Aki 04.10.2010 23:59:22 | |
---|
Disintegration: Hommasin joku aika sitten line6 pocket podin Eikös Pocket-Podissa signaali kulje USB-väylää tietokoneelle, vai meneekö mulla sekasin Toneportin kanssa? Tietämättä mikä äänikortti sulla on käytössä tai millä edes kuuntelet, voisin veikata että kunnollinen äänikortti saattaisi auttaa asiaa. DI-boksista ei ole mitään hyötyä ilman mikrofoniliitäntää (mikseri, interface, mikkietuaste). Miltä Pocket Pod kuulostaa yksinään, ilman tietokonetta? ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Disintegration 05.10.2010 17:13:23 | |
---|
Aki: Eikös Pocket-Podissa signaali kulje USB-väylää tietokoneelle, vai meneekö mulla sekasin Toneportin kanssa? Tietämättä mikä äänikortti sulla on käytössä tai millä edes kuuntelet, voisin veikata että kunnollinen äänikortti saattaisi auttaa asiaa. DI-boksista ei ole mitään hyötyä ilman mikrofoniliitäntää (mikseri, interface, mikkietuaste). Miltä Pocket Pod kuulostaa yksinään, ilman tietokonetta? Tosiaan tuo Pocket -Podin USB on vaan soundien ruuvailua varten ja siinä on vain linjaulostulo äänitystä varten. Joo ja kyseessä on tommonen tavallinen integroitu äänikortti, en nyt jaksa tarkistaa että mikä, mut eipä mikään erityisen hyvä. Di-boksista.. Tossa minkä linkkasin, on ilmeisesti myös plugisisääntulo. Saako sitten tosta ohjattua äänen ton link -jutun kautta vai pelkästään tuon XLR-outputin kautta? Sain käsityksen että tuosta Di-boksista on jo silloinnkin hyötyä, kun se on vain äänikortin linjasisääntulon ja kitaran välissä, ettei mikseri esimerkiksi olisi välttämätön? Tosin en sitten tiedä auttaako se pocket podin kanssa mitään. Pocket Pod ilman konetta (käytän muuntajalla) kuulostaa ihan jees ainakin puhtailla soundeilla, säröt ehkä vähän tunkkaset. Vaikuttaako tässä sitten kitaran mikit todella oleellisesti soundiin, kun vahvaria ei ole käytössä? Ja tosiaan tota surinaa on kyllä kovasti. |
Aki 05.10.2010 22:33:04 | |
---|
Disintegration: Tosiaan tuo Pocket -Podin USB on vaan soundien ruuvailua varten ja siinä on vain linjaulostulo äänitystä varten. Aivan. Siinä tapauksessa kunnollinen äänikortti parantaa soundia jonkin verran, mutta tuskin kuitenkaan kovin radikaalisti. Di-boksista.. Tossa minkä linkkasin, on ilmeisesti myös plugisisääntulo. DI-bokseissa on aina plugisisääntulo, ja yleensä myös plugilla tuo link output / parallel output. Tämä jälkimmäinen liitäntä on pelkkä suora jatkokytkentä sisääntulolle, eli siitä lähtee täysin sama soundi kuin suoraan kitarasta. Ainoastaan DI-boksin XLR-output antaa impedanssisovitetun lähdön. Pocket Pod ilman konetta (käytän muuntajalla) kuulostaa ihan jees ainakin puhtailla soundeilla, säröt ehkä vähän tunkkaset. Kuunteletko kuulokkeilla, mikserin kautta aktiivikaappeihin, vai stereoiden aux-tuloon? Vaikuttaako tässä sitten kitaran mikit todella oleellisesti soundiin, kun vahvaria ei ole käytössä? Kyllä ne mikit vaikuttaa oleellisesti soundiin käyttää sitten vahvistinta, mallinninta, tai softaa DI-boksin kautta. Ja tosiaan tota surinaa on kyllä kovasti. Onko sulla yksikelaiset mikit? Tuleeko surinaa jos kitaran volume on nollilla? ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Disintegration 05.10.2010 23:18:56 | |
---|
Aki: Aivan. Siinä tapauksessa kunnollinen äänikortti parantaa soundia jonkin verran, mutta tuskin kuitenkaan kovin radikaalisti. DI-bokseissa on aina plugisisääntulo, ja yleensä myös plugilla tuo link output / parallel output. Tämä jälkimmäinen liitäntä on pelkkä suora jatkokytkentä sisääntulolle, eli siitä lähtee täysin sama soundi kuin suoraan kitarasta. Ainoastaan DI-boksin XLR-output antaa impedanssisovitetun lähdön. Kuunteletko kuulokkeilla, mikserin kautta aktiivikaappeihin, vai stereoiden aux-tuloon? Kyllä ne mikit vaikuttaa oleellisesti soundiin käyttää sitten vahvistinta, mallinninta, tai softaa DI-boksin kautta. Onko sulla yksikelaiset mikit? Tuleeko surinaa jos kitaran volume on nollilla? Ookkei, ehkäpä pitää hankkia sitten parempi äänikortti ainakin. Tuo olikin ihan uutta mulle DI-boksista, mutta siis auttaako tuo XLR-output käyttö äänenlaadun parantamisessa jonkin verran? Ja joo suoraan kuulokkeilla olen podista soundia kuunnellut ja soittanut. Tosiaan telecaster löytyy, jossa volumet nollillakin on tota särinää. |
Aki 05.10.2010 23:54:35 | |
---|
Disintegration: auttaako tuo XLR-output käyttö äänenlaadun parantamisessa jonkin verran? DI-boksin tarkoitus on muuntaa korkeaimpedanssinen signaali matalaimpedanssiseksi. Jos käytät sisääntuloa joka on äänilähteellesi suunniteltu (esim. kitara -> kitaravahvistin), ero on maksimissaankin hyvin pieni. Jos taas kytket kitaran (hi-Z) mikseriin (lo-Z), ero on todella dramaattinen. telecaster löytyy, jossa volumet nollillakin on tota särinää. Mikäli telessäsi on yksikelaiset mikit, se tulee aina hurisemaan, särösoundeilla entistä enemmän. Mutta mikäli volat nollilla on särinää, särinä aiheutuu muusta kuin mikeistä. Suosittelen kokeilemaan eri kitarapiuhoilla sekä eri töpseleissä ympäri taloa. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Disintegration 06.10.2010 17:46:32 | |
---|
Aki: DI-boksin tarkoitus on muuntaa korkeaimpedanssinen signaali matalaimpedanssiseksi. Jos käytät sisääntuloa joka on äänilähteellesi suunniteltu (esim. kitara -> kitaravahvistin), ero on maksimissaankin hyvin pieni. Jos taas kytket kitaran (hi-Z) mikseriin (lo-Z), ero on todella dramaattinen.
Mikäli telessäsi on yksikelaiset mikit, se tulee aina hurisemaan, särösoundeilla entistä enemmän. Mutta mikäli volat nollilla on särinää, särinä aiheutuu muusta kuin mikeistä. Suosittelen kokeilemaan eri kitarapiuhoilla sekä eri töpseleissä ympäri taloa. Ookkei :) Joo ilmeisesti pistorasiasta johtuu, kun kokeilin talon muilla pistorasioilla ja parissa ei tota häiriötä enään esiintynyt. Parempi äänikortti -> Mikseri -> DI-boksi -> Kitara; olisi siis ihan toimiva yhdistelmä, jos vaikka plugarisäröillä kokeilisi, tai ehkäpä podinkin voisi tohon väliin lykätä? |
Disintegration 06.10.2010 17:57:32 (muokattu 06.10.2010 17:58:42) | |
---|
Disintegration: Ookkei :) Joo ilmeisesti pistorasiasta johtuu, kun kokeilin talon muilla pistorasioilla ja parissa ei tota häiriötä enään esiintynyt. Parempi äänikortti -> Mikseri -> DI-boksi -> Kitara; olisi siis ihan toimiva yhdistelmä, jos vaikka plugarisäröillä kokeilisi, tai ehkäpä podinkin voisi tohon väliin lykätä? vielä tyhmä kysymys, tarvitaanko tohon jotain etuastetta vai onko mikserissä sellainen? tosiaan kun yhtä raitaa kerrallaan äänittelen, niin onko http://www.thomann.de/fi/behringer_xenyx_502.htm tai http://www.thomann.de/fi/phonic_mu_502.htmihan riittävä? Äänikortiksi ajattelin hankkia tuon M-AUDIO DELTA AUDIOPHILE 2496. edit: piti päivittää aikasempaa kirjotusta, mut lainasinkin vahingossa itseäni(: |
Aki 07.10.2010 11:39:55 | |
---|
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
FiltteriFima 18.10.2010 13:55:49 | |
---|
Mulla ois sellanen tilanne et tarttisin kitara saundeja mut en tiiä miten äänitän ne koneelle ja et mikä ohjelma on hyvä siihen, Pitäis kato muokkaa niit kitara riffei sit koneella. |
Aki 19.10.2010 02:38:14 | |
---|
FiltteriFima: Mulla ois sellanen tilanne et tarttisin kitara saundeja mut en tiiä miten äänitän ne koneelle ja et mikä ohjelma on hyvä siihen, Pitäis kato muokkaa niit kitara riffei sit koneella. Onko jotain mihin tämän ketjun ensimmäinen viesti ei vastannut? ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
Karipiirto 05.12.2010 22:20:21 | |
---|
Minulla on sellainen ongelma että koneellani (läppäri n vuoden vanha AMILO) on USB:ssa kiinni Zoom ZFX mallintava audio interface. Kitara ja kaijuttimet on kiinni aparaatissa niinkuin pitää ja ohjelma toimii. Kumminkin signaali rahisee ja särkee vaikka säätäisin mistä. Olen kokeillut säädellä vermeen omia namiskoita, säätää ääniasetuksia koneen puolelta sekä vehkeen omista asetuksista(rajalliset) ja vaihdellut jopa kaijuttimia. Olisi kiva saada puhdas signaali pihalle tuosta mutta jo pelkästään hallintaohjelman käynnistyttyä alkaa särinä ja rahina. Osaako joku auttaa? Mitä vielä voisin kokeilla? "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Aki 06.12.2010 12:32:44 (muokattu 06.12.2010 12:33:10) | |
---|
Karipiirto: Minulla on sellainen ongelma että koneellani (läppäri n vuoden vanha AMILO) on USB:ssa kiinni Zoom ZFX mallintava audio interface. Onko sun "kaiutin" siis kiinni Zoomissa vai tietokoneessa? Windows Vista? Kokeilisin ensimmäisenä päivittää Vistan Service Packin, äänikortin ajurit, sekä Zoomin ajurit. Jos ongelma tän jälkeen säilyy, saattat joutua tutustumaan tarkemmin Vistan audio-ongelmien ratkaisemiseen. ..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"...
-Les Fender, 2010 |
FiltteriFima 10.12.2010 20:26:54 | |
---|
miten saisin koneelle fl9:lle kitarasoundei sähkökitaralla? |
LP Fan 04.01.2011 19:05:31 | |
---|
Olen ajatellut ruveta äänittelemään. Liitin tarvittavat piuhat kiinni ja tein testiäänityksen Windowsin perus ääninauhurilla. Ääni kyllä kulkee, mutta miten kuulisin itse kitaran äänen? Siis, silloin kun olen äänittämässä. |
LP Fan: Olen ajatellut ruveta äänittelemään. Liitin tarvittavat piuhat kiinni ja tein testiäänityksen Windowsin perus ääninauhurilla. Ääni kyllä kulkee, mutta miten kuulisin itse kitaran äänen? Siis, silloin kun olen äänittämässä. Windowsin äänimikseristä yleensä saa linjatulon kuuluvaa voimakkuutta säädettyä. "Mutta se ei ole kokonaan ontto."
-Äiti |
Arde135 07.01.2011 18:45:09 (muokattu 07.01.2011 20:24:09) | |
---|
"Eli ohjelman kansiossa on todennäköisesti kansio plugins, vst, vstplugins tai vastaava. Dll-tiedostot siirretään sinne, ja tadaa, ohjelman käynnistyessä näet plugarit toimivana. Toivottavasti." Mikä on ohjelman kansio? Miten löytyy? Anteeksi tietämättömyyteni. E: Anteeksi, löysin tämän puolituntia etsittyäni ja siirsin pluginit sinne mutta missä ne pitäisin nähdä toimivana? Ei onnistuuuuu... http://www.mikseri.net/artists/mainos.122639.php |
unski7 13.01.2011 11:50:41 | |
---|
Mies paikallaan paitsi liikkuessaan |
mattim 13.01.2011 13:07:41 | |
---|
unski7: Onko siis niin, et jos hankkii jonkun yllä olevista laitteista niin ei tarvitse enää DI-boksia erikseen? Noin on. Instrument sisäänmeno on ns High Impedance sisäänmeno, jollaisen sähkökitara haluaa yhtyä. Matti Novation Remove SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |
Jusb 10.02.2011 01:50:52 | |
---|
Hoitaako perus pikkumikseri DI-boksin viran? Eli tuleeko hyvää soundia, jos on kitara -> vahvari -> mikki -> mikseri -> tietokone? Vai pitäisikö tossa josain välissä olla vielä DI-boksi, että sais perus hyvän soundin? |
mattim 10.02.2011 08:44:01 | |
---|
Jusb: Hoitaako perus pikkumikseri DI-boksin viran? Eli tuleeko hyvää soundia, jos on kitara -> vahvari -> mikki -> mikseri -> tietokone? Vai pitäisikö tossa josain välissä olla vielä DI-boksi, että sais perus hyvän soundin? Tässä systeemissähän kitara kytketään vahvistimeen -> DI:lle ei tarvista. Mihinkään muuhunkaan väliin ei sellaista tarvita. Novation Remote SL, M-Audio Profire 610, Mackie Onyx Satellite, Win7 Pro, Reaper, Ableton Live. Mixing and monitoring gear. |