Jarski 01.01.2011 20:06:23 | |
---|
Hyvä peli tuo on. Mulla bändisoitossa ht-5 nuppi ja raskaskätisellekkin rumpalille pärjää jollain lailla...:) Reverbiä ei oo ja se on selvä miinus. Mutta kunnon kaappiin tuo tuuttaa kyllä hintaluokkaansa melko hyvää peruskauraa. Cleani ei ihan ole itselle mieluinen, särökanava on aika hyvä. Melko monipuolinen tuohon rahaan. Mick is Rock, and I'm Roll! - Keith Richards |
HTMono 02.01.2011 15:43:33 | |
---|
Billsner: Ja mun mielestä se cleani oli parasta tuossa vahvarissa :) No nyt kun sitä pääs soittelemaan bändivolilla niin otan vähän ite takaisinpäin, ei se mahottoman huono ookkaan :) Olohuonevoimakkuudella tuntu vähän kumiselta mutta kun hanat väänti yli puolenvälin niin eloa löytyi kummasti. Ja hyvin riittää kyllä bändinkin seassa, ainakin telecasterin kanssa pysyi nätisti putsina. If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves. |
Point 02.01.2011 17:13:38 | |
---|
Nyt kun on tullut pulattua ton nupin kanssa jokunen kuukausi, niin täytyy sanoa että olen täysin tyytyväinen. Ja näin halvalla, kyllä kelpaa. Tuota kun maustaa pedaaleilla saa todella monipuoliset soundimaailmatkin aikaiseksi. |
Jarski 02.01.2011 19:42:20 | |
---|
Ihan totta. Keikkapelinä käytän 50 wattista legacya mutta blackstarin 5 w pystyy kyllä tosi lähelle samaa monessa asiassa, mikitettynä tietysti. Parhaita ostoksia hinta-tyytyväisyysuhteessa ajateltuna. AKWM: Nyt kun on tullut pulattua ton nupin kanssa jokunen kuukausi, niin täytyy sanoa että olen täysin tyytyväinen. Ja näin halvalla, kyllä kelpaa. Tuota kun maustaa pedaaleilla saa todella monipuoliset soundimaailmatkin aikaiseksi. I've got the key, to the highway, billed out and bound to go. |
Durty 03.01.2011 10:21:31 | |
---|
Snapo: Mulle sais tyrkyttää nuppia kaapin kanssa, olkaapa hyvät. Mulla olisi pari kaappia tyrkyllä. |
Snapo 03.01.2011 21:01:48 | |
---|
Durty: Mulla olisi pari kaappia tyrkyllä. Kattoo tuossa muutaman viikon päästä kun saa asiat järjestykseen että pitäiskö sitä laitella. Ennemmin kyl 12" komoottia ois hakusessa :/ "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
Tuomoo 03.01.2011 21:47:52 (muokattu 03.01.2011 21:49:55) | |
---|
Snapo: Kattoo tuossa muutaman viikon päästä kun saa asiat järjestykseen että pitäiskö sitä laitella. Ennemmin kyl 12" komoottia ois hakusessa :/ Muakin kuumottais jonkinlainen 212 pystykaappi, mutta ei oikeen kykene. Pitäis tehdä ite, niin sais haluamansa laisen. Mutta ei vaan ehdi, ei kykene, ei oo rahaa, aikaa, työkaluja tai mitään muutakaan. En oo ikinä tuota vitosta testannu 12" ämyrien läpi. Edit: ROONG! Oonpas testannu, yhden kerran muistaakseni Vladin kaapilla ja niin vähän aikaa, että ei oikeen jääny mitään muistikuvaa. Mutta 212 olis silti kova sana. "mönnönnön plöy tsuba enker öm öm abba zaba zum stjörbas" -Heimo Vesa
>< (((((*> |
Vladi 04.01.2011 15:51:26 | |
---|
Tuomoo: Muakin kuumottais jonkinlainen 212 pystykaappi, mutta ei oikeen kykene. Pitäis tehdä ite, niin sais haluamansa laisen. Mutta ei vaan ehdi, ei kykene, ei oo rahaa, aikaa, työkaluja tai mitään muutakaan. En oo ikinä tuota vitosta testannu 12" ämyrien läpi. Edit: ROONG! Oonpas testannu, yhden kerran muistaakseni Vladin kaapilla ja niin vähän aikaa, että ei oikeen jääny mitään muistikuvaa. Mutta 212 olis silti kova sana. 1x12-kaapin(V30 elementtinä) läpi soittavana voin todeta, että tuskin ainakaan hukkaan menis rahat, jos moisen kaapin hommaat. Voin sulle yhden myydäkin vaikka tässä ;) Kyllä se siitä. |
Todetaanpas taas että kannattaa testailla niitä Blackstarin omia kymppejäkin, pelittää yllättävän hyvin varsinkin kaksin kappalein. Ei se koko vaan miten sitä käyttää... Guitar Zero |
Grugi 04.01.2011 18:01:34 | |
---|
call_of_c: Todetaanpas taas että kannattaa testailla niitä Blackstarin omia kymppejäkin, pelittää yllättävän hyvin varsinkin kaksin kappalein. Ei se koko vaan miten sitä käyttää... Samaa mieltä, ainakin kotioloissa noi omat 10" toimii ihan kivasti. SDMF |
Vladi 05.01.2011 10:36:43 | |
---|
Teinpä sitten tämmöisen, piti kokeillla saako soitettua vajaa 6min ilman virheitä. Epäonnistuin aika hyvin siinä. http://www.youtube.com/watch?v=DJFacT_MvdI Pakko sanoa, että tykkään tosta Blackstarista lähtevästä leadisoundista. Sopivan Marsu mutta kuitenkin jotain omaakin tuntuis olevan. Muutenkin leadisoundin löytäminen ei oo ollu tällä laitteella ongelma, kompin kanssa on väännetty vähän enemmänkin. Niin ja tuossa on pari postausta sitten mainostamani 1x12 V30:llä. Tuli vahvarin hankinnan aikoihin testattua tossa kaapissa myös Celestionin Greenbackia enkä voi kyllä suositella sitä. Soundi oli tukkoinen ja tuntui kuin olisi tyynyn laittanut elementin eteen. Kyllä se siitä. |
mhaarala 05.01.2011 13:03:25 | |
---|
Grugi: Samaa mieltä, ainakin kotioloissa noi omat 10" toimii ihan kivasti. Toimii ne keikallakin.. mulla keikkasetissä normaalisti tosin vain yksi 10" kaappi kun olen niin laiska roudaamaan, mutta yhden keikan vedin vähän isommassa paikassa molemmilla kaapeilla ja "täpöllä". Rokkasi vallan mainiosti. :) Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen |
pandee 14.01.2011 13:38:02 | |
---|
Tervehdys! Monet tuntuu puhuvan siitä riittääkö mustantähden teho keikalla, mutta entäs kotona? Meneekö överiks?? Keskustelun alkupuolella joku puhui asiasta, mutta asia jäi itselleni ainakin avoimeksi. Miten on nyt kun porukalle on kertyny tunteja kyseisellä laitteella (ehkä kotonakin). Entä kun laittessa on 16ohmin lähtö. Itselläni on Marshallin 2x12" kaappi. Sisällä on kaksi celestionin 8ohmin elementtiä, jotka on kytketty sarjaan eli impedanssiksi tulee ilmeisesti 16ohm?? Saadaanko BS:stä ja tästä mun kaapista yhteensopiva pari? Vai unohdanko 5w:sen, erottelen kaapin elementit omille piuhoilleen, ostan sen 1w BS:sän ja ajan pelkästään toista elementeistä? whaaaat :) Se mikä ei tapa, sattuu ihan vitusti! |
Vladi 14.01.2011 13:45:57 | |
---|
pandee: Tervehdys! Monet tuntuu puhuvan siitä riittääkö mustantähden teho keikalla, mutta entäs kotona? Meneekö överiks?? Keskustelun alkupuolella joku puhui asiasta, mutta asia jäi itselleni ainakin avoimeksi. Miten on nyt kun porukalle on kertyny tunteja kyseisellä laitteella (ehkä kotonakin).
Vastaan vaan tähän. Tehoa tossa HT-5:ssa on senverta paljon, että tuo ei edes ole mikään paras vaihtoehto kotisoittoon. Yli klo 9 ei pysty volumea avaamaan millään, ainakaan näin kerrostalossa. Silloinkin liikutaan jo naapurinhäiriköintirajoilla. Tuo vahvari kuulostaa omien kokemusten mukaa parhaalta vasta reilulla volalla ja kotisoitossa toi 5w on liikaa, jotta sitä volaa voisi oikeasti avata. Toisaalta tuo 5w aiheuttaa itselläni ainakin sitä, että puhtaan kanavan headroom ei piisaa yhtään mihinkään, hieman kuumemmilla mikeillä se on aina säröytynyt teki mitä tahansa. Hintaansa nähden hyvä vahvari näin kokonaisuutena, mutta ei ehkä se kaikkein paras ratkaisu pelkkään kotisoittoon. Näin ainakin minun mielestä. :) |
Tuomoo 14.01.2011 13:48:26 (muokattu 14.01.2011 13:49:37) | |
---|
pandee: Tervehdys! Monet tuntuu puhuvan siitä riittääkö mustantähden teho keikalla, mutta entäs kotona? Meneekö överiks?? Keskustelun alkupuolella joku puhui asiasta, mutta asia jäi itselleni ainakin avoimeksi. Miten on nyt kun porukalle on kertyny tunteja kyseisellä laitteella (ehkä kotonakin). Entä kun laittessa on 16ohmin lähtö. Itselläni on Marshallin 2x12" kaappi. Sisällä on kaksi celestionin 8ohmin elementtiä, jotka on kytketty sarjaan eli impedanssiksi tulee ilmeisesti 16ohm?? Saadaanko BS:stä ja tästä mun kaapista yhteensopiva pari? Vai unohdanko 5w:sen, erottelen kaapin elementit omille piuhoilleen, ostan sen 1w BS:sän ja ajan pelkästään toista elementeistä? whaaaat :) Kotisoitossa tuo on aika passeli, onhan tuo melko äänekäs, mutta hyvät (tai ainakin kohtalaiset) soundit saa irti pienilläkin volyymeillä, ei tarvi kauheasti huudattaa siis kotisoitossa, toisin kuin joitakin muita vahvistimia... Sitten jos haetaan niitä "oikeasti hyviä soundeja" niin hönkää lähtee kyllä niihinkin. Laitteessa on lähdöt seuraavasti: 1x8 ohm, 2x16 ohm ja 1x16 ohm. Eli, jos sulla on yksi kaappi, jonka kokonaisimpedanssi on 16ohm, niin kyllä toimii. Voit toki myös irroittaa toisen elementeistä, ja soittaa vain yhdellä 8 ohm kaiuttimella, mutta onko siinä taas järkeä, mene ja tiedä. Mutta kyllä tuo 2x12 -kaappisi tuossa toimii. E: Ryökäle Vladi ehdit ensin. "mönnönnön plöy tsuba enker öm öm abba zaba zum stjörbas" -Heimo Vesa
>< (((((*> |
Vladi 14.01.2011 13:57:24 | |
---|
|
+makke+ 15.01.2011 11:43:21 | |
---|
|
Grugi 15.01.2011 13:51:26 | |
---|
+makke+: Tervehdys kaikille! Ketjua lueskelleena olen ajatellut hankkia kyseisen nupin. Ainoastaan kaapin valinta tuottaa epävarmuutta, joten: tarvitsisin Teidän apuanne kaapin valinnassa, sillä olen vielä aika "urpo" näissä(kin) asioissa. Tässä olisi muutama vaihtoehto: http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/593001 http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/585820 -muitakin toki saa ja ehkä pitääkin ehdottaa (1x10 tai 1x12) Yhditelmä tulee kotisoittoon (omakotitalo) ja treeneihin (ei rumpalia). Soitamme ja harjoittelemme rokkia laidasta laitaan. Raskasta heviä emme ainakaan vielä veivaa. -kitarana toimii Gibson SG. Mutulla menee mut ottasin toki Blackstarin oman tässä tapauksessa jo ihan ulkonäköseikan takia :D SDMF |
Billsner 15.01.2011 17:57:30 | |
---|
+makke+: -muitakin toki saa ja ehkä pitääkin ehdottaa (1x10 tai 1x12) Yhditelmä tulee kotisoittoon (omakotitalo) ja treeneihin (ei rumpalia). Soitamme ja harjoittelemme rokkia laidasta laitaan. Raskasta heviä emme ainakaan vielä veivaa. -kitarana toimii Gibson SG. Pientä mainostusta. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=481096Rokkiin ja kevyeen heviin jne. oikein passeleita ovat, mutta alaviremetalliin tai vastaavaan en suosittele koska kaapin tilaavuus ei riitä. Supreme General Of Evil |
PeteeH 15.01.2011 18:23:42 | |
---|
Musamaailmassa testailin kesällä Blackstarin omia 1x10 ja 1x12 kaappeja ja 1x12 lähti matkaan huomattavasti jykevämmän alapäiden toiston takia. Naapurit tykkää, kerrostalossa kun asuu. Mutta suosittelen! :) Silkkaa paskaa |