Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 18" basso-elementtiä mikittämään.
1
HansOskar
29.12.2010 21:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tere.
Ajattelin 57:kalla kartiosta, ja B52A elementin keskeltä. Olenko oikeilla jäljillä?
Kyseessä on sähkö-basson äänitys senssio..
 
theguru_
30.12.2010 12:31:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä tahansa voi vetää. Ja mikkivalinnat riippuu siitä, mitä haetaan. Täällä on viimeaikoina vedelty 414:lla pallona kartionsuuntaisesti.
 
Kallekorvola
30.12.2010 13:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin ylempänä todettiinkin, riippuu mitä hakee. Varmasti tolla ehdottamallasi setillä äänen saa tallennettua. Millasta soundia sulla on haussa? Ja onko lähde kunnossa?
 
Itse äänitän yleensä pienempiä kartioita (10" ja 12"), koska haen vahvistinsoundista middleä ja yläpäätä, ja yleensä käytän vain yhtä mikkiä. Mun mielestä 1 mikki on yleensä ongelmattomampi vaihtoehto, lähinnä vaihesyistä. Botnen taltioin yleensä DI:llä...
 
Noita bassarimikkejä vältän lähinnä soundisyistä. Mun mielestä niissä yleensä on liian vähän middleä, ja monesti aivan liikaa suttuista botnea. 57 on taas aika monestikin bassokaapin edessä.
 
HansOskar
31.12.2010 22:03:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haen sellaista seitkyt-luvun pehmeää saundia. Bassolla soitetaan taustaa Kliinille fender saundille, ja nailon ja metallikielisille akustisille.
Yrittäisin saada tosta Goodmansin 35-vuotta vanhasta elementistä, sen ominaisen saundin, ajan siihen Presarin pienellä putkietusella, jonka vahvistan tun vanhalla peaveyn nupilla, soitan myös sormin, ei fläppejä, korkeintaan jotain pieniä oktaavi kikkoja...
Kertokohan toi mihin pyrin?
 
Master Fader
31.12.2010 22:24:15 (muokattu 31.12.2010 22:24:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertoo. Sitten sanoisin, että kumpikaan mikeistä ei ole optimaalinen tohon homaan. Kumpikaan noista mikeistä ei ole luonteeltaan pehmeä. Toki equttamalla mistä vaan saa pehmeää. Itse hakisin jotain neutraalimpaa mikkiä.
 
dewil
01.01.2011 17:05:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seitkeetluvulla ääniteltiin lähestulkoon normina suoraan linjaan.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Mikael
02.01.2011 16:12:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oliks HansOskarilla joku isokalvoinen konkka muistaakseni? Jos oli niin koita sillä ennemmin. Kandee myös koittaa vähän etäämmältä kuin ihan kartiosta kiinni jos erikseen soittelee...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
HansOskar
02.01.2011 17:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks suorana sisään putki-etusen läpi, toinen 57 kartioon, ja toiselle kanavalle, ja kolmas kanava ottaa NT1A:la vähä kauempaa?
Sitten miksaus/masteroinnissa katotaan/kuunellaan mitkä kanava kovemmalle, ja mille mute?
Olen todennu et äänityksessä saundin, joka otetaan sisään tulis olla jo 95% se lopullinen saundi, muuten se menee studio-masturboinniksi...
Kiitos!
 
JoKo
02.01.2011 17:25:28 (muokattu 02.01.2011 17:41:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Botnen taltioin yleensä DI:llä...
 
Näinhän se normaalisti, mutta hillittömimmät botnet olen saanut aikaan ambienssimikeistä. Lykätkääpä piruuttaan joskus pallokuvioinen mikki johonkin nurkkaan. Toki siitä saattaa tulla joku älytön korostus jollekin tietylle taajuudelle, mutta jos huone on vasteeltaan sopiva niin silloin linjabotne kuulostaa ihan mikkihiiriosastolta tohon verrattuna.
 
Haen sellaista seitkyt-luvun pehmeää saundia.
 
Itse lähtisin näillä:
 
-flättikielet
-linjasoundi
-nauhalle
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «