Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Avid Eleven Rack + pääte = livenä, reeneissä..
1
sonata
29.12.2010 20:52:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys!
 
Nyt on höpisty monen monta sivua fractal audion tuotteista ja sitä kuinka mahtava se on jne jne..
Nyt ajattelinkin lähestyä teitä kysymyksellä :)
 
Onko kukaan testannut eleven rackiä jonkun putkipäätteen lävitse?
Elikkäs ideahan olisi loistava all-in-one-box -meininki oli haaveena nähkäätte ;)
 
Toki tuo fractal on varmasti hyvä mutta onko tosin kukaan testannut 11 räkkiä tositilanteessa? Reeneissä, livenä..?
 
Olkaa niin ystävällisiä ja jakakaa käyttökokemuksenne!
 
Olen puhunut, puhukaa nyt Te :)
 
Notta juu
hayland
29.12.2010 21:23:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli testattua parissa treeneissä vht 2902:sen läpi. Kyllähän se ihan toimivalta ratkaisulta tuntui...
 
sonata
29.12.2010 21:39:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikos mitään muuta sanottavaa laitteesta muuta kuin "ihan toimiva värkki" :)
 
Lähinnä haluaisin vertailukuvaa verrattuna johonkin putkivahvistimeen jne...
 
Notta juu
Space_Ace
29.12.2010 22:47:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon testailut tommosta jonkunaikaa. Kaikkee siinä on mutta ei ne putkareilta kuulosta.
 
Toi mnetin avatarin koko on selkeesti suunniteltu tissejä varten. Itsehän en tissikuvia tuijottele.
hayland
30.12.2010 17:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sonata: Olisikos mitään muuta sanottavaa laitteesta muuta kuin "ihan toimiva värkki" :)
 
Lähinnä haluaisin vertailukuvaa verrattuna johonkin putkivahvistimeen jne...

 
Ei kuulostanut putkivahvistimelta, mutta soittotatsi oli mielestäni kuitenkin lähempänä putkivehkeitä kuin esim podeissa. Axea en ole kokeillut, joten siihen en voi verrata. Englin E570+VHT2902 settiin verrattuna saundin erottelevuus ei välttämättä ollut säröillä soittaessa samaa luokkaa, mutta tämä voi johtua myös siitä saundista millä soittelin. Presetit on normaaliin tapaan kuraa, mutta ruuvaamalla siitä sai ainakin itselleni kelpaavia saundeja.
 
Kimmo72
30.12.2010 17:49:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sonata: Olen puhunut, puhukaa nyt Te :)
 
Tuola siitä on jo puhuttu:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=182794&o=0
 
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Fromi
30.12.2010 19:30:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omistan kyseisen värkin ja myönnän että on hyvä peli, en lähtis vertailee niitä putkivehkeisiin ku ei yllä sinnepäinkään.. Tuntuu hyvältä soittaa, helppoo äänittää pro toolsin kanssa, 1 keikan oon sillä tehny ja diggasin, mutta vedin sen PA systemin läpi ni ei ollu niin loistava mitä ois ollu oikeen vahvarin läpi.
 
Suosittelen, ja tohon saa omia speduja kiinni hyvin helposti jos niitä haluaa käyttää.
 
Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti..
Ukkovaari
31.12.2010 04:06:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sonata: Tervehdys!
 
Nyt on höpisty monen monta sivua fractal audion tuotteista ja sitä kuinka mahtava se on jne jne..
Nyt ajattelinkin lähestyä teitä kysymyksellä :)
 
Onko kukaan testannut eleven rackiä jonkun putkipäätteen lävitse?
Elikkäs ideahan olisi loistava all-in-one-box -meininki oli haaveena nähkäätte ;)
 
Toki tuo fractal on varmasti hyvä mutta onko tosin kukaan testannut 11 räkkiä tositilanteessa? Reeneissä, livenä..?
 
Olkaa niin ystävällisiä ja jakakaa käyttökokemuksenne!
 
Olen puhunut, puhukaa nyt Te :)

 
Mulla tuollainen löytyy ja ihan hyvä vehjes on.
En tosin soittele nyt missään bändissä tai ns. livenä keikoilla.
Täällä olikin jo kommentteja tuo vs. putkivehje ja en ala tuota puolta nyt edes ruotimaan kun mielipiteitä tästä on niin monta kuin kirjoittajaa.
 
Mitä olen trankkujen läpi soitellut niin yksikään ei ole niin hyvä kuin 11rack, joka ainakin mun mielestä soundaa erittäinkin hyvin ja dynaamisest,i mm. kitaran volapotikasta kun vähentää volyymia niin särökin puhdistuu sitä myötä mikä oli ihan kiva ja positiivinen asia kun en ole tuollaiseen tarnkkupeleissä törmänny aikaisemmin.
 
Olen tuota soitellu tuon mun putkivehkeen edessä sekä myös efektiloopissa ja eipä ole moitittavaa ollut soundeissa, ainakin itellä on toiminut soundillisesti.
 
Ei tuossa huimia määriä ole noita vahvistin, mikki ja efektimallinnuksia mutta mitä tuossa on, on tehty mun mielestä hyvin. Itse olen pärjänny tuon vehkeen mallinnoksilla ja lisäksi on erillisiä pedaaleita, jotka toimivat tuon kanssa ihan nätisti.
 
Tuon kautta olen soittanut niin sähkiksillä ja noilla elektroakkareilla ja hyvin on soundit kohdillaan ja homma toiminut, olen myös bassoakin tuon läpi soitellut mutta ehkä tuo ei ole bassolle paras vaihtoehto.
 
Mulla on aikaisemmin ollut mm. Boss GT-8 ja GT-10 ja sanoisin, että 11rack pesee soundiltaan molemmat aika selvästi (tämä on sitten mun mielipide) ja monille tärkeä asia eli se särö on tuossa kohdillaan, soundillisesti tuo taipuu musaan kuin musaan.
 
Itse kun tuon ostin, niin huomasin saman kuin muissakin vehkeissä eli tehdasasetuksiet eivät itselleni ainakaan korviini istuneet täysin joten muokkasin heti soundeja ja varsinkin efektiketjun efektien paikkaa vaihdoin sellaiseksi kuin itse niistä pidän.
 
Harmi etten voi antaa tietoa ns. livekeikka käytöstä tuon suhteen mutta luulisi tuon olevan ihan toimiva vehje senkin suhteen.
 
Itse olen ollut tuohon tyytyväinen.
 
Se kuinka hyvin tuo mallintaa putkivehjettä tai vastaa putkivehjettä voi tietenkin olla joillekin tärkeä mutta loppujen lopuksi tärkeintä on se, että jokainen pitää niistä omista laitteistaan ja niiden tuottamasta soundista, olipa se vehje putki tai tarnkku tai trankku/putki yhdistelmä jne.
 
Helppokäyttöinen tuo on ja ennen ostopäätöstä tietenkin kandee testata tuo, nykyisin tuota saa ainakin Soitin Laineen http://www.slsx.com/sumuCMS/sivu/etusivu
ja myöskin MusaFasu tuota myy
 
tinman
26.10.2011 12:57:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaan kun askarruttaa...
Olen haaveillut tuosta 11r:stä jonkinaikaa ja minua kiinnostaisi mikä olisi passeli pääte tuon kanssa? Onko kokemuksia karttunut kenellekään?
Onko noilla putki- ja trankkupäätteillä miten suuret erot soundillisesti näissä hommissa. Tuoko putkipääte jotain olennaista hyötyä, mikäli on tottunut putkivahvistimiin muutenkin. Eli vaikuttaako soittotuntumaan miten paljon?
Toisaalta olisiko fiksumpaa ostaa esim. aktiivimonitorit?
 
Ukkovaari
26.10.2011 16:34:14 (muokattu 26.10.2011 16:34:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tinman: Nostellaan kun askarruttaa...
Olen haaveillut tuosta 11r:stä jonkinaikaa ja minua kiinnostaisi mikä olisi passeli pääte tuon kanssa? Onko kokemuksia karttunut kenellekään?
Onko noilla putki- ja trankkupäätteillä miten suuret erot soundillisesti näissä hommissa. Tuoko putkipääte jotain olennaista hyötyä, mikäli on tottunut putkivahvistimiin muutenkin. Eli vaikuttaako soittotuntumaan miten paljon?
Toisaalta olisiko fiksumpaa ostaa esim. aktiivimonitorit?

 
Mulla on sekä putkivahvari kotosalla että tuo 11R ja ei ole mun soittotuntumassa näiden kohdilla eroja, ainakaan en tiedosta tälläistä.
 
Mulla on ollut trankkuvahvareita 5 kpl ja yksikään ei pärjää 11R:n dynamiikalle, mun korvaani tuo 11R kuullostaa putkarille enempi kuin trankulle.
 
Aikaisemmissa vehkeissä (trankuissa) ihan sama vääntääkö kitaran volumea pienemmälle tai itse trankusta pienemmälle kun se särön määrä ei siitä muuttunut, 11R on tässä suhteessakin ihan toista maata eli vastaa hyvin dynamiikkaan ja kun volaa tipauttaa niin särökin puhdistuu.
 
Mulla ei ainakaan omasta mielestäni soittotuntumassa eroja löydy mun putkarin ja 11R:n välillä.
 
Itse pähkäilen tällä hetkellä lähinnä jos hankkisi aktiivimonitorit tuon kaveriksi kotiin (jos ja kun ei halua hiljaisesti kuulokkeilla soitella). Kuhan kerkiää ja on tarpeeksi aikaa pähkäillä niin ostan tuollaiset jossain vaiheessa.
 
Mitä tulee sitten putki ja trankkuvehkeisiin niin itse olen enempi putkivehkeiden puolella soundia ajatellen/dynamiikkaa ajatellen, tosin tuo 11R on tästä selvä poikkeus.
 
hayland
26.10.2011 17:15:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pähkäilen tällä hetkellä lähinnä jos hankkisi aktiivimonitorit tuon kaveriksi kotiin (jos ja kun ei halua hiljaisesti kuulokkeilla soitella). Kuhan kerkiää ja on tarpeeksi aikaa pähkäillä niin ostan tuollaiset jossain vaiheessa.
 
Kotona mä soittelen nykyään pelkästään 11r behkun truth -aktiivimonitoreihin kytkettynä. Samalla setillä hoituu suoraan äänitysleikitkin kivasti. Ja mun mielestä toimii erittäin hyvin.
 
Grugi
26.10.2011 18:00:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole ollut valittamista ja kyllä tolla soundillisesti pääsee hyvinkin putkari fiilikseen vaikka sama asia ei tietenkään ole. True-Z inputti toimii hienosti ja sekin tuo sitä aitoa vaffari fiilistä.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing. [Sokrates]
TTV
26.10.2011 19:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla 11R menee kuulokkeisiin ja Genelecin 8020B aktiviin, molemmat toimivat kotisoitossa paremmin kuin hyvin. Kokeilin 11R:ää ENGL:in Fireballin päätteen kautta enkä tykänny lainkaan. Kyseinen pääte väritti saundin (joka oli hiottu kuulokkeilla mieleiseksi) ihan toisen laiseksi ja tokihan se ENGL:in kaappikin oman muutoksen toi. Aktiivimonitorilla väritystä ei juurikaan tapahdu ja sempä takia tuo Genelec on hintansa väärti mun setupissa.
 
Kesän 2011 Tuskassa Bulldozerin jätkät veti molemmat 11R:llä ja niiden saundit kuulosti ainakin kelvollisilta. En tiedä mitkä mallinnokset oli päällä ja menikö suoraan linjaan vai päätteeseen, mutta livesaundina ne ainakin toimi helvetin hyvin.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
tinman
26.10.2011 20:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitos vinkeistä. Millaisia rahoja on syytä varata, jos ajattelisi hommata sellaiset(n) aktiivimonitorit(n) joilla pystyis reeneissä itsensä kuulemaan. Olisko siihen tuollainen kulmamallinen järkevä ratkaisu? Mulla ei ole minkäänlaisia kokemuksia noista monitoreista, joten jotain osviittaa olis kiva saada.
 
TTV
26.10.2011 20:16:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tinman: Ok, kiitos vinkeistä. Millaisia rahoja on syytä varata, jos ajattelisi hommata sellaiset(n) aktiivimonitorit(n) joilla pystyis reeneissä itsensä kuulemaan. Olisko siihen tuollainen kulmamallinen järkevä ratkaisu? Mulla ei ole minkäänlaisia kokemuksia noista monitoreista, joten jotain osviittaa olis kiva saada.
 
Tehosta paha sanoa mitään, siihen vaikuttaa bändivola ja musatyyli. Jos teillä on käytösssä PA-kamat ja hyvät kaapit, niin tuikaat 11R:n kiinni suoraan linjatuloon?
 
Jos et hirveästi kikkaile stereoefekteillä, niin silloin yksi aktiivimonitori riittää bändin kanssa, linjalähdöllä voit aina tarvittaessa laajentua muihin vahvistimiin. Thomannilta kantsii katella aktiivimonitorien hintatasoja useamman valmistajan osalta, kotimainen St.Paul's Sound myy ainakin Genelecejä Thomannin kanssa samaan hintaan.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
tinman
26.10.2011 20:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Tehosta paha sanoa mitään, siihen vaikuttaa bändivola ja musatyyli. Jos teillä on käytösssä PA-kamat ja hyvät kaapit, niin tuikaat 11R:n kiinni suoraan linjatuloon?
 
Jos et hirveästi kikkaile stereoefekteillä, niin silloin yksi aktiivimonitori riittää bändin kanssa, linjalähdöllä voit aina tarvittaessa laajentua muihin vahvistimiin. Thomannilta kantsii katella aktiivimonitorien hintatasoja useamman valmistajan osalta, kotimainen St.Paul's Sound myy ainakin Genelecejä Thomannin kanssa samaan hintaan.

 
Niinpä niin, musiikkityylinä on oikeastaan kaikennäköinen pop- ja rockmusiikki. Volumea on tällähetkellä reeneissä sen verran että juuri ja juuri ilman tulppia pärjää. Pitääpä alkaa katselemaan hintoja.
Olisiko mutua mitä kannattaa satsata, että saa laatua? Ei tarvitse olla huippua, mutta laadukasta ja luotettavaa.
 
Shredator
26.10.2011 20:48:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mulla 11R menee kuulokkeisiin ja Genelecin 8020B aktiviin, molemmat toimivat kotisoitossa paremmin kuin hyvin.
 
Mites muuten, minkälainen latency on patchia vaihtaessa vai onko laisinkaan? Ootko kokeillu tuota 11R:ia vahvistimen loopissa pelkkänä efektivatkaimena? Miten toimii?
 
Nomen est omen.
TTV
26.10.2011 21:06:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mites muuten, minkälainen latency on patchia vaihtaessa vai onko laisinkaan? Ootko kokeillu tuota 11R:ia vahvistimen loopissa pelkkänä efektivatkaimena? Miten toimii?
 
Latenssi ei ole mulle mikään ongelma, koska vaihdan patcheja tosi harvoin ja silloinkin suoraan siitä etupaneelista nuppia kiertämällä. Vaihto nopeutui selvästi ensimmäisen kunnon softapäivityksen jälkeen. En ole käyttäny pelkkänä efektinä loopissa, luulen sen toimivan ongelmitta :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tööt
10.06.2015 00:16:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on paras apuri 11r:n rinnalle keikkatilanteessa. Lähinnä mietin aktiivimonitorin tai putkivahvistimen väliltä. Millaisia kokemuksia löytyy livesoitosta putkivahvistimen tai aktiivimonitorin kautta soitettaessa? Millainen monitorin kannattaisi olla jos on tarkoitus saada 11r kuulostamaan mahdollisimman samalle monitorista kuin PA:sta? 11r vaikutta kyllä näppärälle laitteelle, kunhan sitä vaan oppisi käyttämään paremmin ja saisi tuon monitoriasian järjestymään.
 
lavaamo
10.06.2015 08:01:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tööt: Mikäs on paras apuri 11r:n rinnalle keikkatilanteessa. Lähinnä mietin aktiivimonitorin tai putkivahvistimen väliltä. Millaisia kokemuksia löytyy livesoitosta putkivahvistimen tai aktiivimonitorin kautta soitettaessa? Millainen monitorin kannattaisi olla jos on tarkoitus saada 11r kuulostamaan mahdollisimman samalle monitorista kuin PA:sta? 11r vaikutta kyllä näppärälle laitteelle, kunhan sitä vaan oppisi käyttämään paremmin ja saisi tuon monitoriasian järjestymään.
 
FRFR-monitorin tarvitset jos haluat samaa soundia kuin PA:sta
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «