Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bossin ME-pedaali
1
johnny-boy
30.12.2010 11:39:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herännyt mielenkiinto hommata joko toi ME-50, tai sitten ME-70. Ongelmana vaan se että voiko tuota multitivolia kytkeä jotenkin kitaranupin fx-looppiin, jotta voisi treeniksellä ottaa siitä pelkät delay yms efektit käyttöön? Ei ainakaan näytä itse pedaalissa olevan fx-looppia toisin kuin esim. GT-sarjoissa. Kertokaas kokemuksia.
 
run Forrest, ruuuuun!
Grugi
30.12.2010 11:45:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yleensä voi kytkeä looppiin tai sitten vaikka suoraan vahvarin inputtiin. Laitteesta riippuen saa kayttöön vain efektit ilman vahvistin/kaappi mallinnusta.
 
SDMF
johnny-boy
30.12.2010 11:48:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Yleensä voi kytkeä looppiin tai sitten vaikka suoraan vahvarin inputtiin. Laitteesta riippuen saa kayttöön vain efektit ilman vahvistin/kaappi mallinnusta.
 
Toimisko se tässä tapausessa jotenki näin: amp send-> boss gtr input-> boss amp output-> amp return?
 
run Forrest, ruuuuun!
Grugi
30.12.2010 11:52:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Toimisko se tässä tapausessa jotenki näin: amp send-> boss gtr input-> boss amp output-> amp return?
 
Jep.. kyllä. liian lyhyt ja ytimekäs vastaus.
 
SDMF
Tsugu Way
30.12.2010 11:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tuo ME-50. Siinä ei ole mallinoksia - ja muutoinkin käyttö on samanlaista kuin ns. normipedaalien. Eli ei ole pakko hässäköidä esimerkiksi presettien kanssa. Itse en laita sitä looppiin, koska nimenomaan säröt otan siitä. Delayta sitten tarpeen mukaan. Mutta eiköhän tuo toimi mainiosti loopissa samanlailla kuin esim irtodelaypedaali. Anyway, helvetin hyvä vehje. Paljon näkee myös ammattilaisten käytössä (esim jarmo Nikku, Ville Leppänen).
 
Jos se ei svengaa, se ei ole minkään arvoinen. (Duke Ellington)
johnny-boy
30.12.2010 11:58:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riverman: Minulla on tuo ME-50. Siinä ei ole mallinoksia - ja muutoinkin käyttö on samanlaista kuin ns. normipedaalien. Eli ei ole pakko hässäköidä esimerkiksi presettien kanssa. Itse en laita sitä looppiin, koska nimenomaan säröt otan siitä. Delayta sitten tarpeen mukaan. Mutta eiköhän tuo toimi mainiosti loopissa samanlailla kuin esim irtodelaypedaali. Anyway, helvetin hyvä vehje. Paljon näkee myös ammattilaisten käytössä (esim jarmo Nikku, Ville Leppänen).
 
Mulla ei varmaan tulis käytettyä ennen nuppia, koska tykkään tuosta nupin omasta säröstä, siksipä melkeen ainut vaihtoehto tuo looppi treeniksellä soitellessa:)
 
run Forrest, ruuuuun!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «