Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DR kielet bassoon
1
the_samu
29.12.2010 00:15:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

uudet kielet pitäis saada ku warwikit ruvennu kuulostamaan tylsiltä että kannattaisiko noita DR:n kieliä hankkia. Ainaki noita extra life black beautieja kattelein
 
absqua
29.12.2010 13:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the_samu: uudet kielet pitäis saada ku warwikit ruvennu kuulostamaan tylsiltä että kannattaisiko noita DR:n kieliä hankkia. Ainaki noita extra life black beautieja kattelein
 
DR:t on hyvälaatuista tavaraa, joten anna palaa vaan. Tuskin menee ihan metsään.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Jooba
29.12.2010 18:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä löyty LoRiderin käyttäjä. Toimii!
 
Sir Härö
30.12.2010 14:24:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the_samu: uudet kielet pitäis saada ku warwikit ruvennu kuulostamaan tylsiltä että kannattaisiko noita DR:n kieliä hankkia. Ainaki noita extra life black beautieja kattelein
 
Black beuties -setti kestää tavattoman pitkään hyväsoundisena.
 
Yllä olevalla faktalla ei ole mitään tekemistä kirjoittajan mielipiteen kanssa.
L.Ruoska
03.01.2011 18:06:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warwickeihin nähden ihan tolkuttomasti pareammat kielet. Vetelin yhden setin noita mustia, mutta E paukahti aika nopeesti ja vaihdoin Elixireihin. Niitä ei oo koskaan katkennut ainuttakaan 4 vuoden aikana. Ne kyllä alkaa soundaa tumpulle ennenpitkää, puolisen vuotta tai jotain niin on jo Goretexit karrella.
 
sami-s
07.01.2011 00:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla meni LoRidereista g-kieli poikki ennenkuin virittyi g-säveleen kieltenvaihdon yhteydessä ja E-kieli poikki viikossa. Ei enää ikinä DR:ää minulle, oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen satsi sen lafkan tuotteita mulle. Markkinoilla on kyllä halvempaa ja paljon parempaakin tarjolla.
 
"-Mikäs teitä vaivaa, kysyi lanttumaakari. -Wahistaa niin helevetisti! sanoi Kirk." -Jäsen Puusormi
Perälän Betoni
07.01.2011 02:34:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DR:n Lo Rideria olen käyttänyt vuosia ja ollut aina todella tyytyväinen. Jos Värikieliin haluat mennä niin suosittelen myös Aurora merkkisiä kieliä. Todella kirkkaat ja pitkään. Löytyy mustien lisäksi paljon muitakin härskejä värejä. mm. Aron Soittimesta.
 
Jooba
07.01.2011 13:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sami-s: Mulla meni LoRidereista g-kieli poikki ennenkuin virittyi g-säveleen kieltenvaihdon yhteydessä ja E-kieli poikki viikossa. Ei enää ikinä DR:ää minulle, oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen satsi sen lafkan tuotteita mulle. Markkinoilla on kyllä halvempaa ja paljon parempaakin tarjolla.
 
Kannattaa tsekkailla myös tallapalat kuntoon, ettei ole kulmia siellä jotka katkoo kielet. Ja se täytyy todeta, että joka lafkalle mahtuu susikappaleita, oli se sitten miten iso nimi tahansa. Tehdastuote on aina tehdastuote.
 
petri69
07.01.2011 19:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the_samu: uudet kielet pitäis saada ku warwikit ruvennu kuulostamaan tylsiltä että kannattaisiko noita DR:n kieliä hankkia. Ainaki noita extra life black beautieja kattelein
 
D'Addarioita yleensä olen käyttänyt. Kokeilin pari pakettia DR:n kieliä, mutta söivät sormenpäät verille. Varmaan jos plekulla soittaisi, niin asia on toinen, mutta mun käytössä olivat liian karkeat.
 
okabass
07.01.2011 21:46:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petri69: D'Addarioita yleensä olen käyttänyt.
 
Samoin. Varsin hyvät peruskielet. DR:ää kyllä kokeilin joskus, enkä pitänyt. Lisäsi ainakin silloin kallit.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
Jakkeko
24.01.2011 08:40:35 (muokattu 24.01.2011 08:41:43)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeiset 3 vuotta oon soitellut DRn HiBeam seteillä, eli hieman vajaan 10 kielisetin kokemuksella sanoisin että nuo on todella hyviä kieliä. Kertaakaan ei ole katkennut tms. vaikka soittotekniikka ei ole se kaikkein helläkätisin. Mutta kuten näistäkin kommenteista näkee, vähän jopa makuasia. Itse kun en vaihtaisi mistään hinnasta daddarioon tai elixireihin... En ainakaan tällä hetkellä.
 
edit. Typo
 
rokrokpoprok
käyhis
28.01.2011 01:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään kyllä erittäin paljon. Omituisia noi "syö sormet verille" jutut. Omasta mielestäni DR:n teräskielet, etenkin hi ja fatbeamit on äärimmäisen sormiystävälliset teräskieliksi. Toki nekin useimpiin nikkeleihin verrattuna ensi alkuun tuntuu karheammalta, muttei läheskään niin pahasti kuin monet teräskielet. Lo riderit olivat kai vähän karheammat, muutta niistä en tykännyt muutenkaan.
 
Joo. Toi beam sarja pyöreine ytimineen maistuu mulle erittäin hyvin enkä enää oikeastaan muita käytäkään. Huonona puolena oikeastaan ainoastaan hinta ja sunbeamien saatavuus. Mutta jenkkilästä nelikielisen setti maksaa n 18 euroa ja pari euroa päälle kirjekuoresta. Kuuskielisen setti 30 euroa posteineen eli musamaailman nyhtöhinnalla saa kaks satsia.
 
raakile
22.02.2011 10:20:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin käytän vain DR:n kieliä nykyään, kun muissa käyttämissäni kielissä(GHS, D'addario ja Pyramid) olen havainnut jatkuvaa pientä venymistä ja tästä johtuvaa jatkuvaa viritystä. Ja kyllä, venytin kielet, mutta siitä ei ollut apua. DR:iä on tarvinut vain venyttää alussa kerran ja vire on seln jälkee pitänyt. Soundi Hi-Beameissa on sopivan kirkas ja kielten välinen tasapaino on mielestäni paras: mikään kieli ei ole selkeästi muita äänekkäämpi.
 
Hintaa näillä on ns. perusmerkkejä enemmän, mutta itse olen havainnut nämä ekstraeurot kannattaviksi. Itse käytän .050-.110-settiä, kun vire on D# ja välillä tiputetaan droppi-C#:ään. Kielet pysyvät myös yllättävän kauan kirkassointisina verrattuna esimerkiksi GHS:n Boomereihin, jotka menivät tukkoon noin 2 viikon soitolla :P
 
"Vain huonot runkkaajat nussivat"
Kekeb
25.02.2011 09:44:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä ole tullut muita kieliä käytettyä moneen vuoteen kuin Dr. Viime setin ostin DDT-setin ja toimivat tosi hyvin, vire pysyy soundi ei tukkoonnu
 
Siderocks
26.02.2011 04:23:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite tykkään kovasti DR kielten saundista mut kuolee vähä turhan nopsaa. Kuukaudessa tuntu olevan jo melkosta tumppua.
 
www.heavyspacehero.tk
McStadey
30.03.2011 18:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite oon ny vuoden soitellu Long Neckeillä ja ainakaan kahen setin perusteella ei oo moitittavaa soundin tai keston suhteen.. about vuoden välein oon kieliä vaihellu.. Teräskielet on toki nikkeleitä karheammat, mut kyllä ainakin itellä sormet tottu nopeasti.. Uutta settiä pitäski kohta laittaa saksasta tulemaan..
 
Life is the art of drawing without an eraser -John W Gardner
jperala
30.03.2011 20:07:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykästyin noihin mustiin kaunokaisiin, ei nyt mielestäni niin kalliita että ei niitä ostaa voisi.. hyvä saundi.
 
ESP LTD EC-54
simosiili
01.04.2011 10:46:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä nuo neon hirvitykset käytössä. Toimii helvetin hyvin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «