Aihe: Kitaramyyttejä
1 2 3 4 541 42 43 44 4555 56 57 58 59
Mr. Speed
03.01.2011 12:02:12
vänkylä: No voi hellanlettas,ootko kuunnellut isojen poikien pillukokemuksia amis viikset lepattaen viikonloppuna vai muutenko vain halusit imasta hernukat nenuun.

Itse olen kyllä ihan valkolakin suorittanut, ja vieläpä akateeminen opiskelija. Nyt, voisitko vastata kysymykseen? :)
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
vänkylä
03.01.2011 12:15:33
Mr. Speed: Itse olen kyllä ihan valkolakin suorittanut, ja vieläpä akateeminen opiskelija. Nyt, voisitko vastata kysymykseen? :)

No onneksi olkoon että oot ihan akateeminen opiskelija ja vieläpä valkolakin kanssa,vau! Pillukokemuksiani en tässä rupea sulle kertomaan mutta aika montaa suunnikasta testanneena,siis ns. heavy-kitaraa,oon huomannut että samat jutut pystyy soittamaan ihan oikeillakin kitaroilla.
Karipiirto
03.01.2011 13:09:22

Voi jumaliste mitä paskaa täällä taas. Hevisuunnikkaat vs. "oikeat" kitarat? Siinä on yksi paska myytti. Ne randyt/dimet on yhtälailla oikeita kitaroita. Juu-u, ihan oikeesti. Ne vähän näyttää muovisilta joo mut siellä alla on puuta ja niissä on ihan oikeasti kielet ja mikit paikallaan. Ne suunnikasmuodot on ihan vain esteettisiä ominaisuuksia tiettyihin mieltymyksiin. En mäkään tuu teille haukkumaan teidän naisia joksikin leikkivaimoiksi ja tule elvistelemään omalla tytöllä, joka on "MIEESTEN" nainen. :/
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
LesPaul70
03.01.2011 13:13:07 (muokattu 03.01.2011 13:15:19)
Jii-Gee: Kaikki tietää mm amis-viikset ja amis-corollat..mutta mites määritellään / speksataan amis-kitarat,ja vaikka amis-styrkkaritkin vielä ??!

No, tämähän onnistuisi helposti. Kaikki palstan amis-opiskelijat (amk:kin kelpaa) listaamaan omia kitaroitaan, siitä sitten vedetään statistiikkaa tai muita päätelmiä.

vänkylä: aika montaa suunnikasta testanneena,siis ns. heavy-kitaraa,oon huomannut että samat jutut pystyy soittamaan ihan oikeillakin kitaroilla.

Pistäpä näytettä, miten Steve Vain Bad Horsie kulkee jollain "oikealla" kitaralla:
http://www.youtube.com/watch?v=h5BrE1Pi5cU

Jään kiinnostuksella odottelemaan :)
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Mr. Speed
03.01.2011 13:13:31
vänkylä: No onneksi olkoon että oot ihan akateeminen opiskelija ja vieläpä valkolakin kanssa,vau! Pillukokemuksiani en tässä rupea sulle kertomaan mutta aika montaa suunnikasta testanneena,siis ns. heavy-kitaraa,oon huomannut että samat jutut pystyy soittamaan ihan oikeillakin kitaroilla.

Juu'um. Itse et taida olla? Ainakin sosiaalisen kyvykkyyden perusteella. Kysymys kuuluikin, että montako kunnollista suunnikasta olet kokeillut? :)

Niin joo.. Ja näytä mulle miten teet flutterin perinnelespalla?
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Sakmongkol
03.01.2011 13:15:23
Karipiirto: Hevisuunnikkaat vs. "oikeat" kitarat?

Onhan tässä sellainen vinha perä että oikeilla kitaroilla voi soittaa mitä vaan, mutta hevisuunnikkailla nimensä mukaisesti vain heviä. Vielä kun oikeat kitarat soivat järjestään paremmin niin ei niitä hevisuunnikkaita varsinaisesti tarvita edes heviin. Turhia vehkeitä ovat siis.
Mr. Speed
03.01.2011 13:16:42
Sakmongkol: Onhan tässä sellainen vinha perä että oikeilla kitaroilla voi soittaa mitä vaan, mutta hevisuunnikkailla nimensä mukaisesti vain heviä. Vielä kun oikeat kitarat soivat järjestään paremmin niin ei niitä hevisuunnikkaita varsinaisesti tarvita edes heviin. Turhia vehkeitä ovat siis.

Kysymys kuuluu, miksi hevisuunnikkaalla voi soittaa vain heviä? Ainiin.. Sähän oletkin tottunut tasoon Squier.. Saman hintaluokan hevisuunnikkaat eivät soi, mutta eivätpä soi oikeatkaan kitarat.
LesPaul70
03.01.2011 13:27:03 (muokattu 03.01.2011 13:28:35)
Sakmongkol: Onhan tässä sellainen vinha perä että oikeilla kitaroilla voi soittaa mitä vaan, mutta hevisuunnikkailla nimensä mukaisesti vain heviä.

Se on kyllä kosminen totuus! Kerran kokeilin Ukrainassa Pripjatin lähellä soittaa Claptonia Charvelin hevikepillä, 26.4.1986. Ja toisen kerran päättyneen vuoden keväällä Beatlesia Jacksonilla Islannissa. Molemmat tapaukset, tai oikeammin niiden seuraukset, pääsivät uutisiin.

Onneksi kukaan muu ei ole yrittänyt samaa!
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Terry Pantheras
03.01.2011 13:27:11 (muokattu 03.01.2011 13:31:39)
LesPaul70: No, tämähän onnistuisi helposti. Kaikki palstan amis-opiskelijat (amk:kin kelpaa) listaamaan omia kitaroitaan, siitä sitten vedetään statistiikkaa tai muita päätelmiä.

Guild S-100 vm. 1996 ja rapakon takaa lähiviikkoina saapuva vuoden 1971 Guild S-100; Fender Strato (semmonen 60-luvun Hendrix-henkinen reverse-lapoineen); ominkäsintehdyt Les Paul stankku ja kaksi Stratoa. Vahvistimena Soldano SLO100 ja kaappina Orange 4x12 - niistä on amismiehen kitarakamat tehty!

MUOX: ja mistäpä rahat moisiin? Amismiehillä on töitä... :P
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Lego
03.01.2011 13:32:24
Modet, jos luette tätä niin älkää missään nimessä lukitko tätä loistavaa ketjua. Täällä ollaan perimmäisten kysymysten äärellä.
Me gusta. SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Jii-Gee
03.01.2011 13:40:01

Mr. Speed: Itse olen kyllä ihan valkolakin suorittanut, ja vieläpä akateeminen opiskelija.

Siis..ööh..oliko tää kans ketjun hengen mukaisesti myytti.. ??
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Mr. Speed
03.01.2011 13:43:18
Jii-Gee: Siis..ööh..oliko tää kans ketjun hengen mukaisesti myytti.. ??

Who knows? Onko se myytti että valkolakkini olisi myytti? :OOOO
McNulty
03.01.2011 13:43:54
On kyllä vähän turhan AKATEEMISTA meininkiä.
functioning like the scissors, cut the tall ones!
Mr. Speed
03.01.2011 13:44:25
McNulty: On kyllä vähän turhan AKATEEMISTA meininkiä.

Voin toki referoida keskustelun maallikon termein jos tahdot?
Sakmongkol
03.01.2011 13:47:41
Mr. Speed: Kysymys kuuluu, miksi hevisuunnikkaalla voi soittaa vain heviä? Ainiin.. Sähän oletkin tottunut tasoon Squier.. Saman hintaluokan hevisuunnikkaat eivät soi, mutta eivätpä soi oikeatkaan kitarat.

Ei kai niitä kutsuttaisi hevisuunnikkaiksi jos niillä soitettaisiin muutakin. Eivät ole rocksuunnikkaita, bluessuunnikkaita eivätkä musiikkisuunnikkaita. Ja eipä vedetä Squiereita tähän vaikka hyvin soivatkin.
vänkylä
03.01.2011 13:48:26
Mr. Speed: Kysymys kuuluu, miksi hevisuunnikkaalla voi soittaa vain heviä? Ainiin.. Sähän oletkin tottunut tasoon Squier.. Saman hintaluokan hevisuunnikkaat eivät soi, mutta eivätpä soi oikeatkaan kitarat.

Eli takaisin alkuperäiseen aiheeseen(kitaramyytit):Hevisuunnikas ei oo oikea kitara :D
horseface
03.01.2011 13:53:16 (muokattu 03.01.2011 13:55:20)
Kieltämättä on aika mielenkiintoinen ajatus, että kamavalinnat korreloisivat jotenkin koulutustason kanssa. Mielestäni se vasta myytti onkin. Mitenkähän koulutus ja tuo aiemmin mainittu pillunsaanti mahtavat korreloida?

EDIT: tai kamavalinnat ja saanti? Itse otaksuisin Les Paulin puoleensavetävämmäksi kuin suunnikkaan.
Oli miten oli, näin on!
Mr. Speed
03.01.2011 13:55:36
horseface: Kieltämättä on aika mielenkiintoinen ajatus, että kamavalinnat korreloisivat jotenkin koulutustason kanssa. Mielestäni se vasta myytti onkin. Mitenkähän koulutus ja tuo aiemmin mainittu pillunsaanti mahtavat korreloida?

EDIT: tai kamavalinnat ja saanti?

C'mon! Kaikkihan tietää että seksikkäät yliopistourokset saavat eniten. Tä?
Mr. Speed
03.01.2011 13:57:11
Sakmongkol: Ei kai niitä kutsuttaisi hevisuunnikkaiksi jos niillä soitettaisiin muutakin. Eivät ole rocksuunnikkaita, bluessuunnikkaita eivätkä musiikkisuunnikkaita. Ja eipä vedetä Squiereita tähän vaikka hyvin soivatkin.

Aivan.. Huomaan logiikastasi, että olet kovin rajoittunut yksilö. Urheiluautolla ei voi ajaa kuin kovaa, maastoautolla ei voi ajaa asfaltilla, kahvikupista ei voi juoda kuin kahvia ja pölynimurilla voi imeä vain pölyä. I see your point there. Varmasti olet ostanut uusimman kasvoharjan, koska eihän kasvoja voi käsipyyhkeellä kuivata. Sehän on käsiä varten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)