Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuka soittaa musikaalisimmin?
1 2 3 4 516 17 18 19 20
Bolt Shooter
03.01.2011 01:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi mikäkin on mitäkin? Mainitkaa yksi kitaristi/säveltäjä ja kertokaa, miksi.
 
Jucciz
03.01.2011 02:15:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ynkkä.
 
Kysy Sagmandakokgnmoanlol:ilta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Sakmongkol
03.01.2011 02:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Ynkkä.
 
Kysy Sagmandakokgnmoanlol:ilta.

 
Tässähän se tuli. Peruste: vibrato.
 
Muuki
03.01.2011 07:01:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinasko alottaja että tässä ketjussa tulee olemaan jotain järkeäkin?
 
Eio
the-Antero
03.01.2011 11:40:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sakmongkol: Tässähän se tuli. Peruste: vibrato.
 
Hahaa, vastataan tähän nyt sitten Steve Vai
 
ja perustem Sakmangkolille monipuolisuus
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Cucumber?
03.01.2011 12:49:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän jokainen soita ihan yhtä musikaalisesti, ainakin omasta mielestään. Kenen mielipide sitten ratkaisee tämänkin seikan. "#!¤"#¤
 
Jyrken
03.01.2011 16:11:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höh, Brian May tietty.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Sakmongkol
03.01.2011 16:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Hahaa, vastataan tähän nyt sitten Steve Vai
 
ja perustem Sakmangkolille monipuolisuus

 
Haluan kuulla perustelun sille miksi monipuolisuus on muka automaattisesti musikaalisempaa kuin yksipuolisuus.
 
Karipiirto
03.01.2011 16:46:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole vielä törmännyt yhteenkään semmoiseen kitaristiin, joka olisi kovin musikaalisuudella säväyttänyt. Monillakin on huippuhetkensä ja ainakin yksi "SE" soolo, mutta laajemmin musikaalisuutta en aisti kenestäkään. Tämä on semmoinen ongelma että pitää tasapainotella todellakin veteen piirretyn viivan päällä. Miten uusiutua ja pitää homma tuoreena, kuulostaen silti itseltään? Nämä alan huiput, VAI, Petrucci, Satriani ja Ynkkä eivät ole onnistuneet ainakaan minua häikäisemään. Ynkkä korkeintaan uransa alkupuolella ennen copypaste-soolojaan paikoitellen mutta... :/
 
Pitäisi itse kyetä vain tekemään hommaa kun vain minä tiedän, millaisista melodioista kiinnostun mutta siinä käy lopulta myös itsellä sama. Alkaa toistaa itseään. Jos joku tämän ongelman joskus murtaa ja ratkaisee, niin olen faniutuva välittömästi. :)
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Numb
03.01.2011 16:55:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: En ole vielä törmännyt yhteenkään semmoiseen kitaristiin, joka olisi kovin musikaalisuudella säväyttänyt.
 
Jeff Beck. Semmoinen tunne, ettei mies soita sooloja tai kitaraa vaan musiikkia.
 
Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77
antnis
03.01.2011 17:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karipiirto: En ole vielä törmännyt yhteenkään semmoiseen kitaristiin, joka olisi kovin musikaalisuudella säväyttänyt. Monillakin on huippuhetkensä ja ainakin yksi "SE" soolo, mutta laajemmin musikaalisuutta en aisti kenestäkään. Tämä on semmoinen ongelma että pitää tasapainotella todellakin veteen piirretyn viivan päällä. Miten uusiutua ja pitää homma tuoreena, kuulostaen silti itseltään? Nämä alan huiput, VAI, Petrucci, Satriani ja Ynkkä eivät ole onnistuneet ainakaan minua häikäisemään. Ynkkä korkeintaan uransa alkupuolella ennen copypaste-soolojaan paikoitellen mutta... :/

 
Jaa minkä alan huippuja nuo ovat? :) Eivät ainakaan kitarismin. Itse vastaan Carlton tai Meheny.
 
Kampela77
03.01.2011 17:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kurt Cobain. Kuunnelkaa esimerkiksi Smells Like Teen Spiritin soolo. Menee samalla tavalla kuin laulumelodia. Ei ole mikään sormiharjoitus vaan soittaja soittaa säveleliä, jotka on kuullut päässään. Soittaa suoraan sielusta. Pärjää aika hyvin yleensä äänestyksissä tuo soolo varmaan juuri tuon sielukkuuden takia.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Cucumber?
03.01.2011 17:26:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä keskustelun mahtava taso hämmentää mua suuresti. Vääntäkää mulle nyt rautalangasta mitä se musikaalisuus pitikään sisällään? Sitäpaitsi mun mielipide on ainoa totuus, ja en kerro teille sitä lällälläää....Analysoidaan siis mielummin musikaalisuus ja mielellään myös tunteella soittaminen, ja mikä on kitaristi kans (atnis voisi jakaa suunnatonta viisauttaan)...Ei siis nimien heittämistä, vaan perusteluita. Tosin tiedän että tämä on liikaa vaadittu. Listataan siis mielummin nimiä ja kommentoidaan muiden listauksia, siis haukutaan toki paskaksi kaikki muu paitsi oma suosikki.
 
Karipiirto
03.01.2011 17:35:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Jeff Beck. Semmoinen tunne, ettei mies soita sooloja tai kitaraa vaan musiikkia.
 
Nyt vedit nimen, jonka kohdalla on pakko todeta että kyllä, olin väärässä. Muistaakseni miehen ajatus kitaran soitosta oli että jos kuulet sen, et tunnista sitä kitaralla soitetuksi tai jotain.
 
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
blaekie
03.01.2011 17:39:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä on turha enää väitellä, sillä molempiin kysymyksiin löytyy yksi ainoa
vastaus = Jimi Hendrix , voitte sulkea ketjun ;-)
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Jzci
03.01.2011 19:07:42 (muokattu 03.01.2011 19:11:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy Timmons, Guthrie Govan ja Brett Garsed tulivat ekana mieleen näistä itselle tutummista soittajista. Vaikka nuo kaikki ovat teknisesti aivan huipputasoa, niin silti heidän soittoaan/improvisointiaan kuunnellessa siihen ei tule juuri kiinnitettyä huomiota. Sitä huomaa vain mietiskelevänsä että miten ihmeessä noiden päästä tulee tuollaista tavaraa. Ja muutenkin, tekniseen taitotasoon katsomatta, ennenkaikkea se musikaalisuus tarkoittaa minulle lähinnä sitä että selkeästi näkee että se musiikki tulee päästä eikä sormista. On tullut törmättyä moniin teknisesti todella kömpelöihinkin soittajiin joista vain huomaa heti sen että siinä on ajatus mukana. Sitten on taas näitä tekniikkahirmuja joista huomaa heti sen että ne ajatukset koostuvat lähinnä asteikkobokseista ja sweeppisormituksista.
Jucciz
03.01.2011 19:14:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jzci:Sitten on taas näitä tekniikkahirmuja joista huomaa heti sen että ne ajatukset koostuvat lähinnä asteikkobokseista ja sweeppisormituksista.
 
Eiks tää Ynkkä-aihe ala olee vähän kulunut jo?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Jzci
03.01.2011 19:23:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eiks tää Ynkkä-aihe ala olee vähän kulunut jo?
 
Ei? Yngwien soitto on itseasiassa vähän merkillistä kuunneltavaa. Musikaalista soittoa viimeisen päälle AD/HD viboilla.
Wradlin
03.01.2011 22:59:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jzci: Ei? Yngwien soitto on itseasiassa vähän merkillistä kuunneltavaa. Musikaalista soittoa viimeisen päälle AD/HD viboilla.
 
Kohta Sakmongkol tulee kertomaan kuinka ynkällä on musikaalisin vibra.
 
Itse sanoisin aiheeseen vaikkapa Jimmy Pagen ja Jeff Beckin. Myöskin voisi mainita sellaisia nimiä kuten Keith Richards, Slash, Eric Clapton, Hendrix, Albert Järvinen ja niin edelleen.
 
"Musikaalisimman kitaristin" valinta on yhtä mahdoton kuin valita "maailman paras kitaristi".
 
Sakmongkol
03.01.2011 23:10:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VViltsu: Kohta Sakmongkol tulee kertomaan kuinka ynkällä on musikaalisin vibra.
 
Sanoin sen kyllä jo, ainakin epäsuorasti.
 
"Musikaalisimman kitaristin" valinta on yhtä mahdoton kuin valita "maailman paras kitaristi".
 
Perustelut ratkaisevat. Musikaalinen vibrato on jo parempi perustelu kuin ei perusteluja ollenkaan, joten esimerkiksi sinun ehdokkaasi ovat tällä hetkellä häviöllä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 516 17 18 19 20

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «