Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korjaus/huoltoa synille
1
HenkkaEk
29.12.2010 22:09:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve, osaisiko joku kertoa missä voisi käydä huoltamassa synia! Olis muutama kapistus joka tarttis ammattilaisen katsastusta.
 
isojussi
29.12.2010 22:23:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä. Tars toi Oiwa kans huollattaa.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
WanhaWetäjä
29.12.2010 23:00:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan oikeesti...näille vois tosiaankin laittaa ihan oman FAQ-osaston, aina tasasin välein tulee nää samat kyssärit kun äijät ei osaa tai viitsi googlettaa, prkl;-)
 
Treella http://www.luettelomedia.com/audiotaso-tmi-tampere-148471/ ...korjautin tuolla Korg Trinityn ulostulot.
 
Tämänkin löysin muuten ihan wanhoja juttuja selaamalla eli Korg(?) huoltoliike Hesassa http://www.teollisuusopas.com/tiedot/Helsinki/M_H_Project.html
Näistähän ei tosin koskaan tiedä onko enää edes olemassa...
 
Rolandia .... http://www.roland.fi/articles/default.aspx?c=39
 
Kaikenmoista....http://www.f-musiikki.fi/yhteystiedot/f-musiikin-huollot.html
 
Onhan näitä, ehkä kanattaa ottaa yhteyttä liikkeisiin jotka myyvät ko laitteita, tai sitten suoraan maahantuojaan, silleen löytyy lähin huoltoliike parhaiten. Mutta noi nyt ainakin pitäs toimia.
 
isojussi
29.12.2010 23:59:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meinaatsä, et toi Audiotaso korjais ton Oiwa mekaniikkaviatkin.
 
Sks toisekseen tässä kai haettiin enemmän jengin perskohtasia kokemuksia huoltoliikkeistä. Tai mää ainakin kaipasin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
HenkkaEk
30.12.2010 13:00:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Meinaatsä, et toi Audiotaso korjais ton Oiwa mekaniikkaviatkin.
 
Sks toisekseen tässä kai haettiin enemmän jengin perskohtasia kokemuksia huoltoliikkeistä. Tai mää ainakin kaipasin.

 
Näin juuri.. Itellä tr-727 tarttis kattelua ja alpha juno 1.. nyt kyse ei ole mistään pariston vaihdosta!
 
WanhaWetäjä
30.12.2010 16:18:38 (muokattu 30.12.2010 21:52:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HenkkaEk: Terve, osaisiko joku kertoa missä voisi käydä huoltamassa synia! Olis muutama kapistus joka tarttis ammattilaisen katsastusta.
 
Haetaan kokemuksia synahuolloista, IsoJ? Tässähän kysytään nimenomaan MISSÄ eikä MITEN saati MITÄ merkkiä huolletaan, vai olenko mä jotenkin ymmärtänyt lukemani väärin? Asia olisi huomattavasti selkeämpi jos kysyjä kertoisi mikä rompetta on huoltoon kiikuttamassa.
 
Se että olen saanut sellaisen kasvatuksen että koetan ensin itse ottaa asioista selvää ja haen vasta sitten apua muilta on se syy miksi näen AINA punaista kun isot ihmiset eivät viitsi vaan "olisko kellään Paratiisin sointuja" kaltainen uusavuttomuus jaksaa aina vaan nostaa päätään, ei pahalla.
 
IsoJ, googleta Korg huolto, saat vastauksia kysymyksiisi, jopa ihan m.netin aiemmista keskusteluista aiheesta Korgin huoltaminen ;-)
Noh, enpäs kiusaa enempää, Korgia korjaa/huoltaa mm laittamani http://www.teollisuusopas.com/tiedot/Helsinki/M_H_Project.html Hesassa, soitin sinne ja kysyin asiaa, löytyy mm Oiwan koskettimistoja hyllytavarana.
 
Mä laitoin kolme linkkiä huoltoihin Hesan päässä, yhen Treelta, huollot Roland/ Yamaha/Korg löytynee noista, siitä vaan lisää linkkejä ja kokemuksia, kaikkihan eivät asu Hesassa tai Treella eli voishan tuota kartoittaa laajemminkin. Maahantuojien huollothan keskittyy aika lailla Hesan päähän.
 
HK
05.01.2011 03:46:44 (muokattu 05.01.2011 03:57:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi: Meinaatsä, et toi Audiotaso korjais ton Oiwa mekaniikkaviatkin.
Sks toisekseen tässä kai haettiin enemmän jengin perskohtasia kokemuksia huoltoliikkeistä. Tai mää ainakin kaipasin.

Korgin kaluston huollosta ei valitettavasti ole kokemusta, mutta kerta perskohtaista kokemusta huollosta pyydettiin niin Rolandin suhteen sitä kyllä löytyy. Pelkästään positiivista.
 
Olishan noista edellisistäkin romuista sanottavaa, muttei ne taida olla kovin kuranttia. :)
 
Peltikorva puupäässä.
ganesha
05.01.2011 06:42:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse taannoin etsin huoltajaa, kun omasta Alesis Ionista kosahti ns. mute-trankut. Noh, siinähän kävi niin, etten viitsinyt Partco:lta tilata vastaavia trankkuja tilalle (koska jengillä nekin kosahtelee samantien) vaan yritin tilata jenkeistä parempia (eivät vaan ikinä viitsineet niitä mulle asti lähettää, heh. taisi olla liian pieni tilaus kun maksoi vain pari euroa :D) - kyselin täältä ja kiertelin muutaman elektroniikkakaupan stadissa - ja itse asiassa erään liikkeen myyjä vinkkasi, että täältä muusikoiden.netistä löytyy osaava korjaaja (vieläpä omilta huudeilta!) joka olisi vaihtanut trankut halvalla. Mut kun ei niitä parempia ikinä tullut, niin jäi vaihtamatta (kun Ion toimii ilmankin).
 
Noh, sen verran selkis myös, että lähin Alesis merkkihuolto on Ruotsissa. Eli jos tuosta jotain ihan oikeasti kosahtaa (vaikkapa käyttis) niin siinä ei sitten auta muu kuin lähettää naapuriin ja opetella asioimaan ruotsiksi.
 
viina. hanuri. ja naiset.
maza
05.01.2011 08:41:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän ne länsinaapurissa puhuu myös kolmatta kotimaista, jos svenska ei taivu.
 
Rolandin huollolle eli Ahlqvistin Timolle pisteet multakin. Analogivehkeille jos tarvitsee huoltoa, niin Riku-Sakari Kujanen Uraltonen huollossa on ko. laitteiden spesialisti. Ja tietysti Olli Kaske & kumppanit Fasulla ovat perhanan päteviä kanssa. Miika Helle on myös kaveri, josta en ole tainnut ikinä lukea ainoatakaan negatiivista kommenttia.
 
Mähän olen noita kanssa jonkin verran roplannut, mutta ainakin tällä hetkellä on niin pirusti muuta hommaa, että ei oikein ehdi. Paitsi Hammondeja, mutta se onkin taas sitten asia erikseen.
Haipuma
05.01.2011 11:53:53 (muokattu 05.01.2011 11:56:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen jo aikaisemminkin itkenyt, että eikös tästä hemmetti saa FAQia??? Säännöllisin väliajoin kysellään kuitenkin.
 
Pari korgia oon huollattanut joskus muutama vuosi sitten:
 
SPECTRE AUDIO OY
ISONNIITYNKATU 7 K
00520 HELSINKI
 
Puhelin: +358 9 8569 9659
 
"Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista." -Ravintelissa kuultuja
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «