyty ja sitä kautta tuli lopputakuu mun nimiin.
EddieTheHead
18.01.2011 13:43:46
Sakmongkol: Ei ne taida sen nopeammin tulla kuin isommatkaan tavarat, lähinnä riippuu siitä miten niitä on varastossa.

Eikä sieltä pysty pelkästään mitään muutaman euron kielisettiä ostamaankaan. Siellähän on se minimiraja millä voi tilata 25€.
nisumaka
22.01.2011 14:01:57
Avot moni meistä soittaa orkesterissa, ja miellä on ainakin bändissa tapana tehdä T-kaupan tilaus keväisin ja syksyisin kimpassa. Nykyään 12 e rahti on yhtä kuin ei mitään, mun mielestäin. Jo ostamalla bassoon kielet ja 3 settiä kitarakielisettejä, D'Addariota, niin mulle tulee 25 e täyteen ja 12 e rahti = 37 e. Suomesta kun hakee noi kaupan hyllystä, on hinta yli 37e. Saati sitten, jos tilaa ne postitse. Valitettava tosiasia myös on se, että T-kaupassa on usein tavaraa, ja sitä saa sitten täällä kotinurkilla jonotella. Toivon hyvää suomalaisille musiikkikauppiaille, kun olen itsekin reilu 20-vuotta sitten ollut sellaisessa töissä, mutta valitettavasti tämä trendi on menossa "tietyyn suuntaan".
Juicy
10.02.2011 21:45:43

En tiedä onko tää vanhakin juttu, mutta Thomannin sivustolla on myös kama-aiheisia taustakuviakin vino pino: http://www.thomann.de/fi/browse_wallpapers.html
Ostakaa Peavey Classic. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
Teijo K.
10.02.2011 22:03:56

nisumaka: Avot moni meistä soittaa orkesterissa, ja miellä on ainakin bändissa tapana tehdä T-kaupan tilaus keväisin ja syksyisin kimpassa. Nykyään 12 e rahti on yhtä kuin ei mitään, mun mielestäin. Jo ostamalla bassoon kielet ja 3 settiä kitarakielisettejä, D'Addariota, niin mulle tulee 25 e täyteen ja 12 e rahti = 37 e. Suomesta kun hakee noi kaupan hyllystä, on hinta yli 37e. Saati sitten, jos tilaa ne postitse. Valitettava tosiasia myös on se, että T-kaupassa on usein tavaraa, ja sitä saa sitten täällä kotinurkilla jonotella. Toivon hyvää suomalaisille musiikkikauppiaille, kun olen itsekin reilu 20-vuotta sitten ollut sellaisessa töissä, mutta valitettavasti tämä trendi on menossa "tietyyn suuntaan".

No vähän joo. Ostin bassoon kielet paikallisesta. 69 euroa Daddarion 6-kielinen pro steel setti. Sama ois ollut Tompalla 35 euroa, eli posteineen 47. Toi yksi kielisetti ilman mitään muuta olisi ollut 22 euroa halvempi saksanmaalta tänne postin tuomana kotiovelle, kuin silleen että mä hain sen tuolta kaupungin toiselta puolelta itse.
Mitä itse juhlasalin vuokraan tulee, jos käytetään kaupungin pianinoa tanssimusiikkiin (flyygeliä älköön siihen sallittako käyttää) lisäksi 5 mk.
InYourFace90
10.02.2011 23:49:30 (muokattu 10.02.2011 23:50:04)
E: Jaahas ei mtn. xd
Haist.
Quru
11.02.2011 07:30:23 (muokattu 11.02.2011 07:31:14)
nisumaka: Avot moni meistä soittaa orkesterissa, ja miellä on ainakin bändissa tapana tehdä T-kaupan tilaus keväisin ja syksyisin kimpassa. Nykyään 12 e rahti on yhtä kuin ei mitään, mun mielestäin. Jo ostamalla bassoon kielet ja 3 settiä kitarakielisettejä, D'Addariota, niin mulle tulee 25 e täyteen ja 12 e rahti = 37 e. Suomesta kun hakee noi kaupan hyllystä, on hinta yli 37e. Saati sitten, jos tilaa ne postitse. Valitettava tosiasia myös on se, että T-kaupassa on usein tavaraa, ja sitä saa sitten täällä kotinurkilla jonotella. Toivon hyvää suomalaisille musiikkikauppiaille, kun olen itsekin reilu 20-vuotta sitten ollut sellaisessa töissä, mutta valitettavasti tämä trendi on menossa "tietyyn suuntaan".

Itse ostan pikkusälät (kielet, plekut, piuhat) paikallisesta liikkeestä, kun siellä on kiva käydä ja samalla voi tyypata uutuudet. Siellä on myös tomppaan nähden hyvin kilpailukykyiset hinnat ja monesti hintaa on mahdollista tarkistaa jopa t-standardin alapuolelle. Toisaalta monia merkkejä ei saa kuin thomannilta, valtava valikoima on etu. Itse etsiskelin va-synaa ja paikallisessa olisi ollut Roland Gaia halvemmalla kuin t-kaupassa ja kokeilinkin sitä huolella, mutta en ostanut. Muita vastaavia siellä ei ollut, eikä tilaaminenkaan olisi onnistunut muilta valmistajilta, kun taas t-kaupassa on sivukaupalla valinnanvaraa. Lisäksi tulee tuo kotiovelle-pointti: autottomana minun on vaikea mitään isompia laatikoita roudailla, vaikkei liikkeeseen ole matkaa kuin kilometrin verran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)