jniska 14.08.2010 12:32:07 | |
---|
jussi1976: Ööh... Vailla on aika mukava saundi Bad Horsie - kappaleessa. Mutta jos pitäisi valita, niin Soldano SLO 100, kaikki nupit kaakossa, sekaan Proco-Rat, flanger, delay ja EQ, jossa alapäätä vähän enemmän. Siinä olisi täydellinen, kai ainakin mulle. Jos pitäisi kappale valita, niin EVH soittaa aika hienoa saundia Balance - levyllä. Vielä kuukausi sitten se oli JVM / 6100 tuplasysteemi. Onko tuuliviiri paras biisi ? EVH:sta samaa mieltä, Fair Warning-levyllä ihan parhaasta päästä. Tässä mun tän hetken suosikki kitarazaundi, selkeä, rouhea, erotteleva, ei tippaakaan mössääntynyt ja soitettu yksikelaisella Dimarziolla, Marshallilla ja THD hotplatella. http://www.youtube.com/watch?v=qv9bbHgU8as Laiha Lissu oli paras. |
Jonubets 14.08.2010 16:51:59 | |
---|
jniska:EVH:sta samaa mieltä, Fair Warning-levyllä ihan parhaasta päästä. Mulle iskee tällä hetkellä varsinkin toi Unchainedin intro, aivan mahtava soundi... :) LSD is like a religion: It takes all your time and all your money - for nothing. |
JIRPPI 14.08.2010 22:03:29 | |
---|
geeza: Ynkällä on maailman paras kitarasaundi. Joo. Onhan se täydellinen. Ynkkä ei tee virheitä musiikissa. Ynkkä on täydellinen. En ole aina itsekkään samaa mieltä kirjoituksieni kanssa. |
Guitar_Miller 16.08.2010 18:30:32 | |
---|
|
Kitara Gibbonen 29.12.2010 14:40:56 | |
---|
|
Jucciz 29.12.2010 14:57:21 | |
---|
Guitar_Miller: John Petrucci... Todella muhkea miesmäinen tiukka lead särö. http://www.youtube.com/watch?v=v8pUqln36po&feature=related Tä? Täysin munaton ja aivan lytyssä oleva lead-särö, jossa ei ole rippeitäkään dynamiikasta jäljellä. Miesmäinen ja tiukka? I don't think so. Näin ne makuasiat vaan menee. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Numb 29.12.2010 15:02:03 (muokattu 29.12.2010 15:02:56) | |
---|
Jucciz: Tä? Joo, mutta jos jotain positiivista pitää sanoa, niin on se lead-soundi tossa parempi kuin komppisoundi. Hymiö tähän. Mrwggrgrgglrlrlrlrgrglrllgrl - Kampela77 |
Jucciz 29.12.2010 15:12:44 | |
---|
Numb: Joo, mutta jos jotain positiivista pitää sanoa, niin on se lead-soundi tossa parempi kuin komppisoundi. Hymiö tähän. Se ei kyllä Petruccin tapauksessa valitettavasti vielä kerro paljoa. Taitava, tekninen soittaja ja leppoisan oloinen tyyppikin, mutta voi morjes miten surkeat soundit - vuodesta toiseen. Kannattais ehkä joskus kokeilla jotain muuta kuin Mesaa? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Karipiirto 29.12.2010 18:35:42 (muokattu 29.12.2010 18:37:28) | |
---|
Jucciz: Se ei kyllä Petruccin tapauksessa valitettavasti vielä kerro paljoa. Taitava, tekninen soittaja ja leppoisan oloinen tyyppikin, mutta voi morjes miten surkeat soundit - vuodesta toiseen. Kannattais ehkä joskus kokeilla jotain muuta kuin Mesaa? Pelkkä Gainin vähentäminen ja keskialueen lisäyskin vois piristää vaihteeksi. Jämäkkyyttä sen saundit IMO tarttis. ;) Edit. Ainakin komppipuolella. Leadeissa en niin tiedä mutta en kyllä hirveemmin Petruccin jutuista välitä muutenkaan. "Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä. |
Se ei kyllä Petruccin tapauksessa valitettavasti vielä kerro paljoa. Taitava, tekninen soittaja ja leppoisan oloinen tyyppikin, mutta voi morjes miten surkeat soundit - vuodesta toiseen. Kannattais ehkä joskus kokeilla jotain muuta kuin Mesaa? Ystävä hyvä. Mä taas olen sitä mieltä että J.P:llä on parhaat ikinä ruuvatut Mesasoundit. Katsos tuo on maku asia kuten jäätelön flavour. Mä tykkään Mansikka ja suklaa jäätelöstä ja Mesa on niitä korvilleni. Jos olisin tykästynyt Marshallin soundiin tai Voxiin, ostaisin oitis sellaisen =) Puhutaan nyt hitusen eri luokan säröstä ja esim DT:n levyille ei ikävä kyllä voi laittaa Leadiksi tai komppiin Voxin ämyriä särkemään. Kyllä sitä tiukempaa vääntöä Gainin muodossa vaan on enemmän tuossa Markissa. Maku asioita nämä ja kunnioitan omaa näkemystäsi asiassa. Et välttämättä edes diggaa mansikka jäätelöstä? Itseasiassa nämä makuasiat ovat hyvinkin henkilökohtaisia, kuten automerkit millä ajaa. Hymiöinen tähänkin. http://www.youtube.com/watch?v=FWteSWO94Io&feature=related Tuossa on nätit pehmeet soundit ja Lead osastoa Mark IV:llä. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Roku 29.12.2010 20:11:15 | |
---|
|
Jucciz 29.12.2010 20:29:09 | |
---|
hevikukko: Ystävä hyvä. Mä taas olen sitä mieltä että J.P:llä on parhaat ikinä ruuvatut Mesasoundit. Katsos tuo on maku asia kuten jäätelön flavour. Mä tykkään Mansikka ja suklaa jäätelöstä ja Mesa on niitä korvilleni. Jos olisin tykästynyt Marshallin soundiin tai Voxiin, ostaisin oitis sellaisen =) Puhutaan nyt hitusen eri luokan säröstä ja esim DT:n levyille ei ikävä kyllä voi laittaa Leadiksi tai komppiin Voxin ämyriä särkemään. Kyllä sitä tiukempaa vääntöä Gainin muodossa vaan on enemmän tuossa Markissa. Maku asioita nämä ja kunnioitan omaa näkemystäsi asiassa. Et välttämättä edes diggaa mansikka jäätelöstä? Itseasiassa nämä makuasiat ovat hyvinkin henkilökohtaisia, kuten automerkit millä ajaa. Hymiöinen tähänkin. http://www.youtube.com/watch?v=FWteSWO94Io&feature=related Tuossa on nätit pehmeet soundit ja Lead osastoa Mark IV:llä. Oikeutettu mielipide, ei siinä mitään. Mää kyllä luulen, että Vox- tai Marshall-soundit voisivat itse asiassa olla erittäin raikas tuulahdus ja virkistävää vastapainoa läpeensä tylsille ja munattomille DT-levyjen kitarasoundeille. Ei vaan taida tulla tapahtumaan. Mark IV taitaakin nimenomaan tarjoilla "nättiä ja pehmeää" osastoa, mutta miten olisi soundi, jossa olisi jotain luonnetta, rouheuttaa ja särmää? Mansikkajäätelö on oikein jees. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
antnis 29.12.2010 20:32:41 (muokattu 29.12.2010 20:33:38) | |
---|
hevikukko: Ystävä hyvä. Mä taas olen sitä mieltä että J.P:llä on parhaat ikinä ruuvatut Mesasoundit. Katsos tuo on maku asia kuten jäätelön flavour. Mä tykkään Mansikka ja suklaa jäätelöstä ja Mesa on niitä korvilleni. Jos olisin tykästynyt Marshallin soundiin tai Voxiin, ostaisin oitis sellaisen =) Puhutaan nyt hitusen eri luokan säröstä ja esim DT:n levyille ei ikävä kyllä voi laittaa Leadiksi tai komppiin Voxin ämyriä särkemään. Kyllä sitä tiukempaa vääntöä Gainin muodossa vaan on enemmän tuossa Markissa.
DT:n musa ei ainakaan huonommaksi siitä menisi, ehkä ukot jopa oppisivat jotain. Edit: ääh se kerkis ensin |
Jucciz 29.12.2010 20:34:25 | |
---|
Niin ja kyllä, EVH:n kitarasoundi Fair Warning -levyllä on aivan timanttinen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
hevikukko 29.12.2010 20:42:53 (muokattu 29.12.2010 20:43:16) | |
---|
Mark IV taitaakin nimenomaan tarjoilla "nättiä ja pehmeää" osastoa, mutta miten olisi soundi, jossa olisi jotain luonnetta, rouheuttaa ja särmää? Hehe. Niin miksi ei, mutta tuo rouheus vissiin ymmärretään eri tavalla. EVH on aina kuulostanut ihan hyvältä ja siihen en lisää mitään. Pieni muutos ei haittaisi tietysti DT:n osalta, mutta jotenkin vaan tottunut kuulemaan ja erottamaan heti kuka siellä vääntää menemään. Tosiaan en kiellä ettenkö haluaisi ehkä joskus hommata Voxia, mutta minkälaisesta musiikista sitä seuraavaksi innostuu?? U2:n Edge on ainakin yksi mun favoriitteja. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Kontiak 29.12.2010 22:15:38 (muokattu 29.12.2010 22:18:44) | |
---|
Jucciz: Mää kyllä luulen, että Vox- tai Marshall-soundit voisivat itse asiassa olla erittäin raikas tuulahdus ja virkistävää vastapainoa läpeensä tylsille ja munattomille DT-levyjen kitarasoundeille. Ei vaan taida tulla tapahtumaan. Mark IV taitaakin nimenomaan tarjoilla "nättiä ja pehmeää" osastoa, mutta miten olisi soundi, jossa olisi jotain luonnetta, rouheuttaa ja särmää? Munstam John Petrucci on Mark IV, koska (kuten aikaisemmin jo luonnehdit) Petrucci on nätti (Taitava, tekninen soittaja) ja pehmeä (leppoisan oloinen tyyppi). Yngwiet ja EVH:t ovat kotoisin Marshall-maasta. http://www.truthinshredding.com |
Jucciz 29.12.2010 22:23:55 | |
---|
hevikukko: Hehe. Niin miksi ei, mutta tuo rouheus vissiin ymmärretään eri tavalla. EVH on aina kuulostanut ihan hyvältä ja siihen en lisää mitään. Pieni muutos ei haittaisi tietysti DT:n osalta, mutta jotenkin vaan tottunut kuulemaan ja erottamaan heti kuka siellä vääntää menemään. Tosiaan en kiellä ettenkö haluaisi ehkä joskus hommata Voxia, mutta minkälaisesta musiikista sitä seuraavaksi innostuu?? U2:n Edge on ainakin yksi mun favoriitteja. Voxilla voi vetää yllättävän laidasta laitaan. U2, Beatles, Queen... ja onpahan Pagen, Keefin ja Townshendkin tiedetty AC30:ä käyttäneen. Noin ihan vaan muutamia mainitakseni. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
ballfish 29.12.2010 22:26:11 | |
---|
Jucciz: Voxilla voi vetää yllättävän laidasta laitaan. U2, Beatles, Queen... ja onpahan Pagen, Keefin ja Townshendkin tiedetty AC30:ä käyttäneen. Noin ihan vaan muutamia mainitakseni. Kevyttä rokkia laidasta laitaan =D "Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori |
Jucciz 29.12.2010 22:28:01 | |
---|
ballfish: Kevyttä rokkia laidasta laitaan =D Edelleen, mulle Beatlesin ja Zeppelinin monet biisit ovat paljon raskaampia kuin mukaraskas nykymetalli. Ei se särön ja alavireen määrä puhuttele. Makuasioita kai. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Wradlin 29.12.2010 23:00:46 | |
---|
Jucciz: Edelleen, mulle Beatlesin ja Zeppelinin monet biisit ovat paljon raskaampia kuin mukaraskas nykymetalli. Ei se särön ja alavireen määrä puhuttele. Makuasioita kai. Näinpä, kyllä se musiikin rankkuus IMO tulee jostain ihan muualta kuin mahdollisimman alas viritetystä kitarasta... Kaikkien paras kitarasoundi löytyy Appetite For Destructionilta. |