Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 573 74 75 76 77101 102 103 104 105
Sergei Fallinen
12.12.2010 05:07:33
tepeh: Onko treenis? Voisin tulla soittelee ;)

sama juttu, tai ainakin komppei ja status quo -sooloja vois räveltää. Van Halenit sit jollekin joka oikeesti osaa jotain
Karipiirto
13.12.2010 23:18:28

Sellasen perinteisemmän hevipumpun haluaisin perustaa suunnalta Gamma Ray, Helloween...

Ei mitään hirveitä kiipparimuljutuksia vaan kunnon riffejä ja eeppisiä lauluja ja pari räväkkää sooloa. Välillä tahtois vetää vähän vähemmän brutaalia tavaraa ilman niitä ainaisia Opeth-juttuja.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
crestfall
17.12.2010 15:38:14

Jotain semmoista kuulasta, haikeata ja melodista tavaraa. Heviä, poppia, rokkia, post-punkia tai progea, genret tulevat biisien ehdoilla, ei biisit genren. Anatheman hengessä. Tai The Curen.

Kaikki soittimet tasapainossa, eikä esim. älyttömiä kitarasooloja, älytöntä bassonlätkytystä tai jatkuvaa rumpufilliä koko ajan, etenkin jos muut soittimet sillä välin vain himmailevat. Vähän kuin Toolilla, kitara-basso-rummut-laulu; kaikilla yhtä tärkeä rooli.

Ujellusta, suhinaa, kaikua ja äänimaisemaa, post-rock -bändien tapaan.

Laulu pääasiassa puhdasta ja hillittyä, ärjympää ilmaisua vain niille sopivissa kohdissa, ei itseisarvona.

Biisirakenteet ei noudattaisi tylsää, ennalta-arvattavaa ABABCBB -kaavaa, mutteivät olisi övereitä, luotaansatyöntäviä kikkailueepoksiakaan. Kohtuus kaikessa.

Ite haluaisin muljutella bassoa, ei tarvitsisi vain nakuttaa pelkkiä kahdeksasosapohjaääniä tällaisessa pumpussa.
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
Stoalainen
17.12.2010 20:03:54
crestfall: Jotain semmoista kuulasta, haikeata ja melodista tavaraa. Heviä, poppia, rokkia, post-punkia tai progea, genret tulevat biisien ehdoilla, ei biisit genren. Anatheman hengessä. Tai The Curen.

Kaikki soittimet tasapainossa, eikä esim. älyttömiä kitarasooloja, älytöntä bassonlätkytystä tai jatkuvaa rumpufilliä koko ajan, etenkin jos muut soittimet sillä välin vain himmailevat. Vähän kuin Toolilla, kitara-basso-rummut-laulu; kaikilla yhtä tärkeä rooli.

Ujellusta, suhinaa, kaikua ja äänimaisemaa, post-rock -bändien tapaan.

Laulu pääasiassa puhdasta ja hillittyä, ärjympää ilmaisua vain niille sopivissa kohdissa, ei itseisarvona.

Biisirakenteet ei noudattaisi tylsää, ennalta-arvattavaa ABABCBB -kaavaa, mutteivät olisi övereitä, luotaansatyöntäviä kikkailueepoksiakaan. Kohtuus kaikessa.

Ite haluaisin muljutella bassoa, ei tarvitsisi vain nakuttaa pelkkiä kahdeksasosapohjaääniä tällaisessa pumpussa.

Täällä ois jotain täntapasta työn alla. Basistia vailla. Muutapa rovaniemelle ;)
Too weird to live, too rare to die
eleeton
17.12.2010 21:25:26 (muokattu 17.12.2010 21:27:02)
Ainiin tällanenki ketju on (vieläkin).

Perustaisin bändin joka soittaa mitä ikinä tämä onkin:
http://www.mikseri.net/iom/
Yritys on kai olla enemmän tai vähemmän progressiivista metallia, BTBAM, Leprous ja Ihsahn akselilta eikä niinkään Dream Theater suunnalta. Blast beattia ilman kun ei voi elää.

Mutta kun ei tunnu löytyvän muita jotka sellaista haluaa perustaa (paitsi toinen kitaristi, mutta pari kitaristia ei vielä tee bändiä).

Olen turhautunut.
Sergei Fallinen
17.12.2010 21:51:16
mä haluun vieläkin sen serge -tribuutin mut en jaksa ees laittaa wantediin ilmoo kun ei kukaan kuitenkaan olis kiinnostunu, paitsi jäsen funkonaut joka asuu jossain tampereel tms
Funkånaut
17.12.2010 22:06:19

Sergei Fallinen: mä haluun vieläkin sen serge -tribuutin mut en jaksa ees laittaa wantediin ilmoo kun ei kukaan kuitenkaan olis kiinnostunu, paitsi jäsen funkonaut joka asuu jossain tampereel tms

Itse asiassa, nykyää Hämeenlinnassa. Ois se kyl makea pumppu, mutta kaksin vois olla hankala vetää sovituksia kotiin.
Maailmassa on seitsemän hyvää syytä elää. Naiset, oluet ja viskit. Lopuilla neljällä ei enää olekaan väliä.
crestfall
18.12.2010 02:33:43

kazaa: Täällä ois jotain täntapasta työn alla. Basistia vailla. Muutapa rovaniemelle ;)

Äh, homomummot. Etelä-Suomeen sieltä!
Kelpaisiko ilmainen instrumentaalimusiikki? Ihmettele & ihastu: http://www.svetogorsk.fi
eewo
18.12.2010 02:35:27 (muokattu 18.12.2010 02:55:14)
Poppia. Tarttuvia kertosäkeitä ja melodioita, kepeää fiilistä ja haikeitakin balladeja. Bändin soundi-ja biisimaailman täytyisi olla sellaista, että mahdolliset Beatles-coverit eivät hyppää silmille. Mukaan vähän Coldplayta, Radioheadia, U2:sta, the Smithsiä ja miksei the Curea ja Joy Divisioniakin. Nykyorkestereista suuri suosikkini the National saisi kuulua vaikutteisiin myös. Eli pop/rock/indie/stadion -sekametelisoppaa - Genrellä ei niin väliä kunhan tehdään hyviä popkipaleita! Suomenkielisyys olisi plussaa, muttei pakollista.

Toisaalta haluan soittaa klassista, kitarapohjaista rockia. Hendrix, Cream, Stones, Zeppelin, Sabbath ja muut riffijyrät aina Gunnareihin saakka. Silti myöskään Pink Floyd ja Kingston Wall eivät olisi pahitteeksi. Innoitus 60- ja 70-lukujen äänimaailmoista, tottakai. Ja itsehän toimisin kitaristina, kun en muutakaan osaa (tai edes halua? No laulaa voisin, ainakin taustoja)

Ehkä joskus myös se minun itse sydänverelläni kirjoittamiini lyriikoihin pohjautuva suomenkielistä singersongwriter -kamaa. Dylan, Samuli Putro, the Tallest Man on Earth... Ehkä jopa Springsteen. Kaikkea folkkia, poppia ja rockia sekaisin. Akustisvoittoisesti, mutta bändin kera. Telecaster.
"Everyone talks about rock these days; the problem is they forget about the roll " -Keith Richards
Trespasser
18.12.2010 14:06:59
Saatanallisen black metal bändin jossa olis vaan rummut ja laulu =)
Meadow
18.12.2010 17:12:29 (muokattu 18.12.2010 17:17:00)
Rockia mm. Arctic Monkeysin ja The Gaslight Anthemin malliin. Tarttuvia melodioita ja jytää. Biisit pisimmillään neljä minuuttia.
tepeh
18.12.2010 19:17:42
Trespasser: Saatanallisen black metal bändin jossa olis vaan rummut ja laulu =)

No tällasen bändin pystyyn pistäminen ei olis vaikeeta, mikäli oot ite rumpali ja osaat laulaa.
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
eleeton
19.12.2010 10:02:22
tepeh: No tällasen bändin pystyyn pistäminen ei olis vaikeeta, mikäli oot ite rumpali ja osaat laulaa.

Ja saatanallisen black metallin ollessa kyseessä, kumpaakaan ei tarvitse "osata".. :P
tepeh
20.12.2010 17:34:44 (muokattu 20.12.2010 17:34:53)
eleeton: Ja saatanallisen black metallin ollessa kyseessä, kumpaakaan ei tarvitse "osata".. :P

aivan. Jos laulajaa ei löydy, saattaa naapurin sikala auttaa sen löytämisessä ;)
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
L.C.F
25.12.2010 21:37:03
Mä ottaisin pate mustajärven ja Costellån! Ei vaan, kiittaroista hoitais Amottin poijjaat, ja vokaaleista Glen Benton ja runpuista Kai Hahto, ja basistiks Marco Hietala! Ois kiva kuulla mitä nämä "hipit" sais aikaseks! :)
Ratiritiralla kutsuu valhalla! Pastilli?
Juicefani11
26.12.2010 23:07:05 (muokattu 26.12.2010 23:08:18)
Vai että bändin? Mä varmaan voisin perustaa Bluegrass-, tai Countrybändin, koska tuota soitinpuolta on enemmän kuin laki sallii, ja Steel-kitarat, ja Banjot on mun käsittääkseni Country/Bluegrass -soittimia. Vaikka mun kirjottamat biisit on enemmän emotive hardcorea.
Kitara, basso, mandoliini, huuliharppu, piano, banjo, ja steel-kitara ovat miehen parhaat ystävät...
6järvi
28.12.2010 14:23:32
Sellasen sopivasti Paramorea ja Coldplaytä yhistelevän bändin. Siinä ois sitä jotain.
Rock and roll punk hard rock
30.12.2010 20:39:16
Punkia ja hard rockia enimmäkseen. Myös rock and rollia. Kitara, rummut, basso ja minä (laulu, saksofoni, kosketinsoittimet).
Trespasser
03.01.2011 14:57:29
eleeton: Ja saatanallisen black metallin ollessa kyseessä, kumpaakaan ei tarvitse "osata".. :P

Totta, tunnelma ja saatanallinen meininki on tärkein! Corpse paintit, viinaa ja verta on se epäpyhä kolminaisuus =)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)