Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tarvikemuuntajat?
1 2
musantti
05.01.2011 09:15:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on boss mt-2 särö. Siihen pitäisi löytää toimiva muuntaja, enkä viitsisi maksaa originaalista 28 euroa. Toimiiko esim. bilteman muuntajat bossin efektilaitteissa??
 
Antti1
05.01.2011 09:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musantti: Minulla on boss mt-2 särö. Siihen pitäisi löytää toimiva muuntaja, enkä viitsisi maksaa originaalista 28 euroa. Toimiiko esim. bilteman muuntajat bossin efektilaitteissa??
 
Samaa sähköä niistäkin tulee. Huonolaatuinen muuntaja vaan saattaa aiheuttaa inhottavasti häiriöitä signaaliin. Reguloituja sanovat paremmiksi.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Mase
05.01.2011 09:21:50 (muokattu 05.01.2011 09:22:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Samaa sähköä niistäkin tulee. Huonolaatuinen muuntaja vaan saattaa aiheuttaa inhottavasti häiriöitä signaaliin. Reguloituja sanovat paremmiksi.
 
Kunhan napaisuus&jännite on oikein... Ehdottamasti reguloitu kuitenkin. Ite ajatelen pedaaleita 1Spotilla:
http://www.musamaailma.fi/VISUAL-SOUND-1-Spot-virtalaehde
 
Virtaa piisaa tarvittaessa useammallekin pedaalille. Noita pyörii torilla aika ajoin ~kympin hintaan, mikäli uutta ei raaski ostaa...
 
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
Terry Pantheras
05.01.2011 09:24:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on yks Bilteman muuntaja. Se ei ole käytössä. Se on ihan rimpula.
 
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
JuSu
05.01.2011 09:39:23 (muokattu 05.01.2011 09:40:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musantti: Minulla on boss mt-2 särö. Siihen pitäisi löytää toimiva muuntaja, enkä viitsisi maksaa originaalista 28 euroa. Toimiiko esim. bilteman muuntajat bossin efektilaitteissa??
 
Halpa virtalähde on ihan väärä paikka lähteä säästämään, kun ihan passelin vehkeen saapi parilla kympillä (1Spot)... Tosin, paljon saa lukea tuonkin ongelmista, itselläni kuitenkin toiminut ihan hyvin vuositolkulla.
 
Huono virtalähde on epäluotettava ja aiheuttaa herkästi häiriöitä. Asiallinen virtalähde palvelee pitkään, jos myöhemmin vaikka pedaalikasa kasvaa. Vehjes mallia 'hyvä olla olemassa'.
 
JuSu
 
Aamuisin välillä harmittaa.
Simo78
05.01.2011 10:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1spot toiminut ongelmitta mulla ja parilla kaverilla kanssa. Vuosia sitten oli joku halpis käytössä, mikä sitten hajosi parissa vuodessa...
 
Grugi
05.01.2011 10:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla levis 1Spot tossa hetki sitten, eli liimausesta irtos nää rasiaan tulevat tapit. Laadusta ei voida puhua kun kerran laitettu rasiaan ja kerran irroitettu ja heti levis. Hurinaa tulee jonkinverran ainakin jos setissä on wah pedaali (wylde wah) kaikista en mene vannomaan. Muutamalle spedulle tosiaan ihan kelpo mutta kyllä mun seuraava poweri on erillisillä lähdöillä oleva.
 
SDMF
Mental_Schok0_Gummi
05.01.2011 10:50:26 (muokattu 05.01.2011 10:51:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, itsellä ollut nyt syksystä saakka joku kiinalaisvalmisteinen muuntaja. Ostettu Tokkalta eli Tokmannista. Käytän yhdessä Ibanez DE-7 kaiun kanssa. Ei ole ollut huminaongelmiakaan.
 
Saattaa ehkä tulla kiertoa hieman tapauksesta riippuen. Noh, kun *flathaussissa* soittelen, ei passaa pitää *vollaa kaakossa*.
 
Sitten on jostain kierrätyspaikasta hommattu matala-ampeerinen wempele. Sitä wimpainta käytön Zoom Mod-I:n kanssa. Aiheuttaa ikävää sivuääntä. Wahvari on Rage-sarjan Peavey 15W. Taitaa olla 158, lead-säröllä & reverbillä.
 
Wespa
05.01.2011 10:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jälleen kerran, 1-Spotille se ongelmaton ja vielä kaiken muun hyvän lisäksi halvempikin vaihtoehto: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=5tnni4gddo1ufuj0cqngsq2hv4
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Hi-Power
05.01.2011 11:17:12 (muokattu 05.01.2011 11:17:46)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2934
Ei kallis saman firman tuote
Siis Boss/Roland
 
Wespa
05.01.2011 11:19:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2934
Ei kallis saman firman tuote
Siis Boss/Roland

 
Tolla on sitten samat ongelmat kuin 1-Spotillakin, eli ei ole kitarapedaalien virroittamiseen se optimaalisin vaihtoehto.
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Rämppy
05.01.2011 12:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wespa: Jälleen kerran, 1-Spotille se ongelmaton ja vielä kaiken muun hyvän lisäksi halvempikin vaihtoehto: http://uraltone.com/kauppa/product_ … l&XTCsid=5tnni4gddo1ufuj0cqngsq2hv4
 
1-Spotin vahvuuksia on se 1800 mA, eli sillä voi syöttää virtaa isoihin pedaalilautoihin, joissa on virtasyöppöjä laitteita kuten Line6 Modelerit.
Mulla on ainakin 5 vuotta vanha 1-Spot, ja toimii edelleen hyvin vaativissakin oloissa. Lieneekö 1-Spottien laatu sittemmin repsahtanut, jos nykyään hajoilevat?
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Imper
05.01.2011 12:25:53 (muokattu 05.01.2011 12:27:01)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, 1-spotin hyviä puolia on toi suuri tehonantokyky ~16W vrt. Wespan noin 8W muuntajaan. Lisäksi 1-spot on pienikokoinen.
 
Huonoja puolia en oo havainnut, mutta en oo kyllä käyttänytkään paljoa viime vuosina tota.
 
Jos käytössäni olisi vain pari säröpedaalia niin menisin ehdottomasti pattereilla. Ylimääräiset piuhahässäkät on vittumaisia ja aiheuttavat epäluotettavuustekijöitä ahtaalla lavalla. 9V pattereita saa halpamarketeista parilla kympillä kymmenen vuoden tarpeisiin.
 
Tietysti paras olisi aina kunnollinen virtalähde esim. Pedal Power 2, mutta onko sitä järkeä ostaa syöttämään 30e Behringerin säröä? Ei ole.
 
Everyone is a per-son
erty
05.01.2011 12:36:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: 1-Spotin vahvuuksia on se 1800 mA, eli sillä voi syöttää virtaa isoihin pedaalilautoihin, joissa on virtasyöppöjä laitteita kuten Line6 Modelerit.
Mulla on ainakin 5 vuotta vanha 1-Spot, ja toimii edelleen hyvin vaativissakin oloissa. Lieneekö 1-Spottien laatu sittemmin repsahtanut, jos nykyään hajoilevat?

 
Mullakin toiminut saman viis vuotta täysin ongelmitta isommissakin laudoissa. Nykyseen kuuden pedaalin lautaan vaihdoin 1-Spotin tilalle T-Rexin Fuel Tank jr:n enkä huomannut _mitään_ eroa soundissa tai häiriöissä.
Mua kiinnostas kans kuulla kuinka monella noi oikeesti hajoilee ja miksi, yhdestä olen nyt lukenut täällä foorumilla. Jos vertaa siihen kuinka paljon noita oikeesti menee kaupaksi, kun lähes jokasella on ainakin yks tommonen, niin ei ne nyt niin huonoja voi olla..
 
Boltsa
05.01.2011 12:43:23 (muokattu 05.01.2011 12:43:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

erty: Mullakin toiminut saman viis vuotta täysin ongelmitta isommissakin laudoissa. Nykyseen kuuden pedaalin lautaan vaihdoin 1-Spotin tilalle T-Rexin Fuel Tank jr:n enkä huomannut _mitään_ eroa soundissa tai häiriöissä.
Mua kiinnostas kans kuulla kuinka monella noi oikeesti hajoilee ja miksi, yhdestä olen nyt lukenut täällä foorumilla. Jos vertaa siihen kuinka paljon noita oikeesti menee kaupaksi, kun lähes jokasella on ainakin yks tommonen, niin ei ne nyt niin huonoja voi olla..

 
Mulla yhdistelmä Bad Monkey ja Bossin TU-2 pitää hirvittävää sirinää yhdessä kun käytössä on 1spot ja sen oma 8-osainen jakopiuha. Tuossa T-rexissähän on eristetyt lähdöt, joten pitäisi ainakin mun tapauksessa hurinoiden vähentyä. Hankinnassa sellainen.
Soundeihin nyt noiden ei pitäis edes vaikuttaa, mikäli sen 9 volttia puskevat ulos. Häiriöihin vain.
 
Boltsa
Wespa
05.01.2011 13:03:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1-Spottien hajoiluista mulla ei ole omakohtaista kokemusta eli en sen takia niitä dissaakaan. Syy dissaukseen löytyy 1-Spotin sähköteknisestä toteutuksesta, joka on altis häiriöäänille tiettyjen pedaalien kanssa. Hyvänä esimerkkinä kaverini luuli hajoittaneensa venäläisen Big Muffini kokeiltuaan sitä 1-Spotilla, niin karmea ujellus siitä lähti. Mutta sitten kunnollisen virtalähteen kanssa se toimiikin ihan niinkuin pitääkin, kas kummaa. Harmi kun Stinkfootin sivuilta on näemmä poistunut se vertailu 1-Spotin tyylisten "switching"-virtalähteiden ja vanhanaikaisempien lineaaristen virtalähteiden eroista. Bottom line on kuitenkin se, että hyvä jos 1-Spot toimii sinulle eikä aiheuta ongelmia, sinulle ei siis ole sattunut sellaisia efektejä jotka olisivat kovin herkkiä 1-Spotin tuottaman virran sisältämille "epäpuhtauksille". Minä en kuitenkaan omien kokemuksieni perusteella noihin sinänsä näppärän kokoisiin uudempaa tekniikkaa edustaviin virtalähteisiin koske ennenkuin niiden ongelmat on korjattu, mikäli se siis teknisesti on edes mahdollista..
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Karvamammutti
05.01.2011 13:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Mulla levis 1Spot tossa hetki sitten, eli liimausesta irtos nää rasiaan tulevat tapit. Laadusta ei voida puhua kun kerran laitettu rasiaan ja kerran irroitettu ja heti levis.
 
Miulle kävi ihan samoin. Eka kävin vaihtamassa takuuseen sen. Seuraavalle yksilölle tapahtui samoin, siihen tempasin vaan niihin tappien kolosiin vähän hetipitiliimaa ja nykäisin tapit ulos. Sittemmin on taas toiminu ongelmitta.
 
"Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!"
Grugi
05.01.2011 14:20:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karvamammutti: Miulle kävi ihan samoin. Eka kävin vaihtamassa takuuseen sen. Seuraavalle yksilölle tapahtui samoin, siihen tempasin vaan niihin tappien kolosiin vähän hetipitiliimaa ja nykäisin tapit ulos. Sittemmin on taas toiminu ongelmitta.
 
Jeps koitin liimata sitä mutta ei se loctitella pysynyt joten äsken vetäsin siihen ruuvin kylkeen ja nyt pysyy :D
 
Ja ei ole oikosulussa vaan ruuvi on nätisti muovissa.
 
SDMF
Karvamammutti
05.01.2011 14:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Jeps koitin liimata sitä mutta ei se loctitella pysynyt joten äsken vetäsin siihen ruuvin kylkeen ja nyt pysyy :D
 
Ja ei ole oikosulussa vaan ruuvi on nätisti muovissa.

 
Mie laitoin siihen loctiten Super Attak:ia. Hyvin on pitäny.
 
"Me? The 13th Duke of Wybourne? Here? At a farm? Unattended? With my reputation? They must be absolutely stark raving bonkers!"
markusnurminen
05.01.2011 16:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla kävi kanssa sama juttu 1Spotin kanssa, eli ei kai se mikään ihan harvinainen vika ole. Kotona pari kertaa rasiaan kiinni ja irti laitettu, eli ei todellakaan missään kovassa käytössä. Kieltämättä meni vähän fillis kyseiseen tuotteeseen. Super Attakilla minäkin liimasin kiinni ja varovasti käytettynä on pysynyt.
 
Aikaisemmin on kokemusta lähinnä Cioksin virtalähteistä ja tänään lähti taas semmoinen tilaukseen. Niistä ei oo pahaa sanottavaa, mutta hintaakin on vähän enemmän ku 1Spotilla. Jokainen saa säästää saa siitä mistä kokee parhaaksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «