Aihe: Edullinen laadukas heavynuppi
1 2
Juzpe
25.12.2010 12:05:01

Mielellään myös hiljasella.

Mulle tää ei o niin tärkee ku vedän kumminki nupit kaakossa :D
Hyvää kamaa: http://www.youtube.com/watch?v=QArjeq4TcHk
Bee-äf
25.12.2010 13:53:18
sikki-six: Mjoo, mutta monet hyvät pelit toimii passelisti myös hiljaa. Musta toi ei ole tärkein ominaisuus - hyvä soundi on. Mielellään myös hiljasella.

Joo, mutta jos putkivehkeistä puhutaan, niin usein se "hyvä soundi" syntyy siitä, että putket, päättäri ja kaiutinkennot pannaan koville - ja samaa soundia on aika mahdoton kopioida kun volat ovat pienemmät. Lähimmäksi samaa pääsee hankkimalla erillisen pikkucombon.
With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today.
santakasa
30.12.2010 16:25:55
juu kiitoksia paljon runsaista vastauksista ja uudet vuodet. täytyypi alkaa sitä kuuluisaa rahaa säästämään : D
Ziggy Bubba
30.12.2010 16:40:19

Bee-äf: Joo, mutta jos putkivehkeistä puhutaan, niin usein se "hyvä soundi" syntyy siitä, että putket, päättäri ja kaiutinkennot pannaan koville - ja samaa soundia on aika mahdoton kopioida kun volat ovat pienemmät. Lähimmäksi samaa pääsee hankkimalla erillisen pikkucombon.

Pikkucombossa on se oma pienempi soundinsa, ei se kaikkeen sovi. Onhan se luukuttaminen kyllä kivaa, ei siinä. Isolla Volumella soittaminen on kivaa. Ei siinä tartte välttämättä päätteen joutua lainkaan koville - siis niiden putkien. Riippuu tietty musatyylistä ja soittajan taipumuksista.

Päätteen kyykkääminen aiheuttaa ankaraa kompressointia soundiin, toi ei ole kaikkien mieleen.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
Shikage
03.01.2011 17:19:27
Lainaan topikkia ettei tartte tehdä miljoona samanlaista.
Nyt on siis hankinnassa vihdoin uusi putkinuppi. Soitan vain ja ainoastaan metallia, melko paljon leadeja/sooloja. Budjetti on max 450€, ei haittaa onko käytetty. Olen miettinyt jo pitkään ja hartaasti eri vaihtoehtoja ja ne olis nämä:

- Laney GH50L. Onko tässä pelissä tarpeeksi tiukkuutta heviin?
- Fame T120H. Halpa 120w putkipeli, samplet kuulostaa omaan korvaan hyviltä.

Onhan noilla sen 350€ eroa hinnassa uutena, luulis sen näkyvän jossain muussakin kuin vain nimessä.

Bugeran soundista en tykkää, liian tummaa ja ENGL Thunder on kuulemma ylikireä. Paljollako Laney VH100R irtoaa käytettynä?
Rock the metal!
Antti1
03.01.2011 17:23:27 (muokattu 03.01.2011 17:24:51)
Shikage: Laney GH50L. Onko tässä pelissä tarpeeksi tiukkuutta heviin?

Mun mielestä ei. Tai hevi menee, jos sillä tyyliin Deep Purplea ja Iron Maidenia tarkoittaa. Isommilla gaineilla "löysä ja sirisevä paska". :) Ei nyt ehkä ihan paska, mutta on siinä jotain merkillistä soundissa. Olkoon miten paljon vaan JCM800:n kaltainen etuaste, niin samalta se ei soundaa.

Bugeran soundista en tykkää, liian tummaa

Jaa niin mikä Bugera ja millä kaapilla? 6260, 6262 ja 333XL ainakin on mun korvaani olleet melkolailla kirkkaankin kuuloisia pelejä. Kaikki kolme löytyy treenikseltä, joten olen kyllä ihan ite testannut. Oletko sä? ;)

ENGL Thunder on kuulemma ylikireä.

Kuulemma... Testaa ite ja muodosta oma mielipide? Se voi aivan hyvin olla just se sun laitteesi.

Paljollako Laney VH100R irtoaa käytettynä?

Puolet lisää budjettiin. Mä oon täysikuntoisen nähnyt halvimmillaan torilla 700€, en muistaakseni halvemmalla kertaakaan.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Shikage
03.01.2011 17:35:46
Antti1: Jaa niin mikä Bugera ja millä kaapilla? 6260, 6262 ja 333XL ainakin on mun korvaani olleet melkolailla kirkkaankin kuuloisia pelejä. Kaikki kolme löytyy treenikseltä, joten olen kyllä ihan ite testannut. Oletko sä? ;)
6262 on veljellä, mutta en vain tykänny siitä :) 333XL oli pitkään kyl harkinnassa....

Kuulemma... Testaa ite ja muodosta oma mielipide? Se voi aivan hyvin olla just se sun laitteesi.
Se on vain paha näitä ostaessa että täytyy aika paljon luottaa toisten mielipiteisiin. Sen vuoksi nyt oonkin kyselly pariinkin otteeseen ettei tulis väärää valittua.

GH50L saanee sitten jäädä. Thunder vielä mietityttää.
Rock the metal!
Antti1
03.01.2011 17:39:16
Tohon hintaan sä et kuitenkaan saa mitään täydellistä vempainta missään mielessä, joten kompromissi se on jokatapauksessa. Jos se Fame soundas hyvältä sun korvaan, niin osta se? Eihän sillä oo mitään merkitystä, mitä muut miettii sun laitevalinnoista.
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
hevuorenmaa
04.01.2011 16:14:52
Mun mielestä ENGL Thunderi kuulosti ihan raisulta mörinävireestä. Kandee vaan kokeilla ja kunnon kaapilla.
Occult_rain
04.01.2011 20:48:20
inkognito: Kyllä tuohon hintahaitariin testaisin vielä uudemman kerran Bugeraa. En tiedä minkälaisilla säädöillä olet soittanut, mutta omasta 6260:stani en kyllä kovin tummaa soundia ole saanut ulos. Viimeisimmät treenit olen tosin käyttänyt Zvexin säristintä välissä. Toinen vaihtoehtohan voisi olla, että säästät hitusen ja hankit vaikka Screamerin (jos siis Bugera ei kuitenkaan miellytä).

Omaa Bugeraa soittelin toissapäivänä, niin tosi tummalta kuulosti.
Tosin putket vaihdettu parempiin, suosittelen.
Tube maniac!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)