Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Roots »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Down home Sputnik, Tampere
1
doktorkoo
30.12.2010 10:02:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tampereella jatkuu tauon jälkeen Down home-illat, nyt torin toisella laidalla Sputnikissa:
http://www.blues-finland.com/news5/news0263.html
 
ja mikä parhainta, showtime näillä pääosin torstaikeikoilla on luvattu olevan klo 20! Nyt kaikki juurimusiikin ystävät, ja muut aloitusajoista valittavat paikalle, saadaan todistettua että näinkin voi livemusiikkia esittää.
 
Tässä vaiheessa tiedossa oleva ohjelmisto:
Pe 28.1. Big Joe Louis & His Blues Kings (Britannia/Suomi)
To 3.2. Ronni Boysen & Tomi Leino (Tanska/Saksa/Suomi)
To 17.2. Micke & Lefty feat. Chef
To 10.3. Boo Boo Davis (USA/Hollanti)
 
..ja lisää tulossa
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
Veikko
30.12.2010 10:06:47 (muokattu 30.12.2010 10:07:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa, showtimekin kohdillaan arkipäiväksi.
 
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki
19691970
30.12.2010 11:00:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erittäin hienoa ja kannatettavaa toimintaa! Iso käsi Mäkisen Jukalle! Paljon plussaa vielä todella fiksuista showtimeista, ja aloituskin meikäläisen syntymäpäivänä, mainio lahja :) Nyt kun vain väki löytäisi sankoin joukoin paikalle, ei ainakaan kulkuyhteydet juur paremmat vois olla..
 
doktorkoo
14.01.2011 12:21:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusimmat uutiset:
 
"Tervehdys kaikki tamperelaiset bluesin ystävät!
Vuoden tauon jälkeen olen onnistunut löytämään uuden kodin Down home (blues&roots)-illoille,
joita pyöritin kolme ja puoli vuotta Teatterikahvila Kivessä. Olihan se hieman nurinkurista,
kun paikka valitaan vuoden blues-klubiksi ja samantien sen toiminta lopetetaan...meni vähän aikaa,
että jaksoin edes harkita uuden kodin löytämistä Kiven korvaajaksi. Kiitos Bluesloversien, on meillä ollut
muutamia klubi-iltoja keväällä ja syksyllä. Mielestäni tilanne toissa keväänä ja viime syksynä oli loistava,
kun Kiven ja YO-talon tilaisuudet täydensivät toisiaan.
Syksyllä minua alkoi siepata se, että alan tilaisuuksia oli harvoin. Kaipasin säännöllisemmin tapahtuvaa blues-toimintaa,
joten aloin uudelleen miettiä niitä vaihtoehtoja, joita olin viime talvena kelannut Kiven jatkoksi.
Yksi näistä nousi ylitse muiden: Music Bar Sputnik. Ei muuta kuin soittamaan ja neuvottelemaan.
Neuvotteluthan menivät hienosti, varsinkin kun baarin omistaja Kim Hannonen kertoi vuosia sitten soittaneensa
legendaarisen Hessu Heinosen bluesbändissä Jyväskylässä. Melko nopealla tahdilla lyötiin raamit kiinni
ja otin yhteyttä alan järjestäjiin ja bändeihin - sekä Suomessa, että ulkomailla. Tämä meili tulee kaikille
Kiven postituslistalla olleille sekä muutamille muille alan aktiiviharrastajille
Alun perin olin Kiven tapaan kaavaillut torstaita klubi-illaksi. Kaksi kertaa kuussa tuntui sopivalta tahdilta.
Teoriassahan tämä on mahdollista, mutta käytäntö osoitti sen, että joskus täytyy hieman joustaa.
Ja joustettuhan tässä on: ensimmäinen vierailija Big Joe Louis tulee perjantaina ja muutenkin säännöllinen
kahden viikon välein tapahtuva toiminta on saanut jäädä kakkossijalle silloin kun tarjolla on ollut mielenkiintoisia esiintyjiä.
Joten, olkaapa tarkkoja sillä Down home Sputnik-illat saattavat olla viikon välein ja sitten tulee kolmen viikon tauko.
Huomattava parannus on saatu myös soittoaikoihin, sillä enää emme ole riippuvaisia teatterin näyttämötoiminnasta,
vaan voimme aloittaa iltamme jo klo. 20.00, mikä keskellä viikkoa on mitä mainioin asia.
Koska aikaa on vähän ja mainosbudjetti enemmän kuin rajallinen, niin toivon että levitätte sanaa Down home Sputnikista kavereillenne
niin suusanallisesti kuin netissäkin tai vaikkapa laulamalla.
Huomioitava lienee myös varsinainen blues-viikko helmikuussa, kun Sputnikissa esiintyy päivää ennen Klubi-bluesia
loistava Micke&Lefty featuring Chef.
Ai niin, Sputnik sijaitsee Keskustorin laidalla - ei enää siellä toisessa kerroksessa, vaan aivan vastakkaisella puolella Kiveä, ravintola Astorin vieressä.
Ja mikä parasta, Sputnikissa on myös tilaa tanssia. Tervetuloa!

Blues-terveisin Jukka Mäkinen
 
Down home Sputnikin kevät 2011
 
e 28.1. Big Joe Louis & Blues Kings (UK/FIN) 8e R.L. Burnsiden perinteestä ponnistava Lontoon ykköstykki tarjoaa tiukkaa boogieta ja bluesia.
 
to 17.2. Micke & Lefty feat. Chef 8e
Slide-kitaran ja rytmin juhlaa loistavan levyn tehneeltä Keystone Cops/ Blue Strip-kolmikolta.
 
to 3.3. Ronni Boysen & Tomi Leino Band (DK/FIN) 8e
Tanskan kovin blueskitaristi ilmiömäisen Tomi Leino Bandin vieraana.
 
to 10.3. Boo Boo Davis (USA/ NL) 10e
Mississippin blues-velho hollantilaisen rytmiryhmän kanssa - maagista bluesia puuvillapeltojen hengessä.
 
to 24.3. Eero Raittinen with Suprafonics 8e
Suomalaisen bluesin grand old man yhdistää voimansa tamperelaisen blues/rockabilly-ryhmän kanssa.
 
to 7.4. Wentus Blues Band 10e
Wentus juhlistaa uuden levynsä julkaisua kotimaan kiertueella ja aloittaa keikkailun Sputnikista.
 
to 14.4. Carlos del Junco with Wang Dang Band (CAN/FIN) 10e
Kanadalainen "huuliharpun Jimi Hendrixiksi" mainittu virtuoosi tarjoilee rytmistä ilotulitusta.
 
to 5.5. Jussi Syren & the Groundbreakers 8e
J.Syren & co. tarjoilee Suomen parasta bluegrassia ja old timeytä levynjulkaisukiertueensa päätteeksi.
 
to 19.5. Emil Arvidsson with Blues Business (SWE/FIN ) 8e
Myös Sven Zetterbergin soittokaverina tunnettu Emil & the Estatics-yhtyeen liideri vaasalaisbändin vieraana.
 
Music Bar Sputnik Hallituskatu 8 ( Keskustori) aukeaa klubi-iltoina klo.19.00 Showtime klo.20.00"
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
doktorkoo
28.01.2011 14:25:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja tänään se sitten alkaa!
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
19691970
29.01.2011 20:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja komeasti alkoi :
http://aamulehdenblogit.ning.com/pr … blogs/big-joe-louis-amp-blues-kings
 
doktorkoo
15.02.2011 20:50:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkisen mainoskirjeestä kopioituna:
 
Ennen perjantaista (18.2.11) KLUBIBLUES 2011-tapahtumaa Tampereen blues & roots-viikolla:
 
Down Home Sputnik proudly present Micke& Lefty featuring Chef torstaina 17.2.11. Soitto alkaa klo 20.00.
 
Micke& Lefty featuring Chefin uusin levy "Up the wall" on saanut ansaittua suitsutusta alan julkaisuissa.
 
Pari vuotta sitten herrat Ville Leppänen, Micke Björklöf ja Miikka Kivimäki esittivät sen aikaisessa Down Home Kivessä varsin railakasta menoa. Bändin taso tuskin ihmetytti ketään heidän aikaisempia kokoonpanojaan kuulleita, sillä Micken Blue Strip on tehnyt Jo' Buddyn ohella parasta New Orleans-vaikutteista musiikkia tässä maassa ja Ville Leppäsen konekivääripikkaus herätti ihastusta jo Keystone Copsin alkuaikoina.
 
Chefin liityttyä kaksikon matkaan saatiin laulukin kolmiääniseksi, tosin jokainen pääsee vuorollaan hoitamaan solistisia osuuksia.
 
Joten tervetuloa Down Home Sputnikiin torstaina ja antakaa sanan kiertää tästä tilaisuudesta!
 
Ovet klo. 19.00
Soitto klo. 20.00
 
Liput vain 8 euroa
 
Music Bar Sputnik
Aleksis Kiven Katu 26
33200 Tampere
 
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank http://www.myspace.com/themisbeats
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «