Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 552 53 54 55 56258 259 260 261 262
J.Hollström
01.12.2010 20:54:50
rheinone: No mikset menny? Hä?

Jos se oli luovutustilaisuudessa just sillo eikä päässy.
Mika Kangas
01.12.2010 21:47:43
Sperm Donor: Oli eka AC-DC keikka mullekin. Olisin päässyt halutessani sinne lavallekin siihen avausnumeroon.

Sepä oliskin ollut jotain, tulla sinne rampille ekana kun jäähallin yleisö huutaa :). Itse istuin siellä katsomossa joten näin ne kaikki kloonit etukäteen. Mun kohdalla siis bändin yllätys meni hiukan pieleen. Siellähän kloonien seassa oli muuten tämä Stonen kitaristikin, en muista kumpi.
akuankkakomppi
24.12.2010 13:03:00
CDON:issa Backtracks 2CD+1DVD boksi hintaan 19,95e.

http://cdon.fi/musiikki/ac%252fdc/backtracks_(2cd%2bdvd)-7391021
sum ergo cogito
JussiKoo
26.12.2010 18:07:03 (muokattu 26.12.2010 18:07:19)
Tilasin juuri samasta paikasta Bonfire cd-päckin. Bonin aikaiset studiolivet kiinnostavat kovasti.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
Mad-Mike
27.12.2010 19:50:17
akuankkakomppi: CDON:issa Backtracks 2CD+1DVD boksi hintaan 19,95e.

http://cdon.fi/musiikki/ac%252fdc/backtracks_(2cd%2bdvd)-7391021

Tilaukseen meni, näyttäs vaan et joka tuote mitkä tilasin menivät suoraan jälkitoimitukseen JÄLLEEN KERRAN. Naurettavaa touhua jo alkaa olla eisssssss.
-Half Step Down-
Velli
30.12.2010 21:54:46
Lukaisin läpi Anthony Bozzan kirjoittaman kirjan AC/DC - Tulkoon Rock.

Kirja oli kirjoitettu aivan järkyttävän kokoisten fanilasien läpi. Kirjan koko pointti oli vain hehkuttaa AC/DC:tä yhtyeenä ja jokaista bändin jäsentä muusikkona. Kirjan 170:stä sivusta tähän käytettiin varmaan n. 120 sivua. Loput 50 sivua sisälsivät tapahtumia ja sattumia yhtyeen uralta. Mukana oli myös joitain Slashin ja Tommy Leen anekdootteja.

Todella turha kirja. Tuota perus fanivouhotusta saa nettifoorumeilta tuutin täydeltä, jos sitä kaipaa. Onko se toinen AC/DC-kirja (Maximum Rock n Roll) samanlaista tyhjänpäiväistä hehkutusta, vai onko siellä oikeaa asiaakin?
hollmi-5
30.12.2010 22:06:04
Velli: Lukaisin läpi Anthony Bozzan kirjoittaman kirjan AC/DC - Tulkoon Rock.

Kirja oli kirjoitettu aivan järkyttävän kokoisten fanilasien läpi. Kirjan koko pointti oli vain hehkuttaa AC/DC:tä yhtyeenä ja jokaista bändin jäsentä muusikkona. Kirjan 170:stä sivusta tähän käytettiin varmaan n. 120 sivua. Loput 50 sivua sisälsivät tapahtumia ja sattumia yhtyeen uralta. Mukana oli myös joitain Slashin ja Tommy Leen anekdootteja.

Todella turha kirja. Tuota perus fanivouhotusta saa nettifoorumeilta tuutin täydeltä, jos sitä kaipaa. Onko se toinen AC/DC-kirja (Maximum Rock n Roll) samanlaista tyhjänpäiväistä hehkutusta, vai onko siellä oikeaa asiaakin?

Minä pidin Maximum Rock n Rollista. Se kertoi, kuinka paljon bändi teki töitä menestyksensä eteen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jokapaikanapina
30.12.2010 22:17:35
Velli: Lukaisin läpi Anthony Bozzan kirjoittaman kirjan AC/DC - Tulkoon Rock.

Juu, en suosittele tätä kenellekään!

Onko se toinen AC/DC-kirja (Maximum Rock n Roll) samanlaista tyhjänpäiväistä hehkutusta, vai onko siellä oikeaa asiaakin?

Oiskeasti hyvä ja hauska. Harmillisesti Bon-vuodet vaan vie noin 5/6-osaa kirjasta, vaikka vuosina Bon on ollu 1/6-osaa yhtyeessä laulajana.
akuankkakomppi
31.12.2010 08:39:19
Velli: Onko se toinen AC/DC-kirja (Maximum Rock n Roll) samanlaista tyhjänpäiväistä hehkutusta, vai onko siellä oikeaa asiaakin?

Hyvä kirja on, suosittelen. Fanilasien läpi tätäkin on tehty, mutta pääsääntöisesti asialinjalla pysytään.
sum ergo cogito
Jokapaikanapina
31.12.2010 18:19:05
Rock-Ola: Toisaalta alussa on melkoisesti tarinaa ja taustaa jo ennen Bonia esim. Youngin perheestä, puhumattakaan ajasta ennen suurta läpimurtoa. Ei ihme, että Brianin aika on loppujen lopuksi melko lyhyt.

Olisi tosin mukavaa lukea bändistä ja taustoista enemmän vaikka 90-luvun puolivälin jälkeen.

Totta! Mutta kuitenkin Brianista on harmillisen vähän juttua. Ois kiinnostanu paljon tietää Flick Of The Switch, Fly On The Wall ja Blow Up Your Video -ajoista.
JussiKoo
31.12.2010 19:49:59
Jokapaikanapina: Totta! Mutta kuitenkin Brianista on harmillisen vähän juttua. Ois kiinnostanu paljon tietää Flick Of The Switch, Fly On The Wall ja Blow Up Your Video -ajoista.

Onko niin, että tuossa vaiheessa bändi oli hyvinkin omavarainen (tuotti itse levynsä jne.), ettei ulkopuolisia kertojia oikein ole olemassa (täysin omaa spekulaatiotani)? Kirjassa on nimittäin harmittavan vähän jäsenten omia tarinoita. Nekin vähät ovat lainauksia haastatteluista tms.

Jos esim. Malcolmin elämänkerta joskus ilmestyisi, se olisi mahtava historiikki ja mahdollisesti valaisisi monia kysymyksiä.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
akuankkakomppi
31.12.2010 22:46:31
Rock-Ola:
Jos esim. Malcolmin elämänkerta joskus ilmestyisi, se olisi mahtava historiikki ja mahdollisesti valaisisi monia kysymyksiä.

Kun elämäkerroista puhutaan, isoveli George on kiinnostavampi kuin Malcolm.

Oz-rock 1960- ja 1970-luvulla oli todella mielenkiintoista. Kiitos tuon "Maximum rock'n'roll" -kirjan nyt tiedän, kuka oli Billy Thorpe ja mikä oli The Aztecs.

Adelaide tuohon aikaan lienee verrattavissa Tampesteriin; Manse-rock oli poikaa, kaikki hyvin voikaa.
sum ergo cogito
molder
31.12.2010 22:55:19
Rock-Ola: Onko niin, että tuossa vaiheessa bändi oli hyvinkin omavarainen (tuotti itse levynsä jne.), ettei ulkopuolisia kertojia oikein ole olemassa (täysin omaa spekulaatiotani)? Kirjassa on nimittäin harmittavan vähän jäsenten omia tarinoita. Nekin vähät ovat lainauksia haastatteluista tms.

No tuo Flick,FLY,Blow- aika oli semmosta 'alamäki'-aikaa.'Hittejä' ei ollut jne.Ehkä siksi vähän tietoa.BLOWn aikaan Mal oli pois vähän aikaa jne.Olihan bändi suosittu silti.Tosin itse diggaan kyllä esim.Switchistä paljonkin. Hyvä kun mikä.Razorin aikaan AC oli taas 'IN'.Noin kärjistetysti.
"The SOUND of VOLUME"
akuankkakomppi
31.12.2010 23:36:03
molder: Tosin itse diggaan kyllä esim.Switchistä paljonkin. Hyvä kun mikä.

Pitkän aikaa Flick.. oli mulle semmonen musta aukko, minne en millään halunnut mennä. LP on mulla ollut pitkään, mutten sitä ole paljoakaan kuunnellut.

No, tuli tämä kirja, tämä Maximun Rock'n'roll. Se piti hommata heti.

Powerage tarkempaan kuunteluun -=> h e l e v e t i n kova levy! Nykyään eräs lemppareistani.

Hmmm... Flick? No joo, X:stä halavalla, otetaan.

DING DONG, sanoivat kellot kun uudelleen masteroitua versiota Flickistä kuuntelin.
Hiton hyvä levy, ehdottomasti aliarvostettu. Komeita riffejä levy täynnä, muttei aivan top-3:een mahdu.
sum ergo cogito
JussiKoo
01.01.2011 00:39:05
akuankkakomppi: Powerage tarkempaan kuunteluun -=> h e l e v e t i n kova levy! Nykyään eräs lemppareistani.

Todella kova levy. Mulla on siitä kaksi eri versiota vinyylinä. Toisessa on todella raaka rock-soundi. En muista lennossa, mistä versiosta on kyse.

Hmmm... Flick? No joo, X:stä halavalla, otetaan.

DING DONG, sanoivat kellot kun uudelleen masteroitua versiota Flickistä kuuntelin.
Hiton hyvä levy, ehdottomasti aliarvostettu. Komeita riffejä levy täynnä, muttei aivan top-3:een mahdu.

Tällä levyllä on hetkensä. Aliarvostettu, kuten sanoit. Menee silti kirkkaasti ohi monien myöhempien.
kaljataiteilija
01.01.2011 10:22:35
Mielestäni Flick Of The Switch on jopa parempi kuin For Those About....
Tai itseasiassa reippaastikkin parempi.
Harmittaa kun myin aikanaan sen vinyylin pois. Oliskohan Anttilassa vielä jäljellä....
had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man... The Big Lebowski
hollmi-5
01.01.2011 21:20:46
Jokapaikanapina: Totta! Mutta kuitenkin Brianista on harmillisen vähän juttua. Ois kiinnostanu paljon tietää Flick Of The Switch, Fly On The Wall ja Blow Up Your Video -ajoista.

Ei minua. Bändi oli syvällä allonpohjasa juuri tuolloin. Onneksi pääsi pois. Kevyesti bändin paskimmat levyt oli nuo kolme...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jokapaikanapina
01.01.2011 21:28:57
hollmi-5: Ei minua. Bändi oli syvällä allonpohjasa juuri tuolloin. Onneksi pääsi pois. Kevyesti bändin paskimmat levyt oli nuo kolme...

Just hyviä. Flickissä on mahtava demomeininki ja Brianin ääni on brutaali. Timmiä työskentelyä rytmiryhmältä. Fly on taas hauska, vaikkakin albumina sinänsä jossain määrin epätasaisempi, mutta esimerkiksi Shake Your Foundations on ihan helvatan kova kappale, yhtyeen kovempia. Ja saundit on ihan hauskan yliampuvat, ainoo vaan, että Brianin lauluraidat sais olla kovemmalla. Myös Fly On The Wall -minileffa on mainio! Blow Up Your Video on taas kiva ku se on hyvällä tavalla normi-AC/DC:ta popimpi. Hyvällä tavalla siis, ei Razors Edge -levyn tavalla kaupallisempi kakka
Velli
01.01.2011 21:50:27
hollmi-5: Ei minua. Bändi oli syvällä allonpohjasa juuri tuolloin. Onneksi pääsi pois. Kevyesti bändin paskimmat levyt oli nuo kolme...

Itse taas kuuntelen paljon mieluummin Flick of the Switchiä kuin Razors Edgeä tai Stiff Upper Lipiä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)