Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Klabbin muistolle..
1 2 3
jakeni
25.12.2010 08:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-mestari on poistunut mutta legendat ja musa elää ikuisesti!
Pakko laittaa ylös hänen kuuluisia lohkaisuja,joita hän viljeli aina omalla kielellään.
Niitä löytyy varmasti satoja..nyt kun odotellaan elämänkertomusta kirjana tahi elokuvana.
 
Joskus 90-luvun alussa säestin ekan kerran ja muistan sen ikuisesti kun Klabbi sanoi ennen settiänsä,että: "Olen jo niin iso poika ettei tarvi spiikata sisään,osaan sen kertoa itse,kuka olen..ja että olen Kari Tapio,enkä mikään Tappio" jatkaen että: et sitten koske siihen kaiukuun ollenkaan!
Samalla keikillä kertoi mulle Tyttö Metsässä-kappaleen kompiksi; "Suti-show,Pecos Bill-esa" kun sitä häneltä utelin !
Pientä ihmetystähän nuo nuorelle miehelle silloin oli.
 
Vääjäämättä muistuu mieleen hänen "kunnioitus" haitaria kohtaan..kun tuttu koskettaja olisi tapansa mukaan wetässyt ekat valssi kipaleet hanurilla,kääntyi mestari ja osoitti sormellaan tuota peliä komentaen: "MAAHAN" ! >>>soita pianoa ja viulu matto-esaa!
 
Näitä riittää..
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
Marshall83
25.12.2010 09:16:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oltiin pari vuotta sitten Ylläksellä keikalla. Tehtiin päivällä rauhassa soundcheckiä kun ravintolan ainoa ruokailija, Klabbi tuli kysymään että voiko hän auttaa laulusoundin kanssa? Tokas vaan että tähän pitää saaha semmosta "ameriikan suhua" ja vähän kaikua lisää normaalisti. Sitten hän halusi vielä vetästä kulkurin iltatähden, kyllä muuten kuulosti nuoren soittajan korvaan aikalailla hyvältä! Ruoat jäähty pöydässä, tais veri vetää enemmän soundchekin tekoon :)
 
-Aaaschja kunnossa.
jon lord
25.12.2010 22:10:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorena miehenä oli ensimmäinen Karin säestyskeikka edessä Hotelli Jämsässä ja jännitin aika lailla. Kari oli jo silloin iso nimi. Menin jo iltapäivällä respaan ja kysyin hänen hotellihuoneensa numeroa. Menin sitten varovasti kyselemään nuotteja. Kari istui sohvalla valkoinen Fender sylissään. Jäi mieleen hänen tokaisunsa että lahjattomat harjoittelee mutta Pecos Bill porskuttaa eteenpäin. Ei antanut nuotteja, mutta keikassa ei ollut mitään ongelmia. Eka setti mentiin pääosin tuttuja biisejä ja toisella vähän kaiveltiin jotain lappuja mukaan. Usein kompattiin mestaria ja joskus hän innostui vetämään kolme settiä. Aina morjestettiin ja kävin usein häntä katsomassa vapaailtoinakin jos oli lähellä keikalla.
Olen aina sanonut että Kari Tapio oli ja on suomen paras livelaulaja.
Kerran Sodankylässä törmättiin sattumalta kylällä ja hän tuli säätämään silloinkin kaikuja meidän kamoihin. Oli itse jollain kiertuereissulla pohjoisessa.
 
COVS jäsen N.o 3
okabass
25.12.2010 23:49:01 (muokattu 25.12.2010 23:56:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi säestys oli kesäkuun alussa joskus -91 tai -92 Lahden sävelessä. Pesäkalliolla oli ko.tilaisuuteen liittyen illalla tanssikeikka. Siellä oli koskettimissa eräs Helsinkin herra, alansa legendoja. Parin Karin piisin jälkeen alkoi kiippareista pääsemään jatsiharmonioita. Kari meni piisin loputtua taiteilijan luo ja sanoi jotenkin: "Kuule, Porin Jazz on vasta heinäkuussa. Vedä kartan mukaan"
 
Ps. Tuli mieleen, että oon kerran keikalla (Laajavuoressa-87) soittanut bassoa, kun KT oli rummuissa. Tosin vain pari piisiä. Sielläkin säädettiin kaikua. :)
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
rintapek
26.12.2010 00:19:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Jäi mieleen hänen tokaisunsa että lahjattomat harjoittelee ...
 
Mitenkään Karia halventamatta sanoisin, et minust on perhanan ikävää, et tuon sanonnan on nykyään omaksuneet parhaiten just ne, joiden ois eniten syytä harjoitella.
 
Anteeks offtopic.
 
One kind of music only - the good kind
jakeni
04.01.2011 10:22:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klabbin kavereita: pääkraateri= Ilkka Vainio ja varakraateri= Lyly Rajala.
Mestari itse antoi ko. nimet herroilla...ja kyllä osuu !
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
KoskPaavo
04.01.2011 10:50:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää Klabbitermejä: "Lapuan huutaja" ja "Miehikkälän vilkas".
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
jape2
04.01.2011 11:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

" Jos mulla ois tollanen ääni, oisin alkanu vääpeliks " Klabbi tangokuninkaalle.
 
Soettakkee humppoooooooo!
jon lord
04.01.2011 11:56:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Legendaarinen "mikä on lentokorkeus" virettä kysyessä. Kerran taas säestettäessä oli tuonut omat laulukamat ja kokeiltiin ennen keikkaa. Sanoi meidän kamoihin jotain ja tokaisi; erittäin hyvä. Sitten omiin kamoihin ja sanoi sen jälkeen; Heavenly.
 
COVS jäsen N.o 3
jakeni
04.01.2011 14:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jape2: " Jos mulla ois tollanen ääni, oisin alkanu vääpeliks " Klabbi tangokuninkaalle.
 
Myöskin usein viljeli: 400- HZ soundi ! ...mm. E. Rahkonen oli kuulemma tälläinen.
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
okabass
04.01.2011 15:33:04 (muokattu 04.01.2011 15:34:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jakeni: Myöskin usein viljeli: 400- HZ soundi ! ...mm. E. Rahkonen oli kuulemma tälläinen.
 
Joo, mutta E. olikin leganda (a ei ole kirjoitusvirhe). ER:n äänestä on sanottu muutakin kuolematonta.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
walttoni
04.01.2011 17:47:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jon lord: Legendaarinen "mikä on lentokorkeus" virettä kysyessä. Kerran taas säestettäessä oli tuonut omat laulukamat ja kokeiltiin ennen keikkaa. Sanoi meidän kamoihin jotain ja tokaisi; erittäin hyvä. Sitten omiin kamoihin ja sanoi sen jälkeen; Heavenly.
 
Muutaman kerran sain Mestaria säestää, Jiri oli messissä tuohon aikaan.
 
Joku ei ehkä ole kuullut, mutta muiden kamojen soundi oli Anttilasta ja Klabbin Stockmannilta.
 
Vieraili E:n luona usein. Ändöstän kuului olennaisena osana Klabbin sanavalikoimaan.
 
COVS2.
rintapek
04.01.2011 20:05:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

walttoni:
 
Joku ei ehkä ole kuullut, mutta muiden kamojen soundi oli Anttilasta ja Klabbin Stockmannilta.

 
Jos tolla boseja tarkoittaa, ni ....no mä en sano mitn. Anttilasta sitymarkettiin siin mennään. Mut stokkan hullujen päivät on ihan hyvä idis. Ne kaikki kerätään yhteen paikkaan ja tunnusmerkiksi annetaan keltainen muovikassi.
 
One kind of music only - the good kind
KoskPaavo
04.01.2011 21:52:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko monelle tuttu "Tule Joulu Kultainen"- legenda?
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
walttoni
04.01.2011 22:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rintapek: Jos tolla boseja tarkoittaa, ni ....no mä en sano mitn. Anttilasta sitymarkettiin siin mennään. Mut stokkan hullujen päivät on ihan hyvä idis. Ne kaikki kerätään yhteen paikkaan ja tunnusmerkiksi annetaan keltainen muovikassi.
 
No en tuota tarkottanu, vaan sitä kun oli kahdet paa-laitteet stagella ja kysyttiin vetääkö Klabbi jo valmiiksi kasattuun sydeemiin, niin Mestari pisti omat kamat pystyyn ja otti mikin valmiiseen ja sanoi: Anttila. Sitten hän otti oman mikin omiin laitteisiin ja sanoi: "Stockmann".
 
COVS2.
jakeni
05.01.2011 08:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Onko monelle tuttu "Tule Joulu Kultainen"- legenda?
 
On. Ja Joulu tuli!
 
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
pekkajau
05.01.2011 18:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoinaan Kari tuli keikalle Anttolanhoviin ja taiteilija tunsi arvonsa. Anttolanhovi oli sillon ja on kai vieläkin ehdottomasti savuton paikka ja sinne ei saanut tuoda eläimiä. Silloisen Keuhkovammaliiton omistuksessa silloin. Kari pölähti respaan piippu röyhyten hampaissa ja koira narussa ja matkalaukut käsissä. Respan tyttö hätääntyi ja "sanoi" Karille: "Jumalauta! Nyt se piippu sammuu heti ja koira lähtee ulos välittömästi!" No Klabbi tipautti matkalaukut välittömästi siihen aulaan ja totesi matalalla äänellään kuuluvasti:"ME EMME ESIINNY TÄÄLLÄ"! No kyllä Kari sitten illalla esiintyi mutta siinä kai käytiin jonkinasteinen neuvottelu että taiteilija leppyi. Sitten hänelle kyllä löytyi huone jonne piipun ja koiran sai viedä. Taiteilija oli kyllä antanut ymmärtää että siellä missä HÄN liikkuu niin piippu ja koira seuraa AINA mukana.
 
Prophet
05.01.2011 18:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Aikoinaan Kari tuli keikalle Anttolanhoviin ja taiteilija tunsi arvonsa. Anttolanhovi oli sillon ja on kai vieläkin ehdottomasti savuton paikka ja sinne ei saanut tuoda eläimiä. Silloisen Keuhkovammaliiton omistuksessa silloin. Kari pölähti respaan piippu röyhyten hampaissa ja koira narussa ja matkalaukut käsissä. Respan tyttö hätääntyi ja "sanoi" Karille: "Jumalauta! Nyt se piippu sammuu heti ja koira lähtee ulos välittömästi!" No Klabbi tipautti matkalaukut välittömästi siihen aulaan ja totesi matalalla äänellään kuuluvasti:"ME EMME ESIINNY TÄÄLLÄ"! No kyllä Kari sitten illalla esiintyi mutta siinä kai käytiin jonkinasteinen neuvottelu että taiteilija leppyi. Sitten hänelle kyllä löytyi huone jonne piipun ja koiran sai viedä. Taiteilija oli kyllä antanut ymmärtää että siellä missä HÄN liikkuu niin piippu ja koira seuraa AINA mukana.
 
Hengailiko koira backstagella keikan aikana? Artisti vai roudari käytti kusella?
 
walttoni
05.01.2011 19:23:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Hengailiko koira backstagella keikan aikana? Artisti vai roudari käytti kusella?
 
Kun nyt kysyit, niin muutaman kerran olen Pian nähnyt westietä ulkoiluttavan.
 
COVS2.
Landola59
05.01.2011 21:02:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon sitten vissiin tätä uutta sukupolvea jolle Kari Tapio on jääny hämärään oikein viimisen päälle. Hänen kappaleitaan monesti olen kuullut radiossa ja soittanutkin jopa musiikkitunneilla. Yksikään niistä vain ei ole kiinnostanut musiikillisesti pätkääkään. Enkä ole edes livenä koskaan nähnyt. Varmasti hieno mies ja musiikillisesti merkittävä, mutta löytyypä niitä merkittävämpiäkin tanssimusiikin osaajia jotka ovat jääneet vielä paremmin myös nykynuorten mieleen. RIP miehelle.
 
Voi onneton mikä nyt on miksi mun suuni on sanaton Mielessä hiljaa sanontaa lainaan sanaisen arkkuni sisällä vainaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «