Aihe: Jalkapallokeskustelu
1 2 3 4 570 71 72 73 74122 123 124 125 126
Secreterial
14.12.2010 14:59:29
djKaaos: Arsenalin panos oli kyllä valtava pettymys, etenkin kun ottaa huomioon Nasrin vireen edellisissä otteluissa. Aivan loppuhetkiä lukuunottamatta, ei Arsenal saanut käytännössä ainoatakaan organisoitua hyökkäystä. Arsenalin hyökkäykset päättyivät hieromiseen 16-alueen edustalla tai Arshavinin vetoihin, jotka menevät yleensä 10 metriä ohi maalin ja perään se typerä ilme, että anna nyt edes kulmapotku.

Wengerin lapsenmielinen naivius ja tietyt sokeat pisteet takaavat sen, että Arsenal ei ole kykenevä taistelemaan liigamestaruudesta tänäkään vuonna. Näennäisesti Arsenal saattaa roikkua mukana kärkikahinoissa pitkin kautta, mutta silloin kun ratkaistaan mestaruus, pitäisi rutistaa ja suorittaa, niin joukkue on pumpulia.

Mulle pelin viihtyvyyteen vaikutti pitkältä se jossain välissä melko kovana ollut tempo, jossa varsinkin ManU iski todella nopeasti vastahyökkäyksiin. Toki se, että kannattaa Unitedia ja peli on nätisti hallussa lisää omalta osaltaan viihtyvyyttä. Sydän hakkas loppuminuuteille asti melko kovaa, ja se kuvastaa mun mielestä sitä, että oikeesti ihan jees peli menossa :)

Arsenalin hyökkäyspeli oli surkeaa, mutta ei laiteta sitä kokonaan Arsenalin piikkiin :) ManU:n puolustuspeli oli todella hyvää, joukkue oli kurinalainen ja organisoitu ja Arsenalin hyökkäykset tapettiin melko hyvin. Vidic ja Ferdinand on molemmat selvästi nyt "johtajia" puolustuksessa, ja se näkyy. Puolustus toimii hyvin ja alkukauden ongelmat on poissa.

Arsenalin peliä oon aina ihmetellyt. Monesti ovat olleet tammikuuhun asti hyvin mukana, ja sitten on alkanu homma tökkiin ja mestaruustaistelusta on pudottu. Tiedä sitten, missä vika. Kenties Wengerissä ja miehen tyylissä valmentaa ja ostaa pelaajia.

Täytyy myös ihmetellä tota hautomista ja yksin yrittämistä, johon otin kiinni jo aikaisemmassa viestissä, ja jonka sinäkin toit ilmi. En oo paljon Arsenalin pelejä kattonut, mutta monesti on kehuttu Nasria ja Arshavinia "ihmelapsiksi" ja ties miksi. Joo, Nasri oli teknisesti ihan jees, mutta paljonpa siitä on apua, jos laidassa yksin vähän kikkailee ja boksissa on vaan Chemak. Arshavin oli joskus todella lupaava, mutta vähän tuntuu menneen piloille. Hakee laukauksia jostain 20-metristä huonolla tuloksella.
TheBlackestEye
14.12.2010 17:31:17
Secreterial: Arshavin oli joskus todella lupaava, mutta vähän tuntuu menneen piloille. Hakee laukauksia jostain 20-metristä huonolla tuloksella.

Ja silloin kun se laukaus pitäisi ottaa, niin kaveri jatkaa vähän lisää kuljettamista ja menettää. Silloin ku kaveria nappaa, niin voi kääntää omalla tekemisellää koko matsin Arsulle. Valitettavasti nykyää näin ei kovin usein käy.
Simo78
15.12.2010 11:46:21
Arshavin oli joskus todella lupaava, mutta vähän tuntuu menneen piloille. Hakee laukauksia jostain 20-metristä huonolla tuloksella.

On siinnä varmaan myös eroa loistaa venäjän liigassa ja maaotteluissa Suomea vastaan, kuin sitten kovempia jätkiä vastaan. Enpä ole kyseisen kaverin suurifani koskaan ollut...
DJKaaos
15.12.2010 12:41:30
Simo78: On siinnä varmaan myös eroa loistaa venäjän liigassa ja maaotteluissa Suomea vastaan, kuin sitten kovempia jätkiä vastaan. Enpä ole kyseisen kaverin suurifani koskaan ollut...

Vähän on/off -pelaaja tuntuu olevan. Arshavin oli 2008 em-kisoissa parissa pelissä täysin pitelemätön, mutta ratkaisupeleissä täysin näkymätön. Arsenalissakin hyvää päivää tuntuu seuraavan huono päivä. Ehkä vähän laiskakin tuntuu olevan. Parhaimmillaan huikeita henkilökohtaisia ratkaisuja, mutta turhan usein pelaaminen menee täysin riplailuksi. Laukaus on jäätävän huono hällä.
Minä olen minä.
ruusteri
17.12.2010 16:03:13
AS Roma, Italia-Shahtar Donetsk, Ukraina

AC Milan, Italia-Tottenham, Englanti

Valencia, Espanja-Schalke, Saksa

Inter, Italia-Bayern München, Saksa

Lyon, Ranska-Real Madrid, Espanja

Arsenal, Englanti-Barcelona, Espanja

Marseille, Ranska-Manchester United, Englanti

FC Kööpenhamina-Chelsea, Englanti

Nyt on neljännesvälierät arvottu. Mielenkiintoisia matseja, saadanhan siellä myös viime vuoden finaaliuusinta.
"Damn good coffee, and hot!"
Van Hannes
18.12.2010 13:51:44
ruusteri: Nyt on neljännesvälierät arvottu. Mielenkiintoisia matseja, saadanhan siellä myös viime vuoden finaaliuusinta.

Haha, Madrid tippuu taas tässä vaiheessa!
DJKaaos
28.12.2010 14:30:11
Oli hyvä peli eilen, kun Arsenal ja Chelsea kohtasivat. Voitto Arsulle lukemin 3-1, ja nuo lukemat mairittelevat vierasjoukkuetta. Chelsea on täysin hukassa ja sekaisin. Joukkue on pelannut nyt putkeen 6 tai 7 peliä liigassa ilman voittoa ja valahtanut sarjakärjestä neljänneksi. Tottenham ja Bolton hengittävät jo niskaan. Chelsea on kentällä täysin ilmeetön. Hyökkääjät eivät tee maleeja, eikä puolustustakaan juurikaan huvita. Mainittakoon, että Chelsea päästi kauden yhdeksässä ekassa pelissä kaksi maalia ja nyt yhdeksässä viimeisessä pelissä maaleja on mennyt 13! Ray Wilkinsin ulostaminen valmennusportaasta oli katastrofaalinen virhe, josta joukkue maksaa nyt kovaa hintaa. Chelsean johtoportaan toimintakulttuurin tietäen, luonnollinen jatkumo olisi Ancelottin erottaminen. Katsotaan nyt, että onko italialaisella työpaikka vielä vuodenvaihteen jälkeen.

Chelsea on lettu.
Minä olen minä.
Secreterial
28.12.2010 15:56:33
djKaaos: Oli hyvä peli eilen, kun Arsenal ja Chelsea kohtasivat. Voitto Arsulle lukemin 3-1, ja nuo lukemat mairittelevat vierasjoukkuetta. Chelsea on täysin hukassa ja sekaisin. Joukkue on pelannut nyt putkeen 6 tai 7 peliä liigassa ilman voittoa ja valahtanut sarjakärjestä neljänneksi. Tottenham ja Bolton hengittävät jo niskaan. Chelsea on kentällä täysin ilmeetön. Hyökkääjät eivät tee maleeja, eikä puolustustakaan juurikaan huvita. Mainittakoon, että Chelsea päästi kauden yhdeksässä ekassa pelissä kaksi maalia ja nyt yhdeksässä viimeisessä pelissä maaleja on mennyt 13! Ray Wilkinsin ulostaminen valmennusportaasta oli katastrofaalinen virhe, josta joukkue maksaa nyt kovaa hintaa. Chelsean johtoportaan toimintakulttuurin tietäen, luonnollinen jatkumo olisi Ancelottin erottaminen. Katsotaan nyt, että onko italialaisella työpaikka vielä vuodenvaihteen jälkeen.

Chelsea on lettu.

Eiks Ancelotti tullut seuraan sen takia, että CL-mestaruus tulisi? Uskoisin, että mies pysyy peräsimessä niin kauan, kuin Chelsea on mukana Mestareiden liigassa. Putoaminen viimeistään tietäisi potkuja, mutta ei olisi kyllä mikään ihme, vaikka potkut tulisi jo. Niin huonosti on Chelsealle mennyt. Kysymys olisi vain, että kuka tilalle. Ehkä Rijkaard? Benitez on vapaana, mutta kukaan ei halua sitä :D

Arsenal näytti eilen vahvalta, peli toimi, pallo liikku ja meni hyvin. Parhaimmillaan joukkue pystyy pelaamaan näyttävää ja toimivaa futista, joka tuottaa tulosta. Mutta sitten on myös niitä pelejä, jossa mikään ei toimi, esimerkkinä tärkeä matsi ManUa vastaan joku viikko takaperin. Puolustus tuntuu olevan heikoin lenkki. Tänään ManU:lla mahdollisuus kasvattaa piste-eroa.

Mutta Chelsean häviö oli hyvä juttu, koska mieluummin mestaruuskamppailussa on tässä vaiheessä lähellä Arsenal kuin Chelsea. Arsenal kusee kuitenkin totuttuun tapaansa koko kevään. Chelsea tulee varmasti olemaan aktiivinen pelaajamarkkinnoilla tammikuussa, koska ei vain hommat toimi tolla miehityksellä. Kalou ja kumppanit on ihan pihalla. Drogba ei yksin voi tehdä kaikkea.
ruusteri
28.12.2010 23:41:53
Berbatov eikun kasvattaa maalisaldoaan.
Secreterial
28.12.2010 23:56:27
ruusteri: Berbatov eikun kasvattaa maalisaldoaan.

Ja ManU tasapelisaldoaan :P

No eipä siinä, liigakärkeen maalieron turvin ja kaksi peliä vähemmän pelattuna kuin Cityllä. Berbatov on iskussa, ja jälleen hyvä peli ja komea maali. Birmingham tuntuu olevan kova luu isoille joukkueille. Arsenalilla kohta edessä matsi, joten saa nähdä kuinka Birmingham onnistuu. Giggs tuntuu jälleen löytäneen nuoruudenlähteen ja pelaa kyllä edelleen nätisti ikäisekseen.
DJKaaos
29.12.2010 16:53:05
Secreterial: Ja ManU tasapelisaldoaan :P

Kyllä vitutti tyyli, jolla Birmingham tasoitti. Maalia edelsi selvä käsivirhe ja sen lisäksi Zigic hyppäsi Ferdinandin selkään aika rajusti. Noh, näitä sattuu.
Minä olen minä.
Secreterial
29.12.2010 17:21:40
djKaaos: Kyllä vitutti tyyli, jolla Birmingham tasoitti. Maalia edelsi selvä käsivirhe ja sen lisäksi Zigic hyppäsi Ferdinandin selkään aika rajusti. Noh, näitä sattuu.

Eilen oli kyllä tuomaroinnissa muutenkin hieman parantamisen varaa. Välillä tuli sellasia vihellyksiä, joita ei tolla tasolla pitäs tuomarilla enää tulla. Giggsin taklauskin tais olla puhdas, ja siitä vapari. Myös keskustelu pelaajien kanssa oli aivan onnetonta, ja meni enemmän siihen, että heilutellaan korttia. Sellaset tuomarit, jotka pyrkii alussa keskustelemaan pelaajien kanssa ja hoitamaan tilanteet ja pelin sillä on mun mieleen. Tollaset, jotka vaan näyttää keltasta korttia millon sattuu on vähän perseestä. Eilenkin olis voinut muutaman kortin jättää antamatta ja antaa muutaman tilalle. Varsinkin Birminghamin poikien filmaukset häiritti mua. Rankkarialueella sellasta syöksymistä, että alta pois.
DJKaaos
29.12.2010 18:07:04
Secreterial: Varsinkin Birminghamin poikien filmaukset häiritti mua. Rankkarialueella sellasta syöksymistä, että alta pois.

No se Hlebin pilkunkalastus oli kyllä jo niin luokaton, että olis säälistä ansainnut sen pilkun! :D
Minä olen minä.
ruusteri
01.01.2011 15:36:39
Aika komea maali James Morrisonilta, ja saihan se Rooneykin vihdoin maalin. Saa nähdä kestääkö ManU, on tässä paikkoja ollut West Bromwichillä viedä jo johtoon.
Secreterial
01.01.2011 16:44:20
ruusteri: Aika komea maali James Morrisonilta, ja saihan se Rooneykin vihdoin maalin. Saa nähdä kestääkö ManU, on tässä paikkoja ollut West Bromwichillä viedä jo johtoon.

Komea oli kyllä Morrisonin maali. Loistavalla tekniikalla kyllä laitto. Rooneyn puskaisu (tais enemmän vaan osua päähän, ei niinkään puskemalla puskettu) oli kyllä tarkka, mutta hieman hitaasti kyllä reagoi Carson maalillaan.

Nevillen ura taitaa loppua tähän kauteen, ei enää nopeus eikä mikään muukaan riitä. Sai kiittää tuomarin huonoa sijaintia siitä, ettei saanut punaista korttia. West Bromwichin pilkku oli kyllä matsin käännekohta ja ManU:kin vähän heräs. Chicharito on vaan yks liigan kovimpia supersubeja. Taas osoitti sen hyvän maalintekotaitonsa. Kiitos!!

Berba oli väsynyt, mutta varmaan edelliset pelit vähän painaa. Toivottavasti nähdään seuraavissa peleissä taas kunnon Berbaa. ManU:lta kyllä aika heikko peli, liikaa kämmejä, liikaa surkeita syöttöjä ja liikaa kaksinkamppailuissa häviöitä. Muutama päivä lepoaikaa ja sitten taas peli. Toivottavasti peli kulkisi vähän paremmin. Mutta 41pisteellä mennään liigakärjessä ja sehän on hienoa!
washburn21
01.01.2011 16:53:44
Manu sitten jatkaa rutinoitua voittoputkea... Tuomari oli tänään ihan pihalla mutta loppujen lopuksi taisi tuomiot mennä aika tasan (?)
...
Secreterial
01.01.2011 16:55:51
washburn21: Manu sitten jatkaa rutinoitua voittoputkea... Tuomari oli tänään ihan pihalla mutta loppujen lopuksi taisi tuomiot mennä aika tasan (?)

Tais mennä joo. Nevillen olis toki pitäny saada punanen ja WB:lle rankkari, mutta olihan siellä tosiaan se tasottavakin tilanne. Aika selvästi WB:n pelaaja "työnsi" käden irti kropasta ja blokkas pallon sillä.
Secreterial
01.01.2011 17:21:34
djKaaos: Vieraspeli oli taas just niin vaikea kuin ennakkoon ainakin minä odotin. Olisin voinut laittaa isohkon vedon tasurin puolesta, mutta onneksi en laittanut! Tässä nyt parissa viime pelissä on selkeästi laittanut silmään se, että Manu ei ole kauheasti maalipaikkoja pystynyt rakentelemaan, mutta niistä vähistä paikoista pallot on mennyt ihan hyvin sisään.

EDIT:
Fabio olisi myös ansainnut punasen ihan heittämällä. Se oli jälleen hyvä esimerkki Da Silvan kaksosten höntyilystä ja ylilyönneistä. Tietenkin nämä ylilyönnit on helpoin kuitata nuoruuden innokkuudella, mutta kyllä asiaa kannattaa kohta alkaa ajattelmaan tarkemmin. Lisäksi kaksosten pelissä häiritsee ihan helvesti se käsien käyttö ja repiminen.

Vieraspelit on kyllä kaikki ollut tänä vuonna nihkeitä, joten kyllähän tosta tiesi, että vaikea peli tulee. Ihan en noin vaikeaa odottanut ottaen.

En ihan pelin loppua nähnyt, niin en tota Fabion tilannetta myöskään nähnyt. Fabiohan on kaksosista selkeästi se heikompi. Rafael on meikän silmään pelannut viime aikoina ja melkeen koko kauden aikana puolustuspäähän melko varmaa peliä. Niinkin kokemattomaksi kaveriksi tehnyt välillä loistavia pelastuksia puolustuspäässä ja pelannut vahvasti muutenkin siellä. Tällä hetkellä Rafael tuntuu olevan myös Fergusonin suosikki tonne oikealle laitapakin tontille ja samaa mieltä olen minäkin. O'Shea ja Neville on molemmat vaan liian hitaita. Ainoa haastaja on Wes Brown, joka kyllä omasta mielestä saisi saada lisääkin peliaikaa. Fabio on ehkä kolmas mies vasta tonne vasemmalle. Evra ja O'Shea ajaa Fabion ohi. Fabio on edelleen liian epävarma ja "hutiloiva", mutta kyllä mun mielestä Rafael on hommansa hoitanut ihan hyvin. Mitä repimiseen tulee, niin ite en ole kauheena siihen kiinnittänyt huomiota, mutta pienempi paha se repiminen on kuitenkin kuin ninjailut ala de Jong & Naismith.
DJKaaos
01.01.2011 17:39:10 (muokattu 01.01.2011 17:50:01)
Secreterial: Tällä hetkellä Rafael tuntuu olevan myös Fergusonin suosikki tonne oikealle laitapakin tontille ja samaa mieltä olen minäkin. O'Shea ja Neville on molemmat vaan liian hitaita.

Rafael on ollut nyt viime pelit ykkösvaihtoehto, kun O'Shea on injurissa. Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että O'Shea on se ykkösvaihtoehto oikealle edelleen. Nopeus ei ole Rafaelin tai Fabion tasoa, mutta O'Shean sijoittuminen ja pelinluku on sen verran kehittyneempää, ettei nopeus ole merkittävä puute - eikä O'Shea'kaan ole mikään hidas. Vaikka Rafael ja Fabio ovat nuorina kavereina nopeampia kuin O'Shea, niin silti tuntuu jatkuvasti siltä, että kaksoset ovat nopeissa tilanteissa myöhässä tai pelaavat itsensä ulos tilanteesta. Da Silvojen pelityyli on kuitenkin huomattavasti modernimpi nousuineen ja näyttävämpi kuin O'Shean, jonka pelityyli on aika perinteinen ja vähäeleinen. Mielipidekysymyksiähän nämä on.

EDIT:

Eli kiteytettynä: mielenrauha tällä hetkellä on suurempi, kun O'Shea pelaa oikealla, eikä jatkuvasti tarvitse pelätä ylilyöntejä tai muita riskejä. Kaiken kaikkiaan tilanne oikealla on ihan hyvä, mikä on tässä tärkeintä. O'Shea ja Brown ovat rutinoituneita pelaajia, jotka voi heittää kehiin koska vaan ja heidän jalanjäljissään takana on kehittymässä nuo "pikkupojat".
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)