Aihe: Mastodon
1 2 3 4 528 29 30 31 32105 106 107 108 109
AnonHero
31.12.2010 18:06:16
Crack The Skye on meikäläisen suosikkilevy Mastodonilta ja Blood Mountain tulee kakkosena.
Cts:ssä on vaan sitä jotain, erittäin tunnelmallinen levy. Varsinkin levyn mukana tulleen dokkarin jälkeen iski vielä lujempaa. The Czarin intro on niin helvetin tunnelmallinen, jopa pelottava.
Olisi hienoa jos Bill laulaisi seuraavalla levyllä, sillä äijällä on kanssa loistava ääni.
Tarkoitan siis soolopätkiä, onhan se taustoja laulanut ainakin livenä.

http://www.youtube.com/watch?v=RGxYFaB5jOQ
Hyvin se vetää tuota Hommen osuutta.
bedlam
31.12.2010 18:25:13

sikki-six: Noiden kolmen ekan levyn, varsinkin Blood Mountainin, tuotannosta pidän kyllä CTS:ää enemmän. Varsinkin rummut potkii ihan eri tavalla noissa Matt Baylesin tuotannoissa. Semmosta hilppasen muhjua "stadion-vibaa" on musta ton uusimman soundeissa.

Mä kyl diggaan siitä uusimman maanläheisestä soundista. Eikä se muhjuisuus kuitenkaan tarkoita, etteivät soittimet erottuisi selkeästi, jotenni vain sopii siihen kohti 70-lukua kurkottavaan musaankin sellaiset soundit. Blood Mountain oli huomattavasti metallisempi, joten siihen sopi taas metallisempi soundimaailmakin.

Vielä tuli muuten tuosta Megalodonista mieleen, se loppuriffin luritus on kuvio, joka taitaa toistua joka levyllä jossain kohtaa. Jänniä tuollaiset tavaramerkkiriffit, kuten vaikka Slayerin southofheaven/deadskinmask/rainingblood/plusmiljoonamuuta.
Röntgen-Jeesus
03.01.2011 03:49:49

sikki-six:Noiden kolmen ekan levyn, varsinkin Blood Mountainin, tuotannosta pidän kyllä CTS:ää enemmän. Varsinkin rummut potkii ihan eri tavalla noissa Matt Baylesin tuotannoissa. Semmosta hilppasen muhjua "stadion-vibaa" on musta ton uusimman soundeissa.

Jotenkin tuntuu että kahen uusimman levyn basarisaundit ei oikein potki. Johtuukohan se vain siitä kun Brann tekee niin helvetisti käsillä töitä että basarityöskentely jää sitten hiukan varjoon?
Rob Halford on homo.
Scrobble
03.01.2011 14:34:47
Blood Mountainilla mua vituttaa se suunnatton fillien määrä. Joka vitun tahdin loppuun tulee joku 32-osa vyörytys.
haunted
03.01.2011 15:07:31
Scrobble: Blood Mountainilla mua vituttaa se suunnatton fillien määrä. Joka vitun tahdin loppuun tulee joku 32-osa vyörytys.

Just hyviä ne.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
Scrobble
03.01.2011 15:09:32
haunted: Just hyviä ne.

Ei mitään tyyliä
Terry Pantheras
03.01.2011 15:17:12
Scrobble: Ei mitään tyyliä

Ne on osa Mastodonin tyyliä - which is nice.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
Ziggy Bubba
03.01.2011 17:36:12 (muokattu 03.01.2011 17:39:36)

Scrobble: Blood Mountainilla mua vituttaa se suunnatton fillien määrä. Joka vitun tahdin loppuun tulee joku 32-osa vyörytys.

Kuuntelepa Remissionia - about joka tahti on jotain 32-osavyörytystä :)

E: Toi aktiivinen rumpalointi on iso osa bändin soundia. Bändin usein simppelit riffit toimii just mainiosti tuon paukutuksen kanssa. Normimeno toki on juuri toisinpäin, eli rummut junttaa suoraan, mutta kitarat voi lurittaa ties miten kiemuraista juttua. Varsinkin Remissionilla piti "tajuta", että rummut kiertävät ympyrää riffin ympärillä, ei toisinpäin.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
AnonHero
03.01.2011 17:39:57
En osta seuraavaa levyä ellei se ole Star Wars konseptilevy.
Terry Pantheras
03.01.2011 20:15:23
AnonHero: En osta seuraavaa levyä ellei se ole Star Wars konseptilevy.

Mitä vittua? :D
Scrobble
03.01.2011 21:22:39
Terry Pantheras: Ne on osa Mastodonin tyyliä - which is nice.

Mun mielestä Crack The Skyellä ei ole lähellekkään niin paljo niitä. Crack the Sky on kyllä mahtilevy
Viui
03.01.2011 21:47:45
Juum tuli haettua toi dvd-versio CTS:stä. Mielenkiintosta juttua ja aikamoiset nörttikokoelmat molemmilla kitaristeilla :D
Koska minulla on riittävästi kokemusta ja näkemystä asiasta, mielipiteeni ei enää ole dataa, eikä informaatiota, vaan pikemminkin tietoa, useimmiten jopa fakta. -jazzmies
Terry Pantheras
03.01.2011 22:05:14 (muokattu 03.01.2011 22:07:37)
Scrobble: Mun mielestä Crack The Skyellä ei ole lähellekkään niin paljo niitä. Crack the Sky on kyllä mahtilevy

No joo, Crack on enempi biisiorientoitunut lätty kuin aiemmat, niin se varmaan on vaikuttanut myös Dailorin soittoon.

muox: biisiorientoituneella tarkoitan kappaleitten melodiarakenteita; enemmän laulumelodioita yms. Muuten Crack on aika kokonaislaatuinen pläjäys ja kuuntelu soljuu läpi levyn.
bedlam
04.01.2011 11:18:14 (muokattu 04.01.2011 11:18:35)

Terry Pantheras: muox: biisiorientoituneella tarkoitan kappaleitten melodiarakenteita; enemmän laulumelodioita yms.

Just tuossa työmatkalla aamulla mietin sitä kun jotkut sanovat, että Mastodontti on tasapaksua ja ei ole mitään tarttumapintaa ym ym. Varmaan johtuu osaksi nimenomaan siitä, että tavallisesti sitä seuraa päällimmäisenä ja ensimmäisenä laulua ja laulumelodioita. Ja pelkästään niihin keskittymällä tosiaan voi kyseessä ollakin hieman tasapaksua tavaraa, siitäkin huolimatta että bändissä on monta laulajaa. Mutta jos kuuntelee soitantaa, niin sehän on täynnä koukkuja, jippoja, tarttuvia harmonioita ja kaikki taustariffitkin on mietitty ja sovitettu viimeseen asti.
Ziggy Bubba
07.01.2011 18:07:10

Brent Hindsin toinen bändi:
http://www.youtube.com/watch?v=SHJzbRSNucs

Aivan eri menoa kuin Masto, vähän tulee Nick Cave mieleen. Nice. Voisivat nauhottaa ihan studiossa jotain.
Muhevaa ja melodista postmetalsludgejyystöä: Burweed
panche
07.01.2011 19:43:20
Taitaa tässäkin pari mastojäbää olla?

http://www.youtube.com/watch?v=50XEjgLyV8U&feature=related
bedlam
19.01.2011 10:52:26 (muokattu 19.01.2011 10:58:53)

Jee, tilasin Crack the Skye -royal editionin ja paketissa tuli pelkkä pahviläpyskä jossa mammutin kuva. Melkein 50 dollarin pahviläpyskä. Jee, olen niin iloinen.
Viui
19.01.2011 17:47:36 (muokattu 19.01.2011 17:48:50)
bedlam: Jee, tilasin Crack the Skye -royal editionin ja paketissa tuli pelkkä pahviläpyskä jossa mammutin kuva. Melkein 50 dollarin pahviläpyskä. Jee, olen niin iloinen.

Siis kaikki muut sälät jäivät pois ja sait vaan mammuttiläpyskän? Mitäm?

E: siis toi keskimmäinen kyseessä? http://www.mastodonrocks.com/merch/music
Koska minulla on riittävästi kokemusta ja näkemystä asiasta, mielipiteeni ei enää ole dataa, eikä informaatiota, vaan pikemminkin tietoa, useimmiten jopa fakta. -jazzmies
bedlam
19.01.2011 18:57:29

Viui: Siis kaikki muut sälät jäivät pois ja sait vaan mammuttiläpyskän? Mitäm?

E: siis toi keskimmäinen kyseessä? http://www.mastodonrocks.com/merch/music

Joo, tuo. Oli kyllä ihme juttu, paketin sisällä oli avonainen kirjekuori, jossa tuo mammutinkuva, eikä mitään muuta. Pistin jo palautetta menemään, eiköhän nuo levynkin lähetä :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)