Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä kaivataan
1
Ojamieli
25.12.2010 14:56:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://maihinnousu.net/s/10329
 
Nauhottelin tuossa ensimmäistä kertaa, ja nyt kaipaisin neuvoa/mielipiteitä miksauksesta ja saundeista ja kaikesta mahollisesta. :) Kiitos jo etukäteen!
 
Kalmo
26.12.2010 20:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tätä tarkoitusta varten on Demostudio-foorumi.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Charge
02.01.2011 16:42:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan mukavan kuuloista möykkää. Rummut ja basso saisivat olla vähän enemmän äänessä.
 
"Historys Written Today".
Antti1
02.01.2011 18:54:51 (muokattu 02.01.2011 18:56:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Ihan mukavan kuuloista möykkää. Rummut ja basso saisivat olla vähän enemmän äänessä.
 
Makuasioita toki, mutta mun mielestä virveli tulee jo nyt liian lujaa yksittäisenä elementtinä. Enempikin niin, että laskee virvelin tasoa ja hakee kitaralle vähän muhkeamman soundin --> kitaran tasoa alaspäin --> kokonaistasoa ylemmäs.
 
Toi kitarasoundi ja virveli tuossa eniten mua häiritsee. Kitarassa on aikamoinen sirinäsurina soundina, ei oikein jytise. Virppa sit taas on ohut irrallinen poksahdus muuhun settiin nähden.
 
E: Kalmo: Tätä tarkoitusta varten on Demostudio-foorumi.
 
Oi sitä päivää, kun sieltä joku vastauksen kysymyksiinsä saa. :)
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Ojamieli
02.01.2011 20:37:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Makuasioita toki, mutta mun mielestä virveli tulee jo nyt liian lujaa yksittäisenä elementtinä. Enempikin niin, että laskee virvelin tasoa ja hakee kitaralle vähän muhkeamman soundin --> kitaran tasoa alaspäin --> kokonaistasoa ylemmäs.
 
Toi kitarasoundi ja virveli tuossa eniten mua häiritsee. Kitarassa on aikamoinen sirinäsurina soundina, ei oikein jytise. Virppa sit taas on ohut irrallinen poksahdus muuhun settiin nähden.

 
kiitti näistä neuvoista. millälailla kannattis tuon H4n:n kanssa alkaa ettiin oikeaa mikityskohtaa? ja tosiaan on aika sirinää, voi johtua equtuksesta cubasessa, jonka jälkeen en kunnolla kuunnellu ja arvioinu saundia. omasta mielestä lähtösaundi oli ei-sirisevä
 
Antti1
02.01.2011 21:22:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eemeli.o.: kiitti näistä neuvoista. millälailla kannattis tuon H4n:n kanssa alkaa ettiin oikeaa mikityskohtaa? ja tosiaan on aika sirinää, voi johtua equtuksesta cubasessa, jonka jälkeen en kunnolla kuunnellu ja arvioinu saundia. omasta mielestä lähtösaundi oli ei-sirisevä
 
Ei kaiketi siinä vaihtoehtoja kauheasti ole. Yritys ja erehdys vaan, kunnes löytyy haluttu lopputulos. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että lähtösoundin täytyy ehdottomasti olla täysin halutunlainen. Sen jälkeen etsitään kuuntelemalla oikea paikka mikille, hyvä lähtökohta tommoisiin hommiin on melko läheltä elementtiä (korkeintaan joitain senttejä irti elementistä) ja mikki about elementin pölykupin ja kartion rajalla kohtisuorassa elementtiin nähden. Siitä ihan hienovaraisella liikuttelulla saa useimmiten passelin soundin irti.
 
Jos se soundi ei kuulosta oikeanlaiselta ilman eq:n kanssa ruuvaamista, niin kannattaa palata takaisin. Sanoisin, että sellainen yksi kappale hpf, notch ja lpf -filttereitä alkaa olemaan jo maksimi, jota kitarakanavaankaan kannattaa lähtökohtaisesti suunnitella laittavansa. Hpf:llä voi koittaa poistaa turhaa alapäätä, JOS sitä on tullut mukaan. Jonkinlaisella kapealla kellokurvilla voi poistaa hiukan jotain ärsyttävää kuminaa, tai sirinää, mutta näiden kanssa on oltava todella varovainen. Lpf:llä voi sit taas rajata vähän sitä yläpään ylintä sirinää, jos meinaa kuulostaa liiankin raikkaalta. Radikaaleilla ruuvauksilla tulee väistämättä sotkettua signaalin vaihetoisto ja homma menee päin persettä. Eq:ta voi tietty käyttää juuri niin paljon, kuin on tarve, mutta ilman mitään muttia kontekstiin sellaisenaan sopiva kitarasoundi on kaikinpuolin parempi vaihtoehto ja täysin toteutettavissa. Tavoittele sitä, niin olet oikealla polulla.
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Muuki
02.01.2011 23:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=BEECC3xoCVU
 
Eio
Ojamieli
02.01.2011 23:08:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuki: Epäilyttävää.. http://www.youtube.com/watch?v=BEECC3xoCVU
 
ohhoh... puolustukseni sanon että en ole ikinä kyseistä peliä pelannu, enkä kuullut tunnaria :)
 
Kalmo
03.01.2011 00:01:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1:
 
Oi sitä päivää, kun sieltä joku vastauksen kysymyksiinsä saa. :)

 
Totta. Demofoorumilla on enemmän avun pyytäjiä, kuin antajia. Demon kuunteleminen ja analysointi kun vie vähän aikaa. Ja jos kaikki alkavat laittaa demonsa tälle foorumille, niin ei kukaan saa vastausta täältäkään, ei demoihinsa eikä mihinkään muuhunkaan.
 
Jos jokainen, joka laittaa demofoorumille biisin, samalla kommentoisi 5-6 biisiä, niin homma toimisi. Rapsuta sää mua ni mää rapsutan sua.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Antti1
03.01.2011 00:15:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä demopalstan funktio ei oo kuitenkaan toimia varsinaisena hätähuutofoorumina epävarmoille miksauskokeiluille. Jos oikein pohditaan, niin studiopalstalta löytyy oma ketjunsa nimenomaan näille: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=189845
 
Toinen hyvä ketju aiheesta on: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=121298
 
PYÖRII! TÄÄ ON KUTSU SULLE!
Muuki
03.01.2011 06:58:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eemeli.o.: ohhoh... puolustukseni sanon että en ole ikinä kyseistä peliä pelannu, enkä kuullut tunnaria :)
 
Voe voe, no minä oon pelannu kyllä varmaan monen muunkin puolesta.. :)

Täytyy sanoa että oon minäkin tehny aikoinani biisin toiseen kertaan, valehtelematta se oli joltain osin melkeen identtinen Megadethin She Wolfin kanssa. Vähän hanurista, luulin että tein jotain uutta. Mutta musiikin määrä on kai jo siinä pisteessä että pakostakin tulee jotain samaa.
 
Eio
Timi
05.01.2011 19:06:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eemeli.o.: http://maihinnousu.net/s/10329
 
Nauhottelin tuossa ensimmäistä kertaa, ja nyt kaipaisin neuvoa/mielipiteitä miksauksesta ja saundeista ja kaikesta mahollisesta. :) Kiitos jo etukäteen!

 
No.Tämä siitä kaikesta mahdollisesta.Se että kaksi samaa, helppoa kuviota toistuu yhä uudelleen.Ei oikein vakuuta.Mutta!Kuuntelin kuitenkin tämmöisestä miniläppäristä.ja soundit eivät ollet tälläkään ihan hanurista.Sellaista hevitykitystä.
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «