Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Milleniumista hyväsaundiseksi setiksi
1 2 3
JH_
18.12.2010 16:13:51 (muokattu 20.12.2010 17:12:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voiko Milleniumista (MX-222) tehä soivan setin jos vaihtaa kunnon kalvot?
Tarkoitan lähinnä nyt noita pönttojä koska aion ostaa uudet telineet ja pellit. Luin että ne ois jotain 9 kerroksista vanerikoivua joten mitä eroa käytännössä soinnissa kalliisiin..?
Sitten kun tossa on aika paskat pidikkeet bassarissa, ne on siinä edessä eikä silleen koukussa takana, eli voiko siihen kunnolla mätätä tuplaa ilman että se liikkuu metrin eteenpäin?
 
Saa kertoo myös hyviä standei ja symbaalisettejä
 
Kiitos vastanneille
 
zak69
18.12.2010 16:17:10 (muokattu 18.12.2010 16:18:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myy setti pois vaan, koska seuraavaksi sun pitää sitten päivittää rautapuolta.....jos se nyt hetken päästä enää ehjää on.
Eli sinuna säästäisin nekin kalvorahat uuteen (käytettyyn) settiin, ja myyt nuo jollekin juniorille tms. pois.....Koska vaikka mitä teet tuolle setille sen jälleenmyynti/käyttöarvo ei juuri muutu, mun vilpitön mielipiteeni siis että rahanhukkaa vaan.
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
JH_
18.12.2010 16:22:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Myy setti pois vaan, koska seuraavaksi sun pitää sitten päivittää rautapuolta.....jos se nyt hetken päästä enää ehjää on.
Eli sinuna säästäisin nekin kalvorahat uuteen (käytettyyn) settiin, ja myyt nuo jollekin juniorille tms. pois.....Koska vaikka mitä teet tuolle setille sen jälleenmyynti/käyttöarvo ei juuri muutu, mun vilpitön mielipiteeni siis että rahanhukkaa vaan.

 
En sanois noita tomipidikkeitä ainakaan kovinkaan huonoks kun ne on tossa neljä vuottakin jo pelannut.. Ainoo tosiaan mikä epäillyttää ne basaripidikkeet..
 
Ja oon todennut että en saa kunnon settiä tolla mun 600 euron pudjetilla..
 
Joten vastauksia ylhäällä oleviin kysymyksiin..
 
Velli
18.12.2010 16:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JH_: En sanois noita tomipidikkeitä ainakaan kovinkaan huonoks kun ne on tossa neljä vuottakin jo pelannut.. Ainoo tosiaan mikä epäillyttää ne basaripidikkeet..
 
Ja oon todennut että en saa kunnon settiä tolla mun 600 euron pudjetilla..
 
Joten vastauksia ylhäällä oleviin kysymyksiin..

 
Kyllä ne soundit uusilla kalvoilla varmasti jonkin verran paranevat, mutta eivät merkittävästi. Ei milleniumeista saa hyviä rumpuja mitenkään. Rungot itsessään ovat huonot. Tässä joitain "ominaisuuksia", jotka tekevät niistä huonosti soivat:
 
-käytetty puu on huonolaatuista
-rungot ovat monesti aavistuksen verran kieroja (vaikuttaa kalvojen viritettävyyteen)
-reunaviisteet on tehty huonosti
 
Paras ratkaisu on mun mielestä, että soittele noilla Milleniumeilla sellaisenaan kuin ne nyt ovat ja säästä kalvoihin menevät rahat parempiin pönttöihin. Tuolla 600E:lla saa jo itse asiassa ihan asialliset pöntöt käytettynä. Esimerkiksi Yamaha Stage Customit ovat jo 99% parannus noihin Milleniumeihin verrattuna. Pelteihin voit sitten säästää erikseen kun hommaat ensin oikeat rummut.
 
zak69
18.12.2010 16:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JH_: En sanois noita tomipidikkeitä ainakaan kovinkaan huonoks kun ne on tossa neljä vuottakin jo pelannut.. Ainoo tosiaan mikä epäillyttää ne basaripidikkeet..
 
Ja oon todennut että en saa kunnon settiä tolla mun 600 euron pudjetilla..
 
Joten vastauksia ylhäällä oleviin kysymyksiin..

 
Velli tuossa kertoikin jo ne syyt miksi en rahaa tuohon "päivittämiseen" laittaisi.
Vaikka ne tomipidikkeet toistaiseksi ovatkin kestäneet, eivät ne laadukkaat ole missään tapauksessa ja kilometrit tulevat aika pian täyteen.
Ja sillä 600 eurolla kyllä löytyy jo joka suhteessa parempi setti rautoineen kalvoineen, osta vaikka mun PDP:t pois, ei tarvitse mitään uusia heti :)
 
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
JH_
18.12.2010 16:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Velli tuossa kertoikin jo ne syyt miksi en rahaa tuohon "päivittämiseen" laittaisi.
Vaikka ne tomipidikkeet toistaiseksi ovatkin kestäneet, eivät ne laadukkaat ole missään tapauksessa ja kilometrit tulevat aika pian täyteen.
Ja sillä 600 eurolla kyllä löytyy jo joka suhteessa parempi setti rautoineen kalvoineen, osta vaikka mun PDP:t pois, ei tarvitse mitään uusia heti :)

 
Tee ilmotus niin voin kattoo :)
 
sahkuifk
18.12.2010 18:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaan hengenvetoon kehotetaan myymään paska pois ja olla ostamatta sitä?
Huonojahan ne on joka kantilta katseltuna ja kuunneltuna mutta kyllä niillä ensitahdit pamauttaa, mutta eipä sitten juuri muuta.
Kireillä vireillä ja PinStripet yllä/alla saa edes jotain mutta siinäpä se, munsta näin.
Telineitä kyllä käyttää jos ei tarvi roudata.
 
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
Påskägg
18.12.2010 19:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän saundi tietysti kalvoja vaihtamalla paranee, mutta jos ei muuta niin käsiin ne millet leviää. Kokemusta on. Itse ostatin isäukolla aikoinaan millleniumit koska piti kiiresti saada kavereitten kanssa bändi kasaan, ja nuo oli halvimmat mitä thomanilta löyty :) Jos olisin tiennyt jotain esim. Sellaisesta kuin m.net tori niin olisi jäänyt varmaan ostamatta. Tietysti toihan se voimakkaan olon, kun soittaessa löin crashiin ja nimeltä mainitsemattoman merkkinen teline katkeaa keskeltä kuin kuiva oksa.
 
"Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä"
JH_
18.12.2010 21:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sahkuifk: Samaan hengenvetoon kehotetaan myymään paska pois ja olla ostamatta sitä?
Huonojahan ne on joka kantilta katseltuna ja kuunneltuna mutta kyllä niillä ensitahdit pamauttaa, mutta eipä sitten juuri muuta.
Kireillä vireillä ja PinStripet yllä/alla saa edes jotain mutta siinäpä se, munsta näin.
Telineitä kyllä käyttää jos ei tarvi roudata.

 
Telineet nimenomaan täyttä kuraa, ainakin setissä mukanatulleet
 
joonama
19.12.2010 12:18:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otetaanpas linjasta poikkeava kirjoitus...
 
Kävin tutulle virittämässä 500-sarjan Millenniumit, ja kyllä niistäkin ihan rummut tuli. Pitää kyllä paikkansa, että viisteet ovat vähän sinne päin, mutta niinpä ne ovat joissakin "merkki" rummuissakin. Rauta oli kyllä maineensa mukaista, eli ei niin kovin toimivaa. Millenniumin mukana tulevat kalvothan eivät ole edes Kiinan Remoa, vaan lähinnä piirtoheitintasoa.
 
Itselläni on 200-sarjan 8" tomi, jota käytin verkkokalvon kanssa harjoituspädinä. Sittemmin lähinnä kokeilun vuoksi hioin viisteet ja toiminta niillä orkkiskalvoilla muuttui oleellisesti. Ostin kesällä Kuopiosta poistomyynnistä 8" Pinstripen ja Ambassadorin, joten kokeilen tuonkin vielä joskus. :)
 
Mutta siis rahallisesti kalvojen osuus on aika suuri pönttöjen hintaan verrattuna, eli ei ihan varauksetta voi suositella. Mutta toisaalta (varsinkin viisteitä vähän katsomalla) uusilla kalvoilla sointi paranee varmasti.
 
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Ruutikallo
20.12.2010 11:01:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joonama: Otetaanpas linjasta poikkeava kirjoitus...
 
Kävin tutulle virittämässä 500-sarjan Millenniumit, ja kyllä niistäkin ihan rummut tuli. Pitää kyllä paikkansa, että viisteet ovat vähän sinne päin, mutta niinpä ne ovat joissakin "merkki" rummuissakin. Rauta oli kyllä maineensa mukaista, eli ei niin kovin toimivaa. Millenniumin mukana tulevat kalvothan eivät ole edes Kiinan Remoa, vaan lähinnä piirtoheitintasoa.

 
Jep jep.
Mulla on Millenium setti käytössä yhden projektin treeniksellä ja kyllä siitä ruuvaamalla rummun kuuloisen saa.
Lattiatomi jopa yllättävän hyvä. Kalvot sai heittää lasinalusiksi.
 
Reunaviisteet on kyllä jotain kamalaa. Rungot kuitenkin kutakuinkin suorat(ihme) =)
Joka rummun viisteissä oli koloja ja röpelöitä, mutta pikkasen santapaperila pyyhkäisten niistä sai aika siistit.
 
Rauta on hirveää käyttää, esim. bd-pedaali on väljä kuin patonki siellä kuuluisassa....
 
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
JH_
20.12.2010 17:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

henydrum: Jep jep.
Mulla on Millenium setti käytössä yhden projektin treeniksellä ja kyllä siitä ruuvaamalla rummun kuuloisen saa.
Lattiatomi jopa yllättävän hyvä. Kalvot sai heittää lasinalusiksi.
 
Reunaviisteet on kyllä jotain kamalaa. Rungot kuitenkin kutakuinkin suorat(ihme) =)
Joka rummun viisteissä oli koloja ja röpelöitä, mutta pikkasen santapaperila pyyhkäisten niistä sai aika siistit.
 
Rauta on hirveää käyttää, esim. bd-pedaali on väljä kuin patonki siellä kuuluisassa....

 
Pedaali hajos eilen taas vaihteeks käsiin enkä enää jaksa rukata sitä kuntoon, täyttä shittiä
 
Bumbi
05.01.2011 16:15:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändimme kitaristi/laulaja osti viime syksyllä itselleen MX-222 -setin ja kävin virittämässä sitä hänen kanssaan. Yllätyin kuinka hyvän soundin sai tomeista ja basarista ihan niillä orkkiskalvoilla. Virveli on haasteellisempi ja se vaatii mielestäni kipeämmin kalvon vaihtoa.
 
Muutenkin setti taitaa olla Maxtonen valmistama (?) - sama valmistaja joka aikoinaan oli tehnyt minun ekan setin; Superbeat (vuonna -90, olivat New Soundia kehnommat). Osat ovat aika pitkälle identtiset, mutta Milleniumin Hi-hat, virveliteline ja basaripedaali ovat laadukkaampia/tukevampia (!) ja kannuissa ei ole siriseviä demppausmekanismeja - parannusta on tapahtunut 20 vuoden aikana... Tuli ihan nostalginen olo :) Superbeat oli käytössäni noin kolme vuotta. Kuvaavaa on että silloin 17-vuotiaana saman treenikämpän taitava rumpali halusi kokeilla Superbeatin virveliä (ihan samanlainen kun Millenium) ja totesi että kuinka huono rumpu voi olla niin hyvä; hän tykästyi virvelin soittotuntumaan.
Näillä eväillä uskon kyllä että Millet täyttävät asiansa kunhan niittä ei rääkkää eikä roudaa usein.
 
Ensi hätään pitää kyllä niihin Milleniumeihin laittaa vaseliinia virityspesiin, ovat sen verran tiukat (pelkäsin virveliä virittäessä että jengat menevät).
 
Maxtonella on ihan pätevän näköisiä rumpuja, etenkin ne hieman kalliimmat.
http://www.maxtone.com.tw/
 
PS. Mutta onhan se samalla ekologisempaa ostaa parempi käytetty setti mutta jos Millejä haluaa, niin voisihan sitä ostaa irtorumpuja joita vaikka päällystää/maalaa uudestaan ja paremmat hardwaret kaveriksi = edullinen custom-setti :)
http://www.drumbitzeurope.com/index.asp
 
Edullinen rumpusetti = vähemmän odotuksia rumpalilta = vähemmän suorituspaineita.
BuyingSomeDrums
07.01.2011 19:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä omista Millenium-tasoisista rummuista (Williams), sai ihan ok soundin kun vaihdoin tomikalvot remon emperoreihin ja viritin. Virvelistä ei taas pakannu saada mitenkää irti hyvää soundia, joten sen vaihdoin laadukkaaseen virveliin.
 
Hakki
08.01.2011 01:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BuyingSomeDrums: Kyllä omista Millenium-tasoisista rummuista (Williams), sai ihan ok soundin kun vaihdoin tomikalvot remon emperoreihin ja viritin. Virvelistä ei taas pakannu saada mitenkää irti hyvää soundia, joten sen vaihdoin laadukkaaseen virveliin.
 
Se Williamsin setin mukana tuleva "virveli" on kyllä niin kamalaa paskaa että. Takkaan vaan, ehkä paras käyttökohde sille. Sama kokemus tomeista, niistä saa jotenkin sinnepäin soundin uusilla kalvoilla jos on pakko.
 
while(true) {play(metal);} | Kaikki tänään päättyy...
SanTa NiGGa
15.01.2011 12:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo no onhan ne Milleniumi rummut sanotaa ny suoraa täyttä kuraa ja itsekkin aloin miettii et pitäskö parannella mut en oo enää nii varma. Et oliskos vaa parempi hommata uus rumpusetti vai ottaa uusia juttuja?
 
ferodoz
15.01.2011 12:41:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SanTa NiGGa: Joo no onhan ne Milleniumi rummut sanotaa ny suoraa täyttä kuraa ja itsekkin aloin miettii et pitäskö parannella mut en oo enää nii varma. Et oliskos vaa parempi hommata uus rumpusetti vai ottaa uusia juttuja?
 
Jos jaksaisit lukea ylempää noita kirjoituksia niin varmastikkin selviäisi. Hommaa uus setti.
 
T-Bone, the Saint, my F'n God
dumbass
16.01.2011 19:44:26 (muokattu 16.01.2011 19:45:05)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitten kun vaihdat niitä kalvoja, niin huolehdi, että ruuvit tulevat kukin samoihin lugeihin takaisin kuin missä olivatkin.
 
Minäkin kyllä suosittelen vaihtamaan rummut kokonaan.
 
moderndrummer88
16.01.2011 19:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dumbass: Sitten kun vaihdat niitä kalvoja, niin huolehdi, että ruuvit tulevat kukin samoihin lugeihin takaisin kuin missä olivatkin.
 
Nyt ei kyllä ihan auennu mulle mitä tällä saavutetaan?
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Pearlman
16.01.2011 20:32:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Nyt ei kyllä ihan auennu mulle mitä tällä saavutetaan?
 
Se johtuu varmaan siitä ettei sinulla ole kokemusta niistä. Ota huomioon näiden laatu.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «