Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimien hankinta ulkomailta nettikauppiailta
1
rimpishanski
02.01.2011 12:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan hankkinut tai yrittänyt hankkia soittimia netissä mainostavilta kauppiailta. Yksi on tallainen "musicalwalwaysinbox@live.com" ja toinen "jt-instrument@hotmail.com". Vastaavat sähköpostikyselyihin suomeksi automaatilla käännetyillä sähköposteilla ja lupaavat toimittaa tuotteet parissa päivässä kotiovelle. Ilmeisesti pitäisi ensiksi maksaa. Heidän hintalistan mukaan kauppatavara (hyvin) halpaa.
Epäilen vahvasti kusetukseksi. Onko kellään kokemuksia?
 
Hanski
 
velipesonen
02.01.2011 12:59:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemuksia, mutta luulen että takuun toimivuus voi olla ongelma kun se tuntuu olevan ongelma tunnetummillakin alan toimijoilla. Siis vakka itse kauppa hoituisi kuinka hyvin, on takuu toinen puoli ruokaa. Jos esimerkiksi myyjä ja myyjän käyttämä varasto sijaitsee EU:n alueella Suomen ulkopuolella, voi myyjä vaatia takuuhuollon rahtikustannuksia asiakkaan maksettaviksi ainakin puoliksi. Tällaista tapahtuu, mutta siihen ei tarvitse asiakkaan suostua koska EU-lainsäädäntö sanoo selkeästi että myyjä suorittaa rahtikulut. Asiasta saattaa joutua nujakoimaan, mikä ainakin minusta on tylsää. Jos myyjä on EU:n ulkopuolella, voi takuun toimivuuden laittaa ns. hyväntahtoisuuden piikkiin eli toimii tai ei.
 
Enkä menisi luottamaan muutenkaan kauppiaaseen joka ei ole yleisesti tunnettu siitä latteankuuloisesta syystä, että siitä ei koskaan tiedä milloin se pamahtaa konkurssiin ja rahoilleen voi sanoa hei hei. Ainahan tällaiset pikkujobbarit voivat tuottaa positiivisen yllätyksenkin, mutta sellainen on siksi harvinaista että kehoittaisin ensiksi tutkimaan yrityksen luottokelpoisuuden.
 
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
elsewhere
02.01.2011 19:09:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

live.com? hotmail.com?
 
Minä kiertäisin hyvin, hyvin kaukaa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «