Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaksi uutta joululaulua, toinen lapsille, toinen aikuisille
1
tarjaran
29.12.2010 13:29:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!

Olen tehnyt kaksi joululaulua, toinen lapsille suunnattu reipas "Joulupukin menopelit" ja toinen harras, rippusen uskonnollisuuttakin sisältävä "Joulun salaisuus". Ensin mainittu on tehty jo 1994 tai 1995 ja tuo toinen Jouluna 2009. Naapurin musiikinopettaja on nuotittanut laulujen melodiat, mutta miten tästä eteenpäin? Joulun salaisuuteen minulla on introideakin, mutta muuten nämä laulut kaipaisivat kaikenlaista välisoittoa ja soinnutusta. Mistä siis löydän henkilön, joka osaisi tehdä tällaiset? Entä miten toimin, kun haluaisin tarjota näitä lauluja levytettäväksi? Mistä saan tietoa siitä, minkä verran minulle kuuluu korvata näistä, jos joku ottaa ne levytettäväksi?
 
S.Jone
29.12.2010 16:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En henkilökohtasesti itse ole näistä hommista mitenkään perillä, mutta jokin aika sitte olin kuuntelemassa tunnetun biisintekijän luentoa. Hän oli sitä mieltä, että paras tapa saada biisi lähemmäksi julkaisua (jos ei ole sisäpiirin kontakteja) on saada yksinkertainen demonauha tehtyä ja lähettää sitä levy-yhtiöihin. Demonauhasta pitäisi tuoda ilmi kappaleen sanat, soinnut, melodia. Eli hommaan riittää piano/kitara+laulu. Äänenlaadulla ei ole väliä kunhan edellämainitut asiat on hyvin kuultavissa. Introilla, välisoitoilla sun muillakaan kikkailuilla ei myöskään ole kovin iso merkitys - ne on sitten tuottajan hommia enemmänkin.
 
Sanat ja melodia sinulla jo siis on, mutta soinnutusta kai tarvitset. Paikallisista muusikkopiireistä kannattaa yrittää kysellä. Ja tosiaan ne introt sun muut on vain kuorrutusta :)
 
Sitten jos haluat lähinnä omaksi iloksi saada näistä kappaleista valmiin kuuloiset äänitykset niin kannattaa varmaan kysellä niistä musiikkipiireistä josko joku olisi kiinnostunut sovitus-, ja soittohommista. Monesti joltain löytyy sitten vielä jonkunlainen kotistudiokin missä homman voi tehdä valmiiksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «